{"id":5065,"date":"2022-10-14T07:35:46","date_gmt":"2022-10-14T07:35:46","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5065"},"modified":"2022-10-14T07:35:48","modified_gmt":"2022-10-14T07:35:48","slug":"yleiset-ford-2-3-ecoboost-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleiset-ford-2-3-ecoboost-ongelmat\/","title":{"rendered":"Yleiset Ford 2.3 EcoBoost -ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Ford 2.3 EcoBoost -moottori on 4-sylinterinen turboahdettu moottori, joka on suunniteltu kompaktien, keskikokoisten ja t\u00e4ysikokoisten henkil\u00f6autojen, pickupien ja tiettyjen hy\u00f6tyajoneuvojen k\u00e4ytt\u00f6voimaksi. Moottori esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2015 Lincoln MKC:n voimanl\u00e4hteen\u00e4, ja siit\u00e4 l\u00e4htien se on ollut monien Ford-mallien, kuten Focuksen, Explorerin, Mustangin ja Rangerin, sykkiv\u00e4 syd\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 2.3 EcoBoost vaikuttaa melko luotettavalta, mutta moottori ei ole ollut markkinoilla liian pitk\u00e4\u00e4n, jotta voisimme varmuudella sanoa, ett\u00e4 se kest\u00e4\u00e4 ajan testin kuten jotkut Fordin ikoniset moottorit. Teho vaihtelee 270 ja 345 hv:n v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 on todellakin kiitett\u00e4v\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4 t\u00e4m\u00e4n moottorin kokoon n\u00e4hden.<\/p>\n\n\n\n

EcoBoostilla on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 korkeista k\u00e4ytt\u00f6l\u00e4mp\u00f6tiloista, jotka voivat aiheuttaa lukemattomia ongelmia. Se k\u00e4rsii my\u00f6s hiilen kertymisest\u00e4, joka on puhdistettava moottorin tehon ja pitk\u00e4ik\u00e4isyyden s\u00e4ilytt\u00e4miseksi. On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 p\u00e4\u00e4n tiiviste voi pett\u00e4\u00e4, erityisesti aiemmissa RS-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Luettelon lopuksi on mainittava my\u00f6s turboahtimeen ja liialliseen \u00f6ljynkulutukseen liittyv\u00e4t ongelmat, jotka molemmat voivat vaikuttaa vakavasti moottorin suorituskykyyn. Kaiken kaikkiaan 2.3L EcoBoost on hyv\u00e4 moottori, jonka pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4, jos siit\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Ford 2.3 EcoBoost – Ylikuumenemisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Aivan ensimm\u00e4inen 2.3L EcoBoost -moottorista tehty takaisinkutsu johtui siit\u00e4, ett\u00e4 moottori k\u00e4vi aivan liian kuumana, erityisesti moottorin korin alla olevassa osassa. He ymm\u00e4rsiv\u00e4t, ett\u00e4 pakoputki k\u00e4vi hieman liian kuumana ja saattoi mahdollisesti vahingoittaa monia ymp\u00e4r\u00f6ivi\u00e4 johtoja, erityisesti seisontajarruun, polttoaineh\u00f6yrylinjoihin ja itse polttoaines\u00e4ili\u00f6\u00f6n liittyvi\u00e4 johtoja.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ole ainoa ongelma 2.3 EcoBoostin kanssa, sill\u00e4 meid\u00e4n on mainittava my\u00f6s Focuksen ja Mustangin kaltaisten suorituskykyisten mallien ylikuumenemisongelmat. Vaikka v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdytin pystyy j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n 2,3 litran moottorin ongelmitta tavallisissa Ford-autoissa, suorituskykyiset autot voivat ylikuumentua useammin.<\/p>\n\n\n\n

Ford 2.3 EcoBoost – Hiilen kertymiseen liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Venttiileihin kertyv\u00e4 hiilikerrostuma ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole ongelma, sill\u00e4 jos puhdistat sen, sinulla ei ole mit\u00e4\u00e4n h\u00e4t\u00e4\u00e4. Jos et kuitenkaan puhdista sit\u00e4 s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, moottori alkaa lopulta kamppailla. N\u00e4m\u00e4 hiilikerrostumat johtavat lopulta siihen, ett\u00e4 moottoriin tuleva ilmavirta rajoittuu, mik\u00e4 voi aiheuttaa lukemattomia muita ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Monet ihmiset eiv\u00e4t edes tajua, ett\u00e4 hiilikerrostumia on olemassa, eiv\u00e4tk\u00e4 he edes huomaa tehon puutetta. Jos kuitenkin ajat suorituskykyist\u00e4 autoa, viimeinen asia, jota haluat, on tehon v\u00e4heneminen. P\u00e4hkin\u00e4puhallus on paras mahdollinen puhdistusmenetelm\u00e4, ja se maksaa todenn\u00e4k\u00f6isesti noin 300-600 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Ford 2.3 EcoBoost – p\u00e4\u00e4n tiivisteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma koskee l\u00e4hes yksinomaan Ford Focus RS:\u00e4\u00e4, joka jostain syyst\u00e4 varustettiin v\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4, alun perin Mustangiin tarkoitetulla tiivisteell\u00e4. Ongelma on ratkaistu kokonaan, eik\u00e4 Focus RS -malleissa pit\u00e4isi olla en\u00e4\u00e4 yht\u00e4\u00e4n t\u00e4llaista ongelmaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet kuitenkin kiinnostunut ostamaan k\u00e4ytetyn Focus RS:n, muista kiinnitt\u00e4\u00e4 t\u00e4h\u00e4n tarkkaa huomiota, sill\u00e4 se voi aiheuttaa eritt\u00e4in kalliita korjauksia. Fordilla on tietoja t\u00e4st\u00e4 ongelmasta, joten muista soittaa paikalliselle j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle ennen kuin ostat k\u00e4ytetyn Focus RS:n.<\/p>\n\n\n\n

Ford 2.3 EcoBoost – Turboahdinongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

Luonnollisesti imett\u00e4viss\u00e4 EcoBoost-moottoreissa ei ole turboahtimia, mik\u00e4 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. Ensinn\u00e4kin, ilman turboahdinta olevat yksik\u00f6t hy\u00f6tyv\u00e4t lineaarisesta tehokaistasta, mutta niiss\u00e4 ei ole aluksi kovinkaan paljon tehoa.<\/p>\n\n\n\n

Turboahdetut yksik\u00f6t ovat paljon tehokkaampia ja luultavasti hauskempia ajaa, mutta turboahdin voi pett\u00e4\u00e4, ja sen korjaaminen maksaa paljon rahaa. Jotkut ovat jopa sanoneet, ett\u00e4 Fordin mukaan uusi turboahdin maksaa l\u00e4hes yht\u00e4 paljon kuin koko moottori, joten kannattaa olla varovainen.<\/p>\n\n\n\n

Ford 2.3 EcoBoost – \u00d6ljynkulutusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Fordin 2.3 EcoBoostin tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s joskus polttavan liikaa \u00f6ljy\u00e4 ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4. Muista kiinnitt\u00e4\u00e4 tarkkaa huomiota moottorin \u00f6ljym\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 se voi johtaa moottorin ennenaikaiseen el\u00e4kkeelle siirtymiseen. Jos moottori kuivuu hieman liikaa, se alkaa vahingoittaa itse\u00e4\u00e4n sis\u00e4lt\u00e4p\u00e4in ja aiheuttaa mahdollisesti jopa t\u00e4ydellisen moottoririkon.
T\u00e4m\u00e4 voidaan korjata vain vaihtamalla moottori kokonaan, mik\u00e4, kuten aiemmin totesimme, maksaa paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka kauan Ford 2.3 EcoBoost kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Fordin 2.3 EcoBoost -moottorin pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 t\u00e4ysin ongelmitta v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4 ennen kuin se tarvitsee vakavia korjauksia. T\u00e4m\u00e4 riippuu kuitenkin suuresti siit\u00e4, kuinka hyvin ja kuinka usein huollat moottorin. Edes maailman luotettavimmat voimansiirrot eiv\u00e4t kest\u00e4 vuotta, jos niist\u00e4 ei pidet\u00e4 kunnolla huolta.<\/p>\n\n\n\n

Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 2.3 EcoBoost -moottorissa on joitain ongelmia, jotka voivat johtaa 2.3 EcoBoostin el\u00e4kkeelle siirtymiseen, mutta jos pysyt valppaana ja teet parhaasi, 2.3 EcoBoost -moottorisi kest\u00e4\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti pitk\u00e4n, pitk\u00e4n aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka tehokas on Fordin 2.3 EcoBoost -moottori?<\/h3>\n\n\n\n

2.3 EcoBoost -moottori ei ehk\u00e4 ole markkinoiden tehokkain 4-sylinterinen moottori. On kuitenkin ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4, ett\u00e4 2.3 EcoBoost tarjoaa monissa muunnoksissa yli 300 hv, joten et voi odottaa sen olevan yht\u00e4 tehokas kuin jokin Hyundain 4-sylinterinen voimansiirto.<\/p>\n\n\n\n

Tarkalleen ottaen Ford Mustang, joka on varustettu t\u00e4ll\u00e4 2.3 EcoBoost -moottorilla, on mitoitettu tuottamaan 22MPG kaupungissa ja 31MPG maantiell\u00e4. Jos otetaan huomioon, kuinka tehokas t\u00e4m\u00e4 moottori on, n\u00e4m\u00e4 MPG-lukemat ovat itse asiassa todella hyvi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Fordin 2.3 EcoBoost parempi kuin V8?<\/h3>\n\n\n\n

2.3 EcoBoost on paljon halvempi ostaa, paljon halvempi korjata, paljon halvempi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja paljon tehokkaampi. 2.3 EcoBoost on parempi moottori l\u00e4hes kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutta ihmiset tulevat aina rakastamaan 5.0L V8:aa enemm\u00e4n, koska se on luonnollisesti imev\u00e4 suuri V8-moottori, joka kuulostaa upealta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford 2.3 EcoBoost -moottori on 4-sylinterinen turboahdettu moottori, joka on suunniteltu kompaktien, keskikokoisten ja t\u00e4ysikokoisten henkil\u00f6autojen, pickupien ja tiettyjen hy\u00f6tyajoneuvojen k\u00e4ytt\u00f6voimaksi. Moottori esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2015 Lincoln MKC:n voimanl\u00e4hteen\u00e4,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5065"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5065"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5065\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5066,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5065\/revisions\/5066"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5065"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5065"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5065"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}