{"id":5138,"date":"2022-10-25T05:54:18","date_gmt":"2022-10-25T05:54:18","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5138"},"modified":"2022-10-25T05:54:21","modified_gmt":"2022-10-25T05:54:21","slug":"bmw-e39n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-e39n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW e39:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW E39 on yksi 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun suosituimmista autoista. Kiitos sen erinomaisen ulkon\u00e4\u00f6n, suorituskyvyn ja miellytt\u00e4v\u00e4n ajettavuuden. Mutta kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, my\u00f6s BMW e39:ss\u00e4 oli useita ongelmia, joista k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet vuosien varrella. Mitk\u00e4 ovat siis BMW E39:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW E39:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vikaantuminen, Dual-Vanojen vikaantuminen, letku- ja letkuvuodot, LCD-n\u00e4yt\u00f6n ongelmat, ty\u00f6nt\u00f6tukivarren holkkien vikaantuminen ja ikkunan s\u00e4\u00e4timien vikaantuminen. Huolimatta useista ongelmista BMW E39 on yksi luotettavimmista BMW 5-sarjan autoista, joita on koskaan rakennettu.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW e39:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vika<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa BMW-malleissa on j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 ongelmia. BMW e39 ei ole poikkeus, sill\u00e4 my\u00f6s siin\u00e4 esiintyy useita j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vikoja. Joitakin yleisi\u00e4 BMW e39:n j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmia ovat vesipumpun ja termostaatin vikaantuminen. Joissain tapauksissa my\u00f6s j\u00e4\u00e4hdytin voi pett\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Paras tapa tiet\u00e4\u00e4, onko j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 vikaantunut, on katsoa, syttyyk\u00f6 ”service engine soon” -valo ja tarkistaa l\u00e4mp\u00f6tilamittari. Jos l\u00e4mp\u00f6tila on normaalia korkeampi, se on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on ongelma. Korjaa vialliset osat, jotta j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 saadaan korjattua.<\/p>\n\n\n\n

Dual-Vanojen vika<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39:ss\u00e4 on M52-moottori, jossa on Dual-Vanos-j\u00e4rjestelm\u00e4. T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 ohjaa pako- ja imunokka-akselien ajoitusta. Joitakin Dual-Vanosin vian oireita ovat karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, ongelmat kylm\u00e4k\u00e4ynnistyksess\u00e4, tehon menetys ja viallinen toimilaite.<\/p>\n\n\n\n

Paras tapa korjata huono Dual-Vanos on vaihtaa koko yksikk\u00f6 tai rakentaa toimilaitteet uudelleen. Prosessi on kuitenkin melko ty\u00f6l\u00e4s ja kallis.<\/p>\n\n\n\n

LCD-n\u00e4yt\u00f6n ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jota BMW e39 -mallin k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kokevat, on LCD-n\u00e4yt\u00f6n ongelmat. Auton kojelaudan LCD-n\u00e4ytt\u00f6 on t\u00e4rke\u00e4 osa, sill\u00e4 se v\u00e4litt\u00e4\u00e4 kriittisi\u00e4 tietoja, kuten mittarilukemat. Joissakin tapauksissa tietokoneen n\u00e4ytt\u00f6 voi pudottaa pikseleit\u00e4 ja muuttua numeroiden ja kirjainten sekamelskaksi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 huonosta nauhasta tai sis\u00e4isest\u00e4 tietokoneesta. Jos huomaat t\u00e4llaisen ongelman, pyyd\u00e4 mekaanikkoa tarkastamaan autosi. My\u00f6s johdot ja sulake kannattaa tarkastuttaa, jotta varmistetaan, ett\u00e4 ne toimivat tarkoitetulla tavalla.<\/p>\n\n\n\n

Letku- ja letkuvuodot<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen suorituskykyisiss\u00e4 e39 5-sarjan malleissa. Useat osat voivat alkaa vuotaa jonkin ajan kuluttua. T\u00e4llaisia ovat esimerkiksi \u00f6ljyventtiilin kansi, ohjaustehostimen rei\u00e4t ja muut letkut. Merkkej\u00e4 vuotavista letkuista ja linjoista ovat nestevuodot, virhetoiminnot, ohjausvaikeudet ja vaikeudet auton k\u00e4sittelyss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vie autosi mekaanikolle ja tarkastuta se. Jos letkut ja linjat ovat vaurioituneet, vaihda ne. Tarkasta my\u00f6s sytytystulpat, sill\u00e4 nesteet ja \u00f6ljyt voivat vaikuttaa niihin.<\/p>\n\n\n\n

Ikkunan s\u00e4\u00e4timet eiv\u00e4t toimi<\/h3>\n\n\n\n

Kun BMW e39 on ajanut yli 100 000 kilometri\u00e4, on yleist\u00e4, ett\u00e4 ikkunan s\u00e4\u00e4timet vikaantuvat. Ikkunan s\u00e4\u00e4timet vikaantuvat yleens\u00e4 kulumisen tai i\u00e4n vuoksi. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi ikkunan s\u00e4\u00e4timet on vaihdettava. Ennen kuin ostat k\u00e4ytetyn BMW E39:n, sinun on siis tarkistettava, ovatko ikkunans\u00e4\u00e4timet hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Ty\u00f6nt\u00f6varren holkit eiv\u00e4t toimi<\/h3>\n\n\n\n

Kuten sytytystulpat ja sytytyskelat, my\u00f6s ty\u00f6nt\u00f6tukivarren holkit vikaantuvat BMW:ss\u00e4 varhain. Ty\u00f6nt\u00f6varren holkit auttavat ohjaamaan jousituksen liikett\u00e4, jotta energia ja paine siirtyv\u00e4t sujuvasti autosi py\u00f6rist\u00e4 runkoon. Huomaa, ett\u00e4 ty\u00f6nt\u00f6varren holkit vikaantuvat yleens\u00e4 40 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Asianmukaisella huollolla ne voivat kuitenkin pett\u00e4\u00e4 75 000 mailin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Yleisi\u00e4 merkkej\u00e4 huonoista tai vikaantuneista ty\u00f6nt\u00f6varren holkeista ovat ohjauspy\u00f6r\u00e4n l\u00f6ystyminen, kolisevat \u00e4\u00e4net ja kolina kovassa jarrutuksessa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

### Onko BMW E39 luotettava?
Kyll\u00e4, BMW E39 on yksi luotettavimmista BMW 5-sarjan autoista. Useimmat markkinoilla olevat BMW e39 -mallit ovat ajaneet yli 200 000 kilometri\u00e4. Vaikka viimeist\u00e4 e39-mallia valmistettiin l\u00e4hes 20 vuotta sitten, on viel\u00e4 useita hyv\u00e4kuntoisia autoja. T\u00e4m\u00e4n auton yll\u00e4pito on kuitenkin melko kallista.<\/p>\n\n\n\n

BMW e39 on luotettava, koska siin\u00e4 on poikkeukselliset ja kest\u00e4v\u00e4t moottorit. T\u00e4ss\u00e4 mallissa k\u00e4ytettyj\u00e4 moottoreita ovat muun muassa 2,0-litrainen M52-suorakuutosmoottori, 2,2-litrainen M54-suorakuutosmoottori ja 3,5-litrainen M62-suorakuutosmoottori.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan BMW E39 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39 voi kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4. Useimmat BMW e39 -mallit ovat nyky\u00e4\u00e4n klassikoita. T\u00e4m\u00e4 malli on eritt\u00e4in kest\u00e4v\u00e4 ja luotettava. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla BMW e39 5-sarja voi ajaa yli 250 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos aiot hankkia BMW e39 -auton, varmista, ett\u00e4 se on hyvin huollettu, jotta v\u00e4lt\u00e4t usein tapahtuvat k\u00e4ynnit mekaanikolla tai teknikkok\u00e4ynnit.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW e39 -mallin huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39 saattaa olla luotettavampi kuin useimmat BMW 5-sarjan mallit, mutta sen yll\u00e4pito on silti kallista. Ja koska useimmat n\u00e4ist\u00e4 malleista ovat vanhoja ja ajavat yli 150 000 kilometri\u00e4, voit odottaa kalliita huolto- ja korjaust\u00f6it\u00e4. Asianmukaisella huollolla ja hoidolla voit kuitenkin v\u00e4hent\u00e4\u00e4 korjauskustannuksia.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW E39:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

BMW E39 on yksi eniten markkinoilla olevista BMW 5-sarjan autoista. Jos sit\u00e4 huolletaan hyvin, t\u00e4ss\u00e4 autossa voi alkaa esiinty\u00e4 pieni\u00e4 ongelmia 80 000 kilometrin j\u00e4lkeen. K\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi kuitenkin olla valmiita kohtaamaan vakavia ongelmia, kun autolla on ajettu yli 150 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Millainen moottori BMW E39:ss\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

BMW e39 on varustettu M52-moottorilla. M52 on suorasuuntainen 6 DOHC-bensiinimoottori, jota valmistettiin vuosina 1994-2000. BMW S52 -moottori on M52-moottorin suorituskykyinen muunnos. Koska useimmat BMW M52 -moottorin sis\u00e4osat ovat luodinkest\u00e4vi\u00e4, se on vahva ja kest\u00e4v\u00e4 moottori, joka kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Nyt kun tied\u00e4t joitakin BMW e39:n k\u00e4ytt\u00e4jien kohtaamia yleisi\u00e4 ongelmia, voit suunnitella, kun valmistaudut hankkimaan k\u00e4ytetyn BMW e39:n, joka on hiljalleen muuttunut klassikkoautoksi. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla BMW e39 voi ajaa yli 150 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia korjauksia.<\/p>\n\n\n\n

Varmistaaksesi, ett\u00e4 autosi kest\u00e4\u00e4 pidemp\u00e4\u00e4n ja toimii moitteettomasti, noudata BMW:n suosittelemaa huolto- ja kunnossapitoaikataulua.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW E39 on yksi 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun suosituimmista autoista. Kiitos sen erinomaisen ulkon\u00e4\u00f6n, suorituskyvyn ja miellytt\u00e4v\u00e4n ajettavuuden. Mutta kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, my\u00f6s BMW e39:ss\u00e4 oli useita ongelmia, joista<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5136,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5138"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5138"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5138\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5139,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5138\/revisions\/5139"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5136"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5138"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5138"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5138"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}