{"id":4974,"date":"2022-10-06T07:35:37","date_gmt":"2022-10-06T07:35:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4974"},"modified":"2022-10-06T07:35:40","modified_gmt":"2022-10-06T07:35:40","slug":"onko-ford-fusion-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-ford-fusion-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Ford Fusion hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Ford Fusion on keskikokoinen perhesedan, joka on suunniteltu kilpailemaan sellaisten autojen kanssa kuin Chevy Malibu, Honda Accord, Nissan Altima ja Hyundai Elantra. Ford on kuitenkin hieman tyylikk\u00e4\u00e4mpi kuin kaikki muut t\u00e4ss\u00e4 kappaleessa mainitut sedanit, mik\u00e4 varmasti saa Fusionin n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n paljon mielenkiintoisemmalta. Onko Ford Fusion siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Ford Fusion on todellakin todella hyv\u00e4 auto ottaen huomioon sen, mit\u00e4 saa rahoilleen. Tarjolla olevat moottorit ovat kohtuullisen luotettavia, kohtuullisen tehokkaita ja kohtuullisen tehokkaita. Auton ulkoinen muotoilu on todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen, jotkut saattavat jopa sanoa, ett\u00e4 se on hieman liikaa saanut vaikutteita er\u00e4\u00e4lt\u00e4 tunnetulta brittil\u00e4iselt\u00e4 luksusautomerkilt\u00e4. Sis\u00e4tilat ovat mukavat, mutta eiv\u00e4t mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksen osalta Fusion ajaa kuten mik\u00e4 tahansa muu auto segmentiss\u00e4\u00e4n. Se on pehme\u00e4, helppo, hiljainen ja melko hienostunut. Luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kunnossa, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ford lopetti Fusionin tuotannon, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Fusion tekee paluun mallivuonna 2023.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan se on todella hyv\u00e4 k\u00e4ytettyjen markkinoiden auto juuri nyt, kun taas k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s kohdallaan kaikkien muiden t\u00e4m\u00e4n segmentin autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Fusion – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Ford Fusionin moottorivalikoima 2020 (viimeinen mallivuosi) k\u00e4ynnistyy 2,5 litran rivinelos-sylinterisell\u00e4 nelisylinterisell\u00e4 moottorilla, jossa on noin 175 hevosvoimaa ja 175 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty 6-vaihteiseen automaattivaihteistoon, joka l\u00e4hett\u00e4\u00e4 kaiken voiman etupy\u00f6rille. Voit maksaa enemm\u00e4n p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4ksesi pienemp\u00e4\u00e4n, mutta suorituskykyisemp\u00e4\u00e4n 1,5 litran turboahdettuun 4-sylinteriseen rivimoottoriin, jonka teho on 181 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 185 lb-ft.<\/p>\n\n\n\n

Huippumoottorivaihtoehto on 2,0 litran nelisylinterinen turboahdettu nelisylinteri, jonka teho on 245 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 275 l\/min. T\u00e4h\u00e4n moottorikokoonpanoon saa my\u00f6s AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n, kun taas keskimm\u00e4inen 181 hv:n 4-sylinterinen saa FWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n. Alkutason Fusion-mallit tuottavat noin 23\/34MPG, keskitason versio 21\/31MPG ja huipputason 245hv moottori 21\/31MPG RWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 tai 20\/28 AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voit saada my\u00f6s hybridiversion, jossa on 2,0 litran nelisylinterinen moottori yhdistettyn\u00e4 hybridis\u00e4hk\u00f6voimansiirtoon, jonka teho on 188 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 129 lb-ft. MPG-lukemat ovat noin 42 tavanomaisen hybridin osalta, kun taas plug-in-malli saavuttaa 103MPGe.<\/p>\n\n\n\n

Ford Fusion – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 muotoiluun tulee, Fusion varmasti p\u00e4rj\u00e4\u00e4, sill\u00e4 Fusionin ulkoinen muotoilu on aina ollut hieno, varsinkin uusimmissa malleissa. Jotkut sanovat, ett\u00e4 Fusion, ja Ford yleens\u00e4, lainaa paljon muotoilun inspiraatiota Aston Martinilta. Sis\u00e4tilat ovat ergonomiset, mutta eiv\u00e4t muotoilun ja materiaalien laadun osalta kovinkaan erikoiset.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 jousitus ett\u00e4 alusta on viritetty mukavuutta ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyytt\u00e4 ajatellen, mink\u00e4 ansiosta Fusion tuntuu todella hyvin lajitellulta kaikenlaisiin ajotilanteisiin. Se ei ole urheiluauto, eik\u00e4 se yrit\u00e4 olla sellainen. Se on perhesedan, joka asettaa etusijalle mukavuuden ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyden ja tekee kaiken niin kuin pit\u00e4\u00e4kin.<\/p>\n\n\n\n

Ford Fusion – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta voidaan sanoa, ett\u00e4 Fusion on luotettava ajoneuvo, mutta se k\u00e4rsii my\u00f6s joistakin erityisist\u00e4 ongelmista. Ensinn\u00e4kin automaattivaihteisto ei ole kaikkein luotettavin, ja sen korjaaminen saattaa maksaa. Jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 kuluu melko nopeasti, mink\u00e4 vuoksi sinun on investoitava uusiin iskunvaimentimiin, jousijousiin ja mahdollisesti jopa heilahdustankoon.<\/p>\n\n\n\n

Moottori on kunnollinen, mutta kaasul\u00e4pp\u00e4 ei ole. On my\u00f6s muistettava, ett\u00e4 ohjaustehostinj\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan, samoin kuin alumiinisen yl\u00e4kannen takia turvonneet py\u00f6r\u00e4nmutterit.<\/p>\n\n\n\n

Ford Fusion – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2020 Fusion alkoi noin 23 170 dollarista pelk\u00e4ll\u00e4 versiolla, mutta huippumallit maksoivat reilusti yli 30 000 dollaria. Nyt sen saa huomattavaan alennukseen 2nd hand -markkinoilla, ja monet ostavat 2nd hand -fuusioita, koska ne ovat todella hyvi\u00e4 autoja harkittavaksi.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Fusion on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin mik\u00e4 tahansa muu t\u00e4m\u00e4n malliston keskikokoinen perhesedan. Se tarjoaa istumapaikat jopa nelj\u00e4lle, ehk\u00e4 jopa viidelle aikuiselle. Tavaratila on mukava, vaikka aukko onkin hieman ahdas. N\u00e4kyvyys on hyv\u00e4, ja ovet aukeavat mukavasti ja leve\u00e4sti, joten lastenistuin on helppo mahduttaa Fusioniin.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Ford Fusion?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit keskikokoisen perhesedanin, joka pystyy hoitamaan perheesi kuljetustarpeet ilman suurta h\u00f6ss\u00f6tyst\u00e4, Fusion on hyv\u00e4 valinta. Se on hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen, mutta vaatimaton auto, joka voi tarjota jopa joitakin luksusautoja. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ulkoisesti mukavalta, mutta sis\u00e4lt\u00e4 hieman tyls\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Se on monipuolinen perhesedan, eik\u00e4 ole yll\u00e4tys, ett\u00e4 monet amerikkalaiset ostavat niit\u00e4. Vaikka katumaasturit ja crossoverit hallitsevat t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 sek\u00e4 uusien ett\u00e4 k\u00e4ytettyjen autojen markkinoita, keskikokoiset sedanit onnistuvat vastustamaan hy\u00f6tyautojen ylivaltaa paremmin kuin viistoper\u00e4t ja muut pienemm\u00e4t autot.<\/p>\n\n\n\n

Lopettiko Ford Fusionin valmistuksen?<\/h3>\n\n\n\n

Ford tosiaan lopetti Fusionin valmistuksen v\u00e4h\u00e4n aikaa sitten, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Fusion on palaamassa vahvempana kuin koskaan. Fordin mukaan uusi Fusion tulee edustamaan t\u00e4ysin uutta l\u00e4hestymistapaa keskikokoisen sedanin suunnitteluun ja Fusion tulee olemaan yksi segmenttins\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4vimmist\u00e4 autoista.<\/p>\n\n\n\n

Se tulee saataville hy\u00f6tymuodoissa, mukaan lukien korotettu farmari, joka voi kilpailla Audi Quattro Allroad -malliston kaltaisten kanssa. Futurismi, turvallisuus, muotoilu ja teknologia ovat ne pilarit, joiden varaan uusi Fusion rakennetaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Fusion parempi kuin kilpailijansa?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 segmentti pursuaa paljon vaihtoehtoja, ja voittajan valitseminen on todella vaikeaa. Voimme sanoa, ett\u00e4 koska Fusionin valmistus lopetettiin teknisesti, muut t\u00e4m\u00e4n segmentin autot, kuten Accord tai Toyota Camry, onnistuivat voittamaan Fusionin. J\u00e4\u00e4mme odottamaan ja katsomaan, miten tuleva Fusion vertautuu n\u00e4ihin autoihin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Fusion on keskikokoinen perhesedan, joka on suunniteltu kilpailemaan sellaisten autojen kanssa kuin Chevy Malibu, Honda Accord, Nissan Altima ja Hyundai Elantra. Ford on kuitenkin hieman tyylikk\u00e4\u00e4mpi kuin kaikki muut<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4975,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4974"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4974"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4974\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4976,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4974\/revisions\/4976"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4975"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4974"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4974"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4974"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}