{"id":5202,"date":"2022-10-30T08:17:56","date_gmt":"2022-10-30T08:17:56","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5202"},"modified":"2022-10-30T08:18:00","modified_gmt":"2022-10-30T08:18:00","slug":"onko-mercedes-ml-270-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-mercedes-ml-270-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Mercedes ML 270 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes ML 270 CDI (W163) on ensimm\u00e4inen ML-luokka, joka on koskaan ilmestynyt, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 my\u00f6s ensimm\u00e4isen\u00e4 todellisena keskikokoisena luksusmaasturina. ML 270 CDI on my\u00f6s W163-mallin halvin ja v\u00e4hiten tehokas versio, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 my\u00f6s halvimman ja v\u00e4hiten tehokkaan Mercedes ML-mallin, joka on koskaan ilmestynyt. Onko Mercedes ML 270 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

ML 270 CDI on hyv\u00e4 auto, eik\u00e4 sit\u00e4 voi kiist\u00e4\u00e4. Se ei ehk\u00e4 ole kaikkein uusin ja kyvykk\u00e4in maasturi, mutta kustannustensa puolesta se on varmasti hyv\u00e4 vastine rahalle. T\u00e4m\u00e4 on kuitenkin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vain, jos pystyt l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellaisen, joka on pidetty hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja joka ei kuivata lompakkoasi huolto- ja yll\u00e4pitokustannuksilla.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 ML-mallissa on 5-sylinterinen rividieselmoottori, jonka tiedet\u00e4\u00e4n kest\u00e4v\u00e4n pitk\u00e4\u00e4n. Se on my\u00f6s yhdistetty 5-vaihteiseen automaattivaihteistoon ja 4MATIC AWD -vaihteistoon suoraan tehtaalta. W163-mallin muotoilu on vanhentunut, mutta se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silti hyv\u00e4lt\u00e4. ML 270:n sis\u00e4tilat ovat todella vanhentuneet, mutta jotkut rakastavat niiden r\u00e4ikeytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden kannalta ML 270:ss\u00e4 on yksi kaikkien aikojen luotettavimmista MB-moottoreista, mutta se k\u00e4rsii muista ongelmista, kuten jousitusongelmista, s\u00e4hk\u00f6ongelmista, ruosteongelmista, vaihteistoongelmista ja ohjaustehostimen ongelmista. N\u00e4iden arvo on suuri, samoin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 CDI – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 CDI:ss\u00e4 on 2,7 litran dieselmoottorilla varustettu 5-sylinterinen rivimoottori, jossa on 163 hv ja 295 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 siihen, ett\u00e4 ML 270 CDI spurttasi alle 12 sekunnissa nopeudesta 0 km\/h nopeuteen 60 km\/h, mik\u00e4 ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 todella nopea. ML 270 CDI on kuitenkin suunniteltu matkak\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, ei kilpa-ajoon.<\/p>\n\n\n\n

Moottori on yhdistetty 5-vaihteiseen automaattivaihteistoon, joka ei ole markkinoiden nopein eik\u00e4 edistyksellisin automaattivaihteisto. Voima l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n pysyv\u00e4sti kaikille nelj\u00e4lle py\u00f6r\u00e4lle, mik\u00e4 tekee ML 270 CDI:st\u00e4 suhteellisen suorituskykyisen katumaasturin, vaikka moottori onkin suhteellisen heikko.<\/p>\n\n\n\n

Hy\u00f6tysuhde on suhteellisen huono 2,7 litran 5-sylinteriselle rividieselille, sill\u00e4 270 CDI pystyy tuottamaan noin 25MPG. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedeksell\u00e4 ei oltu 90-luvun lopulla kovasti pyritty tekem\u00e4\u00e4n tehokkaimpia moottoreita ja koska tekniikka ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n mahdollistanut sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 270 CDI – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 270 CDI W163 on nyt 25 vuotta vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vanhentuneelta eik\u00e4 siin\u00e4 ole mit\u00e4\u00e4n nykyajan tekniikkaa. T\u00e4m\u00e4 n\u00e4kyy sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, mutta jotkut ihmiset pit\u00e4v\u00e4t vanhemman auton ajamisesta, koska se tuntuu mekaanisemmalta ja enemm\u00e4n sidotulta tiehen. Kaiken kaikkiaan W163 ei ole mik\u00e4\u00e4n klassinen maastoauto, mutta pelkk\u00e4 ulkon\u00e4k\u00f6 voisi varmasti oikeuttaa sen.<\/p>\n\n\n\n

W163:n jousitus ja alustan viritys on viritetty mukavuutta silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en, eik\u00e4 sit\u00e4 voi mitenk\u00e4\u00e4n kiert\u00e4\u00e4. Kori rullaa mutkissa paljon ja auto kallistuu ja sukeltaa kiihdytyksiss\u00e4 ja kovissa jarrutuksissa. W163 tuntuu ajettavuudeltaan kuin veneelt\u00e4, koska se ei ole lainkaan dynaaminen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 270 CDI – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

W163 voi olla luotettava auto, mutta vain jos sit\u00e4 on huollettu hyvin sen elinaikana. N\u00e4it\u00e4 on liikkeell\u00e4 paljon, jotka l\u00e4hes kuolevat hoidon puutteeseen, mutta jos onnistut t\u00f6rm\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n hyvin hoidettuun yksil\u00f6\u00f6n, se palvelee sinua todenn\u00e4k\u00f6isesti pitk\u00e4\u00e4n. Yleisimm\u00e4t 270 CDI:n ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, ruostekohtiin, s\u00e4hk\u00f6ihin, ohjaustehostimeen ja jousitukseen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4ytetyn ML 270 CDI:n ostaminen voi olla sek\u00e4 todella miellytt\u00e4v\u00e4 kokemus ett\u00e4 sellainen, joka est\u00e4\u00e4 sinua ostamasta k\u00e4ytetty\u00e4 luksusautoa loppuel\u00e4m\u00e4ksesi. Ennen ostoa suoritettava katsastus on ehdoton edellytys, samoin kuin kattava huoltohistoria ja huoltotiedot.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 270 CDI – Arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Voit saada W163 270 CDI:n v\u00e4h\u00e4ll\u00e4 rahalla, sill\u00e4 ne ovat menett\u00e4neet paljon arvoa ilmestymisens\u00e4 j\u00e4lkeen. K\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat kuitenkin edelleen verrattain korkeat, koska ML:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n j\u00e4reit\u00e4 renkaita, vahvistettua jousitusta ja joskus jopa vaikeasti saatavia osia. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 huolto- ja varaosien vaihtokustannukset ovat korkeat.<\/p>\n\n\n\n

W163 on todella k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, sill\u00e4 siin\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa jopa viidelle henkil\u00f6lle. Tavaratila on valtava, kuten kaikissa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoissa. ML 270 CDI:hen on my\u00f6s helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja n\u00e4kyvyys on my\u00f6s erinomainen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes ML270 CDI sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 CDI voi olla sen arvoinen, jos pystyt l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n kunnossa olevan ja vuosien varrella hyviss\u00e4 k\u00e4siss\u00e4 pidetyn auton. Koska n\u00e4m\u00e4 ovat halpoja, monet ostavat ne ja ajavat niill\u00e4, mutta eiv\u00e4t kunnosta niit\u00e4 kunnolla, ja siksi k\u00e4ytettyjen autojen markkinat ovat t\u00e4ynn\u00e4 romuttuneita autoja.<\/p>\n\n\n\n

Yksi syy siihen, miksi ML 270 CDI on niin halpa, on se, ett\u00e4 25 vuotta vanhojen luksusmaastureiden ostamisesta ei ole kovin moni kiinnostunut.<\/p>\n\n\n\n

Eik\u00f6 Mercedes ML270 CDI ole tarpeeksi tehokas?<\/h3>\n\n\n\n

El\u00e4mme aikakautta, jolloin keskikokoiset perhemaasturit voivat tarjota jopa yli 700 hv, mik\u00e4 on suorastaan hullua. ML 270 CDI:n tarjoama 163 hv on kuitenkin suurin piirtein sama, mutta toiselta puolelta. Siksi ML 270 CDI ei ole tarpeeksi tehokas, ja useimmat nykyaikaisia autoja ajavat ihmiset sanovat, ett\u00e4 ML 270 CDI on todella hidas.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin haluat cruiserin etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 nopeista kiihdytyksist\u00e4 ja dynaamisesta ajamisesta yleens\u00e4, ML 270 CDI riitt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes ML 270 CDI turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

ML 270 CDI on 25 vuotta vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 nykyautoille turvallisuudessa. Mercedes on kuitenkin aina pyrkinyt tekem\u00e4\u00e4n turvallisia autoja, olivatpa ne kuinka vanhoja tahansa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 W163 on turvallinen, ja se osoittaa, ett\u00e4 nimetty ja kokenut kuljettaja on paljon t\u00e4rke\u00e4mpi kuin lukuisat ohjelmalliset aktiiviset turvavarusteet.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan W163 on vankka ja rakennettu kuin tankki. Hyv\u00e4 asia on, ett\u00e4 se on my\u00f6s raskas katumaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00f6rm\u00e4ystestit ovat osoittaneet, ett\u00e4 W163 on todellinen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen saanut auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes ML 270 CDI (W163) on ensimm\u00e4inen ML-luokka, joka on koskaan ilmestynyt, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 my\u00f6s ensimm\u00e4isen\u00e4 todellisena keskikokoisena luksusmaasturina. ML 270 CDI on my\u00f6s W163-mallin halvin ja v\u00e4hiten<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5203,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5202"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5202"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5202\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5204,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5202\/revisions\/5204"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5203"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5202"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5202"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5202"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}