{"id":5333,"date":"2022-11-14T14:55:19","date_gmt":"2022-11-14T14:55:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5333"},"modified":"2022-11-14T14:55:21","modified_gmt":"2022-11-14T14:55:21","slug":"onko-volvo-c40-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volvo-c40-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volvo C40 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Volvo C40 on uusi lis\u00e4ys Volvon SUV\/Crossover-perheeseen, jossa on kaksi erillist\u00e4 ominaisuutta, joita ei nyky\u00e4\u00e4n ole useimmissa Volvon SUV-malleissa. Ensimm\u00e4inen on se, ett\u00e4 C40 on t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi ja toinen se, ett\u00e4 se on coupe-maasturi. Coup\u00e9-maasturit teki alun perin ”kuuluisaksi” BMW X6, mutta monikaan ei odottanut, ett\u00e4 niist\u00e4 tulisi niin suosittuja kuin ne nyt ovat.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, Volvo C40 pyrkii olemaan moderni, nuorekas crossover\/maasturi, joka toistaa t\u00e4ydellisesti sen, mit\u00e4 monet ihmiset haluavat maasturilta nyky\u00e4\u00e4n. Onko Volvo C40 kuitenkin hyv\u00e4 auto? Vastaus t\u00e4h\u00e4n kysymykseen on yksinkertainen – kyll\u00e4, Volvo C40 on hyv\u00e4 auto, mutta se ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 sovi kaikille.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4, onko Volvo C40 hyv\u00e4 auto sinulle, pysy t\u00e4\u00e4ll\u00e4 ja ota selv\u00e4\u00e4. C40:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on suuri akku, joka py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 kaikkia nelj\u00e4\u00e4 py\u00f6r\u00e4\u00e4, ja sen teho on yli 400 hv, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 yhden kaikkien aikojen tehokkaimmista Volvon katumaastureista. Muotoilu muistuttaa nykyisen XC40:n muotoilua, mutta sen takaosa on coupe-henkisempi ja etus\u00e4leikk\u00f6 on tyhjennetty.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat hyvin pitk\u00e4lti samat kuin XC40:ss\u00e4, mik\u00e4 ei ole huono asia, sill\u00e4 XC40 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella hyv\u00e4lt\u00e4. Ajokokemus on XC40:een verrattuna hieman tarkempi, koska C40:n painopiste on alempana ja siin\u00e4 on paljon enemm\u00e4n tehoa. Luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kunnossa, kun taas k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4 kahden s\u00e4ilytystilan ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Voimansiirron osalta C40:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 77 kWh:n akku, joka on yhdistetty kahteen s\u00e4hk\u00f6moottoriin, joiden yhteisteho on 408 hv. T\u00e4ydell\u00e4 latauksella C40 Recharge pystyy kulkemaan noin 220-230 mailia todellisessa maailmassa, kun viralliset arviot ovat noin 270 mailia. Nopeus 0-100 kest\u00e4\u00e4 4,3 sekuntia, mik\u00e4 on nopea aika Volvon katumaasturille.<\/p>\n\n\n\n

150 kW:n DC-pikalataustekniikan ansiosta C40 Recharge voi ladata akkunsa 0 prosentista 80 prosenttiin vain 40 minuutissa, mik\u00e4 ei ole hyv\u00e4, mutta ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n kauhea. Hyundai Ioniq 5 ei ole luksusluokan crossover\/maasturi, mutta se voi silti ladata jopa 350 kW:n nopeudella, mik\u00e4 tarkoittaa paljon nopeampia todellisia latausaikoja.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan C40 tarjoaa kunnollisen voimansiirron, mutta enimm\u00e4isajom\u00e4\u00e4r\u00e4 voisi olla hieman suurempi, sill\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4 on monia autoja, jotka pystyv\u00e4t ajamaan yli 300 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella, ja monet niist\u00e4 ovat edullisempia kuin C40 Recharge.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilullisesti C40 muistuttaa vanhempaa velje\u00e4\u00e4n, XC40:t\u00e4. Ainoa huomattava ero edess\u00e4 on se, ett\u00e4 C40:ss\u00e4 ei ole s\u00e4leikk\u00f6\u00e4. Sivuprofiili on paljon erilaisempi kaltevan kattolinjan ansiosta, joka vie meid\u00e4t takaosaan, jossa C40 on ainutlaatuinen siistien takavalojen ja harjakulmaisen takaikkunan ansiosta. Sis\u00e4tilat ovat hyvin pitk\u00e4lti samat kuin XC40:ss\u00e4, mutta niiss\u00e4 on muutamia erikoisia yksityiskohtia.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on Volvoksi yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4, sill\u00e4 C40 Recharge tuntuu paljon dynaamisemmalta kuin l\u00e4hes kaikki muut Volvon katumaasturit. T\u00e4m\u00e4 johtuu ensisijaisesti matalammasta painopisteest\u00e4 ja j\u00e4ykemm\u00e4st\u00e4 jousituksesta. Oli miten oli, C40:ss\u00e4 ajetaan silti todella hyvin ja se on mukava kaikilla matkoilla, paitsi maastossa, johon sit\u00e4 ei ole suunniteltu.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta on todettava, ett\u00e4 C40 on viel\u00e4 suhteellisen uusi auto, joten emme voi sanoa liikaa. On joitakin ongelmia, joista ihmiset ovat huomauttaneet, ja monet sanovat, ett\u00e4 C40 k\u00e4rsii samanlaisista ongelmista kuin XC40 Recharge.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4it\u00e4 ovat muun muassa joukko s\u00e4hk\u00f6- ja ohjelmisto-ongelmia, ongelmia aktiivisten turvaj\u00e4rjestelmien kanssa, ongelmia Apple CarPlayn kanssa ja ongelmia latauksen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

C40:n l\u00e4ht\u00f6hinta on 59 845 dollaria, ja se on t\u00e4ysin varusteltu, sill\u00e4 se on saatavana vain huipputason Ultimate-paketilla. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saat kaiken tarvitsemasi t\u00e4m\u00e4n paketin mukana, eik\u00e4 sinun tarvitse maksaa mist\u00e4\u00e4n ylim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on varmasti korkea hinta, mutta onhan C40 kuitenkin luksusmaasturi.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n C40 on XC40:t\u00e4 parempi s\u00e4ilytystilojen suhteen, sill\u00e4 siin\u00e4 on sek\u00e4 tavaratila ett\u00e4 tavaratila. Takaistuinten p\u00e4\u00e4ntila on kuitenkin rajoitettu coupe-henkisen kattolinjan vuoksi, joka sy\u00f6 tilaa paljon enemm\u00e4n kuin XC40:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Volvo C40 parempi kuin XC40?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kaksi katumaasturia ovat huomattavan samankaltaisia, mutta my\u00f6s erilaisia monessa suhteessa. T\u00e4ysin varusteltu Ultimate XC40 B5-huippumoottorilla maksaa 47 595 dollaria, mik\u00e4 on paljon edullisempi kuin C40, mutta samalla my\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi kokonaisuutena. XC40 on hieman korkeammalla, ja se on luultavasti hieman mukavampi pehme\u00e4mm\u00e4n jousituksen ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka XC40:n hinta-laatusuhde on parempi, C40 on siistimpi ja mielest\u00e4ni parempi auto. Jos et kuitenkaan halua s\u00e4hk\u00f6voimaa, XC40 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Volvo C40:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka se on hieman kalliimpi, C40 kilpailee Tesla Model Y:n, Ford Mustang Mach-E:n, Audi Q4 e-Tronin ja Mercedes Benz EQB:n kanssa. Kaikista n\u00e4ist\u00e4 valitsisin luultavasti Tesla Model Y:n jo pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n Teslan Supercharger-verkoston vuoksi, mutta C40 on yksi, ellei jopa ylellisin katumaasturi t\u00e4\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volvo C40 saatavilla tavallisena katumaasturina?<\/h3>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan voit harkita XC40 Recharge -mallia, jos haluat s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen kompaktin crossover-maasturin, jossa on s\u00e4hk\u00f6inen voimansiirto ja Volvo-merkki. C40:n edess\u00e4 oleva C-kirjain tarkoittaa, ett\u00e4 C40 on coupe, kun taas 40-kirjain tarkoittaa, ett\u00e4 se on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n vain XC40, jolla on siistimm\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen korisarja.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo C40 on uusi lis\u00e4ys Volvon SUV\/Crossover-perheeseen, jossa on kaksi erillist\u00e4 ominaisuutta, joita ei nyky\u00e4\u00e4n ole useimmissa Volvon SUV-malleissa. Ensimm\u00e4inen on se, ett\u00e4 C40 on t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi ja toinen se,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5334,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5333"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5333"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5333\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5335,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5333\/revisions\/5335"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5334"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5333"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5333"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5333"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}