{"id":5061,"date":"2022-10-13T10:54:57","date_gmt":"2022-10-13T10:54:57","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5061"},"modified":"2022-10-13T10:55:00","modified_gmt":"2022-10-13T10:55:00","slug":"bmw-b48-moottoreiden-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-b48-moottoreiden-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW B48 -moottoreiden yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW B48 -moottori on turboahdettu rivinelosbensiinimoottori, joka korvasi poikkeuksellisen BMW N20 -moottorin. T\u00e4m\u00e4 moottori on ollut tuotannossa vuodesta 2014 t\u00e4h\u00e4n p\u00e4iv\u00e4\u00e4n asti. Ensimm\u00e4inen auto, jossa t\u00e4m\u00e4 moottori on ollut, oli F56 Mini Hatch, joka on ollut BMW:n sovelluksissa vuodesta 2015 l\u00e4htien.<\/p>\n\n\n\n

Toisin kuin BMW N20 -moottori, BMW B48 on hieman luotettavampi ja kest\u00e4v\u00e4mpi. Siihen liittyy kuitenkin my\u00f6s useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW B48 -moottoreiden yleiset ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

BMW B48 -moottoreiden yleisi\u00e4 ongelmia ovat j\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4minen, venttiilikannen ongelmat, sytytystulppien vikaantuminen, j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, VANOS-solenoidien vikaantuminen, \u00f6ljypohjan tiivisteongelmat ja korkea \u00f6ljynkulutus. Koska BMW B48 -moottori ei kuitenkaan ole ollut markkinoilla pitk\u00e4\u00e4n, siin\u00e4 ei ole monia vanhempien moottoreiden kaltaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW B48 -moottoreiden yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetys<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on ensimm\u00e4inen ongelma, johon BMW-kuljettajien, joilla on B48-moottori, pit\u00e4isi olla valmiita. J\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetyst\u00e4 aiheuttavat muun muassa vaurioitunut j\u00e4\u00e4hdytin, heikko j\u00e4\u00e4hdyttimen korkki ja huono p\u00e4\u00e4n tiiviste. Jos siis j\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4minen vaivaa, pyyd\u00e4 mekaanikkoa tarkistamaan n\u00e4m\u00e4 osat ja korjaamaan ne ongelman v\u00e4ltt\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnestevuodon merkkej\u00e4 ovat muun muassa j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotaminen auton alta, huono bensan kulutus, j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotaminen moottori\u00f6ljyyn, moottorin ylikuumeneminen ja makea tuoksu, joka tulee BMW:n konepellilt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Venttiilikannen ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on toinen ongelma, joka ilmenee moottorisi ik\u00e4\u00e4ntyess\u00e4. Pahamaineisin venttiilikannen ongelma on vuoto. Kun venttiilikansi kuluu tai halkeilee, se alkaa vuotaa. Merkkej\u00e4 haljenneesta tai vuotavasta venttiilikannesta ovat \u00f6ljyn valuminen moottorilohkoa pitkin ja konepellin alta tuleva polttava haju.<\/p>\n\n\n\n

Jos autossasi on venttiilikansiongelmia, pyyd\u00e4 mekaanikkoa hoitamaan asia nopeasti. Sen tekem\u00e4tt\u00e4 j\u00e4tt\u00e4minen voi johtaa suuriin ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Autosi j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 auttaa moottoria toimimaan optimaalisessa l\u00e4mp\u00f6tilassa. Jos siis jokin j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n osa vikaantuu, moottori ei toimi ihanteellisessa l\u00e4mp\u00f6tilassa. J\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmia aiheuttavat muun muassa termostaatin vikaantuminen, luonnolliset kertym\u00e4t tai roskat.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vikaantumisen oireita ovat moottorin ylikuumeneminen, valkoinen pakokaasusavu, huonolaatuinen j\u00e4\u00e4hdytysneste, j\u00e4\u00e4hdytysnestevuoto, varoitusvalot, korkea lukema l\u00e4mp\u00f6tilamittarissa ja bensiinin kulutuksen v\u00e4heneminen. Korjaa ensisijainen ongelma, jotta voit korjata j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4ongelman.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljypannun tiivisteongelmat<\/h3>\n\n\n\n

\u00d6ljypohjan tiivisteen vikaantumisen p\u00e4\u00e4asiallinen syy on \u00f6ljypohjasta pakosarjaan putoava \u00f6ljy. Jos et korjaa t\u00e4t\u00e4 ongelmaa nopeasti, se voi lopulta vaikuttaa muihin osiin, kuten happiantureihin. Pyyd\u00e4 mekaanikkoa korjaamaan t\u00e4m\u00e4 ongelma mahdollisimman nopeasti.<\/p>\n\n\n\n

Vikaantuvat sytytystulpat<\/h3>\n\n\n\n

Sytytystulppien ja sytytyskelojen vikaantuminen on yleist\u00e4 BMW-malleissa. Jos BMW B48 -moottorisi on ajanut yli 30 000 kilometri\u00e4, sinun kannattaa pit\u00e4\u00e4 sytytystulppia tarkkaan silm\u00e4ll\u00e4. Ne vaihdetaan yleens\u00e4 30 000 ja 60 000 mailin v\u00e4lill\u00e4. Sit\u00e4 vastoin sytytyskelat tulisi tarkastaa 40 000-90 000 mailin v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vikaantuvat VANOS-solenoidit<\/h3>\n\n\n\n

Jos BMW:si on ajanut yli 50 000 kilometri\u00e4, sinun on syyt\u00e4 pit\u00e4\u00e4 silm\u00e4ll\u00e4 VANOS-solenoideja. Solenoidit tukkeutuvat 50 000-70 000 mailin v\u00e4lill\u00e4. BMW:n VANOS-solenoidien ongelmien p\u00e4\u00e4asiallinen syy on O-renkaiden pett\u00e4minen. Koska O-renkaat on valmistettu kumista, ne voivat kulua ja hajota.<\/p>\n\n\n\n

Korkea \u00f6ljynkulutus<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n moottorit eiv\u00e4t ainoastaan k\u00e4yt\u00e4 korkealaatuista \u00f6ljy\u00e4, vaan ne my\u00f6s kuluttavat paljon \u00f6ljy\u00e4 tavallisiin autoihin verrattuna. BMW B48 -moottori ei ole poikkeus. Siksi sinun on oltava valmis k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n hieman enemm\u00e4n \u00f6ljy\u00e4 kuin tavallisissa autoissa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW B48 -moottori luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW B48 -moottori on eritt\u00e4in luotettava verrattuna vastaaviin BMW-moottoreihin. Toistaiseksi siin\u00e4 on ilmennyt v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin edelt\u00e4j\u00e4ss\u00e4\u00e4n, ”BMW N20” -moottorissa. K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t saattavat kuitenkin havaita yh\u00e4 enemm\u00e4n ongelmia ja ilmoittaa niist\u00e4, kun moottorin ajokilometrej\u00e4 kertyy enemm\u00e4n. Kaiken kaikkiaan kyseess\u00e4 on luotettava moottori, jonka yll\u00e4pitokustannukset ovat alhaiset.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW b48 -moottorissa alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

BMW B48 -moottorissa alkaa olla ongelmia jo 30 000 mailin j\u00e4lkeen. Siksi on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 noudattaa BMW:n suosittelemia huoltopalveluja, jotta autossasi ei ilmene ongelmia jo 50 000 mailin kohdalla. Joitakin asioita, joita kannattaa pit\u00e4\u00e4 silm\u00e4ll\u00e4, ovat kuluneet sytytystulpat ja sytytyskelat.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan BMW b48 -moottori kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW B48 -moottori on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-moottoreista. Oikein huollettuna ja hoidettuna se voi kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4. Vakavimmat ongelmat ilmenev\u00e4t kuitenkin, kun autolla on ajettu yli 150 000 kilometri\u00e4. Varmista, ett\u00e4 vaihdat \u00f6ljyt, py\u00f6rit\u00e4t renkaat ja vaihdat kuluneet nesteet BMW:n suositusten mukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon tehoa BMW b48 -moottori tuottaa?<\/h3>\n\n\n\n

BMW B48 -moottorit tuottavat varastomuodossa 181-302 hevosvoimaa. BMW 20i -versiot tuottavat v\u00e4hiten hevosvoimia, kun taas 30i- ja 35i-versiot tuottavat eniten hevosvoimia. Huomaa, ett\u00e4 302 hv:n B48-moottoreissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n vahvempaa kampiakselia, laakereita ja m\u00e4nti\u00e4, joiden puristussuhde on pienempi.<\/p>\n\n\n\n

BMW B48:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti sen sijaan vaihtelee 214 ja 332 lb-ft:n v\u00e4lill\u00e4. Vastaavasti 20i-versioissa on v\u00e4hiten v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, kun taas 35i-versiossa on eniten v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mihin BMW-malleihin BMW B48 -moottori on asennettu?<\/h3>\n\n\n\n

BMW B48 -moottori l\u00f6ytyy yleens\u00e4 BMW-malleista, joiden p\u00e4\u00e4ttyv\u00e4t tunnusnumerot ovat 20i, 25i, 28i ja 30i. Siit\u00e4 huolimatta BMW B48 -moottorin suorituskykyinen versio l\u00f6ytyy muutamasta 2019+ 35i -mallista. Lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 moottori l\u00f6ytyy my\u00f6s joistakin Mini-malleista ja Toyota Suprasta.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

BMW B48 -moottorit kuuluvat markkinoiden luotettavimpiin. Vaikka niiss\u00e4 on ongelmansa, n\u00e4m\u00e4 moottorit ovat paljon kest\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 kuin edelt\u00e4j\u00e4ns\u00e4, kuten BMW N20 -moottori. Hyvin huollettuna BMW B489 -moottori voi kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 ongelmista, joita BMW B48 -k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi olla valmiita k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n, on j\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4minen ja j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat. Kaiken kaikkiaan se on mukava moottori ja hieman halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin useimmat BMW-moottorit.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW B48 -moottori on turboahdettu rivinelosbensiinimoottori, joka korvasi poikkeuksellisen BMW N20 -moottorin. T\u00e4m\u00e4 moottori on ollut tuotannossa vuodesta 2014 t\u00e4h\u00e4n p\u00e4iv\u00e4\u00e4n asti. Ensimm\u00e4inen auto, jossa t\u00e4m\u00e4 moottori on ollut, oli<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5061"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5061"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5061\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5062,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5061\/revisions\/5062"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5061"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5061"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5061"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}