{"id":5082,"date":"2022-10-20T09:15:08","date_gmt":"2022-10-20T09:15:08","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5082"},"modified":"2022-10-20T09:15:12","modified_gmt":"2022-10-20T09:15:12","slug":"onko-hyundai-veracruz-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-veracruz-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai Veracruz hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Veracruz on t\u00e4ysikokoinen seitsenpaikkainen perhemaasturi, joka oli tuotannossa vuosina 2006-2016, jolloin se korvattiin Hyundai Palisadella. Veracruz ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole kaikkein kiinnostavin katumaasturi, koska se ei tee mit\u00e4\u00e4n erityisen erikoista, mutta internet on t\u00e4ynn\u00e4 ihmisi\u00e4, jotka sanovat, ett\u00e4 Veracruz on yksi parhaista autoista, jonka he ovat koskaan omistaneet. Onko Hyundai Veracruz siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Hyundai Veracruz on hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 on tehokkaat moottorit, paljon tilaa ja se on todella luotettava auto. K\u00e4ytettyjen autojen hinnat ovat nyt todella edullisia, mik\u00e4 tekee t\u00e4st\u00e4 7-paikkaisesta katumaasturista edullisen niille, jotka haluavat puolimodernin auton, mutta joiden budjetti on tiukka.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Veracruz ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen auto, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n loukkaa ket\u00e4\u00e4n. Sis\u00e4tilat ovat todella laadukkaat, jopa niin laadukkaat, ett\u00e4 ne voivat kilpailla premium-merkkisten autojen kanssa. Luotettavuus on my\u00f6s todella t\u00e4rke\u00e4 syy siihen, miksi Veracruz on niin suosittu. Toki joitakin yleisi\u00e4 ongelmia esiintyy, mutta mik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 ei ole todella vakava.<\/p>\n\n\n\n

  1. k\u00e4den hinnat ovat nyky\u00e4\u00e4n uskomattoman edullisia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa ei ole kovin montaa muuta katumaasturia. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on erinomainen, koska Veracruz on suuri 7-paikkainen katumaasturi, jossa on hyv\u00e4 n\u00e4kyvyys ja hehtaareittain s\u00e4ilytystilaa. Veracruziin on my\u00f6s uskomattoman helppo p\u00e4\u00e4st\u00e4 sis\u00e4\u00e4n ja ulos sen suuren maavaran ansiosta.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    Hyundai Veracruz – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

    Hyundai Veracruzissa on kaksi eri moottorivaihtoehtoa, joista toinen on diesel ja toinen bensiini. Bensiinimoottorin iskutilavuus on 3,8 litraa ja se on 6-sylinterinen moottori. Se tuottaa 260hv ja 256lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 ja on vakiona FWD. AWD oli saatavana lis\u00e4varusteena kaikkiin malleihin ja varusteluihin.<\/p>\n\n\n\n

    Dieselmoottori on 3,0 litran V6-moottori, jonka teho on 240 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti vaikuttava 331 lb-ft. T\u00e4m\u00e4kin moottori oli vakiovarusteena FWD, mutta AWD oli saatavana lis\u00e4varusteena. N\u00e4m\u00e4 t\u00e4ysikokoiset katumaasturit eiv\u00e4t ole tunnettuja tehokkuudestaan, joten sinun pit\u00e4isi odottaa parhaimmillaan noin 20MPG:n kulutusta. Kaikissa versioissa on 6-vaihteinen automaattivaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

    Hyundai Veracruz – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

    Mielest\u00e4ni Veracruzin suurin ongelma on ulkoinen muotoilu, sill\u00e4 se ei n\u00e4yt\u00e4 lainkaan j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4lt\u00e4. Veracruzissa ei todellakaan ole mit\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 huutaisi ”designia”, ja se j\u00e4tt\u00e4\u00e4 vain kaipaamaan enemm\u00e4n. Nykyaikaiset Hyundain suuret katumaasturit, kuten Santa Fe ja Palisade, n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t miljardi kertaa paremmilta, koska niill\u00e4 on todella vankka muotoilullinen identiteetti.<\/p>\n\n\n\n

    Sis\u00e4tilat ovat muotoilun kannalta enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samanlaiset, mutta kukaan ei voi kielt\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 Veracruzin sis\u00e4ll\u00e4 k\u00e4ytetyt materiaalit ole vertaansa vailla. Jousituksen ja alustan virityksess\u00e4 on keskitytty mukavuuteen ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Veracruz tuntuu hieman tyls\u00e4lt\u00e4 ratin takana, mutta se tuntuu my\u00f6s turvalliselta ja hyvin hallitulta.<\/p>\n\n\n\n

    Hyundai Veracruz – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

    Luotettavuudeltaan Veracruz on todella hyv\u00e4. Useimmat pitk\u00e4aikaiset Veracruzin omistajat kertovat, ett\u00e4 auto on uskomattoman luotettava ja kest\u00e4\u00e4 vuosia jatkuvaa k\u00e4ytt\u00f6\u00e4 tarvitsematta suurempia peruskorjauksia. V6-moottorin huolto maksaa hieman enemm\u00e4n ja varaosat ovat hieman kalliimpia verrattuna tavallisempiin 3- ja 4-sylinterisiin Hyundai-moottoreihin.<\/p>\n\n\n\n

    Yleisimpi\u00e4 Hyundai Veracruz -ongelmia ovat moottorin, vaihteiston, O2-anturin, s\u00e4hk\u00f6jen ja eri varusteiden ongelmat. Jos huolehdit Veracruzista asianmukaisesti, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, miksi se ei kest\u00e4isi sinua vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

    Hyundai Veracruz – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

    Voit nyt hankkia vuoden 2012 Hyundai Veracruzin jo 4 000-5 000 dollarilla, mik\u00e4 on ehdoton l\u00f6yt\u00f6. Auto on menett\u00e4nyt arvoaan niin paljon, ett\u00e4 se on nyt yht\u00e4 kallis kuin keskikokoinen roskakori. Useimmissa ”premium”-autoissa, joiden arvo laskee, on ongelmana se, ett\u00e4 sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syhinta on alhainen, mutta yll\u00e4pitokustannukset pysyv\u00e4t silti pilviss\u00e4. N\u00e4in ei ole Veracruzin kohdalla, koska se on edelleen melko halpa maasturi.<\/p>\n\n\n\n

    K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s erinomaista, sill\u00e4 autossa on seitsem\u00e4n istuinta, ja kahdella eturivill\u00e4 on runsaasti tilaa. Takaistuimet on varattu vain lapsille, mutta n\u00e4in on aina ollut seitsem\u00e4npaikkaisissa katumaastureissa. Tavaratila on my\u00f6s todella suuri, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Veracruziin voi pakata paljon tavaraa ja silti on tilaa, varsinkin jos laskee kolmannen istuinrivin alas.<\/p>\n\n\n\n

    UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

    Miksi Hyundai lopetti Veracruzin valmistuksen?<\/h3>\n\n\n\n

    Veracruz yksinkertaisesti tuli elinkaarensa p\u00e4\u00e4h\u00e4n, ja oli aika korvata se jollain uudemmalla ja paremmin muiden t\u00e4ysikokoisten katumaastureiden kanssa samassa linjassa olevalla. T\u00e4ss\u00e4 vaiheessa Hyundai Palisade tuli kuvioihin ja muutti Hyundain t\u00e4ysikokoisten katumaastureiden tarjonnan t\u00e4ysin. Palisade n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon p\u00e4\u00e4tt\u00e4v\u00e4isemm\u00e4lt\u00e4 ja on sellaisenaan paljon mielenkiintoisempi auto omistaa.<\/p>\n\n\n\n

    Hyundai luopui my\u00f6s Veracruzista moottoreiden takia, jotka eiv\u00e4t pystyneet t\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n kaikkia Euroopan tehokkuusvaatimuksia. Kaiken kaikkiaan Hyundai tiesi, ett\u00e4 sen oli aika tarjota jotain uudempaa, kiinnostavampaa ja enemm\u00e4n muun alan kanssa samassa linjassa olevaa.<\/p>\n\n\n\n

    Onko Hyundai Veracruz hyv\u00e4 k\u00e4ytetty auto?<\/h3>\n\n\n\n

    Hyundai Veracruz on hyv\u00e4 k\u00e4ytetty auto, sill\u00e4 se tarjoaa uskomatonta arvoa. Jos etsit seitsem\u00e4npaikkaista luotettavaa katumaasturia, joka ei riko pankkia, ei todellakaan ole monia muita vaihtoehtoja, jotka p\u00e4\u00e4sev\u00e4t edes l\u00e4helle Hyundai Veracruzia.<\/p>\n\n\n\n

    Toisaalta, jos olet tottunut ajamaan premium-luokan t\u00e4ysikokoisilla laatikkomaastureilla, et luultavasti pid\u00e4 Veracruzista. Veracruzin huonoin puoli on se, ett\u00e4 se ei tee mit\u00e4\u00e4n erityisen erikoista.<\/p>\n\n\n\n

    Kuinka kauan Hyundai Veracruzin pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

    Jos teet kaikki m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuollot ja huolehdit Veracruzista asianmukaisesti, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, miksi se ei kest\u00e4isi v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 250 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia peruskorjauksia. Jotkut omistajat kertovat ylpein\u00e4, ett\u00e4 heid\u00e4n Veracruz-maasturilleen on kertynyt yli 300 000 kilometri\u00e4 ilman, ett\u00e4 he ovat k\u00e4ytt\u00e4neet liikaa rahaa huoltoon.<\/p>\n\n\n\n

    Veracruz on todella laatutuote, jonka pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 ajan testin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Hyundai Veracruz on t\u00e4ysikokoinen seitsenpaikkainen perhemaasturi, joka oli tuotannossa vuosina 2006-2016, jolloin se korvattiin Hyundai Palisadella. Veracruz ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole kaikkein kiinnostavin katumaasturi, koska se ei tee mit\u00e4\u00e4n erityisen erikoista,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5083,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5082"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5082"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5082\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5084,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5082\/revisions\/5084"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5083"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5082"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5082"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5082"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}