{"id":522,"date":"2021-06-28T09:53:21","date_gmt":"2021-06-28T09:53:21","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=522"},"modified":"2021-06-28T09:53:21","modified_gmt":"2021-06-28T09:53:21","slug":"mika-on-paras-mercedes-taksiksi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-paras-mercedes-taksiksi\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on paras Mercedes taksiksi?"},"content":{"rendered":"\n

Ei ole mik\u00e4\u00e4n salaisuus, ett\u00e4 monissa paikoissa eri puolilla maailmaa Mercedes-sedanit ja -per\u00e4mallit ovat selv\u00e4 valinta taksiyrityksille ja yksityisille autonkuljettajille. Mercedes on luonut maineen siit\u00e4, ett\u00e4 se tarjoaa mukavan kokemuksen jokaiselle autossa istuvalle.<\/p>\n\n\n\n

Mersut ovat suosittuja my\u00f6s taksinkuljettajien ja taksiasiakkaiden keskuudessa. Moni muu auto ei ole yht\u00e4 ikoninen kuin Mercedes-taksi. Se on jonkinlainen eurooppalainen versio legendaarisesta NY:n keltaisesta taksista tai hillityn aikakauden korjatusta London Cabista.<\/p>\n\n\n\n

Kulttuurisymbolina Lontoon taksit ja New Yorkin keltaiset taksit ovat varmasti parhaita, mutta mukavuuden suhteen Mercedes voittaa ylivoimaisesti. Paras Mercedes-auto taksiksi on E-luokka, mutta my\u00f6s ylellisempi S-luokka tai vaatimattomampi C-luokka ovat hyvi\u00e4 vaihtoehtoja.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tekee hyv\u00e4st\u00e4 taksiautosta hyv\u00e4n?<\/h2>\n\n\n\n

Taksiautoja k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n ensisijaisesti ihmisten ja matkatavaroiden kuljettamiseen. Taksien on siis oltava tilavia, ja niihin on mahtunut mukavasti useita matkustajia. Niit\u00e4 tulisi pit\u00e4\u00e4 parempana vaihtoehtona julkiselle liikenteelle.<\/p>\n\n\n\n

Taksikulttuurit vaihtelevat eri puolilla maailmaa. Yhdysvalloissa takseilla ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole muuta tarkoitusta kuin p\u00e4\u00e4st\u00e4 paikasta A paikkaan B. Suurelle ylelliselle Mercedes-sedanille ei siis ole niin suurta tarvetta. Sama p\u00e4tee Yhdistyneen kuningaskunnan kaupunkeihin, kuten Lontooseen.<\/p>\n\n\n\n

Saksassa taksit tehtiin kuitenkin ensisijaisesti varakkaammille henkil\u00f6ille, ja sama p\u00e4tee nyky\u00e4\u00e4nkin. Saksalaiset, jotka ottavat taksikyydin, odottavat mukavaa kyyti\u00e4, mukavia istuimia ja kohteliasta kuljettajaa. Taksit hy\u00f6tyv\u00e4t my\u00f6s luotettavuudesta, sill\u00e4 ne ty\u00f6skentelev\u00e4t ymp\u00e4ri vuorokauden ja joutuvat usein onnettomuuksiin. Niinp\u00e4 auttaa, ett\u00e4 osat ovat helposti saatavilla.
Katsotaanpa parhaita taksina toimivia Mersuja.<\/p>\n\n\n\n

E-luokka<\/h2>\n\n\n\n

On melko mahdotonta tarkastella Mercedes-taksia ottamatta huomioon mallia, johon koko ilmi\u00f6 perustuu. E-Klasse taksina ei esittely\u00e4 kaipaa. Varsinkin Saksassa.<\/p>\n\n\n\n

E-Klassea k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n taksina monista eri syist\u00e4, joista tehokkuus ja k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat t\u00e4rkeimm\u00e4t. Mercedeksen autot ovat hyvin rakennettuja, ja ne ker\u00e4\u00e4v\u00e4t helposti valtavasti kilometrej\u00e4 rikkoutumatta, jos niit\u00e4 huolletaan oikein.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes tekee yrityksen\u00e4 my\u00f6s erilaisia tarjouksia E-luokan takseista. E-luokkia k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n takseina ymp\u00e4ri maailmaa. Jos E-luokka siis aloittaa el\u00e4m\u00e4ns\u00e4 taksina, on melko todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 se pysyy taksina, kunnes sill\u00e4 ei ole muuta k\u00e4ytt\u00f6\u00e4 kuin romumetalli.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 jokainen E-luokan taksi on myyty E-luokka, joten Mercedes pyrkii tarjoamaan parhaat hinta- ja palvelupaketit.<\/p>\n\n\n\n

S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

E-Class sedanin valitseminen taksiksi on itsest\u00e4\u00e4n selv\u00e4 valinta. Mutta jos haluat tarjota rennomman, hienostuneemman taksikokemuksen, joka on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity t\u00e4ydellisesti satunnaisille VIP-asiakkaille, S-luokka on oikea Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Ei ole mik\u00e4\u00e4n salaisuus, ett\u00e4 useimpia S-luokkia k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n autonkuljetusteht\u00e4viin. Siksi Mercedes tarjoaa S-luokkaa kahdessa eri koossa. ”Tavallisemman” akseliv\u00e4lin S-luokan tai kolossaalisen pitk\u00e4n akseliv\u00e4lin S-luokan, joka tarjoaa eritt\u00e4in tilavat matkustamot useille matkustajille.<\/p>\n\n\n\n

S-luokka on kaikin puolin hienostuneempi ajoneuvo kuin E-luokka. Se on suurempi, ylellisempi ja mukavampi. E-Klasse pystyy kuitenkin tarjoamaan enemm\u00e4n kuin hyvin ensiluokkaisen matkakokemuksen, ja se maksaa my\u00f6s paljon v\u00e4hemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

C-luokka<\/h2>\n\n\n\n

C-luokka on pienin tavallinen sedan, jonka Mercedes tarjoaa. Vaikka taksiliikenteen Mersut ovat enimm\u00e4kseen E-luokkia ja satunnaisesti S-luokkaa, C-luokka saattaa palvella sinua joissakin tapauksissa jopa paremmin.<\/p>\n\n\n\n

C-luokan koko on sen suurin haittapuoli, mutta se voi olla my\u00f6s selv\u00e4 etu. Eurooppa on tunnettu kaupungeistaan, joissa on uskomattoman ruuhkaisia katuja, ja n\u00e4iss\u00e4 olosuhteissa C-luokka saattaa osoittautua paremmaksi kuin S- tai E-luokka.<\/p>\n\n\n\n

C-luokassa voi my\u00f6s kuljettaa useita matkustajia, ja siin\u00e4 on viel\u00e4 kohtuullisen kokoinen tavaratila. Jos kyseess\u00e4 on ruuhkainen eurooppalainen kaupunki, C-luokan vahingoittaminen on paljon v\u00e4hemm\u00e4n stressaavaa kuin S-luokan vahingoittaminen.<\/p>\n\n\n\n

Usein kysytyt kysymykset taksiajoneuvon valinnasta<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun harkita maasturia taksiajoneuvoksi?<\/h3>\n\n\n\n

Maasturit ovat yh\u00e4 suositumpia. Miksi siis maastureita ei k\u00e4ytet\u00e4 takseissa yht\u00e4 paljon? No, se on melko yksinkertaista. Maasturit ovat paljon v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetehokkaita. Ne ovat yleens\u00e4 my\u00f6s kalliimpia yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 ja huoltaa.<\/p>\n\n\n\n

Katumaastureilla voi ajaa mukavasti monissa erilaisissa maastoissa, mutta takseja k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n useimmiten kaupunkiajoon. Niinp\u00e4 valtavan nelipy\u00f6r\u00e4isen proomun ajaminen pienill\u00e4 kaupunkikaduilla, joilla on paljon ihmisi\u00e4, polkupy\u00f6ri\u00e4, autoja ja julkista liikennett\u00e4, ei ole kovin hyv\u00e4 idea.<\/p>\n\n\n\n

Onko olemassa parempia vaihtoehtoja Mercedeksen taksisedanille?<\/h3>\n\n\n\n

No, se riippuu. Kun valitsee Mersun pakettimersuna, se on yleens\u00e4 paras valinta, jonka voi saada. Mutta kun ostat itsen\u00e4isesti, ilman valmistajan tarjouksia, voit v\u00e4itt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 on olemassa parempia vaihtoehtoja Mercedes-sedanille.
Yksi niist\u00e4 voisi olla \u0160koda Superb. Se on VW:n alabr\u00e4ndin \u0160kodan suuri, keskikokoinen tai t\u00e4ysikokoinen sedan. Nyt \u0160kodaa ei ole tarjolla yht\u00e4 monilla markkinoilla kuin Mercedes-sedaneita, mutta tilanne saattaa muuttua, sill\u00e4 \u0160kodan suosio hiipii nopeasti.<\/p>\n\n\n\n

Superb tarjoaa paljon tilaa, loistavaa luotettavuutta, varaosia on helppo saada ja ne tulevat edullisempaan hintaan. Voisi jopa sanoa, ett\u00e4 Superb tarjoaa parasta vastinetta rahalle, mit\u00e4 tulee t\u00e4h\u00e4n segmenttiin.<\/p>\n\n\n\n

Jos markkinoillasi ei viel\u00e4 ole \u0160kodaa, siell\u00e4 pit\u00e4isi ehdottomasti olla tarjolla kaikkivoipa Toyota Prius. Se ei ehk\u00e4 ole kovin komea, mutta se korvaa sen sill\u00e4, ett\u00e4 se on hybridi-Toyota. Toyota on tunnettu erinomaisesta luotettavuudestaan, ja hybridiominaisuutensa ansiosta se p\u00e4\u00e4see helposti l\u00e4hes kaikille v\u00e4h\u00e4p\u00e4\u00e4st\u00f6isille alueille.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, kun ostat taksiautoa?<\/h3>\n\n\n\n

No, tehottomia autoja kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4. Taksiautoilun tavoitteena on rahan ansaitseminen, joten sinun tulisi harkita huolellisesti kaikkia erilaisia kuluja, joita joihinkin autoihin saattaa liitty\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sinun tulisi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 kaksipaikkaisia autoja. K\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 Lamborghinia Uberina saat paljon Youtube-katselukertoja, mutta itse Uberina se on turha. Kaikki superautot ovat n\u00e4iss\u00e4 tapauksissa turhia. Sama p\u00e4tee ep\u00e4luotettaviin autoihin tai autoihin, joita ei ole kunnolla katettu takuilla ja huoltopaketeilla.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa my\u00f6s v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 bensasy\u00f6pp\u00f6j\u00e4, koska niit\u00e4 ollaan hiljalleen kielt\u00e4m\u00e4ss\u00e4 kaupunkien keskustoissa. Auton kokoon kannattaa kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota. Kaikki riippuu siit\u00e4, miss\u00e4 aiot toimia.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisen auton valitseminen on ensisijaisen t\u00e4rke\u00e4\u00e4. Jos aiot ajaa taksia, viet\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti runsaasti tunteja ratin takana. Siksi sinun on varmistettava, ett\u00e4 sin\u00e4 ja matkustajasi olette mahdollisimman turvassa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ei ole mik\u00e4\u00e4n salaisuus, ett\u00e4 monissa paikoissa eri puolilla maailmaa Mercedes-sedanit ja -per\u00e4mallit ovat selv\u00e4 valinta taksiyrityksille ja yksityisille autonkuljettajille. Mercedes on luonut maineen siit\u00e4, ett\u00e4 se tarjoaa mukavan kokemuksen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":523,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/522"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=522"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/522\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/523"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=522"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=522"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=522"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}