{"id":5293,"date":"2022-11-08T15:26:13","date_gmt":"2022-11-08T15:26:13","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5293"},"modified":"2022-11-08T15:26:16","modified_gmt":"2022-11-08T15:26:16","slug":"onko-hyundai-i30n-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-i30n-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai i30N hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai i30N on suorituskykyinen versio Hyundai i30:st\u00e4, joka on yksi kaikkien aikojen suosituimmista ja myydyimmist\u00e4 Hyundai-viistoper\u00e4autoista. i30N esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2016, joka merkitsi i30:n kolmannen sukupolven alkua yleisesti. Siit\u00e4 l\u00e4htien Hyundai on tarjonnut i30N:\u00e4\u00e4 osana tavallista mallistoaan. Onko Hyundai i30N siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i30N on ehdottomasti hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 siin\u00e4 onnistutaan yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n tavallisen i30:n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys, helppok\u00e4ytt\u00f6isyys, edullisuus ja tehokkuus sek\u00e4 yli 200 hevosvoiman moottorin ja runsaan suorituskykyp\u00e4ivityksen tuoma j\u00e4nnitys. Tarjolla oleva moottori on tehokas, j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ja kuulostaa todella hyv\u00e4lt\u00e4 n\u00e4in pieneksi moottoriksi.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti i30N on paljon vakavampi kuin tavallinen i30. Se saa erityiset ulkov\u00e4rit, vahvistetut puskurit, siistit vanteet ja koko joukon visuaalisia ja aerodynaamisia parannuksia. My\u00f6s sis\u00e4tilat ovat vakavammat kuin tavallisessa i30:ss\u00e4, mutta erot eiv\u00e4t ole yht\u00e4 selv\u00e4t kuin ulkoisesti. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ei poikkea tavallisesta i30:st\u00e4, kun taas arvokysymys on hieman monimutkaisempi.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta i30N onnistuu olemaan yht\u00e4 luotettava kuin tavallinen i30, mik\u00e4 on varmasti hyv\u00e4 asia. Yleisimpiin ongelmiin kuuluvat ongelmat s\u00e4hk\u00f6jen, polttoainepumpun, sis\u00e4tilojen verhoilun ja tiettyjen aktiivisten turvaj\u00e4rjestelmien kanssa. Kaiken kaikkiaan i30N on yksi markkinoiden luotettavimmista hot hatchback -autoista, jopa niin luotettava, ett\u00e4 yll\u00e4ttyisit.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i30N – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i30N on saatavana yhdell\u00e4 moottorivaihtoehdolla, 2,0 litran 4-sylinterisell\u00e4 rivimoottorilla, jossa on joko 250 hv tai 275 hv huipputason Performance-versiossa. V\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti on molemmissa vaihtoehdoissa rajoitettu 260 lb-ft:iin, mik\u00e4 on varmasti tarpeeksi pienelle viistoper\u00e4lle. i30N on saatavana joko 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla tai nopeasti vaihtavalla DCT-vaihteistolla.<\/p>\n\n\n\n

Viistoper\u00e4isell\u00e4 manuaaliversiolla nopeus 0-100 km\/h on vain 6,1 sekuntia, kun taas DCT-versio saavuttaa nopeuden paikaltaan vain 5,3 sekunnissa. FWD on i30N:n ainoa vaihtoehto, mutta se ei vie j\u00e4nnityst\u00e4, sill\u00e4 i30N:\u00e4\u00e4n saa my\u00f6s etup\u00e4\u00e4n rajoitetun luiston tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkuuden kannalta i30N:n voi odottaa saavuttavan parhaimmillaan jopa 35MPG, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 luku autolle, joka pystyy nopeuteen 0-100 km\/h 5-6 sekunnissa. Kaiken kaikkiaan i30N tarjoaa j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4n moottorin, jonka pakoj\u00e4rjestelm\u00e4 tarjoaa melkoista teatteria.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i30N – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

i30N:ss\u00e4 on paljon parannuksia tavalliseen i30-malliin verrattuna, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vaihteeksi todella houkuttelevalta. Voit saada erikoisv\u00e4risi\u00e4 ulkov\u00e4rej\u00e4, siistilt\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4vi\u00e4 urheilullisia vanteita, suuria pakoputkia, kontrastiv\u00e4risi\u00e4 osia, kuten etupuskurin, ja monia muita osia kauttaaltaan. Voit saada my\u00f6s suuren spoilerin, joka tekee i30N:st\u00e4 entist\u00e4kin vakavamman n\u00e4k\u00f6isen.<\/p>\n\n\n\n

i30N:n alustan ja jousituksen virityksess\u00e4 on keskitytty enemm\u00e4n k\u00e4sitelt\u00e4vyyteen kuin mukavuuteen, mink\u00e4 huomaa, jos on tottunut ajamaan tavallisella i30:ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4 auto pysyy tasaisena mutkissa, ja se voi tuntua hieman liian j\u00e4yk\u00e4lt\u00e4 niille, jotka eiv\u00e4t ole tottuneet ajamaan suorituskykyisill\u00e4 autoilla.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i30N – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta i30N on yht\u00e4 luotettava kuin tavallinen i30, mik\u00e4 on suorituskykyiselle autolle varmasti suuri saavutus. Lis\u00e4ksi i30 itsess\u00e4\u00e4n on valtavan luotettava auto, joka voittaa jatkuvasti kaikenlaisia palkintoja t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4. Lis\u00e4ksi huoltokustannukset ovat todella alhaiset, mik\u00e4 tekee i30N:st\u00e4 t\u00e4ydellisen pakettiratkaisun.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 i30N:n ongelmia ovat muun muassa ongelmat s\u00e4hk\u00f6laitteissa, ongelmat polttoainepumpun kanssa, ongelmat joidenkin aktiivisten turvaj\u00e4rjestelmien kanssa sek\u00e4 ongelmat sis\u00e4tilojen rakenteen laadussa ja mahdolliset narinat ja kolinat.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i30N – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Yli 40 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnalla Hyundain viistoper\u00e4 on varmasti vaikea myyd\u00e4. Vain ne, jotka tiet\u00e4v\u00e4t, mit\u00e4 i30N tuo tullessaan, ostavat sen, mik\u00e4 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ei poikkea liikaa tavallisesta i30:st\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 i30N on riitt\u00e4v\u00e4n tilava viistoper\u00e4ksi, mutta se ei ole perheauto.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4ytetyt i30N-mallit ovat todella suosittuja 2. k\u00e4den markkinoilla, koska ne menett\u00e4v\u00e4t arvoaan melko nopeasti ja niist\u00e4 tulee todella nopeasti edullisia.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi Hyundai i30N on olemassa?<\/h3>\n\n\n\n

On t\u00e4ysin normaalia kyseenalaistaa 275 hevosvoiman tehoisen FWD-Hyundai-viistoper\u00e4n, jonka l\u00e4ht\u00f6hinta on yli 40 000 dollaria, tarpeellisuus. Loppujen lopuksi t\u00e4m\u00e4ntyyppiset autot ovat harvinaisia, varsinkin verrattuna kaikkiin muihin i30-muunnoksiin ja -alimuunnoksiin. Kysynt\u00e4\u00e4 kuitenkin ilmeisesti on, sill\u00e4 Hyundai jatkaa i30N:n tarjoamista ymp\u00e4ri maailmaa.<\/p>\n\n\n\n

Se voi tuntua joidenkin mielest\u00e4 vaikealta, mutta i30N on monien rakastama auto, koska se on j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4, nopea ja paljon tunteikkaampi kuin mik\u00e4\u00e4n muu Hyundain viistoper\u00e4 koskaan.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Hyundai i30N:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Keskitason kuumien viistoper\u00e4isten autojen markkinat ovat todella t\u00e4ynn\u00e4 vaihtoehtoja, ja i30N on vakavassa seurassa. Ensin on mainittava Honda Civic Type R:n kaltaiset autot, jotka ovat olleet markkinoilla jo pitk\u00e4\u00e4n ja joista on tullut legendoja t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4. VW Golf GTI on hyvin samanlainen, varsinkin koska se koskettaa premium-markkinoita laadun ja tekniikan osalta.<\/p>\n\n\n\n

Muita kilpailijoita ovat Ford Focus ST ja jopa uusi Toyota GR Yaris, joka valloitti maailman viime vuonna. i30N kilpailee my\u00f6s Renault Megane RS CUP:n kanssa Euroopassa, jossa RS CUP:n suosio kasvaa jatkuvasti.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai i30N sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 i30N on Hyundain viistoper\u00e4ksi suhteellisen kallis auto. T\u00e4ll\u00e4 hinnalla voit ostaa premium-luokan viistoper\u00e4n arvostetuilta saksalaisilta merkeilt\u00e4, kuten Audilta, BMW:lt\u00e4 ja Mercedekselt\u00e4. Kysymys siit\u00e4, kannattaako Hyundaista maksaa n\u00e4in korkea hinta, riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 haluat autolta.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet henkil\u00f6, joka todella arvostaa nopeaa autoa ja osaat nauttia siit\u00e4, i30N ei ole vain sen arvoinen, vaan se on hintaansa n\u00e4hden loistava auto. Toisaalta, jos et ole kiinnostunut suorituskykyisist\u00e4 autoista, i30N on sinulle rahan tuhlausta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai i30N on suorituskykyinen versio Hyundai i30:st\u00e4, joka on yksi kaikkien aikojen suosituimmista ja myydyimmist\u00e4 Hyundai-viistoper\u00e4autoista. i30N esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2016, joka merkitsi i30:n kolmannen sukupolven alkua yleisesti. Siit\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5294,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5293"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5293"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5293\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5295,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5293\/revisions\/5295"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5294"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5293"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5293"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5293"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}