{"id":5205,"date":"2022-10-30T08:18:21","date_gmt":"2022-10-30T08:18:21","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5205"},"modified":"2022-10-30T08:18:24","modified_gmt":"2022-10-30T08:18:24","slug":"mercedes-ml-270n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-ml-270n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes ML 270:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes ML 270 CDI on keskikokoinen ylellinen perhemaasturi, joka on tehty kilpailemaan BMW X5:n ja Audi Q7:n kaltaisten autojen kanssa. T\u00e4m\u00e4n ylellisen AWD-vaunun ostavat tyypillisesti ihmiset, jotka haluavat yhdist\u00e4\u00e4 hy\u00f6dyllisyyden ja korkeimman mahdollisen ylellisyyden. Mercedes on br\u00e4ndi, joka on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa er\u00e4it\u00e4 alan maineikkaimpia katumaastureita, ja ML-luokka tunnetaan juuri siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta n\u00e4m\u00e4 suurten perheiden luksusmaasturit voivat olla ongelmallisia, jos niit\u00e4 ei pidet\u00e4 aina optimaalisessa kunnossa. Ne ovat yksinkertaisesti luonteeltaan aivan liian monimutkaisia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet asiat voivat menn\u00e4 pieleen. ML 270 CDI oli tuotannossa vuosina 1997-2005, ja tuona aikana autosta raportoitiin monia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin autossa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 joskus esiintyv\u00e4n erilaisia moottoriongelmia, joissa auto joko kielt\u00e4ytyy k\u00e4ynnistym\u00e4st\u00e4 tai sammuu. EGR-venttiili on tunnettu ML:n ongelma, samoin kuin vaihteisto. My\u00f6s jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan, samoin kuin auton elektroniikan ja erilaisten mukavuus- ja mukavuusj\u00e4rjestelmien.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 1. sukupolven ML on se, joka toi keskikokoisen luksusmaasturin maineeseen, mutta ML-luokka korvattiin GLE-luokalla vuonna 2015. W163 ML:n saa nyt todella alennettuun hintaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 nyt on aika hankkia sellainen halvalla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 – Moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

ML 270 CDI -mallissa on 2,7 litran 5-sylinterinen rividieselmoottori, joka tarjoaa 163 hv ja 272 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori ei ole varsinaisesti kaikkien ML-mallien suorituskykyisin moottori, sill\u00e4 kyseess\u00e4 on ML:n l\u00e4ht\u00f6tason malli ja kaikkien aikojen v\u00e4hiten tehokas diesel-ML-malli. Jotkut omistajat ovat raportoineet auton vuotavan, kun se on ollut jonkin aikaa ajamatta, mik\u00e4 voi varmasti aiheuttaa erilaisia turvallisuusuhkia.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6sk\u00e4\u00e4n 2,7 litran dieselmoottorin polttoaineenkulutus ei ole kaikkein paras mahdollinen, mutta jotkut omistajat ovat raportoineet auton olevan tehottomampi kuin mit\u00e4 sen pit\u00e4isi olla. \u00d6ljy\u00e4 voi p\u00e4\u00e4st\u00e4 moottorista ulos, mik\u00e4 voi johtaa tulipaloon. Lopuksi moottorin tiedet\u00e4\u00e4n joskus menev\u00e4n kokonaan ep\u00e4kuntoon, mutta t\u00e4m\u00e4 koskee l\u00e4hinn\u00e4 paljon ajettuja autoja, joita ei ole huollettu kovin hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 – EGR-venttiiliongelmat<\/h2>\n\n\n\n

EGR-venttiili (pakokaasujen takaisinkierr\u00e4tys) on suunniteltu ohjaamaan pakokaasun m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4, mik\u00e4 vaikuttaa viime k\u00e4dess\u00e4 auton tehoon ja p\u00e4\u00e4st\u00f6ihin. Yleisimpi\u00e4 oireita viallisesta EGR-venttiilist\u00e4 ovat karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, heikko suorituskyky, lis\u00e4\u00e4ntynyt polttoaineenkulutus, polttoaineen haju ja moottorinhallintavalo, joka palaa koko ajan.<\/p>\n\n\n\n

Parasta, mit\u00e4 voit tehd\u00e4, on joko yritt\u00e4\u00e4 korjata (puhdistaa) EGR-venttiili tai vaihtaa se kokonaan. Monien Mercedes-mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n viallisesta EGR-venttiilist\u00e4, eik\u00e4 ML 270 todellakaan ole poikkeus.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

ML 270 -mallissa olevan automaattivaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n joskus k\u00e4rsiv\u00e4n erilaisista ongelmista, kuten siit\u00e4, ett\u00e4 se ei tahdo vaihtaa 3. vaihteelta 4. vaihteelle, tai jopa siit\u00e4, ett\u00e4 se menee limp-tilaan, jolloin auto voi olla k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 ajokelvoton. Joidenkin mukaan t\u00e4m\u00e4 johtuu alhaisesta vaihteistonestetasosta, mutta jotkut omistajat ovat raportoineet n\u00e4ist\u00e4 ongelmista, vaikka neste on aina t\u00e4ytetty asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat useimmiten viallisista vaihteiston nopeusantureista, ja vaihteisto ei yksinkertaisesti voi toimia niin hyvin kuin sen pit\u00e4isi, jos n\u00e4m\u00e4 ovat vikaantuneet. Toiset ovat raportoineet ongelmista, joissa vaihteistoneste on p\u00e4\u00e4ssyt ulos kotelosta ja aiheuttanut vaurioita l\u00e4heisille komponenteille.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

ML-luokan Mercedeksen jousitus on suunniteltu selviytym\u00e4\u00e4n raskaaseen autoon liittyv\u00e4st\u00e4 lis\u00e4massasta ja -rasituksesta. ML 270 on kuitenkin suhteellisen vanha auto, ja monien jousituksen osien tiedet\u00e4\u00e4n vioittuvan joko i\u00e4n tai huollon puutteen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Omistajat ovat raportoineet auton takap\u00e4\u00e4ss\u00e4 tapahtuvasta notkahduksesta, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 takajousituksen iskunvaimentimet voivat hajota suhteellisen usein. Jotkut ovat my\u00f6s raportoineet ongelmista holkkien kanssa, jotka voivat rikkoutua jonkin ajan kuluttua. My\u00f6s v\u00e4\u00e4nt\u00f6varren tiedet\u00e4\u00e4n vioittuvan, erityisesti autoissa, joissa on paljon kilometrej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 on suhteellisen vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet auton elektroniset j\u00e4rjestelm\u00e4t ovat alttiita vikaantumaan. Akku ja generaattori voivat aiheuttaa ongelmia, samoin auton ulkovaloj\u00e4rjestelm\u00e4. Jotkut sanovat, ett\u00e4 vedell\u00e4 on taipumus p\u00e4\u00e4st\u00e4 herkkiin s\u00e4hk\u00f6koteloihin, mik\u00e4 voi aiheuttaa paljon ongelmia auton elektroniikassa.
Monet sis\u00e4tilojen painikkeet ja kytkimet voivat rikkoutua toistuvan rasituksen vuoksi, ja my\u00f6s auton keskuslukitusj\u00e4rjestelm\u00e4 voi menn\u00e4 ep\u00e4kuntoon. Monissa vanhemmissa Mercedes-malleissa on ongelmia s\u00e4hk\u00f6toimisten ikkunoiden kanssa, mik\u00e4 on my\u00f6s ML 270 -mallin tunnettu ongelma.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes ML 270 CDI?<\/h3>\n\n\n\n

On muutamia syit\u00e4, miksi ML 270 CDI:n ostaminen on hyv\u00e4 ajatus, mutta on my\u00f6s muutamia syit\u00e4, miksi se ei ole. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 ML 270 on nyt todella edullinen auto, koska se on l\u00e4hes t\u00e4ysin poistunut. Lis\u00e4ksi ML 270 on mukava auto, jossa on kaikki tarvittavat ominaisuudet, jotta viihdyt pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta ML 270 on vanha, ja siit\u00e4 puuttuu todella paljon ominaisuuksia, joihin useimmat meist\u00e4 ovat tottuneet.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka mukava Mercedes ML 270 on?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes ML 270 on edelleen todella mukava auto, koska siin\u00e4 on kunnollinen jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 ja siin\u00e4 on tyypillisesti paksut renkaat ymp\u00e4riins\u00e4. ML270:n sis\u00e4tilat ovat hiljaiset ja eritt\u00e4in hyvin varustellut, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 todella miellytt\u00e4v\u00e4n paikan viett\u00e4\u00e4 aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes ML 270 hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes ML-luokka on suunniteltu perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, mutta ML 270 CDI on yksinkertaisesti liian vanha, jotta sit\u00e4 voisi kutsua hyv\u00e4ksi. Toki se hoitaa kaikki olennaiset asiat todella hyvin, mutta se ei ole yht\u00e4 turvallinen eik\u00e4 yht\u00e4 viihdytt\u00e4v\u00e4 sinulle tai lapsillesi verrattuna kaikkiin muihin koskaan valmistettuihin ML-malleihin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes ML 270 CDI on keskikokoinen ylellinen perhemaasturi, joka on tehty kilpailemaan BMW X5:n ja Audi Q7:n kaltaisten autojen kanssa. T\u00e4m\u00e4n ylellisen AWD-vaunun ostavat tyypillisesti ihmiset, jotka haluavat yhdist\u00e4\u00e4 hy\u00f6dyllisyyden<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5203,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5205"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5205"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5205\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5206,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5205\/revisions\/5206"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5203"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5205"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5205"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5205"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}