{"id":5056,"date":"2022-10-13T09:23:57","date_gmt":"2022-10-13T09:23:57","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5056"},"modified":"2022-10-13T09:24:01","modified_gmt":"2022-10-13T09:24:01","slug":"onko-mercedes-glb-250-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-mercedes-glb-250-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Mercedes GLB 250 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Vuonna 2020 Mercedes esitteli GLB-maasturin, jota kukaan ei osannut odottaa, koska sen luvattiin olevan 7-paikkainen perhemaasturi, joka jakaa kompaktin GLA-katumaasturin alustan. GLB tarjoaa kuitenkin todellakin paljon enemm\u00e4n tilaa ja yleist\u00e4 mukavuutta kuin GLA, vaikka se ei olekaan ”oikea” seitsenpaikkainen katumaasturi. Onko Mercedes GLB 250 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB-luokka on todellakin todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 se tarjoaa todella k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisen kokemuksen kokoisekseen autoksi. GLB jakaa suurimman osan osistaan GLA:n kanssa, mutta tarjoaa samalla paljon enemm\u00e4n tilaa. GLB ei oikeastaan nauti kovaa kilpailua saksalaisten kanssa, koska se on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n ensimm\u00e4inen laatuaan.<\/p>\n\n\n\n

GLB 250:ss\u00e4 on sama moottori kuin GLA 250:ss\u00e4, joka on saatavana Mercedeksen omalla 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4. GLB:n muotoilu muistuttaa enemm\u00e4n GLE:t\u00e4 kuin GLA:ta, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 laatikkomaiselta katumaasturilta, kun taas GLA n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 virtaviivaiselta modernilta crossover-maasturilta.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen GLB on kunnollinen, mutta meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, miten auto k\u00e4ytt\u00e4ytyy muutaman vuoden j\u00e4lkeen tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4. GLB250:n arvo on vahva, sill\u00e4 se maksaa hieman enemm\u00e4n kuin GLA250, mutta tarjoaa samalla k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden osalta melko paljon enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB 250 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB 250:ss\u00e4 on 2,0-litrainen rivinelos-sylinterinen turbomoottori, jossa on 224 hv ja 258 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 GLB 250:n spurttaamaan nopeudesta 0 km\/h nopeuteen noin 6,6 sekunnissa. Moottori on yhdistetty Mercedeksen luotettavaan 8-vaihteiseen kaksoiskytkinautomaattiin, joka sopii auton luonteeseen t\u00e4ydellisesti.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto on pehme\u00e4 ja se vaihtaa saumattomasti, niin ett\u00e4 on jotenkin vaikea huomata, ett\u00e4 auto on vaihtanut vaihteita ollenkaan. GLB 250 l\u00e4htee liikkeelle FWD-autona, mutta voit maksaa noin 2 000-2 500 dollaria lis\u00e4\u00e4, jos haluat 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkuus on my\u00f6s vahva t\u00e4m\u00e4n moottorin kanssa, sill\u00e4 GLB 250:n kulutus voi olla jopa 35MPG, jos kaasupoljinta painetaan kevyesti. Kaiken kaikkiaan GLB 250:n voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4 on todella hyv\u00e4, varsinkin jos valitset 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB 250 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB 250 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu pikemminkin pienemm\u00e4lt\u00e4 GLE:lt\u00e4 kuin suuremmalta GLA:lta, vaikka GLA ja GLB ovatkin pohjimmiltaan samoja autoja. Syy t\u00e4h\u00e4n on se, ett\u00e4 GLB hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 laatikkomaisempaa klassista SUV-muotoa, kun taas GLA on enemm\u00e4n crossover kuin SUV. GLB:n sis\u00e4tilat ovat h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4t, kuten kaikissa Mercedeksen katumaastureissa nyky\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksen osalta GLB 250 on kiireet\u00f6n perhemaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on mukava, rento eik\u00e4 lainkaan dynaaminen. Mercedes viritti GLB:n mukavaksi ja helpoksi autoksi ajaa, ja se n\u00e4kyy heti, kun istut ratin taakse.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB 250 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

GLB 250 on viel\u00e4 uusi, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 se kest\u00e4\u00e4 t\u00e4h\u00e4n asti kunnolla. On vaikea sanoa, onko auto luotettava vai ei, koska sen myynti alkoi vasta alle kaksi vuotta sitten. Joka tapauksessa yleisimm\u00e4t GLB 250:n ongelmat liittyv\u00e4t jousitukseen ja ohjaukseen, turvatyynyihin, s\u00e4hk\u00f6komponentteihin ja polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Varmaa on, ett\u00e4 kaikki Mercedes-mallit vaativat oikea-aikaista ja perusteellista huoltoa, jos haluat niiden kest\u00e4v\u00e4n pitk\u00e4\u00e4n. GLB ei eroa GLA:sta tai mist\u00e4\u00e4n muusta Mercedes-maasturista. Ne ovat suhteellisen kalliita ajaa, kun takuu p\u00e4\u00e4ttyy.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB 250 – Arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Voit odottaa maksavasi GLB 250:st\u00e4 noin muutaman tuhat dollaria enemm\u00e4n kuin GLA 250:st\u00e4. N\u00e4m\u00e4 kaksi ovat hinnaltaan niin l\u00e4hell\u00e4 toisiaan, ett\u00e4 4MATIC GLA 250 on l\u00e4hes yht\u00e4 kallis kuin GLB 250:n l\u00e4ht\u00f6tason malli. On paljon j\u00e4rke\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 GLB:hen, varsinkin jos sinulla on tapana kuljettaa usein ihmisi\u00e4 takaistuimilla.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n GLB 250 on luokkansa ykk\u00f6nen, sill\u00e4 mik\u00e4\u00e4n muu auto segmentiss\u00e4\u00e4n ei pysty kuljettamaan kerralla jopa seitsem\u00e4\u00e4 henkil\u00f6\u00e4. Autoon on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, n\u00e4kyvyys on erinomainen, ja auton matkustamossa on monia perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes GLB 250?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit nykyaikaista k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llist\u00e4 perhetason katumaasturia, jossa on premium-merkki, GLB saattaa olla juuri sopiva valinta. Olemme kaikki tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 GLA myy nyky\u00e4\u00e4n hullun lailla, koska se on sarjatasoa vanhan GLA:n yl\u00e4puolella, joka ei ollut mit\u00e4\u00e4n muuta kuin merkkins\u00e4 ansainnut.<\/p>\n\n\n\n

Siksi on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 valita nykyinen GLB, koska se tarjoaa todella paljon vastinetta rahalle. Jos haluat j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n GLB:n, voit my\u00f6s valita AMG-osaston kautta.<\/p>\n\n\n\n

Mahtuuko Mercedes GLB:hen seitsem\u00e4n ihmist\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

GLB:hen mahtuu helposti seitsem\u00e4n matkustajaa, jos n\u00e4ill\u00e4 matkustajilla on vain v\u00e4h\u00e4n tai ei lainkaan matkatavaroita ja jos kolmannella rivill\u00e4 istuvat eiv\u00e4t ole erityisen pitki\u00e4. GLB on pienikokoinen auto, siit\u00e4 ei ole ep\u00e4ilyst\u00e4k\u00e4\u00e4n, mutta se antaa sinulle mahdollisuuden valita kolmannen istuinrivin tai kunnon tavaratilan v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

GLB on hyv\u00e4 valinta, jos et usein kuljeta seitsem\u00e4\u00e4 ihmist\u00e4, jos kuljetat satunnaisesti, on hyv\u00e4, ett\u00e4 sinulla on t\u00e4m\u00e4 vaihtoehto. \u00c4l\u00e4 kuitenkaan mene ajattelemaan, ett\u00e4 GLB p\u00e4rj\u00e4\u00e4 GLE:lle tai GLS:lle tilank\u00e4yt\u00f6ss\u00e4, sill\u00e4 se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4, ei l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes GLB maastoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLB-luokka voidaan luokitella maasturiksi, mutta se ei ole maasturi. GLB:ss\u00e4 on tavalliseen henkil\u00f6autoon verrattuna suurempi maavara, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 voi liikkua liev\u00e4ss\u00e4 maastossa, jos se varustetaan oikeilla paketeilla ja renkailla.<\/p>\n\n\n\n

GLB ei kuitenkaan p\u00e4rj\u00e4\u00e4 todellisille maastoautoille, ja todellisuudessa kukaan ei osta GLB:t\u00e4 ja odota sen olevan todellinen maastoauto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vuonna 2020 Mercedes esitteli GLB-maasturin, jota kukaan ei osannut odottaa, koska sen luvattiin olevan 7-paikkainen perhemaasturi, joka jakaa kompaktin GLA-katumaasturin alustan. GLB tarjoaa kuitenkin todellakin paljon enemm\u00e4n tilaa ja yleist\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5057,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5056"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5056"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5056\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5058,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5056\/revisions\/5058"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5057"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5056"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5056"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5056"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}