{"id":5175,"date":"2022-10-29T06:18:02","date_gmt":"2022-10-29T06:18:02","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5175"},"modified":"2022-10-29T06:18:06","modified_gmt":"2022-10-29T06:18:06","slug":"onko-hyundai-i40-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-i40-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai i40 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai i40 on suuri perhesedan\/perheauto, joka on suunniteltu ensisijaisesti Euroopan markkinoille. Se esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 2011, ja se oli jatkuvassa tuotannossa vuoteen 2019 asti. i40 ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 t\u00e4ydellinen, mutta se onnistuu tarjoamaan suhteellisen yhten\u00e4isen kokemuksen useimmille ihmisille. Onko Hyundai i40 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i40 on varmasti hyv\u00e4 auto, jos t\u00e4m\u00e4ntyyppiset autot ovat sit\u00e4, mit\u00e4 haluat. Hyundai i40:ss\u00e4 on tarjolla melko suuri m\u00e4\u00e4r\u00e4 moottoreita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ei ole ongelma l\u00f6yt\u00e4\u00e4 sellaista, joka sopii tarpeisiisi. Muotoilu ei ole mit\u00e4\u00e4n erityisen erikoista, kuten Hyundain t\u00e4m\u00e4n aikakauden malleissa on tapana. Sis\u00e4tilat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t hyv\u00e4lt\u00e4, ja ne voivat olla todella hyvin varusteltuja, jos valitset hyvin eritellyn mallin.<\/p>\n\n\n\n

Ajettaessa i40 tuntuu ehdottomasti suuremmalta kuin useimmat muut Hyundai-mallit, mik\u00e4 tekee autosta hieman mukavamman tuntuisen. Kyseess\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n urheilusedan, ja se on melko selv\u00e4\u00e4 heti, kun astut autoon. Luotettavuus ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin useimmissa Hyundai-malleissa, ja aiomme mainita yleisimm\u00e4t Hyundai i40:n ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan i40:n saa nyt todella edulliseen hintaan, mik\u00e4 enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n oikeuttaa sen ostamiseen. Se ei ehk\u00e4 ole edullisten perheautojen ehdoton ykk\u00f6nen, mutta hintaansa n\u00e4hden sit\u00e4 on todella vaikea voittaa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4, varsinkin farmariversiossa, jonka tavaratilaan mahtuu melkoinen m\u00e4\u00e4r\u00e4 ihmisi\u00e4 ja tavaraa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i40 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Voimansiirtovaihtoehtojen osalta i40 on todella hyv\u00e4, sill\u00e4 se tarjoaa runsaasti moottorivaihtoehtoja. Alkutason moottori on 1,6 litran nelisylinterinen bensiinimoottori, jossa on 135 hv. Voit valita my\u00f6s tehokkaamman 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin, joka tarjoaa 200 hv, tai hieman viritetyn 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin, jossa on 177 hv. N\u00e4m\u00e4 bensiinimoottorit ovat hyvi\u00e4, mutta i40 on suunniteltu ensisijaisesti dieselmoottoreille.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottoripaletti koostuu 1,7 litran 4-sylinterisist\u00e4 moottoreista eri viritysvaiheissa. Voit saada 1.7L:n joko 116hv, 136hv tai 140hv teholla. Kaikki i40-mallit ovat etuvetoisia, ja voit valita tavallisen manuaalivaihteiston tai yhden kytkimen automaatin.<\/p>\n\n\n\n

Hy\u00f6tysuhteen kannalta i40:n enimm\u00e4istulos on noin 45-50MPG dieselmalleilla, kun taas bensiinimallien pit\u00e4isi p\u00e4\u00e4st\u00e4 jopa 35MPG:hen.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i40 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i40 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko vaatimattomalta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei tule voittamaan mit\u00e4\u00e4n palkintoja, koskaan. Hyundai teki ennen todella tyls\u00e4n n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 autoja aina uusimpiin malleihin asti, jotka n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t monin tavoin paljon paremmilta. Sis\u00e4tilojen osalta i40 on mukava, mutta mik\u00e4\u00e4n ei ihmetyt\u00e4, varsinkaan jos olet tottunut premium-segmenttiin.<\/p>\n\n\n\n

Alustan osalta i40 on kauttaaltaan mukavuus- ja helppok\u00e4ytt\u00f6inen auto. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 mik\u00e4\u00e4n i40 ei yrit\u00e4 olla liian urheilullinen monestakin syyst\u00e4. Se on todella mutkaton perheauto, joka tekee sen, mit\u00e4 sen pit\u00e4\u00e4kin.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i40 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta i40 ei tarjoa yht\u00e4 lupaavia tuloksia kuin useimmat muut Hyundai-mallit. i30 ja jopa i20 ovat molemmat luotettavampia kuin i40, mik\u00e4 on yll\u00e4tys, koska i40 on i-malliston huippumalli.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 Hyundai i40:n ongelmia ovat erilaiset DPF-suodattimeen liittyv\u00e4t ongelmat, s\u00e4hk\u00f6ihin liittyv\u00e4t ongelmat, verhoiluun ja varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat sek\u00e4 ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat. Kaiken kaikkiaan i40 pystyy pit\u00e4m\u00e4\u00e4n pintansa luotettavuuden suhteen, mutta se on huollettava usein ja kaikkien Hyundain huoltotiedotteiden mukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i40 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Arvoltaan i40 on menett\u00e4nyt melkoisesti arvoaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen voi saada todella edulliseen hintaan. Hintaan n\u00e4hden i40:t\u00e4 on vaikea voittaa, mutta jos aiot ostaa sen, muista tehd\u00e4 ostoa edelt\u00e4v\u00e4 tarkastus. Uusia i40-malleja ei ole saatavilla en\u00e4\u00e4 muutamaan vuoteen, joten k\u00e4ytetyt markkinat ovat ainoa vaihtoehtosi.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on i40:ss\u00e4 todella hyv\u00e4, sill\u00e4 se on melko suuri. My\u00f6s tavaratila on suuri, varsinkin farmariversiossa, johon mahtuu nelj\u00e4 aikuista ongelmitta. N\u00e4kyvyys on hieman rajoitettu auton koon vuoksi, mutta se ei ole mitenk\u00e4\u00e4n poikkeuksellista auton kokoon n\u00e4hden.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka kauan Hyundai i40 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Mink\u00e4 tahansa auton keston ennustaminen oikein on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen vaikea teht\u00e4v\u00e4, sill\u00e4 siihen vaikuttavat lopulta monet muuttujat. i40:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4, jos pid\u00e4t siit\u00e4 asianmukaista huolta, mik\u00e4 tarkoittaa sen s\u00e4\u00e4nn\u00f6llist\u00e4 huoltoa. Se ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 luotettava kuin useimmat Hyundai-mallit, mutta se ei ole liian suuri ongelma verrattuna useimpiin autoihin.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 varaosia on suhteellisen helppo saada, sill\u00e4 i40 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samaa alustaa kuin monet muut i-sarjan mallit.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai i40 luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai i40 on suuri perhesedan\/perheauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 on tiettyj\u00e4 yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 eri luksusmerkkien suurten premium-autojen kanssa. Oli miten oli, ainoa yht\u00e4l\u00e4isyys n\u00e4iden autojen ja i40:n v\u00e4lill\u00e4 rajoittuu kokoon.<\/p>\n\n\n\n

i40 ei ole tarpeeksi mukava tai ylellinen kutsuakseen sit\u00e4 luksusautoksi, ja se on selv\u00e4\u00e4 heti, kun astut i40:n sis\u00e4lle. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 i40 olisi ep\u00e4mukava, vaan pikemminkin sit\u00e4, ett\u00e4 todelliset luksusautot ovat aivan eri tasolla.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Hyundai lopetti i40:n valmistuksen?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai i40:n valmistus lopetettiin, koska se ei koskaan menestynyt kunnolla. Suurin osa suurten sedanien ostajista Euroopassa joko valitsee luksusmerkkisi\u00e4 autoja tai ei osta lainkaan suuria sedaneja. i40 ei koskaan tullut Yhdysvaltoihin, koska Sonata on Hyundain kaikkien aikojen suosituin sedan.<\/p>\n\n\n\n

Uusi-Seelanti ja Australia saivat my\u00f6s i40:n, mutta Hyundai p\u00e4\u00e4tti tarjota Sonataa i40:n sijasta noin vuotta ennen i40:n t\u00e4ydellist\u00e4 poistamista markkinoilta. Kaiken kaikkiaan i40 ei koskaan ollut kovin suosittu, sill\u00e4 myyntiluvut olivat parhaimmillaan kohtuullisia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai i40 on suuri perhesedan\/perheauto, joka on suunniteltu ensisijaisesti Euroopan markkinoille. Se esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 2011, ja se oli jatkuvassa tuotannossa vuoteen 2019 asti. i40 ei ole miss\u00e4\u00e4n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5176,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5175"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5175"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5175\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5177,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5175\/revisions\/5177"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5176"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5175"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5175"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5175"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}