{"id":5107,"date":"2022-10-21T13:53:35","date_gmt":"2022-10-21T13:53:35","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5107"},"modified":"2022-10-21T13:53:38","modified_gmt":"2022-10-21T13:53:38","slug":"onko-hyundai-i10-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-i10-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai i10 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai i10 on pieni kaupunkiluukun viistoper\u00e4, joka on suunniteltu perustason Hyundaiksi, jonka voi ostaa rahalla. i10 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2007, ja sit\u00e4 valmistetaan edelleen jatkuvasti. Viimeisen puolentoista vuosikymmenen aikana i10:st\u00e4 on syntynyt kolme eri sukupolvea, jotka kaikki ovat edelleen suosittuja. Onko Hyundai i10 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i10 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, koska rahalle saa todella paljon vastinetta. Viimeisin i10-sukupolvi on saatavana vain bensiinimoottorivaihtoehtoina, kun taas aiempia sukupolvia on saatavana my\u00f6s dieselmoottoreilla. Muotoilu ei ole lainkaan mieleenpainuva, mutta se on yksiselitteisesti Hyundain viistoper\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilojen osalta tilanne on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama, sill\u00e4 i10:ss\u00e4 ei ole kovinkaan paljon mukavuuksia. Alustan ja jousituksen viritys on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity mukavuutta ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyytt\u00e4 silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 i10 ei ole mik\u00e4\u00e4n suorituskykyinen auto, mutta se p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kyll\u00e4 mutkissa.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 luotettavuus ett\u00e4 arvo ovat erinomaiset, sill\u00e4 i10 onnistuu pysym\u00e4\u00e4n ongelmitta suurimman osan k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4st\u00e4\u00e4n ja koska se on todella edullinen sek\u00e4 uutena ett\u00e4 k\u00e4ytettyn\u00e4. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on hieman hakusessa, sill\u00e4 i10 on teknisesti ottaen pienikokoinen viistoper\u00e4, jota ei ole suunniteltu kuljettamaan takamatkustajia kovinkaan usein.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i10 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

i10:n uusinta sukupolvea (2019 ja sit\u00e4 vanhemmat) on saatavilla vain bensiinimoottoreilla. Alkutason i10 saa 1,0-litraisen 3-sylinterisen moottorin, jossa on 67 hv ja 70 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, kun taas huippumalli saa 3-sylinterisen rivimoottorin, jossa on 100 hv ja 126 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. Molemmat toimitetaan joko 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla tai 6-vaihteisella automaattivaihteistolla.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s i10:n edellinen sukupolvi (2013-2019) on saatavana diesel- ja bensiinimoottoreilla. Tehot vaihtelevat 66 ja 90 hevosvoiman v\u00e4lill\u00e4, ja kaikki olemassa olevat i10-versiot ovat yksinomaan FWD-versioita. Hy\u00f6tysuhde on erinomainen, sill\u00e4 ne tuottavat jopa 56MPG, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin hyv\u00e4 mille tahansa bensiinimoottorille.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan monet saattavat v\u00e4itt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 i10 ansaitsee kunnon N-Line-kohtelun ja tehokkaan moottorin. Kyseess\u00e4 on kuitenkin kaupunkiauto, ja i10:st\u00e4 saat kaiken, mit\u00e4 tarvitset hyv\u00e4lt\u00e4 kaupunkiautolta.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i10 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilullisesti i10 ei ole mitenk\u00e4\u00e4n erityinen, kuten Hyundain muotoilussa on yleens\u00e4 ollut tapana aiempien sukupolvien aikana. Sis\u00e4tilat ovat hyvin samanlaiset, sill\u00e4 niiss\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4. Se voi olla hyvin varusteltu, jos valitset korkeamman hintaluokan mallin, mutta silloinkin siin\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Alusta ja jousituksen viritys ovat suhteellisen mukavat, mutta i10 tuntuu melko dynaamiselta. N-Line-mallissa on viel\u00e4 j\u00e4ykemm\u00e4t jouset, jotka auttavat i10:t\u00e4 pysym\u00e4\u00e4n paremmin kurveissa. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan ole kovin j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4, koska moottori on yksinkertaisesti liian heikko.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i10 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta i10 on todella hyv\u00e4, kuten useimmat nykyaikaiset luotettavuustaulukot ja -tutkimukset osoittavat. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 i10:n on valmistanut Hyundai, merkki, joka on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se yritt\u00e4\u00e4 parhaansa mukaan tehd\u00e4 luotettavia autoja. Lis\u00e4ksi i10 on todella yksinkertainen auto, joka on sek\u00e4 kevyt ett\u00e4 hillit\u00f6n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 paljon ei voi menn\u00e4 pieleen.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 i10:n ongelmia ovat muun muassa vaihteiston, s\u00e4hk\u00f6jen, jarrujen, ilmastointilaitteen ja jousituksen ongelmat. Kaiken kaikkiaan i10 palvelee sinua todenn\u00e4k\u00f6isesti pitk\u00e4\u00e4n, jos huolehdit siit\u00e4 asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i10 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i10 on halvin ja edullisin omistettava Hyundai, joita nyky\u00e4\u00e4n on olemassa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 l\u00e4hes jokaisella, jolla on ty\u00f6paikka, on varaa ostaa se. K\u00e4ytetyt mallit ovat viel\u00e4 edullisempia, ja ne myyv\u00e4t itse asiassa todella hyvin 2nd hand -markkinoilla. Hy\u00f6dyllisyydelt\u00e4\u00e4n i10:ss\u00e4 ei ole oikeastaan mit\u00e4\u00e4n moitittavaa, sill\u00e4 se on todella halpa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys sen sijaan on paljon monimutkaisempi asia. i10 on pieni auto, jota ei ole tarkoitettu kuljettamaan takamatkustajia kovinkaan usein. My\u00f6s tavaratila on todella rajallinen, mutta sinne mahtuu sin\u00e4 ja yksi henkil\u00f6 lis\u00e4\u00e4 viikonloppuretkelle. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 se on pieni ja sen voi helposti pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 minne tahansa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka kauan Hyundai i10 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

On \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen vaikeaa m\u00e4\u00e4ritt\u00e4\u00e4, kuinka kauan mik\u00e4 tahansa auto kest\u00e4\u00e4, koska siihen vaikuttavat monet muuttujat. Jos teet kaikki huollot aina tarvittaessa, voit odottaa i10:n kest\u00e4v\u00e4n v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 i10 ei ole lainkaan kallis huollettava ja ett\u00e4 i10:n uudemmat sukupolvet ovat t\u00e4ss\u00e4 suhteessa viel\u00e4 parempia.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka on ollut joitakin malleja, jotka n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t kuolleen jo varhain, useimmat hengenvaaralliset i10-ongelmat johtuivat omistajista, jotka eiv\u00e4t pit\u00e4neet autostaan asianmukaista huolta. Kaiken kaikkiaan, jos teet huolellista ty\u00f6t\u00e4, i10-autosi kest\u00e4\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai i10 hyv\u00e4 maantieauto?<\/h3>\n\n\n\n

Voisi luulla, ett\u00e4 niinkin pieni auto kuin i10 on painajainen ajettavaksi moottoritiell\u00e4, mutta olisit yll\u00e4ttynyt huomatessasi, ett\u00e4 se on juuri p\u00e4invastainen. Etenkin uusin i10 on suunniteltu aerodynamiikkaa silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en, jotta auto olisi vakaa ja hyv\u00e4k\u00e4yt\u00f6ksinen suuremmissa nopeuksissa.<\/p>\n\n\n\n

Siksi et tunne ajavasi moottoritiell\u00e4 polkupy\u00f6r\u00e4ll\u00e4, vaan autolla, joka on my\u00f6s hiljainen ja hallittava.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai i10:st\u00e4 olemassa suorituskykyinen versio?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai i10:st\u00e4 ei ole saatavana todellista suorituskykyist\u00e4 versiota, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 todellista i10 N -versiota ei yksinkertaisesti ole olemassa eik\u00e4 tule olemaankaan ottaen huomioon, ett\u00e4 i10:n valmistus lopetetaan pian kokonaan. L\u00e4himp\u00e4n\u00e4 ”suorituskykyist\u00e4” i10:t\u00e4 on kuitenkin i10 T-GDI, joka saa 100 hv:n 3-sylinterisen moottorin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai i10 on pieni kaupunkiluukun viistoper\u00e4, joka on suunniteltu perustason Hyundaiksi, jonka voi ostaa rahalla. i10 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2007, ja sit\u00e4 valmistetaan edelleen jatkuvasti. Viimeisen puolentoista vuosikymmenen aikana<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5108,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5107"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5107"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5107\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5109,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5107\/revisions\/5109"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5108"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5107"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5107"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5107"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}