{"id":5122,"date":"2022-10-24T13:35:11","date_gmt":"2022-10-24T13:35:11","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5122"},"modified":"2022-10-24T13:35:14","modified_gmt":"2022-10-24T13:35:14","slug":"yleiset-ford-3-5-v6-moottorin-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleiset-ford-3-5-v6-moottorin-ongelmat\/","title":{"rendered":"Yleiset Ford 3.5 V6 -moottorin ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Ford 3.5 V6 julkaistiin vuonna 2007, ja se tunnetaan yleisesti nimell\u00e4 ”Cyclone” tai ”Duratec 3.5”. T\u00e4t\u00e4 3,5-moottoria k\u00e4ytettiin aluksi Ford Edgess\u00e4 ja Lincoln MKZ:ss\u00e4, mutta my\u00f6hemmin se p\u00e4\u00e4tyi moniin muihin malleihin. Alle 300 hv:n teholla 3,5 litran V6 ei varmasti tee vaikutusta kehenk\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 jotkut EcoBoost Ford -moottorit voivat tuottaa enemm\u00e4n puolet pienemm\u00e4ll\u00e4 teholla.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, 3,5 litran moottoria ei otettu k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n suorituskykyist\u00e4 autoa varten, vaan pikemminkin sen tarkoituksena oli olla tehokas ja luotettava. Sellaisenaan 3,5L on kohtuullisen luotettava moottori, joka voi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n ilman ongelmia, mutta mik\u00e4\u00e4n moottori ei ole t\u00e4ydellinen, ja nyt aiomme luetella yleiset Ford 3.5 V6 -moottorin ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t vesipumppuun, \u00f6ljyn laimenemiseen, nokkav\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin vaiheisiin ja v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdyttimen tiivistymiseen. Ennen kuin paneudumme syv\u00e4llisemmin n\u00e4ihin ongelmiin, meid\u00e4n on k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4 sit\u00e4, ett\u00e4 3,5 litran moottori on kokonaisuutena terve ja luotettava moottori. N\u00e4m\u00e4 ovat vain yleisi\u00e4 ongelmia, mutta ne eiv\u00e4t ole yleisi\u00e4 kaikissa 3.5:n yksik\u00f6iss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 moottori kest\u00e4\u00e4 el\u00e4m\u00e4\u00e4si, sinun on pidett\u00e4v\u00e4 siit\u00e4 asianmukaista huolta. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n moottorin k\u00e4ytt\u00f6 ei ole niin kallista kuin jotkut ehk\u00e4 odottavat sen kokoon n\u00e4hden. Kaiken kaikkiaan se on hyv\u00e4, luotettava ja tehokas voimanl\u00e4hde, joka ei h\u00e4mm\u00e4styt\u00e4 tai loukkaa ket\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ford 3.5 V6 -moottorin ongelmat – Vesipumppuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Moottorin j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelmiss\u00e4 vesipumput ovat tunnettu vikakohta. Vesipumpun teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on kierr\u00e4tt\u00e4\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysnestett\u00e4 koko moottorissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on elint\u00e4rke\u00e4 moottorin l\u00e4mp\u00f6tilan pit\u00e4miseksi turvallisella tasolla. T\u00e4m\u00e4 tekee vesipumppuongelmista kiireellisi\u00e4 korjauksia, sill\u00e4 ne voivat nopeasti tuhota moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Valitettavasti Fordin 3,5L V6 -moottorissa tiedet\u00e4\u00e4n olevan suhteellisen viallinen vesipumppu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma voi uhata koko voimansiirtoa. Vesipumppua py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 ajoitusketju, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 paljon riskialttiimman ja vaikeammin korjattavan. Jos n\u00e4et moottorin l\u00e4mp\u00f6tilan nousevan, sammuta auto ja tarkista vesipumppu.<\/p>\n\n\n\n

Ford 3.5 V6 -moottorin ongelmat – \u00d6ljyn laimennusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Aiemmin puhuimme siit\u00e4, ett\u00e4 Ford 3.5 k\u00e4rsii vesipumpun vioista, jotka voivat my\u00f6s aiheuttaa j\u00e4\u00e4hdytysnesteen sekoittumisen moottori\u00f6ljyyn ja siten laimentaa sit\u00e4 huomattavasti. T\u00e4m\u00e4 ei ole yht\u00e4 yleist\u00e4 kuin vesipumppuongelma, mutta sit\u00e4 tapahtuu. Jos t\u00e4m\u00e4 j\u00e4\u00e4 huomaamatta joksikin aikaa, voimakkaasti laimentunut \u00f6ljy menett\u00e4\u00e4 kykyns\u00e4 voidella moottoria kunnolla ja voi siten aiheuttaa katastrofaalisen moottorivaurion.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s silt\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4ihin kahteen ongelmaan liittyy suoraan muutamia oikeusjuttuja. Moottori\u00f6ljy on luultavasti t\u00e4rkein neste, joka autossa on, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 on aina t\u00e4ydennett\u00e4v\u00e4 kunnolla ja se on my\u00f6s vaihdettava oikein v\u00e4liajoin, jotta moottori voidaan suojata monenlaisilta ongelmilta.<\/p>\n\n\n\n

Ford 3.5 V6 -moottorin ongelmat – Nokan v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttivaihteen ongelma<\/h2>\n\n\n\n

Fordin 3,5L V6-moottorista on kaksi eri versiota. Ensimm\u00e4isess\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n yht\u00e4 nokka-akselia, kun taas toinen luottaa kahteen itsen\u00e4isesti muuttuvaan nokka-akselin ajoitukseen. T\u00e4m\u00e4 ero on t\u00e4rke\u00e4, sill\u00e4 nokan v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin vaiheistimen ongelmat vaikuttavat vain j\u00e4lkimm\u00e4iseen. Kaksoisriippumattoman nokka-akselin ajoituksen ideana on synkronoida imu- ja pakokaasun ajoitus oikein paremman suorituskyvyn saavuttamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttiset nokka-akselivaiheuttimet on suunniteltu py\u00f6ritt\u00e4m\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 kahta nokka-akselia moottorin ajoituksen mukaisesti. Kun n\u00e4m\u00e4 lakkaavat toimimasta kunnolla, ne aiheuttavat karkeaa tyhj\u00e4k\u00e4ynti\u00e4, tarkista moottorin merkkivalo, tehon menetyst\u00e4 ja voimakasta moottorin kolinaa. T\u00e4m\u00e4 ei ole halvin eik\u00e4 helpoin asia korjata, joten muista tarkastaa n\u00e4m\u00e4 osat aina, kun huollat autoa.<\/p>\n\n\n\n

Ford 3.5 V6 -moottorin ongelmat – v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdyttimen tiivistyminen<\/h2>\n\n\n\n

Jos ajat Fordin 3.5L V6 -moottorilla erityisen kosteissa paikoissa, kuten Floridassa, saatat joutua ongelmiin, joissa vesi j\u00e4\u00e4 jumiin v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdyttimen sis\u00e4lle sen sijaan, ett\u00e4 se h\u00f6yrystyisi pois. N\u00e4in ollen ylim\u00e4\u00e4r\u00e4inen vesi v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdyttimess\u00e4 ei p\u00e4\u00e4se h\u00f6yrystym\u00e4\u00e4n ja aiheuttaa moottorin t\u00f6kkimist\u00e4 ja ep\u00e4r\u00f6inti\u00e4, erityisesti raskaalla kuormalla, kuten hinauksessa, vetoty\u00f6ss\u00e4 tai moottoritiell\u00e4 ajettaessa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 ongelmat voidaan ratkaista erilaisilla j\u00e4lkimarkkinakomponenteilla, kuten niin sanotulla ”catch can” -kanisterilla. Pyydystin perustuu turboahtimesta syntyv\u00e4\u00e4n alipaineeseen, joka ker\u00e4\u00e4 ylim\u00e4\u00e4r\u00e4isen veden ja est\u00e4\u00e4 sit\u00e4 j\u00e4\u00e4m\u00e4st\u00e4 loukkuun v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdyttimen sis\u00e4lle. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat koskevat vain aiempia 3,5 litran V6-moottoreita, sill\u00e4 Ford suunnitteli my\u00f6hemm\u00e4t moottorit uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Fordin 3,5L V6 hyv\u00e4 moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 moottorilta halutaan. Jos haluat suuria hevosvoimia, reagoivuutta ja suurta v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, 3,5L V6 ei ole sinua varten. Monet uskovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 moottori on todella tehokas, koska se on 6-sylinterinen moottori, jossa on suhteellisen suuri iskutilavuus, mutta t\u00e4m\u00e4 on kaukana totuudesta, sill\u00e4 jopa jotkut Ford EcoBoost 3-sylinteriset moottorit tarjoavat samanlaista tehoa.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos haluat luotettavan, tehokkaan ja luotettavan ty\u00f6hevosen moottorista, 3,5 litran Ford V6 sopii sinulle todenn\u00e4k\u00f6isesti hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka tehokas on Fordin 3,5 litran V6-moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Ottaen huomioon, kuinka suuri t\u00e4m\u00e4 moottori itse asiassa on, on melko vaikuttavaa, ett\u00e4 se pystyy tuottamaan jopa 20MPG kaupungissa ja jopa 26MPG maantiell\u00e4. N\u00e4it\u00e4 MPG-tuloksia voidaan muuttaa monin tavoin, l\u00e4hinn\u00e4 ajotavalla. Toki on monia pienempi\u00e4 Ford-moottoreita, jotka voivat tarjota t\u00e4t\u00e4 moottoria paremman MPG:n, mutta vuoden 2007 moottoriksi t\u00e4m\u00e4 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos vertaat t\u00e4t\u00e4 V6-moottoria muihin V6- ja V8-moottoreihin, huomaat heti, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on paljon tehokkaampi ja kehittyneempi.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Fordin 3,5 litran V6-moottori kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Jos teet huolellista ty\u00f6t\u00e4 ja huolehdit moottorista kunnolla, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti kokea yli 200 000 kilometrin ajomatkan tarvitsematta suurempia moottorin peruskorjauksia. Monet asiat vaikuttavat siihen, kuinka kauan moottori voi kest\u00e4\u00e4, mink\u00e4 vuoksi ”todellista” rajaa on vaikea arvioida.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, monet 3,5L V6 Ford -moottorin omistajat ilmoittavat ylpein\u00e4, ett\u00e4 heid\u00e4n moottorinsa ovat helposti ylitt\u00e4neet 250 000 tai jopa 300 000 kilometrin rajan, mutta on ep\u00e4varmaa, onko n\u00e4m\u00e4 moottorit rakennettu uudelleen mill\u00e4\u00e4n tavalla, muodossa tai muodossa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford 3.5 V6 julkaistiin vuonna 2007, ja se tunnetaan yleisesti nimell\u00e4 ”Cyclone” tai ”Duratec 3.5”. T\u00e4t\u00e4 3,5-moottoria k\u00e4ytettiin aluksi Ford Edgess\u00e4 ja Lincoln MKZ:ss\u00e4, mutta my\u00f6hemmin se p\u00e4\u00e4tyi moniin muihin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5122"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5122"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5122\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5123,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5122\/revisions\/5123"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5122"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5122"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5122"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}