{"id":5197,"date":"2022-10-30T07:42:33","date_gmt":"2022-10-30T07:42:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5197"},"modified":"2022-10-30T07:42:35","modified_gmt":"2022-10-30T07:42:35","slug":"yleiset-bmw-v8-moottorin-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleiset-bmw-v8-moottorin-ongelmat\/","title":{"rendered":"Yleiset BMW V8 -moottorin ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW:n V8-moottori tarjoaa paremman tehon ja kiihtyvyyden. Siksi ne on yleens\u00e4 asennettu joihinkin markkinoiden tehokkaimpiin BMW-malleihin. Mutta kuten kaikkiin BMW-moottoreihin, BMW V8 -moottoriinkin liittyy useita ongelmia, joita kiinnostuneiden k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi olla valmiita k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n. Mitk\u00e4 ovat kuitenkin yleisi\u00e4 BMW V8 -moottorin ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

Yleisi\u00e4 BMW V8 -moottorin ongelmia ovat ajoitusketjun vikaantuminen, akun nopea tyhjeneminen, venttiilinvarren tiivisteiden vuotaminen, liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6, polttoainesuuttimen vikaantuminen sek\u00e4 huonot sytytystulpat ja sytytyskelat. N\u00e4iden BMW V8 -moottorin ongelmien tunteminen voi auttaa k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4\u00e4 havaitsemaan ne etuk\u00e4teen ja hoitamaan ne ennen kuin ne karkaavat k\u00e4sist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW V8 -moottorin yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma BMW-malleissa. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu enimm\u00e4kseen moottorin rakenteesta, jossa turbot ovat moottorin ”V:n” eli laakson keskell\u00e4. Lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 alue on eritt\u00e4in kuuma, jolloin moottori polttaa enemm\u00e4n \u00f6ljy\u00e4 ja jopa kuivattaa tiivisteet, mik\u00e4 aiheuttaa vuotoja.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat BMW V8 -moottorin k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat kertoneet vaihtavansa \u00f6ljyn suositeltua aikaisemmin. Vaikka BMW suosittelee k\u00e4ytt\u00e4jilleen \u00f6ljynvaihtoa 15 000 mailin tai 2 vuoden v\u00e4lein, useimmat k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat ilmoittaneet vaihtavansa \u00f6ljyn 1 500-2 000 mailin v\u00e4lein. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat jopa ilmoittaneet vaihtavansa \u00f6ljyn jo 1 000 mailin kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n V8-moottorin k\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi olla valmiita selviytym\u00e4\u00e4n t\u00e4st\u00e4 ongelmasta. Mutta asianmukaisella hoidolla ja huollolla he voivat parantaa auton suorituskyky\u00e4. K\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi my\u00f6s olla valmiita vaihtamaan \u00f6ljy 4 000 kilometrin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Ajastusketjun vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma BMW-moottoreissa on ajoitusketjun vikaantuminen. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleisempi vuosien 2008-2014 N63:n V8-moottorissa. Ajoitusketju pett\u00e4\u00e4 venttiilikoneiston kulumisen vuoksi ja voi vaikuttaa auton suorituskykyyn. Useimmissa tapauksissa hihna voi veny\u00e4 niin pitk\u00e4lle, ett\u00e4 ne hypp\u00e4\u00e4v\u00e4t hampaan yli ja taivuttavat sylinteriventtiileit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Joitakin merkkej\u00e4 ajoitusketjun pett\u00e4misest\u00e4 ovat auton karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti ja moottorin tarkastusvalon syttyminen. Jos t\u00e4h\u00e4n ongelmaan ei puututa ajoissa, se voi johtaa venttiilien taipumiseen tai jopa moottorin pett\u00e4miseen.<\/p>\n\n\n\n

Akun nopea tyhjeneminen<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka akku ei ole osa BMW V8 -moottoria, se on t\u00e4rke\u00e4 osa moottoria, sill\u00e4 se auttaa tehokkuusdynamiikassa. Esimerkiksi N63 V8 -moottorin j\u00e4rjestelm\u00e4 on riippuvainen siit\u00e4, ett\u00e4 auto rullaa akkujen lataamiseksi sen sijaan, ett\u00e4 se latautuisi hihnojen kierroksista.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 menetelm\u00e4 ei kuitenkaan ole ollut kovin tehokas. Sit\u00e4 paitsi useimmat elektroniikkaj\u00e4rjestelm\u00e4t pysyv\u00e4t p\u00e4\u00e4ll\u00e4 auton sammuttamisen j\u00e4lkeen, jotta j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 pysyy k\u00e4ynniss\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4kseen turboja, jotka on asennettu moottorin ”V-kirjaimen” keskelle. Varmistaaksesi, ett\u00e4 autosi toimii moitteettomasti, sinun on ehk\u00e4 vaihdettava akku aina \u00f6ljynvaihdon yhteydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Huonot sytytystulpat ja sytytyskelat<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on hyvin yleinen ongelma BMW-malleissa. My\u00f6s BMW:n V8-moottorissa esiintyy samaa ongelmaa, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ovat yleens\u00e4 ensimm\u00e4isi\u00e4 osia, joissa ilmenee ongelmia tai jotka vikaantuvat. BMW suosittelee sytytystulppien vaihtamista 30 000 mailin v\u00e4lein ja sytytyskelojen vaihtamista 40 000 mailin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainesuuttimen vika<\/h3>\n\n\n\n

Polttoainesuuttimen vikaantumisen t\u00e4rkein syy on kuluminen. Siksi t\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen BMW:n V8-moottorissa, jossa on paljon kilometrej\u00e4. Merkkej\u00e4 huonosta tai vikaantuneesta polttoainesuuttimesta ovat moottorin tarkastusvalon syttyminen, ep\u00e4tasainen tyhj\u00e4k\u00e4ynti, moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t, heikko kiihtyvyys ja mustat j\u00e4\u00e4m\u00e4t pakokaasusta.<\/p>\n\n\n\n

Ennen polttoainesuuttimen vaihtoa kannattaa aloittaa tarkastamalla sytytystulpat ja sytytyskelat, sill\u00e4 ne oireilevat samoin. Polttoainesuuttimien vaihtaminen on melko kallista, sill\u00e4 niiden hankinta on kallista.<\/p>\n\n\n\n

Venttiilivarren tiivisteiden vuotaminen<\/h3>\n\n\n\n

BMW V8 -moottorin venttiilivarren tiivisteiden vuotaminen johtuu yleens\u00e4 pakokaasun ja moottorin laaksossa olevien turbojen tuottamasta suuresta l\u00e4mm\u00f6st\u00e4. Joitakin merkkej\u00e4 venttiilivarren tiivisteiden vuotamisesta ovat pakoputkista tuleva valkoinen savu ja liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on korjattava vaihtamalla vuotavat venttiilinvarren tiivisteet. Vaikka venttiilinvarren tiivisteet ovat halvempia, niiden vaihtaminen on melko hankalaa, koska moottori on irrotettava.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko BMW:n V8-moottorit luotettavia?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW:n V8-moottorit ovat luotettavampia kuin vastaavat moottorit. Ensimm\u00e4isiss\u00e4 BMW V8 -moottoreissa oli paljon ongelmia, mutta ne korjattiin ja ne ovat eritt\u00e4in luotettavia. Luotettavimmat BMW V8 -moottorit ovat M-autoissa. Siit\u00e4 huolimatta huolto- ja korjauskustannukset ovat edelleen melko kalliit.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 BMW:n V8-moottori on paras?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n hienoin V8-moottori on S65-moottori, jossa on 4,4-litrainen kaksoisturboahdin. T\u00e4m\u00e4 moottori on rakennettu BMW M5:een, mutta se l\u00f6ytyy my\u00f6s M3:sta. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 moottori on voimakas ja tehokas, se on my\u00f6s luotettava.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan V8-moottorit kest\u00e4v\u00e4t?<\/h3>\n\n\n\n

Auton moottorin pitk\u00e4ik\u00e4isyys riippuu siit\u00e4, miten hyvin omistaja pit\u00e4\u00e4 siit\u00e4 huolta. Jos BMW:n V8-moottori on hyvin huollettu ja huollettu, se voi kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4. Vakavat BMW V8 -moottorin ongelmat alkavat kuitenkin, kun auton ajokilometrit ovat yli 150 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW V8 -moottorin k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n pident\u00e4miseksi kannattaa noudattaa BMW:n suosittelemia huoltopalveluja.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on yleinen BMW:n moottoriongelma?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW:n moottorit ovat tehokkaita ja poikkeuksellisen suorituskykyisi\u00e4, niiss\u00e4 on my\u00f6s useita ongelmia, joita k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi olla valmiita k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n. Yleisin BMW-moottorin ongelma on kuitenkin ajoitusketjun vikaantuminen. Muita yleisi\u00e4 ongelmia ovat termostaatin vikaantuminen, viallinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4, vesipumpun vikaantuminen, venttiilikannen tiivisteen pett\u00e4minen ja polttoainepumpun toimintah\u00e4iri\u00f6.<\/p>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 BMW hyv\u00e4n V8-moottorin?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW valmistaa joitakin markkinoiden parhaista V8-moottoreista. Siit\u00e4 l\u00e4htien, kun BMW:n V8-moottorit esiteltiin vuonna 1954, n\u00e4m\u00e4 moottorit ovat suoriutuneet ylivoimaisesti, ja niit\u00e4 on p\u00e4\u00e4asiassa tehokkaimmissa BMW-malleissa. BMW:n V8-moottorit tarjoavat my\u00f6s paremman tasapainon tehon ja tehokkuuden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

Nyt kun tied\u00e4t joitakin BMW V8 -moottoreiden yleisimpi\u00e4 ongelmia, voit pit\u00e4\u00e4 autostasi hyv\u00e4\u00e4 huolta ja v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 useimmat niist\u00e4. Lis\u00e4ksi sinun kannattaa noudattaa BMW:n m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja, jotta autosi toimii moitteettomasti.<\/p>\n\n\n\n

Oikealla hoidolla ja huollolla BMW V8 -moottorisi voi kest\u00e4\u00e4 hyvin pitk\u00e4\u00e4n. Sinun on kuitenkin oltava valmis my\u00f6s korkeisiin huoltokustannuksiin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW:n V8-moottori tarjoaa paremman tehon ja kiihtyvyyden. Siksi ne on yleens\u00e4 asennettu joihinkin markkinoiden tehokkaimpiin BMW-malleihin. Mutta kuten kaikkiin BMW-moottoreihin, BMW V8 -moottoriinkin liittyy useita ongelmia, joita kiinnostuneiden k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5197"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5197"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5197\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5198,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5197\/revisions\/5198"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5197"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5197"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5197"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}