{"id":4986,"date":"2022-10-07T10:08:16","date_gmt":"2022-10-07T10:08:16","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4986"},"modified":"2022-10-07T10:08:19","modified_gmt":"2022-10-07T10:08:19","slug":"onko-ds-3-crossback-e-tense-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-ds-3-crossback-e-tense-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko DS 3 Crossback E-Tense hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

DS 3 Crossback on pienikokoinen premium-perhemaasturi, joka on suunniteltu kilpailemaan melko vakiintuneiden saksalaismerkkien kanssa. Voidakseen edes uhata VW:n, Audin, BMW:n ja Mercedeksen kaltaisia autoja DS 3:n on oltava erilainen, mutta v\u00e4hint\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin T-Roc, Audi Q3, BMW X1 ja Mercedes GLA. Onko DS 3 Crossback E-Tense siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense on todellakin hyv\u00e4 auto, mutta se asuu nyky\u00e4\u00e4n premium-autojen kiistatta kaikkein kilpailluimmassa segmentiss\u00e4, sill\u00e4 pienikokoiset ja kompaktit katumaasturit ja crossoverit ovat suosituimpia premium-autoja. E-Tense-merkki on varattu vain s\u00e4hk\u00f6iselle DS 3 Crossbackille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 DS 3 lainaa tunnettua Stellantis EV -alustaa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti DS 3 on varmasti katseenvangitsija, mutta joidenkin mielest\u00e4 se on hieman liian ylityylitelty ja vailla identiteetti\u00e4. DS 3 Crossbackin sis\u00e4tilat on todella hienosti sisustettu korkealuokkaisilla materiaaleilla, mutta ne eiv\u00e4t huuda luksusta samalla tavalla kuin saksalaiset. Luotettavuus ei ole paras mahdollinen, mutta niin on saksalaisillakin.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense ajaa melko rennosti yritt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 olla liian urheilullinen. Arvoltaan DS 3 E-Tense kuuluu tiukasti premium-segmenttiin. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, mutta tavaratilan ja istuintilojen kokonaisuus ei ole saksalaisten tasolla.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense saa tutun 50 kWh:n akun, joka on tuttu monista Stellantin omistamista merkeist\u00e4, kuten Peugeotista, Fiatista, Opelista tai Citroenista. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa 136 hevosvoimaa ja 9 sekunnin aikaa 0-100 km\/h. Huippunopeus on 93 km\/h. T\u00e4m\u00e4 voimansiirto on yhdistetty 1-vaihteiseen vaihteistoon, ja voima l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n vain etupy\u00f6rille.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ydell\u00e4 latauksella voi ajaa noin 200 kilometri\u00e4, mik\u00e4 on ihan hyv\u00e4. Maksimilatausnopeus on rajoitettu 100 kW:iin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 DS 3 E-Tense voidaan ladata 20 prosentista 80 prosenttiin noin 23 minuutissa. Toisaalta hidas vaihtovirtalataus vie todenn\u00e4k\u00f6isesti yli 5 ja alle 7 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

DS oli aiemmin Citroenin sateenvarjon alla oleva tuotemerkki, mutta se p\u00e4\u00e4tti haarautua vuonna 2015 ja valmistaa nyt itsen\u00e4isi\u00e4 autoja. DS:n muotokielt\u00e4 voidaan pit\u00e4\u00e4 rohkeana tai silmiinpist\u00e4v\u00e4n\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 DS 3 Crossback E-Tense k\u00e4\u00e4nt\u00e4\u00e4 katseet kaikkialla. DS 3 Crossbackin sis\u00e4tilat ovat yht\u00e4 silmiinpist\u00e4v\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksen osalta voimme helposti sanoa, ett\u00e4 DS 3 Crossback E-Tense onnistuu pysym\u00e4\u00e4n mukavana ja hyvin hallittavana ajopaikasta riippumatta. Se on melko mukava ja siin\u00e4 on hyv\u00e4 \u00e4\u00e4nieristys. DS ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n yrit\u00e4 tehd\u00e4 autostaan sporttista, joten E-Tense tarjoaa lempe\u00e4n ja rauhallisen ajokokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

E-Tensen luotettavuus on viel\u00e4 ep\u00e4varmaa, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto on ollut markkinoilla vasta v\u00e4h\u00e4n aikaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 emme voi t\u00e4ysin arvioida, kuinka luotettava tai ep\u00e4luotettava se on, ja siksi meid\u00e4n on odotettava muutama vuosi ennen kuin yrit\u00e4mme. Joka tapauksessa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 DS 3 E-Tense k\u00e4rsii tietyist\u00e4 suhteellisen pienist\u00e4 ongelmista, jotka on korjattava.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin tietyt kehittyneet kuljettajan apuj\u00e4rjestelm\u00e4t, kuten kaistalla pysymisen avustin, voivat olla liian itsevarmoja, mik\u00e4 saa useimmat omistajat kytkem\u00e4\u00e4n sen pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4. Ovenkahvojen tiedet\u00e4\u00e4n olevan ajoittain ep\u00e4luotettavia, ja auton mukana tuleva sovellus ei ole kaikkein helpoin k\u00e4ytt\u00e4\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet omistajat eiv\u00e4t tied\u00e4, miten lataussessiot asetetaan etuk\u00e4teen.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense maksaa Euroopassa hieman alle 40 000 euroa, mik\u00e4 on melko korkea hinta Stellantis-pohjaiselle autolle. DS 3 E-Tense on kuitenkin paljon parempi kuin monet muut t\u00e4h\u00e4n alustaan perustuvat s\u00e4hk\u00f6autot, sill\u00e4 se tuntuu todella kauttaaltaan premium-tuotteelta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4, sill\u00e4 DS 3 E-Tenseen mahtuu kokoonsa n\u00e4hden melko paljon tavaraa. Useimmat saksalaiset kilpailijat tarjoavat kuitenkin enemm\u00e4n istumapaikkoja ja tavaratilaa. Lis\u00e4ksi ne ovat kaiken kaikkiaan hieman intuitiivisempia k\u00e4ytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa DS 3 Crossback E-Tense?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan korkealuokkaisen perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n tarkoitetun kompaktin s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen katumaasturin, olet todella hemmoteltu valinnanvaralla t\u00e4ss\u00e4. L\u00e4hes jokainen premium-merkki tarjoaa jotakin t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vaihtoehtoja on kymmeni\u00e4 ja taas kymmeni\u00e4. Mik\u00e4 saa DS 3:n erottumaan t\u00e4st\u00e4 joukosta?<\/p>\n\n\n\n

Sanoisin, ett\u00e4 DS 3 noudattaa t\u00e4ysin autenttista muotoilua sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Siin\u00e4 miss\u00e4 saksalaiset haluavat olla muotoilussaan konservatiivisia, DS menee t\u00e4ysill\u00e4 eteenp\u00e4in ja tekee autosta todella huomiota her\u00e4tt\u00e4v\u00e4n. T\u00e4m\u00e4 on mielest\u00e4ni DS 3 E-Tense -auton t\u00e4rkein myyntivaltti ja my\u00f6s syy, miksi DS-3:een kannattaa valita kilpailijoidensa sijaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko DS 3 Crossback E-Tense luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-Tense on luksusauto sek\u00e4 hinnaltaan ett\u00e4 sis\u00e4ll\u00f6lt\u00e4\u00e4n. Meid\u00e4n on kuitenkin huomautettava, ett\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4 on monia muita luksusautoja, joilla on suurempi painoarvo useimpien autoilijoiden syd\u00e4miss\u00e4. DS 3 on todella j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen auto, joka tuntuu jotenkin tuoreelta segmentiss\u00e4, jossa tuoreus on melko vaikeaa.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 DS 3 ansaitsee ehdottomasti paikkansa yritysautoparkissa, vaikka se ei olekaan t\u00e4m\u00e4n segmentin paras luksusauto, ei l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko DS 3 Crossback saatavana hybridin\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, E-Tense-nimitys tulee siit\u00e4, ett\u00e4 DS 3 Crossback E-Tense on DS3:n EV-versio. DS 3:sta ei ole t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 hybridiversiota, eik\u00e4 se todenn\u00e4k\u00f6isesti muutu l\u00e4hiaikoina.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

DS 3 Crossback on pienikokoinen premium-perhemaasturi, joka on suunniteltu kilpailemaan melko vakiintuneiden saksalaismerkkien kanssa. Voidakseen edes uhata VW:n, Audin, BMW:n ja Mercedeksen kaltaisia autoja DS 3:n on oltava erilainen, mutta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4987,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4986"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4986"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4986\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4988,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4986\/revisions\/4988"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4987"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4986"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4986"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4986"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}