{"id":5135,"date":"2022-10-25T05:53:41","date_gmt":"2022-10-25T05:53:41","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5135"},"modified":"2022-10-25T05:53:46","modified_gmt":"2022-10-25T05:53:46","slug":"onko-bmw-e39-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmw-e39-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko BMW e39 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

BMW E39 on yksi BMW:n kaikkien aikojen komeimmista autoista. L\u00e4hin kilpailija ulkon\u00e4\u00f6lt\u00e4\u00e4n on BMW E46 3-sarjan sedan. Ulkon\u00e4\u00f6n lis\u00e4ksi BMW E39 on suorituskykyinen ja hauska auto. Mutta onko BMW e39 hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

BMW e39 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono. Se on hyv\u00e4 sen poikkeuksellisen suorituskyvyn, erinomaisen luotettavuuden ja upean ulkon\u00e4\u00f6n vuoksi. Se voi kuitenkin olla huono kalliiden yll\u00e4pitokustannusten, korkeiden alkukustannusten ja kalliiden korjausten vuoksi. Kaiken kaikkiaan BMW e39 on erinomainen BMW 5-sarja ja yksi parhaista BMW:ist\u00e4, joita on koskaan valmistettu.<\/p>\n\n\n\n

BMW e39:n historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW E39 on osa BMW 5-sarjaa. Se on BMW 5-sarjan edustusautojen sarjan nelj\u00e4s sukupolvi. Lis\u00e4ksi sit\u00e4 valmistettiin vuosina 1995-2004. Vaikka BMW E39 lanseerattiin aluksi sedan-korimallina, farmariauto esiteltiin my\u00f6hemmin vuonna 1996.<\/p>\n\n\n\n

BMW e39:st\u00e4 teki ainutlaatuisen muun muassa alumiinin k\u00e4ytt\u00f6 kaikissa t\u00e4rkeimmiss\u00e4 osissa etu- ja takajousituksessa. Lis\u00e4ksi se oli ensimm\u00e4inen 5-sarja, jossa oli nelisylinterinen dieselmoottori. T\u00e4ss\u00e4 autossa oli erilaisia moottoreita, kuten 2,0-3,0-litrainen M52\/M54-rivikuutosmoottori ja 3,5-4,9-litrainen M62\/S62 V8-moottori.<\/p>\n\n\n\n

BMW e39:n ominaisuudet<\/h2>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4k\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39 on yksi kaikkien aikojen komeimmista BMW-malleista. Julkaisunsa aikana kaikki tiedotusv\u00e4lineet ymp\u00e4ri maailmaa ylistiv\u00e4t autoa. Joitakin ominaisuuksia, jotka erottuvat t\u00e4st\u00e4 autosta, ovat kirkaslasiset ajovalot LED-takavalot ja suuret py\u00f6r\u00e4t. My\u00f6s sis\u00e4tilat ovat viihtyis\u00e4t ja niiss\u00e4 on paljon edistyksellisi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

Sukupolvensa autoihin verrattuna BMW e39 on yksi suorituskykyisimmist\u00e4 autoista. Vaikka BMW e39:ss\u00e4 on erilaisia varusteita, M5 on suorituskykyisin varustelu. Kiitos tehokkaan 4,9-litraisen S62 V8 -moottorin, joka tuottaa jopa 394 hv ja 369 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus ja tavaratila<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39 on saatavana sedan- ja farmari-korimallina. Molemmissa autoissa on viisi istumapaikkaa, mik\u00e4 on ihanteellista perheille. My\u00f6s sis\u00e4tilat ovat tilavat ja niiss\u00e4 on paljon jalkatilaa. Tavaratilan osalta t\u00e4m\u00e4 auto tarjoaa yhteens\u00e4 16 kuutiometri\u00e4 tilaa, mik\u00e4 on melko suuri ja ihanteellinen lukuisten matkatavaroiden kuljettamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisuus<\/h3>\n\n\n\n

BMW rakentaa joitakin markkinoiden turvallisimmista autoista. Vaikka BMW e39 on vanha auto, se on edelleen eritt\u00e4in turvallinen, ja siin\u00e4 on paljon huippuluokan turvavarusteita. Joitakin t\u00e4m\u00e4n auton huipputurvallisuusvarusteita ovat mm. ajonvakautusj\u00e4rjestelm\u00e4, lukkiutumattomat jarrut, esikiristimet, turvaj\u00e4rjestelm\u00e4, etuturvatyynyt, sivut\u00f6rm\u00e4ysturvatyynyt ja kattoturvatyynyt.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkuus<\/h3>\n\n\n\n

BMW:t eiv\u00e4t yleens\u00e4 ole polttoainetehokkaita autoja. BMW e39 ei ole poikkeus. Esimerkiksi vuoden 2003 BMW 540i:n yhdistetty EPA-luokitus on 16 mpg, josta 14 mpg kaupungissa ja 21 mpg kaupungissa. T\u00e4llaisen EPA-luokituksen ansiosta polttoaineeseen kuluu hieman enemm\u00e4n rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39:n hinta vaihtelee paikasta toiseen. Lis\u00e4ksi se riippuu auton kunnosta. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 useimmat BMW e39 -mallit myyd\u00e4\u00e4n 6 000 ja 12 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4. On kuitenkin ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4, ett\u00e4 auto tarkastetaan ennen kuin siit\u00e4 maksetaan.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

### Kannattaako BMW e39 ostaa?
Kyll\u00e4, BMW e39 kannattaa ostaa, jos haluat suorituskykyisen, tyylikk\u00e4\u00e4n, tehokkaan ja luotettavan BMW-sedanin. Sit\u00e4 vastoin se ei ole ihanteellinen auto henkil\u00f6lle, joka etsii v\u00e4h\u00e4n huoltoa vaativaa ja edullista luksussedania. Kaiken kaikkiaan se on erinomainen auto ja ihanteellinen perheelle.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea BMW e39 on?<\/h3>\n\n\n\n

Valmistusaikanaan BMW e39 oli kilpailijoihinsa verrattuna yksi markkinoiden nopeimmista autoista. BMW e39:n nopein varustelu on M5, jossa on 4,9-litrainen S62-moottori. T\u00e4m\u00e4 auto tuottaa maksimissaan 394 hv ja 369 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Se kiihtyy my\u00f6s 5,3 sekunnissa nopeudesta 0-100 km\/h ja sen huippunopeus on 155 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW e39:n yleiset ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39 on luotettava auto, mutta siin\u00e4 on my\u00f6s useita ongelmia, joihin kiinnostuneiden ostajien tulisi olla valmiita. Joitakin yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vikaantuminen, kaksois-Vanojen vikaantuminen, LCD-n\u00e4yt\u00f6n ongelmat, letku- ja linjavuodot, ikkunan s\u00e4\u00e4timien pett\u00e4minen ja ty\u00f6nt\u00f6tukivarren holkkien vikaantuminen.<\/p>\n\n\n\n

Huolimatta useista ongelmista useimmat niist\u00e4 voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 pit\u00e4m\u00e4ll\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta BMW:st\u00e4 ja noudattamalla BMW:n suosittelemia m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW e39:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW lopetti BMW e39:n valmistuksen vuonna 2004. T\u00e4m\u00e4n seurauksena uuden BMW e39:n l\u00f6yt\u00e4minen markkinoilta on l\u00e4hes mahdotonta. Jos siis etsit k\u00e4ytetty\u00e4 BMW e39:\u00e4\u00e4, on hyvin todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 t\u00f6rm\u00e4\u00e4t BMW e39:\u00e4\u00e4n, jonka ajokilometrit ovat korkeat. Jos haluat v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia t\u00e4llaisten vanhojen BMW:iden kanssa, kannattaa harkita sellaisen ostamista, jossa on alle 150 000 kilometri\u00e4.
Kaiken kaikkiaan useimmissa BMW e39 -malleissa ilmenee vakavia ongelmia, kun niit\u00e4 on ajettu yli 150 000 kilometri\u00e4. Mutta jos auto on hyvin huollettu, sinun ei pit\u00e4isi kokea monia vakavia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Tuleeko BMW e39:st\u00e4 klassikko?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW e39 on tunnustettu BMW-klassikoksi. Se on yksi suorituskykyisimmist\u00e4 autoista, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 poikkeuksellisen hyv\u00e4lt\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 autossa on kaikki klassikkoauton tunnusmerkit. Ei ole kauaakaan siit\u00e4, kun BMW virallisti e39:n aseman siirt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 e39-alustan ”nykyisest\u00e4” varaosaluettelosta ”perinne-” tai ”klassikkoluetteloon”.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

BMW E39 on yksi sukupolvensa hienoimmista autoista. Valmistusaikanaan se kuului markkinoiden nykyaikaisimpiin BMW-malleihin, ja sen k\u00e4sitelt\u00e4vyys, hallittavuus ja suorituskyky olivat erinomaiset. Mutta kuten monissa BMW-malleissa, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 autossa on useita ongelmia. Kuitenkin asianmukainen hoito ja huolto est\u00e4v\u00e4t suurimman osan ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Nyt kun BMW e39:st\u00e4 on tulossa klassikko, sen hinta on noussut. Muutaman vuoden kuluttua BMW e39 on yksi 90-luvun halutuimmista BMW-malleista.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW E39 on yksi BMW:n kaikkien aikojen komeimmista autoista. L\u00e4hin kilpailija ulkon\u00e4\u00f6lt\u00e4\u00e4n on BMW E46 3-sarjan sedan. Ulkon\u00e4\u00f6n lis\u00e4ksi BMW E39 on suorituskykyinen ja hauska auto. Mutta onko BMW e39<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5136,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5135"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5135"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5135\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5137,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5135\/revisions\/5137"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5136"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5135"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5135"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5135"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}