{"id":5059,"date":"2022-10-13T09:24:36","date_gmt":"2022-10-13T09:24:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5059"},"modified":"2022-10-13T09:24:40","modified_gmt":"2022-10-13T09:24:40","slug":"yleisia-ongelmia-mercedes-glb-250ssa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-mercedes-glb-250ssa\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia Mercedes GLB 250:ss\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes GLB-luokka on Mercedeksen pienin ylellinen perhemaasturi. GLB 250 on suunniteltu ensisijaisesti perhemaasturiksi, jossa on tehokas tilank\u00e4ytt\u00f6. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 GLB-malliin on saatavana jopa seitsem\u00e4n istuinta, mik\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n ennenkuulumatonta t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4. GLB 250 perustuu samaan alustaan kuin GLA 250, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne jakavat melko paljon osia kesken\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta GLB 250 on alle kaksi vuotta vanha, joten on melko vaikea sanoa, miten GLB p\u00e4rj\u00e4\u00e4 muutaman vuoden kuluttua. T\u00e4h\u00e4n asti GLB on ollut samanlainen kuin GLA, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on kaiken kaikkiaan kohtuullisen luotettava auto, mutta vain jos kaikki huollot tehd\u00e4\u00e4n oikein.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t GLB 250:n ongelmat liittyv\u00e4t turvatyynyihin, elektroniikkaan, polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, eri jousitusosiin ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. GLB250 oli ja on edelleen osa muutamaa takaisinkutsua, jotka liittyv\u00e4t p\u00e4\u00e4asiassa turvatyyny- ja s\u00e4hk\u00f6ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan GLB 250:n alku oli hankala, mik\u00e4 on odotettavissa t\u00e4ysin uudelta mallilta. Meid\u00e4n on odotettava muutama vuosi, ennen kuin voimme varmuudella sanoa, onko GLB 250 todella luotettava auto vai ei.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLB 250:n turvatyynyongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes GLB 250:ss\u00e4 on useita turvatyynyihin liittyvi\u00e4 ongelmia. NHTSA:n mukaan jotkin GLB 250 -mallit k\u00e4rsiv\u00e4t v\u00e4\u00e4rin asennetuista tai viallisista etumatkustajan turvatyynyist\u00e4, ja siksi takaisinkutsu ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n tehtiin. Jos olet ostamassa GLB 250 -mallia, sinun on varmistettava, ett\u00e4 auton kaikki turvatyynyongelmat on korjattu.<\/p>\n\n\n\n

Sivuverhon turvatyyny n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s olevan osa er\u00e4st\u00e4 toista GLB 250:n takaisinkutsua, joten tarkista my\u00f6s se. Jos ostat k\u00e4ytetyn GLB 250:n, kysy omistajalta, onko h\u00e4n koskaan saanut j\u00e4lleenmyyj\u00e4lt\u00e4 s\u00e4hk\u00f6postia n\u00e4ist\u00e4 takaisinkutsuista, koska Mercedes ottaa n\u00e4in yhteytt\u00e4 asiakkaisiinsa, jotka ovat saaneet takaisinkutsuttavia autoja.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLB 250 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yleisin GLB 250 -mallin takaisinkutsu liittyy veden tunkeutumisen aiheuttamiin s\u00e4hk\u00f6ongelmiin. NHTSA toteaa, ett\u00e4 vesi voi p\u00e4\u00e4st\u00e4 matkustamoon istuinten alla olevien halkeamien kautta ja py\u00f6r\u00e4koteloiden ymp\u00e4rilt\u00e4. N\u00e4m\u00e4 voivat joutua kosketuksiin erilaisten suojaamattomien s\u00e4hk\u00f6komponenttien kanssa ja aiheuttaa niiss\u00e4 toimintah\u00e4iri\u00f6it\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden tunkeutumisten tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan lukemattomia erilaisia ongelmia, kuten moottorin sammumisen tai infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n t\u00e4ydellisen vikaantumisen. Muista tarkastaa auton sis\u00e4tilojen jalkatilat, jotta n\u00e4et, onko miss\u00e4\u00e4n vesipisaroita. Lis\u00e4ksi ne voivat aiheuttaa auton sis\u00e4isen metallikerroksen sy\u00f6pymist\u00e4, koska ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 hyvin suojattu korroosiolta kuin ulkopaneelit.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLB 250 -polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

GLB 250 oli osa toista takaisinkutsua mahdollisen polttoainevuodon vuoksi. Ongelma oli se, ett\u00e4 hiukkanen saattoi p\u00e4\u00e4st\u00e4 polttoainekiskojen ja polttoainesuuttimien v\u00e4lisiin tiivisteisiin ja aiheuttaa polttoainevuotoja. Polttoaineeseen liittyv\u00e4t ongelmat on korjattava v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, sill\u00e4 ne voivat aiheuttaa auton syttymisen tuleen.<\/p>\n\n\n\n

Sen vuoksi kannattaa ehdottomasti tutkia tarkemmin auton VIN-numeroa ja yritt\u00e4\u00e4 l\u00f6yt\u00e4\u00e4 tietoa siit\u00e4, onko katsomassasi autossa jokin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista. Lis\u00e4ksi GLB 250 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 joskus k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s ennenaikaisesti tukkeutuneista polttoainesuodattimista, mutta n\u00e4m\u00e4 johtuvat yleens\u00e4 huollon puutteesta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLB 250:n jousitus- ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes GLB 250:ll\u00e4 ja Mercedes GLA 250:ll\u00e4 on monia yhteisi\u00e4 osia kesken\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 molemmilla n\u00e4ist\u00e4 on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 etuakselin kannattimen ongelmista. Jos n\u00e4it\u00e4 ei korjata riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, ne todenn\u00e4k\u00f6isesti vaikuttavat auton ohjattavuuteen ja tekev\u00e4t auton ajamisesta jopa eritt\u00e4in vaarallista. Varmista siis, ett\u00e4 tarkastat etuakselin kannattimen, jos olet kiinnostunut ostamaan jommankumman n\u00e4ist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rkein syy siihen, miksi etuakselin kannatin aiheuttaa ongelmia, on se, ett\u00e4 se voi sy\u00f6py\u00e4 jo varhain. Monet omistajat toteavat, ett\u00e4 voit ottaa yhteytt\u00e4 Mercedes-j\u00e4lleenmyyj\u00e4\u00e4n, ja he korjaavat ongelman ilmaiseksi, koska kyseess\u00e4 on valmistusvirhe.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka kauan Mercedes GLB 250 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLB 250 voi kest\u00e4\u00e4 muutamia satoja tuhansia kilometrej\u00e4 tarvitsematta suurempia peruskorjauksia, jos pid\u00e4t siit\u00e4 asianmukaista huolta. Ei ole kovin montaa GLB-mallia, joka edes l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n jaksaisi n\u00e4in paljon kilometrej\u00e4, mutta t\u00e4m\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n standardi kaikille nykyaikaisille Mercedes-malleille. Lis\u00e4ksi vuoden 2018 A-Klassissa on my\u00f6s paljon yhteisi\u00e4 osia GLB:n kanssa, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n hyvin pintansa.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki t\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voimme sanoa, ett\u00e4 GLB:n pit\u00e4isi olla yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin A-Klasse, ellei jopa parempi. Avain merkitt\u00e4v\u00e4n kilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4n saavuttamiseen mill\u00e4 tahansa autolla on sen kunnollinen huolto. Jos teet niin, auto palvelee sinua mahdollisimman pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes GLB:ss\u00e4 seitsem\u00e4n istuinta?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLB-luokka on pienin seitsenpaikkainen Mercedes-maasturi, jonka voi ostaa rahalla. Mercedes tarjoaa seitsem\u00e4n istuinta kolmeen malliinsa, GLB:hen, keskikokoiseen GLE-malliin ja t\u00e4ysikokoiseen GLS-malliin. Kokoerot GLB:n ja GLE\/GLS:n v\u00e4lill\u00e4 ovat huomattavat, kun taas GLE:n ja GLS:n kokoerot eiv\u00e4t ole yht\u00e4 merkitt\u00e4vi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka GLB:ss\u00e4 on jopa seitsem\u00e4n istumapaikkaa, ne ovat yksinkertaisesti aivan liian pienet, jotta niihin mahtuisi mukavasti seitsem\u00e4n henkil\u00f6\u00e4. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 kun seitsem\u00e4n istuinta on k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4, tavaratila on l\u00e4hes olematon.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes GLB parempi kuin GLA?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLB-luokka on todellakin parempi auto kuin Mercedes GLA. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 GLB ei ole kovinkaan paljon kalliimpi, mutta tarjoaa silti paljon enemm\u00e4n tilaa. Lis\u00e4ksi GLB on ruokaketjussa ylemp\u00e4n\u00e4, mik\u00e4 on hyv\u00e4 asia, koska GLA tunnetaan l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturina.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan GLB on parempi valinta, koska se on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi, korkeammalla mallistossa, eik\u00e4 sen vuoksi tarvitse maksaa valtavaa preemiota GLA:han verrattuna.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes GLB-luokka on Mercedeksen pienin ylellinen perhemaasturi. GLB 250 on suunniteltu ensisijaisesti perhemaasturiksi, jossa on tehokas tilank\u00e4ytt\u00f6. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 GLB-malliin on saatavana jopa seitsem\u00e4n istuinta, mik\u00e4 on enemm\u00e4n tai<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5057,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5059"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5059"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5059\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5060,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5059\/revisions\/5060"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5057"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5059"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5059"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5059"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}