{"id":4989,"date":"2022-10-07T10:08:41","date_gmt":"2022-10-07T10:08:41","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4989"},"modified":"2022-10-07T10:08:44","modified_gmt":"2022-10-07T10:08:44","slug":"yleisia-ongelmia-ds-3-crossback-e-tense-mallissa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-ds-3-crossback-e-tense-mallissa\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia DS 3 Crossback E-Tense -mallissa"},"content":{"rendered":"\n

DS on Citroenille ja Peugeotille sama kuin Audi on VW:lle ja Skodalle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 DS pyrkii olemaan premium-tarjous, joka jakaa suurimman osan osistaan kahden sisaryhti\u00f6ns\u00e4, Citroenin ja Peugeotin, kanssa. DS oli aiemmin Citroenin erityinen sisaryhti\u00f6, mutta vuodesta 2015 l\u00e4htien DS on tullut t\u00e4ysin itsen\u00e4iseksi ja pyrkii tekem\u00e4\u00e4n j\u00e4lke\u00e4 maailman premium-automarkkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback on DS:n pienin premium-luokan katumaasturi, joka yritt\u00e4\u00e4 varastaa asiakkaita Audi Q3:n tai BMW X1:n kaltaisilta autoilta. E-Tense-nimi viittaa siihen, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 versio DS 3 Crossbackista saa k\u00e4ytt\u00f6voimansa kokonaan akkukennoista, ei polttomoottorista. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme kuitenkin kaikki DS3 Crossback E-Tense -auton yleisimm\u00e4t ongelmat ja mit\u00e4 varoa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 DS 3 Crossbackin yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t auton lis\u00e4varusteisiin ja s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, kuten ovenkahvoilla on oma tahtonsa. Jotkut ovat my\u00f6s raportoineet ongelmista, jotka liittyv\u00e4t tiettyihin kehittyneisiin kuljettajan apuj\u00e4rjestelmiin, jotka voivat usein tuntua hieman liian itsevarmoilta ja ep\u00e4suorilta.<\/p>\n\n\n\n

Toiset ovat valittaneet auton mittaristosta ja siit\u00e4, ett\u00e4 DS 3 ei pysty oikein arvioimaan, kuinka monta kilometri\u00e4 akussa on j\u00e4ljell\u00e4. Jotkut ovat valittaneet my\u00f6s auton lataustilanteesta, sill\u00e4 auton latausajastinta ei voi asettaa oikein ja ett\u00e4 akun k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen kapasiteetti on itse asiassa selv\u00e4sti alle 50 kW.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-TENSE – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Aloitamme t\u00e4m\u00e4n listan mainitsemalla, ett\u00e4 E-TENSE:ll\u00e4 on toisinaan oma tahtonsa, kun on kyse ovenkahvoista ja niiden toiminnasta. Autossa on edistyksellinen avaimeton j\u00e4rjestelm\u00e4, joka pystyy havaitsemaan, kun avain on l\u00e4hell\u00e4 autoa, ja ponnahduttamaan ovenkahvat esiin, jotta ne tervehtiv\u00e4t aina, kun tulet niiden l\u00e4helle.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat kuitenkin valittaneet, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 ei ole aina niin tehokas kuin sen pit\u00e4isi olla ja siten laskee auton laatutasoa, vaikka sen p\u00e4\u00e4tarkoitus oli nostaa sit\u00e4. Niin tai n\u00e4in, kyseess\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti vain pieni ohjelmisto-ongelma, josta varmasti huolehditaan tulevien kuukausien aikana kaikkien tulevien p\u00e4ivitysten my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-TENSE – ADAS-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

L\u00e4hes kaikissa autoissa on nyky\u00e4\u00e4n kehittyneet kuljettajan apuj\u00e4rjestelm\u00e4t, joiden tarkoituksena on pit\u00e4\u00e4 meid\u00e4t turvassa ymp\u00e4rist\u00f6st\u00e4 riippumatta. DS3 Crossbackissa on kaikki tavanomaiset varusteet, kuten kaistavahti, kuolleen kulman avustin, mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din, automaattinen h\u00e4t\u00e4jarrutus ja monia muita mukavuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat kuitenkin valittivat, ett\u00e4 kaistavahti on tunnetusti liian itsevarma ja voi vet\u00e4\u00e4 sinut takaisin kaistan keskelle, vaikka haluaisit vaihtaa kaistaa. Omistajat sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n voi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 kytkem\u00e4ll\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4n pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4, mik\u00e4 hieman heikent\u00e4\u00e4 sen tarkoitusta.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-TENSE – Kilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 koskevat ennusteet ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Siit\u00e4 l\u00e4htien, kun autoissa alkoi olla kehittynytt\u00e4 elektroniikkaa, mittaristossa olevasta mittarilukemamittarista on tullut standardi kaikissa autoissa. DS 3:ssa oleva mittari ei ole kaikkein paras mahdollinen, sill\u00e4 se voi usein johtaa sinua harhaan j\u00e4ljell\u00e4 olevan toimintas\u00e4teen suhteen. Omistajat ovat todenneet, ett\u00e4 auto voi joskus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 alle 170 mailia, vaikka auto olisi ladattu t\u00e4yteen.<\/p>\n\n\n\n

Toiset taas ovat todenneet, ett\u00e4 mittari voi joskus menn\u00e4 p\u00e4invastoin, vaikka akku olisi tyhjentynyt melko paljon. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 indikaattori yritt\u00e4\u00e4 ottaa huomioon ajotottumuksesi ja antaa arvion sen perusteella, miten ajat autoa. T\u00e4m\u00e4 toimii suurimman osan ajasta, mutta joskus auto ei kuitenkaan n\u00e4yt\u00e4 todellista j\u00e4ljell\u00e4 olevaa ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 ajotavasta riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-TENSE – Latausongelmat<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n luettelon lopuksi mainitsemme my\u00f6s tietyt lataustilanteeseen liittyv\u00e4t ongelmat, joissa DS3 Crossback E-TENSE voi joskus olla hieman hankala k\u00e4ytt\u00e4\u00e4. Jotkut sanovat, ett\u00e4 auton mukana tuleva sovellus ei ole paras mahdollinen, kun on kyse auton latausajankohdan ennalta m\u00e4\u00e4ritt\u00e4misest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ole ainoa ongelma, sill\u00e4 monet omistajat valittavat sovelluksesta useammalla kuin yhdell\u00e4 tavalla. Sit\u00e4 ei ole helpointa k\u00e4ytt\u00e4\u00e4, ja se on my\u00f6s puutteellinen, kun kyse on premium-segmentin autoista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa DS 3 Crossback E-TENSE?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t siit\u00e4, mit\u00e4 DS:ll\u00e4 on tarjota ja haluat hyv\u00e4n yleiss\u00e4hk\u00f6auton, DS 3 Crossback E-TENSE on varmasti ostamisen arvoinen. Akku voisi olla hieman suurempi ja auton ulkoinen muotoilu voisi olla p\u00e4\u00e4tt\u00e4v\u00e4isempi, sill\u00e4 useimmilla t\u00e4m\u00e4n premium-luokan s\u00e4hk\u00f6autojen segmentin autoilla on pitk\u00e4 merkkiperint\u00f6, ja niiden muotoiluvalinnat ovat yleens\u00e4 yhten\u00e4isempi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citroen\/DS on kuitenkin tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se tekee autoja, jotka eiv\u00e4t n\u00e4yt\u00e4 samalta kuin muut autot. Kysymys siit\u00e4, onko DS 3 Crossback E-TENSE sen arvoinen, riippuu t\u00e4ysin siit\u00e4, mit\u00e4 pid\u00e4t s\u00e4hk\u00f6autoista. Jos pid\u00e4t DS:n muotoilukielest\u00e4 ja katsot, ett\u00e4 toimintas\u00e4de ja teho riitt\u00e4v\u00e4t, DS3 E-TENSE on todellakin sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat DS 3 Crossback E-TENSE:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

DS 3 Crossback E-TENSE asetetaan usein vastakkain Hyundai Kona Electricin, MG ZS EV:n ja Kia e-Niro SUV:n kanssa. N\u00e4iden kolmen joukossa DS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan korkeamman hintaluokan tuote, ja se onnistuu olemaan se, joka ajaa parhaiten.<\/p>\n\n\n\n

Kia e-Niro ja MG ZS maksavat DS 3:een verrattuna hieman v\u00e4hemm\u00e4n, mik\u00e4 on melko ilmeist\u00e4 heti, kun n\u00e4m\u00e4 kaksi asetetaan vastakkain. Kia e-Nirossa on kuitenkin suurempi 67,5 kWh:n akku, jolla voi ajaa jopa 230 kilometri\u00e4, kun taas MG ZS:ss\u00e4 on viel\u00e4 suurempi 72 kWh:n akku, jolla voi ajaa jopa 270 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 Citroen DS:n DS tarkoittaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, DS-br\u00e4ndi l\u00e4hti Citroenista jo vuonna 2014, mutta erillinen DS-malli tuli vasta vuonna 2018. DS tarkoittaa ”Different Spirit” tai ”Distinctive Series”, sill\u00e4 Citroen yritti tehd\u00e4 t\u00e4ysin erillisen br\u00e4ndin, joka palvelee asiakkaita, joilla on korkeampi tulotaso.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

DS on Citroenille ja Peugeotille sama kuin Audi on VW:lle ja Skodalle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 DS pyrkii olemaan premium-tarjous, joka jakaa suurimman osan osistaan kahden sisaryhti\u00f6ns\u00e4, Citroenin ja Peugeotin, kanssa.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4987,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4989"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4989"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4989\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4990,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4989\/revisions\/4990"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4987"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4989"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4989"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4989"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}