{"id":5132,"date":"2022-10-24T17:40:29","date_gmt":"2022-10-24T17:40:29","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5132"},"modified":"2022-10-24T17:41:01","modified_gmt":"2022-10-24T17:41:01","slug":"onko-hyundai-i20-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-i20-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai i20 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai i20 on pieni viistoper\u00e4auto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008 ja jota valmistetaan edelleen jatkuvasti. i20:st\u00e4 on syntynyt kolme eri sukupolvea, joista viimeisin ilmestyi vuonna 2019. Se on Hyundain perheen toiseksi pienin viistoper\u00e4 ja my\u00f6s yksi menestyneimmist\u00e4. Onko Hyundai i20 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 se tarjoaa paljon vastinetta rahoilleen. Siin\u00e4 on my\u00f6s kohtuullisen tehokkaat, mutta tehokkaat ja hienostuneet moottorit, jotka sopivat auton luonteeseen t\u00e4ydellisesti. i20:n ulkoinen muotoilu oli hieman tyls\u00e4 kahdessa ensimm\u00e4isess\u00e4 sukupolvessa, mutta 3. sukupolven i20 piristi sit\u00e4 melkoisesti.<\/p>\n\n\n\n

Kahden ensimm\u00e4isen sukupolven sis\u00e4tilat olivat hieman ep\u00e4m\u00e4\u00e4r\u00e4iset, mutta 3. sukupolven i20 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta. Luotettavuus ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin ennen, mutta se on odotettavissa, sill\u00e4 uusi i20 on paljon monimutkaisempi ja kaikin puolin parempi. Luettelemme t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa yleisimm\u00e4t Hyundai i20:n ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Uuden i20:n hinta-laatusuhteessa saat todella paljon vastinetta rahoillesi, kun taas kaksi edellist\u00e4 sukupolvea ovat my\u00f6s kohtuullisen edullisia 2. k\u00e4den markkinoilla. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on samaa luokkaa kuin muissa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 i20 ei ole paras mahdollinen, kun on kyse useamman kuin kahden henkil\u00f6n kuljettamisesta samanaikaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Kolmannen sukupolven Hyundai i20:een on saatavana kaksi erilaista bensiinimoottoria, pienempi 1,0 litran 3-sylinterinen moottori, jossa on 100 hv ja 126 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, tai isompi, mutta v\u00e4hemm\u00e4n tehokas 1,2 litran 4-sylinterinen moottori, jossa on 84 hv ja 87 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 i20 ei tarjoa mallistossaan dieselmoottoreita, sill\u00e4 Hyundai p\u00e4\u00e4tti luopua kaikista dieselmoottoreista muutama vuosi sitten.<\/p>\n\n\n\n

i20:n 2. sukupolvi tarjoaa kolme erilaista bensiinimoottoria, joiden tehot vaihtelevat 84hv, 101hv ja 120hv v\u00e4lill\u00e4. i20:n 2. sukupolveen on saatavana my\u00f6s kaksi erilaista 4-sylinterist\u00e4 dieselmoottoria, joiden teho vaihtelee 75hv:n ja 90hv:n v\u00e4lill\u00e4. Kaikki i20-versiot ovat nelivetoisia, ja valittavana on 6-vaihteinen automaatti tai 5-vaihteinen manuaali.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkain ja j\u00e4nnitt\u00e4vin i20, jonka voit saada, on i20 N -suorituskykyversio, jossa on yli 200 hv. Uusimmat i20-mallit kulkevat jopa 45MPG, kun taas vanhemmat dieselmallit voivat kulkea jopa 65MPG.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Ulkosuunnittelun osalta uusi i20 todella nostaa panosta verrattuna kahteen vanhempaan sukupolveen, jotka eiv\u00e4t olleet kovinkaan erikoisia. Sis\u00e4tilat ovat pitk\u00e4lti sama juttu, sill\u00e4 kaksi edellist\u00e4 sukupolvea olivat tylsi\u00e4, ja kolmannen sukupolven i20 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella futuristiselta ja houkuttelevalta.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus keskittyy yksinomaan helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen ja mukavuuteen, paitsi N-mallissa, jossa on j\u00e4ykempi jousitus, jonka ansiosta auton k\u00e4sittely on paljon parempi. Kaiken kaikkiaan i20:n ajaminen on t\u00e4ysin ennustettavaa, turvallista, j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ja helppoa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Uusin Hyundai i20 -malli vaikuttaa kaiken kaikkiaan suhteellisen luotettavalta autolta, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s silt\u00e4, ett\u00e4 2. sukupolvi oli ryhm\u00e4n luotettavin. T\u00e4m\u00e4 johtuu luultavasti siit\u00e4, ett\u00e4 3. sukupolvi on viel\u00e4 suhteellisen tuore, ja siit\u00e4 tulee koko ajan luotettavampi, kun uusia malleja tulee markkinoille. On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 3. sukupolven i20 on ylivoimaisesti monimutkaisin i20 t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Hyundai i20:n ongelmat liittyv\u00e4t auton moottoriin, s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, varusteisiin, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n sek\u00e4 huonoihin tiivisteisiin tuulilasin ja ovien ymp\u00e4rill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i20 asuu vakaasti edullisten autojen markkinoilla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen voi ostaa useimmat autoilijat. Hintaansa n\u00e4hden saat todella paljon, jos pid\u00e4t merkist\u00e4 ja auton ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4. K\u00e4ytetyt mallit ovat my\u00f6s todella suosittuja kaikkialla maailmassa, koska ne ovat luotettavia, tehokkaita ja halpoja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on samaa luokkaa kuin muissa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoissa, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 i20 ei oikeastaan ole auto, jota on suunniteltu kuljettamaan ihmisi\u00e4 kovin usein. Se on kuitenkin auto, joka tarjoaa hyv\u00e4n n\u00e4kyvyyden kaikkialle ja jonka kanssa on yleisesti ottaen helppo el\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Myyd\u00e4\u00e4nk\u00f6 Hyundai i20:t\u00e4 Yhdysvalloissa?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai i20 ei ole viel\u00e4 saatavilla Yhdysvalloissa, luultavasti siksi, ett\u00e4 se muistuttaa liikaa Hyundai Accentia ja koska t\u00e4m\u00e4ntyyppiset autot eiv\u00e4t ole kovin suosittuja Yhdysvalloissa. Accent oli aiemmin saatavana my\u00f6s viistoper\u00e4n\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se muistutti liikaa i20:t\u00e4 kokonaisuudessaan.<\/p>\n\n\n\n

Yhdysvaltain markkinoilla ei yleens\u00e4 pidet\u00e4 pienist\u00e4 autoista, koska useimmat yhdysvaltalaiset tiet ovat leveit\u00e4, ja useimmissa yhdysvaltalaisissa kaupungeissa ei todellakaan ole pulaa pys\u00e4k\u00f6intitiloista. Jos t\u00e4h\u00e4n yhdistet\u00e4\u00e4n se, ett\u00e4 Yhdysvalloissa on yleens\u00e4 halvemmat bensan hinnat, on ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, miksi i20:n kaltaiset autot eiv\u00e4t ole siell\u00e4 kovin suosittuja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai i20 luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai i20 ei oikeastaan ole luksusauto, vaikka i20:n uusimmalla sukupolvella onkin joitakin yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 paljon kalliimpien ja ylellisempien autojen kanssa. Hyundai teki todella t\u00f6it\u00e4 suunnittelutiimilleen, sill\u00e4 Hyundai teki ennen kaikkein tylsimm\u00e4n n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 autoja, mutta uusimmat Hyundai-mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t upeilta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on vaikuttanut siihen, ett\u00e4 monet ihmiset uskovat i20:n kaltaisten autojen kuuluvan korkeampaan hintaluokkaan. Jos et ole t\u00e4ysin vakuuttunut, muista verrata Hyundai Santa Fe -katumaasturin nykyist\u00e4 sukupolvea edelliseen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai i20 halpa ajaa?<\/h3>\n\n\n\n

Yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 syist\u00e4, miksi Hyundai i20 on aina menestynyt melko hyvin, on sen halpuus ajaa. Ensinn\u00e4kin i20:n ostaminen ei maksa paljon rahaa, eik\u00e4 sen vakuuttaminen maksa paljon rahaa. Moottorit ovat kaikki tehokkaita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 polttoainekustannukset eiv\u00e4t ole lainkaan huonot.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4h\u00e4n yhdistet\u00e4\u00e4n se, ett\u00e4 my\u00f6s korjauskustannukset ovat alhaiset ja ett\u00e4 korjauskustannukset eiv\u00e4t ole kovinkaan yleisi\u00e4, on melko selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 i20:n omistamiseen ei tarvita paljon rahaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai i20 on pieni viistoper\u00e4auto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008 ja jota valmistetaan edelleen jatkuvasti. i20:st\u00e4 on syntynyt kolme eri sukupolvea, joista viimeisin ilmestyi vuonna 2019. Se on Hyundain<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5134,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5132"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5132"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5132\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5133,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5132\/revisions\/5133"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5134"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5132"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5132"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5132"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}