{"id":5095,"date":"2022-10-21T10:42:59","date_gmt":"2022-10-21T10:42:59","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5095"},"modified":"2022-10-21T10:43:02","modified_gmt":"2022-10-21T10:43:02","slug":"citroen-e-c4n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/citroen-e-c4n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Citro\u00ebn \u00eb-C4:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn \u00eb-C4 on pieni perhecrossover, joka on suunniteltu tarjoamaan tilaa, tekniikkaa ja turvallisuutta koko mallistossa. \u00eb-C4 on C4:n s\u00e4hk\u00f6inen muunnos, ja siit\u00e4 on hiljalleen tulossa kaikista suosituin. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4ymme l\u00e4pi kaikki Citro\u00ebn \u00eb-C4:n yleiset ongelmat ja kerromme, mit\u00e4 sinun on varottava, jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin \u00eb-C4 on aivan liian tuore, jotta voisimme kunnolla arvioida, onko se luotettava auto vai ei. Omistajat ovat kuitenkin alkaneet kertoa tietyist\u00e4 ongelmista, joista kaikista keskustelemme t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa. Ensinn\u00e4kin Citro\u00ebn kutsui takaisin l\u00e4hes 9 000 ajoneuvoa, mukaan lukien \u00eb-C4, tiettyjen takajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Muita ongelmia ovat muun muassa ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n, turvav\u00f6iden ja ilmastointilaitteen ongelmat. Meid\u00e4n on my\u00f6s mainittava tietyt varusteongelmat, jotka voivat haitata yleist\u00e4 omistuskokemusta. Kaiken kaikkiaan meid\u00e4n on odotettava jonkin aikaa, ennen kuin \u00eb-C4:st\u00e4 saadaan riitt\u00e4v\u00e4sti tietoa, ja vasta sen j\u00e4lkeen voimme kertoa teille enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa \u00eb-C4 on s\u00e4hk\u00f6auto, ja s\u00e4hk\u00f6autot ovat yleens\u00e4 luotettavampia kuin polttomoottoriautot. N\u00e4in ollen voimme odottaa, ett\u00e4 \u00eb-C4 on kaiken kaikkiaan todella hyv\u00e4 auto, kuten kaikki muutkin Stellantis-pohjaiset s\u00e4hk\u00f6autot.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-C4 – Takajousituksen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebnin mukaan \u00eb-C4:ss\u00e4 on valmistusvirhe, jossa takajouset ja niiden kiinnikkeet voivat irrota ja pudota autosta kokonaan. T\u00e4m\u00e4 sai Citro\u00ebnin kutsumaan takaisin yli 9 000 \u00eb-C4-mallia, koska n\u00e4m\u00e4 ongelmat voivat mahdollisesti johtaa onnettomuuksiin. Takaisinkutsu koostui auton viemisest\u00e4 takaisin j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, joka vaihtaa kelat ja niiden kiinnikkeet noin 30 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ole kovinkaan yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4\u00e4, sill\u00e4 monet uudet autot k\u00e4yv\u00e4t l\u00e4pi koko joukon takaisinkutsuja ennen kuin ne ovat 100-prosenttisesti valmiita liikenteeseen. Tosiasia on, ett\u00e4 \u00eb-C4-mallissa on t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 ollut vain yksi takaisinkutsu, mik\u00e4 on parempi kuin useimmissa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoissa.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-C4 – Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jos huomaat ohjauksen muuttuvan todella raskaaksi, mutta siihen ei liity mit\u00e4\u00e4n varoitusvaloja, on mahdollista, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6inen ohjaustehostinj\u00e4rjestelm\u00e4 on syyllinen. N\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat todella yleisi\u00e4 tavallisissa Citro\u00ebn C4 -malleissa, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 my\u00f6s \u00eb-C4 luottaa samaan ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ohjaava s\u00e4hk\u00f6moottori ei ole kaikkein luotettavin, ja siksi se on todella kuluvainen. Lis\u00e4ksi monien uudempien mallien ohjaustehostinj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n vaikuttavat helposti erilaiset ulkoiset ep\u00e4puhtaudet, kuten lika, lika ja tien roskat.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-C4 – Turvavy\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-C4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n tietyist\u00e4 turvav\u00f6ihin liittyvist\u00e4 ongelmista, joista osa voi aiheuttaa merkitt\u00e4vi\u00e4 turvallisuusriskej\u00e4. Muutamat omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 turvavy\u00f6t eiv\u00e4t suostu lukkiutumaan paikoilleen eteenp\u00e4in liikkuessa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 turvavy\u00f6t eiv\u00e4t pid\u00e4 sinua paikallaan kolaritilanteessa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on tietysti jatkuva ongelma, joten meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, tuleeko siit\u00e4 mit\u00e4\u00e4n. Joka tapauksessa turvavy\u00f6ongelmat aiheuttavat yleens\u00e4 useimpien merkkien palautuksia.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-C4 – ilmastointilaitteeseen liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

\u00eb-C4:n ja yleens\u00e4 C4:n ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n siit\u00e4, ettei se pysty valitsemaan tietty\u00e4 l\u00e4mp\u00f6tilaa ja pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sit\u00e4 siin\u00e4. Omistajat ovat kertoneet, ett\u00e4 maksimij\u00e4\u00e4hdytyksen kytkeminen p\u00e4\u00e4lle ei johtanut siihen, ett\u00e4 auto olisi j\u00e4\u00e4htynyt niin tehokkaasti kuin pit\u00e4isi.<\/p>\n\n\n\n

Sama p\u00e4tee my\u00f6s maksimil\u00e4mmityksen kohdalla, sill\u00e4 auton l\u00e4mpeneminen kest\u00e4\u00e4 kauan. Oli miten oli, t\u00e4llaiset ongelmat johtuvat yleens\u00e4 termostaattiongelmista tai tiettyjen antureiden ongelmista, jotka eiv\u00e4t l\u00e4het\u00e4 oikeaa tietoa auton aivoihin.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-C4 – Varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Olemme kaikki tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 \u00eb-C4 ei ole luksusauto, mutta siin\u00e4 esiintyy joskus ongelmia, jotka eiv\u00e4t ole yleisi\u00e4 mink\u00e4\u00e4n tyyppisiss\u00e4 autoissa. Ensinn\u00e4kin pyyhkij\u00e4t rikkoutuvat herk\u00e4sti, mik\u00e4 voi heikent\u00e4\u00e4 n\u00e4kyvyytt\u00e4 sateella huomattavasti. Yhden omistajan mukaan n\u00e4m\u00e4 ongelmat koskevat sek\u00e4 etu- ett\u00e4 takalasinpyyhkimi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s pieni kytkin, jota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tavaratilan avaamiseen, rikkoutuu herk\u00e4sti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on vaihdettava. My\u00f6s etuovista on raportoitu tiettyj\u00e4 narinoita, mutta ne johtuvat todenn\u00e4k\u00f6isesti kuluneista ovitiivisteist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Citro\u00ebn \u00eb-C4?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan suhteellisen edullisen, mutta silti suorituskykyisen ja mukavan perheen s\u00e4hk\u00f6auton, Citro\u00ebn \u00eb-C4 on kelpo valinta. Hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isen ulko- ja sis\u00e4tilojen muotoilun ansiosta \u00eb-C4 noudattaa tunnettua nykyaikaista coupe-henkist\u00e4 maasturin muotoilua, joka varmasti houkuttelee ostajia kaikista luokista.<\/p>\n\n\n\n

\u00eb-C4 maksaa kuitenkin enemm\u00e4n kuin mit\u00e4 Citro\u00ebn-perheauton voisi odottaa maksavan. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 \u00eb-C4 on todella paljon parempi auto kuin aiemmat Citro\u00ebnin t\u00e4m\u00e4n segmentin perheautot, ja siit\u00e4, ett\u00e4 se saa k\u00e4ytt\u00f6voimansa s\u00e4hk\u00f6moottorista ja akusta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn \u00eb-C4 hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn suunnitteli \u00eb-C4:n ensisijaisesti todella hyv\u00e4ksi perheautoksi, ja se k\u00e4y melko selv\u00e4sti ilmi heti, kun astut autoon sis\u00e4lle. Ensinn\u00e4kin se on viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen saanut auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa huomattavan t\u00f6rm\u00e4yssuojan sek\u00e4 laitteiston ett\u00e4 ohjelmiston osalta.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi on mainittava, ett\u00e4 siin\u00e4 on paljon perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia, kuten helppo sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4sy, paljon s\u00e4ilytystilaa, helposti saavutettavat IsoFix-kiinnityspisteet ja USB-liit\u00e4nn\u00e4t koko perheelle.<\/p>\n\n\n\n

Voinko ostaa Citro\u00ebn \u00eb-C4:n Yhdysvalloissa?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn poistui Yhdysvaltain markkinoilta jo 1970-luvulla, koska se ei pystynyt kilpailemaan Yhdysvaltain kotimaisten autonvalmistajien kanssa, sill\u00e4 eurooppalaisten autojen hintalappu on Yhdysvalloissa korkeampi verotuksen ja muiden liit\u00e4nn\u00e4iskustannusten vuoksi. T\u00e4m\u00e4n vuoksi Citro\u00ebn l\u00e4hti, eik\u00e4 se aio palata takaisin l\u00e4hiaikoina.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen \u00eb-C4-mallia ei voi ostaa Yhdysvalloissa, koska uutta Citro\u00ebnia ei voi ostaa Yhdysvalloissa lainkaan, koska Yhdysvalloissa ei myyd\u00e4 uusia Citro\u00ebn-malleja.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn \u00eb-C4 on pieni perhecrossover, joka on suunniteltu tarjoamaan tilaa, tekniikkaa ja turvallisuutta koko mallistossa. \u00eb-C4 on C4:n s\u00e4hk\u00f6inen muunnos, ja siit\u00e4 on hiljalleen tulossa kaikista suosituin. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4ymme<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5096,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5095"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5095"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5095\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5097,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5095\/revisions\/5097"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5096"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5095"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5095"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5095"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}