{"id":4991,"date":"2022-10-07T13:43:32","date_gmt":"2022-10-07T13:43:32","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4991"},"modified":"2022-10-07T13:43:34","modified_gmt":"2022-10-07T13:43:34","slug":"bmw-e90-sahkoiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-e90-sahkoiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW E90 s\u00e4hk\u00f6iset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n
BMW E90 on kompakti henkil\u00f6auto, jossa on turboahdettu bensiinimoottori. Se oli ensimm\u00e4inen 3-sarja, jossa oli runflat-renkaat ja iDrive-k\u00e4ytt\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4. Mutta kuten useimmissa BMW:n 3-sarjan malleissa, t\u00e4ss\u00e4kin autossa on paljon ongelmia, joista yksi on s\u00e4hk\u00f6ongelmat. Mitk\u00e4 ovat siis yleisi\u00e4 BMW E90:n s\u00e4hk\u00f6ongelmia?<\/p>\n\n\n\n
BMW E90 -mallin yleisi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat akkuongelmat, vialliset johdotukset, auton k\u00e4ynnistyminen kest\u00e4\u00e4 kauemmin, sulake on puhjennut, ikkunan s\u00e4\u00e4din on viallinen, tuulilasinpyyhin sammuu, ksenonvalot eiv\u00e4t toimi ja generaattori on huono. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 auton asianmukaisella hoidolla ja huollolla.<\/p>\n\n\n\n
Ensimm\u00e4inen ja yleisin BMW 3-sarjan ja E90:n s\u00e4hk\u00f6ongelma on akkuongelmat. Jos autossasi on kuoleva tai tyhj\u00e4 akku, voit odottaa, ett\u00e4 sinulla on paljon s\u00e4hk\u00f6ongelmia. Esimerkiksi auton k\u00e4ynnist\u00e4minen on ongelmallista ja ohjauspy\u00f6r\u00e4 lukkiutuu. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava akku.<\/p>\n\n\n\n
Kun autosi akku on tyhj\u00e4 tai kuolee, autossasi on v\u00e4h\u00e4n virtaa, joka ei pysty sy\u00f6tt\u00e4m\u00e4\u00e4n virtaa useimpiin autossa oleviin s\u00e4hk\u00f6laitteisiin. Lis\u00e4ksi viallinen akku, jossa on sy\u00f6pyneit\u00e4 napoja ja liittimi\u00e4, voi johtaa ep\u00e4johdonmukaiseen ja ep\u00e4luotettavaan virtaan. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on puhdistettava sy\u00f6pyneet navat ja liittimet.<\/p>\n\n\n\n
BMW:n ksenonvalot ovat tunnetusti kirkkaammat ja kest\u00e4v\u00e4mm\u00e4t kuin halogeenilamput. Lis\u00e4ksi ne kuluttavat v\u00e4hemm\u00e4n virtaa, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 viel\u00e4 parempia. Kuitenkin yli 2 500 valon kattamisen j\u00e4lkeen n\u00e4m\u00e4 polttimot saattavat kuolla tai alkaa olla tehottomia. Ja koska markkinoilla on p\u00e4ivitettyj\u00e4 ksenonlamppuja, niiden vaihtaminen uusimpiin lamppuihin voi aiheuttaa vain lis\u00e4\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n
BMW E90:n s\u00e4\u00e4din on elint\u00e4rke\u00e4 osa ajoneuvon s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se kierr\u00e4tt\u00e4\u00e4 energiaa, joka lataa auton akkua auton liikkuessa. Jos BMW E90 -autosi vaihtovirtageneraattori on huono, huomaat esimerkiksi, ett\u00e4 radio ei toimi, sis\u00e4valot ovat himme\u00e4t ja s\u00e4hk\u00f6iset ikkunat eiv\u00e4t toimi.<\/p>\n\n\n\n
Toinen yleinen s\u00e4hk\u00f6ongelma, josta BMW E90:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat valittaneet, on viallinen johdotus. Jos akku, generaattori ja sulake ovat kunnossa, kannattaa tarkistaa autosi johdot ja kaapelit. Jos johdotus on vaurioitunut tai huonosti tehty, jotkin s\u00e4hk\u00f6komponentit eiv\u00e4t saa virtaa tai riitt\u00e4v\u00e4sti virtaa toimiakseen moitteettomasti. Pyyd\u00e4 mekaanikkoa korjaamaan t\u00e4m\u00e4 ongelma.<\/p>\n\n\n\n
T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma useimmissa BMW-malleissa. Se on kuitenkin yleisempi vanhoissa BMW-malleissa kuin uudemmissa. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 ikkunans\u00e4\u00e4t\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4n sis\u00e4ll\u00e4 olevat kaapelit irtoavat. T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 koostuu hihnapy\u00f6rist\u00e4, jotka irtoavat ajan my\u00f6t\u00e4, jolloin s\u00e4\u00e4din ei toimi. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi tarvitset mekaanikon yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n irronneet johdot.<\/p>\n\n\n\n
Kuten aiemmin todettiin, BMW E90:n suurimmat s\u00e4hk\u00f6ongelmat liittyv\u00e4t akkuun. Joten jos akussa on tarpeeksi virtaa tai jos se on kuolemassa, auton k\u00e4ynnistyminen kest\u00e4\u00e4 kauemmin. Sinun on tarkistettava akun kunto ja vaihdettava se, jos mahdollista.<\/p>\n\n\n\n
Autosi sulake on eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4, sill\u00e4 se suojaa auton muita s\u00e4hk\u00f6osia. Jos sulake on siis viallinen tai puhjennut, kyseess\u00e4 on vakava ongelma. BMW E90 -mallin sulakkeet puhkeavat yleens\u00e4 siksi, ett\u00e4 virtapiirist\u00e4 otetaan liikaa virtaa. Vaihda aina puhjenneet sulakkeet, jotta s\u00e4hk\u00f6osat eiv\u00e4t ole vaarassa, jos virtaa kuluu liikaa.<\/p>\n\n\n\n
Sytytysvirtakytkin on t\u00e4rke\u00e4 osa autoa, sill\u00e4 se k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 sen. Jos se siis vaurioituu tai on viallinen, se on vaihdettava, ennen kuin se vaikuttaa auton muihin osiin.<\/p>\n\n\n\n
Toinen s\u00e4hk\u00f6ongelma, josta BMW E90 -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, on vialliset tuulilasinpyyhkimet, jotka sammuvat. Muissa tapauksissa pyyhkimet ovat kytkeytyneet itsest\u00e4\u00e4n p\u00e4\u00e4lle. T\u00e4m\u00e4 on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 sinulla on johdotusongelmia, kuten l\u00f6ys\u00e4t tai vaurioituneet johdot. Lis\u00e4ksi tuulilasinpyyhkimen kytkin voi my\u00f6s vikaantua ja aiheuttaa t\u00e4m\u00e4n ongelman jatkumisen.<\/p>\n\n\n\n
BMW:n risteysoven teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on tunnistaa seuraavat signaalit ja esitt\u00e4\u00e4 ne muille v\u00e4yl\u00e4n k\u00e4ytt\u00e4jille; S\u00e4hk\u00f6ikkunakytkin – oikea takaovi, S\u00e4hk\u00f6ikkunakytkin – etumatkustajan ovi ja S\u00e4hk\u00f6ikkunakytkin – kuljettajan puoleinen takaovi.<\/p>\n\n\n\n
Kyll\u00e4, BMW E90 ei ehk\u00e4 ole kovin tehokas auto, mutta se on eritt\u00e4in luotettava auto. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 useimmat luotettavuuslaitokset antavat sille keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremmat luotettavuusarvosanat ja ett\u00e4 siin\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin useimmissa BMW-malleissa luokassaan. Se on my\u00f6s halvempi huoltaa kuin useimmat BMW 3-sarjan mallit.<\/p>\n\n\n\n
Useimmissa BMW-malleissa tulee s\u00e4hk\u00f6ongelmia. N\u00e4m\u00e4 ovat kuitenkin BMW-k\u00e4ytt\u00e4jien raportoimat yleisimm\u00e4t s\u00e4hk\u00f6ongelmat; akkuongelmat, sytytysongelmat, huono tai viallinen vaihtovirtageneraattori, palanut sulake, johdotusongelmat ja vaurioituneet kaapelit. Jos siis aiot ostaa uuden tai k\u00e4ytetyn BMW-mallin, voit odottaa, ett\u00e4 sinulla on vuosien mittaan jokin n\u00e4ist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmista.<\/p>\n\n\n\n
BMW E90 voi olla luotettava sedan, mutta siihen liittyy my\u00f6s paljon ongelmia. S\u00e4hk\u00f6ongelmien lis\u00e4ksi t\u00e4ss\u00e4 autossa esiintyy my\u00f6s \u00f6ljyvuotoja, turbon vikaantumista, sytytyskelaongelmia, hiilen kertymist\u00e4, VANOS-solenoidiongelmia, polttoainesuuttimen vikaantumista ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n
Huolimatta monista ongelmista BMW E90 voi ajaa yli 250 000 kilometri\u00e4, jos sit\u00e4 huolletaan hyvin.<\/p>\n\n\n\n
Kuten useimmissa BMW-malleissa, BMW E90:ss\u00e4 on useita s\u00e4hk\u00f6ongelmia, jotka on hoidettava ajoissa ongelman k\u00e4rjistymisen v\u00e4ltt\u00e4miseksi. Paras tapa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 useimmat s\u00e4hk\u00f6ongelmat on kuitenkin varmistaa, ett\u00e4 autoosi asennetaan luotettava ja tehokas akku. Vie autosi my\u00f6s huoltoon, jotta johdotusongelmien ja palaneiden sulakkeiden kaltaiset ongelmat hoidetaan ajoissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
BMW E90 on kompakti henkil\u00f6auto, jossa on turboahdettu bensiinimoottori. Se oli ensimm\u00e4inen 3-sarja, jossa oli runflat-renkaat ja iDrive-k\u00e4ytt\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4. Mutta kuten useimmissa BMW:n 3-sarjan malleissa, t\u00e4ss\u00e4kin autossa on paljon ongelmia, joista<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4991"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4991"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4991\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4992,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4991\/revisions\/4992"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4991"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4991"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4991"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}