{"id":5221,"date":"2022-11-01T15:54:13","date_gmt":"2022-11-01T15:54:13","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5221"},"modified":"2022-11-01T15:54:16","modified_gmt":"2022-11-01T15:54:16","slug":"mercedes-a-class-vuodet-joita-kannattaa-valttaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-a-class-vuodet-joita-kannattaa-valttaa\/","title":{"rendered":"Mercedes A-Class -vuodet, joita kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes A-Class on Mercedesin premium-luokan viistoper\u00e4\/sedan, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia Mercedes Benz -kokemuksesta maksamatta Mercedes Benz -rahaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa luonnostaan sit\u00e4, ett\u00e4 kokemus itsess\u00e4\u00e4n ei tule olemaan niin korkeatasoinen kuin useimmat toivovat, mutta A-Klasse on Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Jotkin Mercedes Benz A-Class -mallit ovat huonompia kuin toiset luotettavuusongelmien, saatavuusongelmien ja yksinkertaisesti alhaisen asiakastyytyv\u00e4isyyden vuoksi. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 vuoden 2019 malli on se, jolla on toistaiseksi eniten valituksia ja eniten takaisinkutsuja kaikista Mercedes Benz A-Class -malleista.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2019 malli ei ole vain huonoin A-Klasse, kun on kyse takaisinkutsuista, vaan se on my\u00f6s yksi huonoimmista Mercedes-malleista yleens\u00e4. My\u00f6s vuoden 2014 mallissa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan paljon luotettavuusongelmia, ja jotkut niist\u00e4 ovat niin vakavia, ett\u00e4 ne voivat helposti romuttaa auton ilman ennakkovaroituksia.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi, kaikkia vanhempia Mercedes Benz A-Class -malleja ennen kahta viimeisint\u00e4 sukupolvea tulisi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, koska ne ovat huonoja kaikin tavoin. Ne eiv\u00e4t ainoastaan n\u00e4yt\u00e4 huonolta, tunnu huonolta ajaa, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n niin erikoisia kuin Mercedekselt\u00e4 odotetaan, vaan niist\u00e4 puuttuu my\u00f6s tilaa, ominaisuuksia ja kaikkea muuta.<\/p>\n\n\n\n

2019 Mercedes A-Class<\/h2>\n\n\n\n

Vuosi 2019 oli vuosi, jolloin Mercedes toi markkinoille A-Klassin 2. sukupolven, joka on suuri parannus edelliseen sukupolveen joka ikisell\u00e4 tavalla. Ensinn\u00e4kin auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta, etenkin sis\u00e4lt\u00e4, jossa se onnistuu p\u00e4ihitt\u00e4m\u00e4\u00e4n useimmat kilpailijansa. Edellisen sukupolven A-Klasse ei koskaan oikein miellytt\u00e4nyt ket\u00e4\u00e4n sis\u00e4tilojen laadun ja muotoilun osalta.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2019 A-Classissa oli kuitenkin yli tusina takaisinkutsuja, mik\u00e4 on yksinkertaisesti liikaa mille tahansa autolle, saati sitten premium-merkin autolle. Jarrupoljin oli hitsattu huonosti, mist\u00e4 tuli turvallisuusriski, joka aiheutti takaisinkutsun heti auton ilmestyess\u00e4. My\u00f6s peruutuskamera oli ongelmallinen, mik\u00e4 aiheutti toisen takaisinkutsun.<\/p>\n\n\n\n

Viestint\u00e4moduuli oli my\u00f6s viallinen, ja se aiheutti takaisinkutsun. Muut syyt, joiden vuoksi vuoden 2019 A-Klassea kutsuttiin takaisin, liittyv\u00e4t etuakselin sy\u00f6pymiseen, polttoainevuotoihin, viallisiin ajovaloihin ja v\u00e4\u00e4rin sijoitettuihin ja kiinnitettyihin ilmastointilaitteen tyhjennysjohtoihin.<\/p>\n\n\n\n

2014 Mercedes A-Class<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2014 Mercedes A-Classissa oli ”vain” viisi takaisinkutsua, mik\u00e4 on sin\u00e4ns\u00e4 enemm\u00e4n kuin useimmissa autoissa. Syit\u00e4 siihen, miksi vuoden 2014 malli on mukana my\u00f6s t\u00e4ll\u00e4 listalla, on kuitenkin paljon enemm\u00e4n. Ensinn\u00e4kin vuoden 2014 A-Classissa oli moottoriin liittyvi\u00e4 ongelmia, jotka olivat niin ongelmallisia, ett\u00e4 moottori saattoi jopa r\u00e4j\u00e4ht\u00e4\u00e4 kokonaan. Kustannukset koko moottorin vaihtamisesta voivat olla suuremmat kuin joidenkin 2014 A-Class -mallien kustannukset yleens\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Auto tunnetaan my\u00f6s sakkausongelmista, joita voi esiinty\u00e4 jopa maantienopeuksissa ja jotka ovat siten todella vaarallisia. Sulakkeiden puhkeaminen, moottorin syttymisongelmat ja viallinen kattopaneeli ovat vain j\u00e4\u00e4vuoren huippu, miksi vuoden 2014 A-Classin ostaminen on huono p\u00e4\u00e4t\u00f6s. Kun kaikki n\u00e4m\u00e4 ongelmat lasketaan yhteen, A-Klassin luksusosa ei yht\u00e4kki\u00e4 tunnukaan kovinkaan ylelliselt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muut vuoden 2014 Mercedes A-Classin ongelmat johtuvat siit\u00e4, ett\u00e4 auto ei ole yht\u00e4 hyvin rakennettu kuin muut t\u00e4m\u00e4n segmentin autot. Vuoden 2014 Audi A3 on paljon parempi auto kuin vuoden 2014 A-Klasse. Se on rakennettu paremmin, se kest\u00e4\u00e4 pidemp\u00e4\u00e4n, se tuntuu ylellisemm\u00e4lt\u00e4, eik\u00e4 siin\u00e4 ole yht\u00e4 paljon ongelmia kuin A-Klassissa. Sama tarina p\u00e4tee sek\u00e4 VW Golf 7:\u00e4\u00e4n ett\u00e4 BMW 1-sarjaan t\u00e4lt\u00e4 aikakaudelta.<\/p>\n\n\n\n

1997-2012 Mercedes Benz A-Class<\/h2>\n\n\n\n

Listan lopuksi mainitsemme my\u00f6s A-Klassin kaksi ensimm\u00e4ist\u00e4 sukupolvea ala-arvoisina, koska ne ovat todella yksi Mercedeksen kaikkien aikojen oudoimmista autoista. Syy siihen, miksi n\u00e4m\u00e4 molemmat sukupolvet ovat huonoja, on se, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t tee mit\u00e4\u00e4n hyvin. Ensinn\u00e4kin ne eiv\u00e4t ole lainkaan luotettavia, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 ongelmallisia jopa n\u00e4in alhaisen hinnan vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Toiseksi ne eiv\u00e4t tunnu yht\u00e4\u00e4n Mercedekselt\u00e4, koska ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t hirvitt\u00e4vilt\u00e4. Sis\u00e4tiloissa on muutamia hienoja yksityiskohtia siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4, mutta ne eiv\u00e4t riit\u00e4 korvaamaan kauheaa ulkoista muotoilua. Ne my\u00f6s kulkevat kuin kenk\u00e4laatikot, koska ne eiv\u00e4t ole kovin vakaita eiv\u00e4tk\u00e4 tunnu erityisen mukavilta ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Niist\u00e4 puuttuu istuintilaa, tavaratilaa ja sis\u00e4tilojen s\u00e4ilytystiloja. Kahdessa ensimm\u00e4isess\u00e4 Mercedes Benz A-Class -sukupolvessa ei todellakaan ole mit\u00e4\u00e4n houkuttelevaa. Vaikka vuoden 2012 ja sit\u00e4 uudemmat A-Klassit eiv\u00e4t olekaan parhaita, ne voivat silti kiert\u00e4\u00e4 kaksi ensimm\u00e4ist\u00e4 sukupolvea.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes Benz A-Class?<\/h3>\n\n\n\n

Kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 ostamatta kaksi ensimm\u00e4ist\u00e4 A-Class-sukupolvea, koska ne ovat suorastaan surkeita. Vuosien 2012-2018 A-Klasse voi olla hyv\u00e4 ostos, jos l\u00f6yd\u00e4t sellaisen hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja oikeaan hintaan. Jos n\u00e4in on, A-Klassin faceliftin j\u00e4lkeisen 3. sukupolven ostaminen on paras vaihtoehto, sill\u00e4 se on hieman mielenkiintoisempi ja nykyaikaisempi verrattuna faceliftia edelt\u00e4v\u00e4\u00e4n 3. sukupolven A-Klassiin.<\/p>\n\n\n\n

Nykyinen A-Class-sukupolvi (2019 ja siit\u00e4 eteenp\u00e4in) on paljon parempi verrattuna kaikkiin muihin A-Class-sukupolviin, ja paras niist\u00e4 kaikista on vuoden 2021 malli, koska siin\u00e4 on kaiken kaikkiaan v\u00e4hiten ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Mercedes Benz A-Class -malli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 haluat autolta. Jos haluat vain p\u00e4ivitt\u00e4isen ajokin, A200 todenn\u00e4k\u00f6isesti riitt\u00e4\u00e4 useimmille. Se on tehokas, tasainen ja 163 hv:n tehon pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 useimpiin tarpeisiisi. Jos kuitenkin haluat jotain v\u00e4h\u00e4n enemm\u00e4n, sinun kannattaa kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiosi joko A35:een tai huippumalliin A45 AMG:hen, koska n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat kaikin puolin paljon viihdytt\u00e4v\u00e4mpi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes Benz A-Class hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz A-Class on kelpo perheauto, jos perheesi ei ole liian suuri. A-Klasseen mahtuu nelj\u00e4 aikuista, mutta he eiv\u00e4t ole erityisen mukavia. Jos lapsesi ovat pieni\u00e4, A-Classin pit\u00e4isi onnistua ilman ongelmia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes A-Class on Mercedesin premium-luokan viistoper\u00e4\/sedan, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia Mercedes Benz -kokemuksesta maksamatta Mercedes Benz -rahaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa luonnostaan sit\u00e4, ett\u00e4 kokemus itsess\u00e4\u00e4n ei tule olemaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5223,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5221"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5221"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5221\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5224,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5221\/revisions\/5224"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5223"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5221"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5221"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5221"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}