{"id":5239,"date":"2022-11-03T15:58:19","date_gmt":"2022-11-03T15:58:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5239"},"modified":"2022-11-03T15:58:22","modified_gmt":"2022-11-03T15:58:22","slug":"tuleeko-vuoden-2023-vw-passat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/tuleeko-vuoden-2023-vw-passat\/","title":{"rendered":"Tuleeko vuoden 2023 VW Passat?"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Passat on yksi suosituimmista Volkswagen-malleista ja yksi parhaista perheautoista, joita rahalla saa. Ensimm\u00e4inen Passat-malli esiteltiin vuonna 1973, ja siit\u00e4 l\u00e4htien siit\u00e4 on syntynyt 8 eri sukupolvea. Oli miten oli, ajat muuttuvat, ja VW Passat saattaa tulla tiens\u00e4 p\u00e4\u00e4h\u00e4n hyvin pian.<\/p>\n\n\n\n

Vastatakseni p\u00e4\u00e4kysymykseen, vuonna 2023 Passat tulee olemaan olemassa, mutta tietyt muutokset tulevat tapahtumaan. Ensinn\u00e4kin Volkswagen Passatin sedan-versio todenn\u00e4k\u00f6isesti lakkautetaan muutamasta eri syyst\u00e4, ja voit ostaa vain VW Passat Variantin (farmariversio).<\/p>\n\n\n\n

Syy sedanin tuotannon lopettamiseen on se, ett\u00e4 Volkswagen Arteon on olemassa, eik\u00e4 VW:ll\u00e4 ole tarvetta tehd\u00e4 kahta todella samann\u00e4k\u00f6ist\u00e4 ja samankokoista sedania. Lis\u00e4ksi el\u00e4mme katumaastureiden ja crossoverien aikakautta, mink\u00e4 vuoksi sedanien myynti on yleisesti ottaen laskussa. Tuleva VW ID. AERO tulee my\u00f6s t\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n Passatin saappaat s\u00e4hk\u00f6automarkkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Passatille ei yksinkertaisesti ole tarvetta, sill\u00e4 se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Arteonille ja koska VW ID. AERO on olemassa. N\u00e4emme todenn\u00e4k\u00f6isesti my\u00f6s tiettyj\u00e4 muutoksia uuden Arteonin mallistossa, jotta se olisi entist\u00e4 kilpailukykyisempi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volkswagen Passat hyv\u00e4 auto?<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Passat on itse asiassa todella hyv\u00e4 auto monista syist\u00e4. Ensinn\u00e4kin se on auto, joka tarjoaa mukavat istumapaikat jopa viidelle matkustajalle yht\u00e4 aikaa, ja se tarjoaa luokan johtavan tavaratilan koon. Se on kaiken kaikkiaan todella turvallinen auto, sill\u00e4 se on saanut erinomaisen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen sek\u00e4 EuroNCAP:lta ett\u00e4 yhdysvaltalaiselta IIHS:lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hintatasoltaan Volkswagen Passat sijoittuu Audi A6:n, BMW 5-sarjan, Mercedes Benzin E-luokan ja Volvo S90:n alapuolelle, jossa se on onnistunut myym\u00e4\u00e4n parhaiten. N\u00e4m\u00e4 nelj\u00e4 premium-sedania ovat kalliimpia, mutta tarjoavat my\u00f6s paljon enemm\u00e4n ylellisyytt\u00e4, mukavuutta, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 ja teknologiaa.<\/p>\n\n\n\n

Volkswagen Passat on my\u00f6s auto, josta on saatavana monia eri moottorivaihtoehtoja, joihin kuuluu dieselmoottoreita, joiden teho vaihtelee 116 ja 240 hv v\u00e4lill\u00e4. 240 hv:n 2.0LTDI-nelisylinterinen on yksi kaikkien aikojen tehokkaimmista diesel-nelisylinterisist\u00e4, mutta se onnistuu my\u00f6s tarjoamaan vaikuttavan MPG:n.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s luotettavuus ja yleiset k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat todella hyv\u00e4t t\u00e4m\u00e4n kokoluokan autolle. Kaiken kaikkiaan Volkswagen Passat on todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 se tarjoaa monipuolisen kokemuksen, joka todenn\u00e4k\u00f6isesti tyydytt\u00e4\u00e4 99 prosenttia ostajista.<\/p>\n\n\n\n

Ovat Volkswagen Arteon ja Volkswagen ID. AERO kelpo korvaajia Passat sedanille?<\/h2>\n\n\n\n

VW:n mukaan ne varmasti ovat. Meid\u00e4n on kuitenkin ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4, ett\u00e4 Volkswagen ei lopettaisi 70-luvulta l\u00e4htien k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 olleen auton valmistusta, jos se ei luottaisi 100-prosenttisesti sen korvaajiin. Arteon on yksi VW:n kaikkien aikojen komeimmista autoista ulkoisesti, mutta sis\u00e4lt\u00e4 se on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 identtinen Passatin kanssa, mink\u00e4 vuoksi t\u00e4ss\u00e4 on my\u00f6s j\u00e4rke\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Arteonilla ja Passatilla on paljon yhteisi\u00e4 osia, kuten moottorit, vaihteisto, alusta ja l\u00e4hes kaikki muutkin mekaaniset osat. Arteon n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 t\u00e4ysin erilaiselta, mutta pohjimmiltaan se on aivan tavallinen Passat.<\/p>\n\n\n\n

VW-tunnus. AERO taas on uuden MEB-s\u00e4hk\u00f6auton alustalle tehty auto ja siten t\u00e4ysin erillinen tuote. VW tiet\u00e4\u00e4, ettei ole j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 mallistossaan samanaikaisesti kolmea sedania, varsinkaan kun sedanit eiv\u00e4t ole alunperink\u00e4\u00e4n kovin suosittuja.<\/p>\n\n\n\n

Onko sedanien myynti laskussa?<\/h2>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, sedan-myynti laskee nopeasti kaikkialla, mik\u00e4 on saanut monet suuret autonvalmistajat v\u00e4hent\u00e4m\u00e4\u00e4n sedan-tarjontaansa maastureiden ja crossoverien hyv\u00e4ksi. Ford Mondeo oli yksi Volkswagen Passatin merkitt\u00e4vimmist\u00e4 kilpailijoista, mutta se lopetettiin kaikkien muiden Fordin valmistamien sedanien mukana.<\/p>\n\n\n\n

Syy sedanien v\u00e4henemiseen on osittain se, ett\u00e4 ihmiset yksinkertaisesti nauttivat enemm\u00e4n maastureista ja crossovereista, ja se, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 turvallisia kuin maasturit. Toki kaikki autot ovat nyky\u00e4\u00e4n paljon turvallisempia kuin muutama vuosikymmen sitten, mutta on yli 7 kertaa todenn\u00e4k\u00f6isemp\u00e4\u00e4 kuolla autossa kuin maasturissa.<\/p>\n\n\n\n

Maasturit, crossoverit ja s\u00e4hk\u00f6autot ovat tulossa maailman suosituimmiksi autoiksi, mink\u00e4 vuoksi monien autonvalmistajien (my\u00f6s VW:n) on mietitt\u00e4v\u00e4 mallistonsa uudelleen. VW teki niin ja p\u00e4\u00e4tti luopua Passat-sedanista, koska ei yksinkertaisesti ole taloudellisesti j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 kiinni kolmesta samanlaisesta sedanista samaan aikaan.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Tarjoaako Volkswagen Arteonin, Passatin ja ID:n lis\u00e4ksi muita sedaneja. AERO?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, voit ostaa Volkswagen Jettan, joka on markkinoiden pienin VW-sedan, mutta Jettan lis\u00e4ksi ei ole saatavilla muita sedaneita, joilla on VW-merkki. VW tarjosi aiemmin Phaetonia, joka t\u00e4ytti t\u00e4n\u00e4 vuonna 20 vuotta. VW suunnitteli jopa Phaetonin elvytt\u00e4mist\u00e4, sill\u00e4 se teki toimivan ja ajettavan prototyypin, joka my\u00f6s romutettiin.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka VW:lt\u00e4 ei voi en\u00e4\u00e4 ostaa monia sedaneita, VW on silti yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka tarjoavat sedaneita, kun taas monet yhdysvaltalaiset autonvalmistajat ovat luopuneet sedaneista kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ostaa k\u00e4ytetty Volkswagen Passat?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, k\u00e4ytetty Volkswagen Passat on aina hyv\u00e4 valinta muutamasta eri syyst\u00e4. Ensinn\u00e4kin, jos ostat viimeisen VW Passat -sedanin, sen arvo pysyy todenn\u00e4k\u00f6isesti vakaana pitk\u00e4\u00e4n, koska se on viimeinen Passat, jonka voit ostaa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi VW Passat tarjoaa parhaan hinta-laatusuhteen kaikista nykyisist\u00e4 perhe sedaneista. Suhteellisen uusi k\u00e4ytetty WV Passat maksaa paljon v\u00e4hemm\u00e4n kuin sen muut saksalaiset kilpailijat.<\/p>\n\n\n\n

Miksi VW tarjoaa edelleen Passat Variant Estate -mallia?<\/h3>\n\n\n\n

Usko tai \u00e4l\u00e4, mutta useimmat eurooppalaiset perheet ovat kiinnostuneita ostamaan Passatin farmariversion sedan-vaihtoehdon sijasta, mink\u00e4 vuoksi Passat Variant el\u00e4\u00e4 edelleen. My\u00f6s Arteonista on saatavana farmari\/shooting brake -malli, mutta se ei myy l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyvin kuin Passatin farmariversio.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Passat on yksi suosituimmista Volkswagen-malleista ja yksi parhaista perheautoista, joita rahalla saa. Ensimm\u00e4inen Passat-malli esiteltiin vuonna 1973, ja siit\u00e4 l\u00e4htien siit\u00e4 on syntynyt 8 eri sukupolvea. Oli miten oli,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3818,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5239"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5239"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5239\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5240,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5239\/revisions\/5240"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3818"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5239"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5239"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5239"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}