{"id":5113,"date":"2022-10-22T08:32:30","date_gmt":"2022-10-22T08:32:30","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5113"},"modified":"2022-10-22T08:32:33","modified_gmt":"2022-10-22T08:32:33","slug":"yleiset-ford-edge-ecoboost-moottorin-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleiset-ford-edge-ecoboost-moottorin-ongelmat\/","title":{"rendered":"Yleiset Ford Edge EcoBoost -moottorin ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Ford Edge on keskikokoinen crossover, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2006 ja jota on tuotettu jatkuvasti siit\u00e4 l\u00e4htien. Se on my\u00f6s yksi suosituimmista ja menestyneimmist\u00e4 Fordin crossovereista, jotka ovat koskaan tulleet markkinoille kokonsa, hy\u00f6dyllisyytens\u00e4 ja arvonsa ansiosta. Edge on saatavana kahdella eri EcoBoost-moottorilla, 2,0 litran EcoBoost-nelisylinterisell\u00e4 ja 2,7 litran V6 EcoBoostilla suorituskykyist\u00e4 ST-muunnosta varten.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta n\u00e4m\u00e4 kaksi moottoria vaikuttavat melko luotettavilta, jos niist\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti. 2.0L EcoBoost -moottori on suunniteltu tarjoamaan sinulle vaivattoman k\u00e4ytt\u00f6kokemuksen, joka ei kuluta paljon polttoainetta eik\u00e4 ole liian kallis k\u00e4ytt\u00e4\u00e4. Toisaalta 2,7L V6 EcoBoost on paljon kalliimpi, mutta paljon hauskempi ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Ford 2.0 EcoBoost -moottorin ongelmat liittyv\u00e4t pakosarjan halkeamiin ja matalapainepolttoainepumppuun, kun taas yleisimm\u00e4t Ford 2.7L V6 EcoBoost -moottorin ongelmat liittyv\u00e4t moottorin venttiilinohjaimiin ja \u00f6ljypohjan vuotoihin, jotka voivat tuhota moottorin, jos et huomaa niit\u00e4 ajoissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan molemmissa moottoreissa on tiettyj\u00e4 etuja ja haittoja, ja kaikki riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat enemm\u00e4n. Jos haluat tehokkuutta, luotettavuutta, alhaisia k\u00e4ytt\u00f6kustannuksia ja v\u00e4hemm\u00e4n ymp\u00e4rist\u00f6vaikutuksia, valitse 2,0 litran moottori. Jos haluat tehoa, j\u00e4nnityst\u00e4 ja vaivattomuutta, valitse 2,7 litran V6-moottori.<\/p>\n\n\n\n

Ford Edgen EcoBoost-moottoriongelmat – 2.0 EcoBoostin pakosarjan halkeamat ongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4t\u00e4 moottoria kehitett\u00e4ess\u00e4 Ford p\u00e4\u00e4tti, ett\u00e4 pakosarjan on parasta olla ruostumattomasta ter\u00e4ksest\u00e4 ja se on sijoitettu suoraan sylinterikanteen. T\u00e4m\u00e4 tuo mukanaan tiettyj\u00e4 suorituskyky- ja pakkausetuja, jotka tekev\u00e4t moottorista tehokkaamman ja tehokkaamman, koska se on hieman kevyempi ja v\u00e4hemm\u00e4n hillitty.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin painat kaasupoljinta kovaa tai k\u00e4yt\u00e4t t\u00e4t\u00e4 moottoria usein hinaamiseen ja vet\u00e4miseen, voit usein kokea, ett\u00e4 pakosarja kuumenee aivan liian kuumaksi. T\u00e4m\u00e4 puolestaan supistaa ja laajentaa ruostumattomasta ter\u00e4ksest\u00e4 valmistettua koteloa ja aiheuttaa lopulta hiushalkeamia, jotka voivat lopulta r\u00e4j\u00e4ytt\u00e4\u00e4 turboahtimen kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Ford Edge EcoBoost -moottorin ongelmat – 2.0 EcoBoost – polttoainepumpun matalapaineongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ford EcoBoost 2.0L -moottorissa on kaksi polttoainepumppua. Matalapaineista polttoainepumppua k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n polttoaineen pumppaamiseen polttoaines\u00e4ili\u00f6st\u00e4 korkeapaineiseen polttoainepumppuun, joka l\u00e4hett\u00e4\u00e4 polttoaineen eritt\u00e4in korkeassa paineessa moottoriin. T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 on suunniteltu tehokkuuden vuoksi ja siksi, ett\u00e4 yksi pumppu tekisi aivan liikaa t\u00f6it\u00e4, jotta se toimisi tehokkaasti ja johdonmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmana on kuitenkin se, ett\u00e4 polttoainesuodatin on sijoitettu suoraan polttoaines\u00e4ili\u00f6n ja matalapainepumpun v\u00e4liin. Jos t\u00e4m\u00e4 polttoainesuodatin tukkeutuu (ja se tukkeutuu lopulta), se aiheuttaa voimakasta rasitusta matalapaineiselle polttoainepumpulle, jonka on ty\u00f6skennelt\u00e4v\u00e4 todella kovasti toimittaakseen tarvittavan polttoaineen korkeapaineiselle polttoainepumpulle. Varmista, ett\u00e4 vaihdat polttoainesuodattimen ennen kuin n\u00e4in tapahtuu, sill\u00e4 se voi aiheuttaa lis\u00e4vahinkoja muulle polttoaineen sy\u00f6tt\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Ford Edge EcoBoost -moottorin ongelmat – 2.7L V6 EcoBoost -moottorin venttiilinohjainongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 monet vuosina 2016-2017 rakennetut Fordin 2.7L V6 -mallit k\u00e4rsiv\u00e4t sylinterikannen venttiilinohjaimiin liittyv\u00e4st\u00e4 viasta. Ongelmana t\u00e4ss\u00e4 on, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 aiheuttaa moottori\u00f6ljyvuodon, joka p\u00e4\u00e4see polttomoottoriin ja palaa pois. Et pysty n\u00e4kem\u00e4\u00e4n \u00f6ljyl\u00e4t\u00e4k\u00f6it\u00e4 maassa, mik\u00e4 on huono asia, koska t\u00e4m\u00e4 ongelma voi j\u00e4\u00e4d\u00e4 hyvin helposti huomaamatta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 lis\u00e4\u00e4 yleist\u00e4 \u00f6ljynkulutusta niin paljon, ett\u00e4 k\u00e4yt\u00e4t litran \u00f6ljy\u00e4 2000-3000 kilometrin v\u00e4lein. Ilmeisin oire t\u00e4st\u00e4 ongelmasta on pakoputkesta tuleva sininen savu. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 Ford korjaa t\u00e4m\u00e4n ongelman ilmaiseksi, mutta vain jos huomaat sen ajoissa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Edge EcoBoost – 2.7L V6 EcoBoost -moottorin ongelmat – \u00d6ljypannun vuodot.<\/h2>\n\n\n\n

Joissakin vuosina 2015-2017 valmistetuissa Ford Edge ST -malleissa ilmeni ongelma, joka liittyi \u00f6ljypohjaan, joka ei ollut kunnolla kiinni moottorissa. T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa merkitt\u00e4v\u00e4n \u00f6ljyl\u00e4t\u00e4k\u00f6n, joka tuskin j\u00e4\u00e4 huomaamatta. Ongelma t\u00e4ss\u00e4 on se, ett\u00e4 \u00f6ljypohja on valmistettu muovista, kun taas moottorilohko on valmistettu alumiinista, ja n\u00e4it\u00e4 kahta materiaalia on todella vaikea tiivist\u00e4\u00e4 kokonaan, koska toinen on huomattavasti pehme\u00e4mpi.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 Ford korjaa t\u00e4m\u00e4n ongelman ilmaiseksi, joten muista etsi\u00e4 asiaa koskeva Fordin huoltotiedote.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Ford Edgen 2.0L EcoBoost -moottori hyv\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Fordin 2.0L EcoBoost -moottori tarjoaa 250 hv ja 280 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, jota monet pit\u00e4v\u00e4t enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4n\u00e4. T\u00e4m\u00e4 Ford Edgen variantti voidaan yhdist\u00e4\u00e4 joko Fordin \u00e4lykk\u00e4\u00e4seen AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n tai tavalliseen FWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Mukana on my\u00f6s kahdeksanvaihteinen automaatti, ja koko paketti on todella hyv\u00e4 useimmille.<\/p>\n\n\n\n

250 hv on nyky\u00e4\u00e4n todella paljon 2,0 litran moottorille, joten tehoa ei pit\u00e4isi puuttua p\u00e4ivitt\u00e4isill\u00e4 ty\u00f6matkoilla. Jos kuitenkin haluat enemm\u00e4n tehoa, voit valita Ford Edge ST -mallin, jossa on 2,7 litran V6 EcoBoost -moottori.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Edge 2.7L EcoBoost V6 hyv\u00e4 moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Edgess\u00e4 oleva 2,7L V6 on paljon suorituskykyisempi moottori kuin Edge-mallin l\u00e4ht\u00f6tason 2,0L. V6 tarjoaa 335 hv ja 380 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mik\u00e4 on 100 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 enemm\u00e4n kuin 2.0L EcoBoostissa.<\/p>\n\n\n\n

V6-moottori kuulostaa my\u00f6s paljon paremmalta ja on kaiken kaikkiaan tasaisempi moottori. Kaiken kaikkiaan 2,7 litran V6-moottoria on todella vaikea arvostella, sill\u00e4 se on todella hyv\u00e4 moottori. 335 hv:n ja 380 lb-ft:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin ansiosta ei kuitenkaan kannata odottaa huipputason hy\u00f6tysuhdetuloksia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Ford Edgen EcoBoost-moottori on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Jos arvostat kustannuksia, polttoainetehokkuutta ja p\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4, kannattaa valita 2,0 litran EcoBoost, joka ei ole sin\u00e4ns\u00e4 heikko, mutta se ei todellakaan ole yht\u00e4 tehokas kuin 2,7 litran EcoBoost V6. Toisaalta, jos arvostat tehoa, nopeutta, sulavuutta ja sit\u00e4, ett\u00e4 sinulla on huippumalli, Ford Edge ST 2,7L EcoBoost V6:lla on kauttaaltaan harrastajan valinta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Edge on keskikokoinen crossover, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2006 ja jota on tuotettu jatkuvasti siit\u00e4 l\u00e4htien. Se on my\u00f6s yksi suosituimmista ja menestyneimmist\u00e4 Fordin crossovereista, jotka ovat koskaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5113"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5113"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5113\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5114,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5113\/revisions\/5114"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5113"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5113"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5113"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}