{"id":5077,"date":"2022-10-20T07:36:37","date_gmt":"2022-10-20T07:36:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5077"},"modified":"2022-10-20T07:36:40","modified_gmt":"2022-10-20T07:36:40","slug":"onko-hyundai-venue-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-venue-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai Venue hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Venue on pienikokoinen SUV\/crossover, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2019 ja on edelleen tuotannossa. Se on halvin ja pienin katumaasturi, jonka voit ostaa Hyundai-merkill\u00e4, mik\u00e4 merkitsee paljon ottaen huomioon, kuinka suosittu merkki on ja kuinka suosittuja katumaasturit yleens\u00e4 ovat. Onko Hyundai Venue siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Venue on todella hyv\u00e4 katumaasturi siihen n\u00e4hden, kuinka paljon se maksaa. Se saa kunnon moottorin, joka ei ehk\u00e4 nyt ole kaikkein j\u00e4nnitt\u00e4vin moottori, mutta se hoitaa varmasti ty\u00f6ns\u00e4 ongelmitta. Muotoilu on henkil\u00f6kohtaisesta mausta kiinni, mutta Venue n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aidolta katumaasturilta, mit\u00e4 ei voi sanoa monesta muusta t\u00e4m\u00e4n segmentin katumaasturista.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Venue on luotettavuudeltaan todella hyv\u00e4, mutta on viel\u00e4 liian aikaista sanoa, miten hyvin se p\u00e4rj\u00e4\u00e4 pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4. On joitakin puhumisen arvoisia ongelmia, jotka liittyv\u00e4t erityisesti turvav\u00f6ihin, vaihteistoon, s\u00e4hk\u00f6ihin ja ulkovalaistukseen.<\/p>\n\n\n\n

Arvo-opillisesti Venuella saa todella paljon, koska se maksaa alle 20 000 dollaria. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on kunnollinen, mutta takapenkill\u00e4 matkustavat tuntevat todenn\u00e4k\u00f6isesti olonsa hieman ahtaaksi. N\u00e4kyvyys on erinomainen, samoin autoon nouseminen ja sielt\u00e4 poistuminen.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Venue – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Venue on saatavana kolmella eri moottorivaihtoehdolla markkinoista riippuen. Kaksi n\u00e4ist\u00e4 moottoreista on bensiinik\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4, kun taas yksi versio saa dieselmoottorin. Yhdysvalloissa saamme vain 1,2-litraisen bensiinik\u00e4ytt\u00f6isen rivinelosylinterisen nelosmoottorin, jossa on 121 hv ja 113 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on ihan ok autolle, mutta ei todellakaan mik\u00e4\u00e4n kehuttava.<\/p>\n\n\n\n

Nopeus 0-100 km\/h kest\u00e4\u00e4 alle 9 sekuntia, mik\u00e4 on hyv\u00e4, mutta huippunopeus on rajoitettu vain 115 km\/h:iin. Moottori on yhdistetty 7-vaihteiseen CVT-automaattivaihteistoon, mutta muilla markkinoilla on my\u00f6s manuaalivaihtoehto. Venue on tiukasti FWD-auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei todellakaan ole maasturi sen varsinaisessa muodossa, sill\u00e4 sit\u00e4 ei ole suunniteltu lainkaan maastoajoon.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Venuen voimansiirto on t\u00e4m\u00e4ntyyppiseen autoon n\u00e4hden kunnossa. Meid\u00e4n on my\u00f6s otettava huomioon alkuper\u00e4inen hintalappu, sill\u00e4 t\u00e4ll\u00e4 hinnalla ei todellakaan voi ostaa montaa muuta katumaasturia.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Venue – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilun osalta Venue n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaikin puolin kelpo n\u00e4k\u00f6iselt\u00e4, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole mit\u00e4\u00e4n erikoista. Se on suunniteltu n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n Hyundailta, mutta se ei ole yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kuin jotkut muut isommat Hyundai-maasturit. Sis\u00e4tilat ovat hyvin varustellut, jotkut saattavat jopa sanoa, ett\u00e4 hintaansa n\u00e4hden liian hyvin. Kaiken kaikkiaan ulkon\u00e4\u00f6llisesti Venue ei her\u00e4t\u00e4 huomiota, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n loukkaa ket\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Alustan ja jousituksen viritykset on suunniteltu yksinomaan mukavuuden ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyden n\u00e4k\u00f6kulmasta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Venue rullaa mutkissa melko paljon. Painonsiirron kyll\u00e4 huomaa, kun kulkee nopeammin mutkissa, mik\u00e4 kertoo heti, ettei kyseess\u00e4 ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 urheilumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Venue – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta Venue on erinomainen, sill\u00e4 se onnistuu saavuttamaan l\u00e4hes huipputason kokemuksen t\u00e4h\u00e4n asti. T\u00e4m\u00e4 ei tule yll\u00e4tyksen\u00e4, sill\u00e4 Hyundai on tunnettu luotettavien autojen valmistajana. N\u00e4in oli ja on edelleen l\u00e4hes kaikissa Hyundain nykyaikaisissa malleissa. On kuitenkin joitakin asioita, joista kannattaa puhua tarkemmin.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin autolla on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 erilaisista moottoriongelmista, kuten turvav\u00f6ihin liittyvist\u00e4 ongelmista. Hyundai jopa kutsui Venuen takaisin juuri t\u00e4st\u00e4 samasta syyst\u00e4. Muita ongelmia ovat muun muassa himme\u00e4t ajovalot, aktiivisten turvaj\u00e4rjestelmien ongelmat ja CVT-vaihteiston ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Venue – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Alle 20 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnallaan Venue on yksi halvimmista SUV:ista, joita voit ostaa juuri nyt, mik\u00e4 vaikuttaa varmasti lupaavalta. K\u00e4ytettyj\u00e4 malleja voi saada jopa 14 000 dollarilla tai jopa alle, mik\u00e4 on hyv\u00e4 arvo. Kaiken kaikkiaan 20 000 dollarin SUV:lta ei voi odottaa liikoja, mutta Venue tarjoaa monia mukavuuksia, mik\u00e4 yll\u00e4tt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ei ole huippuluokkaa, mutta se on odotettavissa pienelt\u00e4 katumaasturilta. Etuistuintila on enemm\u00e4n kuin viihtyis\u00e4, kun taas takamatkustajatila on hieman ahdas. Tavaratilaa riitt\u00e4\u00e4, n\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4, ja autossa on melko paljon perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Hyundai Venue -malli minun pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kannattaa tehd\u00e4 kaikkensa ja ostaa 24 000 dollaria maksava huipputason Limited-malli, sill\u00e4 siin\u00e4 on kaikki, mit\u00e4 saa alemman hintaluokan malleissa, lis\u00e4ksi paljon paremman n\u00e4k\u00f6iset ulkov\u00e4rit ja sis\u00e4tilojen verhoilumateriaalit. Saat my\u00f6s navigointij\u00e4rjestelm\u00e4n, langattoman latauslaitteen, l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t etuistuimet, 17-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t ja siistit istuinkangasverhoilut.<\/p>\n\n\n\n

Jos valitset alemman hintaluokan mallit, kokemuksesi heikkenee melkoisesti. Toki 24 000 dollaria ei ole yht\u00e4 ”halpaa” kuin 20 000 tai 21 000 dollaria, mutta voit todenn\u00e4k\u00f6isesti heti todeta, ett\u00e4 muutaman tonnin lis\u00e4maksu oli sen arvoinen, varsinkin jos aiot k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 autoasi p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 kuljettajana.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka tehokas Hyundai Venue on?<\/h3>\n\n\n\n

Tehokkuus on uskomattoman t\u00e4rke\u00e4 n\u00e4k\u00f6kohta nykyaikaisessa sarjatuotetussa autossa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s Venue on melko tehokas. Voit odottaa saavasi noin 29MPG kaupungissa ja 33MPG maantiell\u00e4, mik\u00e4 on kohtuullista, mutta on olemassa muita t\u00e4m\u00e4n segmentin autoja, jotka pystyv\u00e4t viel\u00e4 parempaan.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi Nissan Kicks voi saavuttaa jopa 31MPG kaupungissa ja noin 36MPG maantiell\u00e4. Vaikka ero ei ole valtava, eron huomaa kyll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Saako Hyundai Venueen Apple CarPlayn ja Android Auton?<\/h3>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 sinun ei tarvitse p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 saadaksesi Apple CarPlayn ja Android Auton Hyundai Venue -autoosi, sill\u00e4 molemmat ovat saatavilla jopa perustason malleihin. Sin\u00e4ns\u00e4 kaikki Venue-mallit saavat 8-tuumaisen kosketusn\u00e4yt\u00f6n suoraan tehtaalta, mit\u00e4 ei saa kaikkiin t\u00e4m\u00e4n segmentin autoihin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Venue on pienikokoinen SUV\/crossover, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2019 ja on edelleen tuotannossa. Se on halvin ja pienin katumaasturi, jonka voit ostaa Hyundai-merkill\u00e4, mik\u00e4 merkitsee paljon ottaen huomioon,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5078,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5077"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5077"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5077\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5079,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5077\/revisions\/5079"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5078"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5077"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5077"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5077"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}