{"id":5313,"date":"2022-11-10T13:53:00","date_gmt":"2022-11-10T13:53:00","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5313"},"modified":"2022-11-10T13:53:03","modified_gmt":"2022-11-10T13:53:03","slug":"mercedes-s-class-vuodet-joita-kannattaa-valttaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-s-class-vuodet-joita-kannattaa-valttaa\/","title":{"rendered":"Mercedes S-Class -vuodet, joita kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz S-luokka on t\u00e4ysikokoinen luksussedan, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia korkeimmasta ylellisyydest\u00e4, mit\u00e4 Mercedes Benz voi tarjota. S-luokka on ollut olemassa jo vuosikymmeni\u00e4, ja S-luokan malleja on melko monta erilaista. Jotkut niist\u00e4 ovat parempia kuin toiset, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 joitakin on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ostaa, ja joitakin on ehdottomasti j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 v\u00e4ltt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden kannalta S-luokka ei ole koskaan ollut paras mahdollinen, koska S-luokan mallit ovat yleens\u00e4 uskomattoman monimutkaisia. Niiss\u00e4 on kaikki mukavuus-, turvallisuus-, teknologia- ja mukavuusominaisuudet, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S-luokka tarjoaa enemm\u00e4n kaikkea verrattuna huonompiin malleihin. Kun autossa on niin paljon ominaisuuksia, my\u00f6s mahdollisten ongelmien m\u00e4\u00e4r\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kasvavan.<\/p>\n\n\n\n

Pahimmat v\u00e4ltett\u00e4v\u00e4t Mercedes Benz S-Class -mallivuodet ovat kaikki W220-mallin vuosimallit (1999-2006). W220 on kiistatta huonoin S-luokka, joka on koskaan tullut markkinoille. Meid\u00e4n on my\u00f6s mainittava vuoden 2007 S-luokka, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan yksi eniten valituksia her\u00e4tt\u00e4neist\u00e4 S-luokan vuosimalleista.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi luettelon p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4 vuoden 2014 S-luokka, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s olevan suhteellisen ongelmallinen. Tosiasia on kuitenkin se, ett\u00e4 vain W220 S-luokka on huono, eik\u00e4 sit\u00e4 pit\u00e4isi harkita 2. k\u00e4den markkinoilla, kun taas kaikki uudemmat S-luokan mallit voivat olla loistavia k\u00e4ytettyjen autojen ostoja, jos pystyt el\u00e4m\u00e4\u00e4n korkeiden huoltokustannusten kanssa.<\/p>\n\n\n\n

1999-2006 Mercedes Benz S-luokka W220.<\/h2>\n\n\n\n

Vuosien 1999-2006 Mercedes Benz S-Class W220 on ylivoimaisesti huonoin S-Class-sukupolvi t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4. W220:n kaikki vuosimallit ovat huonompia kuin mink\u00e4\u00e4n muun S-Class-sukupolven kaikki muut vuosimallit. Syy siihen, miksi W220-mallia vihataan niin paljon, on se, ett\u00e4 se k\u00e4rsii lukemattomista ongelmista, joista monet ovat suorastaan surkeita. Ensinn\u00e4kin auto on altis ruostumiselle, niin paljon, ett\u00e4 se voi sy\u00f6d\u00e4 koko auton.<\/p>\n\n\n\n

Toiseksi auton jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan kaikissa malleissa. Jousituksen notkuminen, pohjaan painuminen ja kolahtelevat \u00e4\u00e4net ovat W220-mallin yleisi\u00e4 piirteit\u00e4. Vaihteisto on hidas ja usein k\u00f6mpel\u00f6, s\u00e4hk\u00f6t vikaantuvat vasemmalle ja oikealle, ja W220:n yleinen laatu on huonompi kuin joidenkin s\u00e4\u00e4st\u00f6tason autojen laatu aikoinaan.<\/p>\n\n\n\n

90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa Mercedes Benzin filosofia muuttui valtavasti, koska he lakkasivat tekem\u00e4st\u00e4 tuhoutumattomia autoja. Ennen W220-mallia tulleet autot oli rakennettu paremmin ja niiss\u00e4 oli k\u00e4ytetty korkealuokkaisempia materiaaleja sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

2007 Mercedes Benz S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2007 Mercedes Benz S-luokka on paljon parempi auto verrattuna W220-malliin, mutta se oli W221 S-luokan ensimm\u00e4inen mallivuosi, mik\u00e4 tarkoitti, ett\u00e4 autolla oli totuttelujakso. Ensimm\u00e4inen malli k\u00e4rsi monista jousitukseen, ylikuumenemiseen ja vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista, jotka aiheuttivat takaisinkutsuja vasemmalle ja oikealle.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 vuoden 2007 S-luokka olisi huono auto, vaan pikemminkin sit\u00e4, ett\u00e4 se ei onnistu olemaan niin luotettava kuin useimmat olisivat toivoneet. Oli miten oli, Mercedest\u00e4 on silti kiitett\u00e4v\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 se hylk\u00e4si W220 S-luokan filosofian ja teki vihdoin auton, joka on hintansa arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka vuoden 2007 S-luokka ei olekaan yksi kaikkien aikojen parhaista S-luokan malleista, se voi olla hyv\u00e4 k\u00e4ytetyn auton ostos, jos onnistut l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n kunnollisen yksil\u00f6n oikeaan hintaan. Niit\u00e4 saa juuri nyt todella edulliseen hintaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 W221 S-luokan kanssa on viel\u00e4 tekemist\u00e4 odottavia kauppoja.<\/p>\n\n\n\n

2014 Mercedes Benz S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2014 Mercedes Benz S-luokka W222 on S-luokan edellinen sukupolvi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on melko moderni auto. Vuoden 2014 W222 oli kuitenkin W222-sukupolven ensimm\u00e4inen mallivuosi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s sen alku oli hankala. Autoa palautettiin muutaman kerran vuotavien turboahtimien ja etuturvav\u00f6iden ongelmien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Auto kutsuttiin takaisin my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6ongelmien vuoksi. Vuoden 2014 S-luokan yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t \u00f6ljyvuotoihin, viallisiin ohjausyksik\u00f6ihin, viallisiin antureihin, start-stop-ongelmiin, moottorin pys\u00e4htymiseen tai haluttomuuteen k\u00e4ynnisty\u00e4. Ongelmia voi mainita melkoisen paljon, ja on turvallista sanoa, ett\u00e4 vuoden 2014 W222 ei ole paras mahdollinen S-luokka.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, voit my\u00f6s l\u00f6yt\u00e4\u00e4 hyvi\u00e4 tarjouksia vuoden 2014 S-luokan malleista, koska ne ovat nyt makeassa pisteess\u00e4. Ne ovat todella ylellisi\u00e4 ja mukavia. Faceliftin j\u00e4lkeinen W222-malli on kaikin puolin paljon parempi valinta, mutta se my\u00f6s maksaa paljon enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes Benz S-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan t\u00e4ysikokoisen luksussedanin, Mercedes Benz S-luokka on auto, joka m\u00e4\u00e4ritteli segmentin. Jokainen S-luokan sukupolvi toi markkinoille jotain uutta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S-luokka on todenn\u00e4k\u00f6isesti t\u00e4m\u00e4n segmentin innovatiivisin auto. Kolme viimeisint\u00e4 S-luokan sukupolvea ovat hyvi\u00e4 potentiaalisia kauppoja.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta S-luokka on monille liian suuri. Se on my\u00f6s eritt\u00e4in huoltovoittoinen auto, jonka kunnossa pit\u00e4minen maksaa paljon rahaa. Se on my\u00f6s raskas eik\u00e4 se ole kaikkien aikojen tehokkain auto. S-luokan pys\u00e4k\u00f6inti ei ole helppoa, vaikka avustinteknologia olisi kuinka kehittynytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Mercedes S-luokan malli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benzin S-luokan malleja on melko monta hienoa, mutta S65 AMG tulee aina olemaan niist\u00e4 kaikista paras. S65 AMG on AMG-taikuudella h\u00f6ystetty V12-moottorilla varustettu auto, joka tekee autosta uskomattoman tehokkaan, mutta silti halutessasi tyylikk\u00e4\u00e4n ja hienostuneen.<\/p>\n\n\n\n

Tavallinen 350d-diesel on oikea valinta, jos haluat viett\u00e4\u00e4 99 % ajasta maantiell\u00e4, kun taas S-luokka Lang on oikea valinta, jos olet kuljettajana.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Mercedes S-luokka on niin erityinen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-luokka on auto, joka teki t\u00e4ysikokoisen luksussegmentin. On olemassa joitakin Rolls Roycen merkill\u00e4 varustettuja autoja, jotka tuntuvat kyll\u00e4 ylellisemmilt\u00e4 kuin S-luokka, mutta edes Rollsissa ei ole S-luokan teknologiaa ja innovatiivisuutta. Se on auto, joka asetti standardit monella tavalla, ja siksi ihmiset rakastavat sit\u00e4 niin paljon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz S-luokka on t\u00e4ysikokoinen luksussedan, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia korkeimmasta ylellisyydest\u00e4, mit\u00e4 Mercedes Benz voi tarjota. S-luokka on ollut olemassa jo vuosikymmeni\u00e4, ja S-luokan malleja on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5314,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5313"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5313"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5313\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5315,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5313\/revisions\/5315"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5314"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5313"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5313"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5313"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}