{"id":5214,"date":"2022-10-31T15:28:49","date_gmt":"2022-10-31T15:28:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5214"},"modified":"2022-10-31T15:28:53","modified_gmt":"2022-10-31T15:28:53","slug":"onko-mercedes-w213-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-mercedes-w213-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Mercedes W213 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes W213 on keskikokoinen luksussedan, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2015. W213 sai noin kaksi vuotta sitten mittavan keskisyklisen p\u00e4ivityksen, jonka ansiosta W213 on nyt samassa linjassa BMW 5-sarjan ja Audi A6:n kanssa. Onko Mercedes W213 hyv\u00e4 auto? Mercedes W213 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, lue artikkeli ja ota selv\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin W213:ssa on runsaasti tehokkaita, hienostuneita ja tehokkaita moottoreita, jotka todenn\u00e4k\u00f6isesti tyydytt\u00e4v\u00e4t kaikentyyppisi\u00e4 ostajia. Toiseksi W213 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vaikuttavalta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, eik\u00e4 se n\u00e4yt\u00e4 vanhentuneelta edes 20 vuoden kuluttua. W213 on yksi parhaiten muotoilluista nykyajan Mercedes-malleista, koska se on mitoitettu t\u00e4ydellisesti sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

W213 on my\u00f6s todella mukava auto ajaa ja siin\u00e4 on todella miellytt\u00e4v\u00e4 viett\u00e4\u00e4 aikaa. E63 S AMG on todella j\u00e4ykk\u00e4, mutta faceliftin j\u00e4lkeinen malli on paljon parempi. Luotettavuus ei ole t\u00e4ydellinen, ja joitakin puhumisen arvoisia ongelmia on, onneksi ne eiv\u00e4t ole liian vakavia.<\/p>\n\n\n\n

W213:n arvo on laskenut melkoisesti, ja se on nyt todella suosittu auto toisen k\u00e4den markkinoilla. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on loistava, sill\u00e4 kyseess\u00e4 on keskikokoinen auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 W213:n sis\u00e4lle mahtuu viisi aikuista ilman ongelmia. Tavaratila on suuri, n\u00e4kyvyys on hyv\u00e4 ja autoa on helppo ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W213 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

W213:n moottorivalikoima on todella suuri, ja siin\u00e4 on moottoreita, jotka todenn\u00e4k\u00f6isesti tyydytt\u00e4v\u00e4t kaikkia. Bensiinimallisto alkaa E200-moottorilla, joka saa 184\/197 hv ennen faceliftia ja sen j\u00e4lkeen valmistuvissa malleissa. Seuraavana vuorossa on E300, jossa on 245\/258 hv, kun taas E350:n teho on 300 hv, ja se on saatavana vain pre-facelift-malliin. Kaikissa E400:n alapuolella olevissa malleissa on 2,0 litran nelisylinterinen turbo.<\/p>\n\n\n\n

E450 saa 3,0 litran 6-sylinterisen, 367 hv:n tehoisen moottorin. Alkutason 43AMG saa saman moottorin, mutta 400hv, E53 tarjoaa 435hv. Huippumalli E63 saa 4.0L BiTurbo V8:n, jossa on jopa 612hv. E 300 e on W213:n hybridimalli, jossa on s\u00e4hk\u00f6moottori ja 2,0 litran 4-sylinterinen moottori, joiden yhteisteho on 286hv-320hv.<\/p>\n\n\n\n

W213:sta on saatavana my\u00f6s erilaisia dieselmalleja. E200d on l\u00e4ht\u00f6tason malli, jossa on 150hv\/160hv, E220d tarjoaa 195hv ja E300d 245hv\/265h. Mallistoon kuuluvat my\u00f6s E350 ja E450, jotka tarjoavat suuremman 258hv-340hv 3.0L V6:n verrattuna l\u00e4ht\u00f6tason 2.0L dieseliin.<\/p>\n\n\n\n

Auto on saatavana yksinomaan automaattivaihteistolla, ja joihinkin malleihin on saatavana my\u00f6s Mercedeksen oma AWD 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W213 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

W213:n muotoilu on todella ylellinen ja houkutteleva sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Auto on my\u00f6s vahvasti riippuvainen valitsemistasi lis\u00e4varusteista, ja AMG-paketti ja LED Multibeam -ajovalot ovat ehdoton valinta. Sis\u00e4tilat ovat upeat, mutta aidosta nahasta on maksettava enemm\u00e4n, ja t\u00e4ysimittainen Mercedes Command System ambient-valoilla ja Burmester-\u00e4\u00e4nentoistolla on my\u00f6s pakollinen.<\/p>\n\n\n\n

Auto kulkee uskomattoman hyvin, koska se on saatavana joko vakiojousituksella tai ilmajousituksella. AMG-mallit ovat selv\u00e4sti j\u00e4ykempi\u00e4, mutta silti melko mukavat.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W213 – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta W213-Mersu on kelpo, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. N\u00e4m\u00e4 autot ovat monimutkaisia ja suuria, joten monet asiat voivat menn\u00e4 pieleen, jos autoa ei huolleta kunnolla. Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, \u00f6ljynkulutukseen, s\u00e4hk\u00f6ihin, jousitukseen, NOx-anturiin ja jarruihin.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista helposti ja nopeasti, mutta jotkut, kuten moottorin m\u00e4nt\u00e4ongelmat, voivat aiheuttaa t\u00e4ydellisen moottoririkon, jonka korjaaminen voi maksaa kymmeni\u00e4 tuhansia dollareita. Onneksi n\u00e4it\u00e4 on l\u00e4hinn\u00e4 aiemmissa Mercedes W216 -dieselmalleissa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W213 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

W213-malli on menett\u00e4nyt arvoaan melkoisesti sen j\u00e4lkeen, kun se julkaistiin, mutta faceliftin j\u00e4lkeisen mallin voi yh\u00e4 ostaa uudesta. Parasta on etsi\u00e4 vuosimallia 2016-2017, sill\u00e4 ne ovat todella luotettavia ja tarjoavat parhaan vastineen rahalle.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s loistava, koska W213 on keskikokoinen luksussedan. Se tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on paljon tilaa sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa, joka riitt\u00e4\u00e4 jopa viidelle aikuiselle. Tavaratila on suuri, autoon on helppo nousta ja sit\u00e4 on helppo ajaa, ja my\u00f6s n\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes W213?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa ostaa W213-Mersu, jos olet kiinnostunut hankkimaan kevyesti k\u00e4ytetyn premium-keskikokoisen sedanin, joka voi kilpailla maailman uusimpien ja kehittyneimpien keskikokoisten sedanien kanssa. W213 on todella hyv\u00e4 k\u00e4ytetty auto ostaa juuri nyt, koska niit\u00e4 on liikkeell\u00e4 tonneittain ja ne saa nyt todella hyv\u00e4\u00e4n hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan W213 ei ole vanha auto, koska se on vanhentunut melko hyvin vuosien varrella. Ennen faceliftia oleva malli kannattaa mielest\u00e4ni hankkia, koska se tarjoaa niist\u00e4 kaikista parhaan arvon.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes W213 hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W213 on todella hyv\u00e4 perheauto, koska se on riitt\u00e4v\u00e4n suuri, riitt\u00e4v\u00e4n turvallinen ja kaiken kaikkiaan todella mukava auto. Keskikokoiset luksussedanit ovat yleinen n\u00e4ky monilla esikaupunkialueilla, ja monet ihmiset haluavat n\u00e4m\u00e4 perhevaunuikseen, koska ne ovat niin hyvi\u00e4 kaikessa, mit\u00e4 ne tekev\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka W213:ssa on paljon sis\u00e4tilaa, voit aina valita farmariversion, joka kasvattaa tavaratilan tilavuutta melkoisesti.<\/p>\n\n\n\n

Milloin uusi Mercedes E-luokka tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Seuraavan sukupolven Mercedes E-Klasse julkaistaan todenn\u00e4k\u00f6isesti joskus t\u00e4m\u00e4n vuoden aikana. Useimpien l\u00e4hteiden mukaan auto tulee markkinoille aikaisintaan vuoden 2023 lopulla. Niin tai n\u00e4in, uusi E-Luokka tulee ottamaan k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n pienemm\u00e4t moottorit, hybridisoinnin ja s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4misen.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti uusi E-luokka lainaa suurimman osan muotoilusta uudesta C-luokasta ja uudesta S-luokasta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes W213 on keskikokoinen luksussedan, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2015. W213 sai noin kaksi vuotta sitten mittavan keskisyklisen p\u00e4ivityksen, jonka ansiosta W213 on nyt samassa linjassa BMW 5-sarjan ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5215,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5214"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5214"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5214\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5216,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5214\/revisions\/5216"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5215"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5214"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5214"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5214"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}