{"id":5254,"date":"2022-11-04T12:10:43","date_gmt":"2022-11-04T12:10:43","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5254"},"modified":"2022-11-04T12:10:46","modified_gmt":"2022-11-04T12:10:46","slug":"mercedes-c-luokan-vuodet-joita-kannattaa-valttaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c-luokan-vuodet-joita-kannattaa-valttaa\/","title":{"rendered":"Mercedes C-luokan vuodet, joita kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz C-luokka on kompakti luksussedan, joka on tehty kilpailemaan Audi A4:n ja BMW 3-sarjan kaltaisten autojen kanssa. N\u00e4m\u00e4 kolme mallia kuuluvat kaikkien aikojen myydyimpiin premium-sedaneihin, koska t\u00e4m\u00e4 segmentti on aina ollut ja on edelleen uskomattoman suosittu. Jopa nykyp\u00e4iv\u00e4n maastureiden ja crossoverien aikakaudella n\u00e4m\u00e4 myyv\u00e4t todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

C-luokka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1993, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ensi vuonna C-luokka t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 30 vuotta. Valinta 30 eri vuosimallin joukosta ei ole aivan helppoa, mutta useimmat ihmiset eiv\u00e4t kuitenkaan ole kovin kiinnostuneita vanhemmista C-luokan malleista. Jotkin C-luokan mallit ovat kuitenkin varmasti parempia kuin toiset.<\/p>\n\n\n\n

Luultavasti huonoin C-luokan sukupolvi on vuoden 2015 sukupolvi, koska kaikki t\u00e4m\u00e4n mallivuoden autot olivat huonoja monista syist\u00e4, joihin palaamme pian. My\u00f6sk\u00e4\u00e4n vuoden 2007 Mercedes C-luokka ei ole kovin hyv\u00e4, koska t\u00e4m\u00e4 oli aikakausi, jolloin Mercedes ei muutenkaan panostanut autoihinsa maksimaalisesti.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi my\u00f6s Mercedes C-luokka vuosimallia 2012\/13 on lis\u00e4tt\u00e4v\u00e4 t\u00e4h\u00e4n luetteloon, koska sekin k\u00e4rsii monista ongelmista. Syy siihen, miksi listasimme n\u00e4m\u00e4 kolme vuosimallia, on se, ett\u00e4 ne ovat sukupolviensa v\u00e4hiten luotettavia vuosimalleja ja ett\u00e4 useimmat asiakkaat eiv\u00e4t olleet aivan innoissaan niist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2015 Mercedes Benz C-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2015 Mercedes C-luokka on jotain, jota voimme kutsua ”v\u00e4hiten ylelliseksi kokemukseksi, jonka voit saada luksusautosta”. Kun vuoden 2015 malli tuli markkinoille, se nousi paljon otsikoihin sen silmiinpist\u00e4v\u00e4n muotoilun ja lukuisten p\u00e4ivitysten vuoksi, jotka saivat C-luokan tuntumaan todella ylelliselt\u00e4 ja halutulta. Huonot luotettavuusarviot ja todella huonot asiakastyytyv\u00e4isyystulokset tulivat kuitenkin jo varhain.<\/p>\n\n\n\n

Monissa tunnetuissa luotettavuustutkimuksissa todettiin, ett\u00e4 vuoden 2015 C-luokassa on 15-20 eri ongelmakohtaa, jotka kaikki voivat rikkoutua milloin tahansa. Moottori, jarrut, s\u00e4hk\u00f6t ja varusteet olivat ongelmallisimpia alueita. Se, mik\u00e4 kuitenkin todella kymmenitti vuoden 2015 C-luokkaa, oli se, ett\u00e4 autossa oli 11 eri takaisinkutsua.<\/p>\n\n\n\n

Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 oli huono, ajovalo-ongelmia, moottoriongelmia, polttoaineen jakeluj\u00e4rjestelm\u00e4ongelmia, ylikuumenemisongelmia, ja lista jatkuu loputtomiin, C300 on ylivoimaisesti huonoin 2015-malli ja ehk\u00e4 jopa huonoin C-luokka, joka on koskaan tehty. Mik\u00e4 h\u00e4pe\u00e4 autosta, joka onnistui olemaan kaikkien aikojen myydyin Mercedes-sedan.<\/p>\n\n\n\n

2007 Mercedes Benz C-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Jos kelataan aikaa taaksep\u00e4in vuoteen 2007, koemme my\u00f6s samanlaisen kohtaamisen auton kanssa, joka toivoi olevansa hyv\u00e4, mutta onnistui olemaan todella huono. T\u00e4m\u00e4 oli sen aikakauden loppu, jolloin Mercedes lakkasi jostain syyst\u00e4 tekem\u00e4st\u00e4 Mercedes-tasoisia autoja. W220 S-luokka aloitti todella huonojen Mercedes-mallien aikakauden, ja my\u00f6s vuoden 2007 C-luokka kuuluu t\u00e4h\u00e4n joukkoon.<\/p>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi vuoden 2007 C-luokka on my\u00f6s t\u00e4ll\u00e4 listalla, on se, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tyls\u00e4lt\u00e4, siit\u00e4 puuttuu tilaa ja siin\u00e4 on my\u00f6s paljon ongelmia. Autoa palautettiin alun perin useita kertoja melko lailla saman ongelman vuoksi. Moottorin tasapainoakseli ei yksinkertaisesti suostunut pysym\u00e4\u00e4n paikallaan. T\u00e4m\u00e4 on todella vakava ongelma ja syy siihen, miksi niin monet t\u00e4m\u00e4n aikakauden Mercedes Benz C-luokan mallit p\u00e4\u00e4tyiv\u00e4t tulipaloon.<\/p>\n\n\n\n

Kunnollisen n\u00e4kyvyyden puute, huonosti toteutetut varusteet, korkeat huoltokustannukset ja se, ett\u00e4 useimmat ihmiset eiv\u00e4t olleet siit\u00e4 kovinkaan innoissaan, tekiv\u00e4t vuoden 2007 C-luokasta yhden huonoimmista C-luokan malleista t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4, varsinkin kun monet niist\u00e4 paloivat maan tasalle polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n rikkoutumisen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

2012\/13 Mercedes Benz C-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Vuosien 2012\/13 Mercedes Benz C-luokassa on melko paljon hienoja yksityiskohtia, kuten muotoilu, yleinen ajokokemus ja se, ett\u00e4 Mercedes valmisti juuri silloin parhaat 63 AMG C-luokan mallit. Kaikki ei kuitenkaan ollut yht\u00e4 valoisaa, sill\u00e4 auto selviytyi kahdeksasta eri takaisinkutsusta, jotka heikensiv\u00e4t kuljettajien tyytyv\u00e4isyytt\u00e4 jo varhain.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n aikakauden C-luokan huolestuttavimmat osat liittyv\u00e4t turvatyynyihin, jotka olivat ainoa syy moniin takaisinkutsuihin. Vuosien 2012\/2013 C-luokka on my\u00f6s altis polttoainevuodoille, jotka voivat my\u00f6s mahdollisesti p\u00e4\u00e4ty\u00e4 liekkeihin. Pahinta on, ett\u00e4 anturit eiv\u00e4t ole kovinkaan hyvi\u00e4 havaitsemaan sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Autossa oli my\u00f6s ongelmia s\u00e4hk\u00f6jen, jarrujen ja joidenkin varusteiden kanssa, mik\u00e4 sai auton tuntumaan heikommalta kuin F30-BMW ja jopa faceliftattu Audi A4. Kaiken kaikkiaan vuosimalli 2012\/13 ei ole yht\u00e4 huono kuin vuoden 2015 ja 2007 mallit, mutta se ei todellakaan ole paras mahdollinen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes C-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C-luokka ei valitettavasti ole yksi parhaista Mercedes-malleista koskaan, ainakaan luotettavuuden kannalta. Se, ett\u00e4 C-luokka on kuitenkin myydyin Mercedesin kompakti luksussedan, tarkoittaa, ett\u00e4 monet rakastavat autoa, ja siksi sit\u00e4 kannattaa harkita.<\/p>\n\n\n\n

Muista kuitenkin tehd\u00e4 kaikki tarvittavat tarkastukset ennen ostoa, sill\u00e4 et yksinkertaisesti halua ottaa riski\u00e4, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto voi olla aivan kamala, jos sit\u00e4 ei huolleta oikein. Tee kotil\u00e4ksysi, ja jos pid\u00e4t autosta, voit l\u00f6yt\u00e4\u00e4 sellaisen, joka on hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja joka ei pilaa sinua taloudellisesti.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Mercedes Benz C-luokan malli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Paras Mercedes Benz C-luokan malli on todenn\u00e4k\u00f6isesti C200:n perustason malli, koska se tarjoaa sinulle kaiken, mit\u00e4 autolta tarvitset. Se on tehokas, tasainen, luotettava ja se pystyy tarjoamaan iskun, johon useimpien pit\u00e4isi olla tyytyv\u00e4isi\u00e4. Jos haluat parhaan pitk\u00e4n matkan matkailuauton, kannattaa harkita C220d-mallia, sill\u00e4 se tarjoaa paremman polttoainetehokkuuden.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat kaikkein erikoisimman C-luokan, kannattaa hankkia C63 AMG, sill\u00e4 se on ainoa auto, jossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n edelleen V8-moottoria t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4. T\u00e4m\u00e4 kaikki kuitenkin muuttuu todella pian, sill\u00e4 auto saa pienen 4-sylinterisen moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Mercedes C-luokan vuosimalli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Paras Mercedes C-luokan mallivuosi on mallivuosi 2022, sill\u00e4 upouusi C-luokka on upea. Se on l\u00e4hes yht\u00e4 ylellinen kuin S-luokka ja samalla l\u00e4hes yht\u00e4 mukava. Se on todella huippuluokan pienikokoinen perheen luksusauto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz C-luokka on kompakti luksussedan, joka on tehty kilpailemaan Audi A4:n ja BMW 3-sarjan kaltaisten autojen kanssa. N\u00e4m\u00e4 kolme mallia kuuluvat kaikkien aikojen myydyimpiin premium-sedaneihin, koska t\u00e4m\u00e4 segmentti on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5255,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5254"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5254"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5254\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5256,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5254\/revisions\/5256"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5255"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5254"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5254"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5254"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}