{"id":5336,"date":"2022-11-14T14:55:45","date_gmt":"2022-11-14T14:55:45","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5336"},"modified":"2022-11-14T14:55:48","modified_gmt":"2022-11-14T14:55:48","slug":"volvo-c40n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-c40n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volvo C40:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volvo C40 Recharge on upouusi Volvo coupe\/crossover SUV, joka perustuu nykyiseen XC40-alustaan. Se on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n Volvo XC40, mutta se on t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6istetty ja muotoiltu uudelleen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja virtaviivaisemmalta. Yli 400 hv:n tehollaan C40 on yksi tehokkaimmista Volvo SUV:ista, joka on koskaan tullut markkinoille.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta meill\u00e4 ei todellakaan ole liikaa valittamista, koska C40 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n upouusi auto. Meid\u00e4n on kuitenkin puhuttava joistakin s\u00e4hk\u00f6- ja latausongelmista, Apple CarPlay -j\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4 ja turvallisuusj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4. T\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat eiv\u00e4t ole liian vakavia ja ett\u00e4 useimmat niist\u00e4 on\/on hoidettu tai tullaan hoitamaan hetkess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut sanovat, ett\u00e4 C40 Recharge k\u00e4rsii\/ tulee k\u00e4rsim\u00e4\u00e4n melko lailla samasta ongelmien paljoudesta kuin tavallisessa XC40:ss\u00e4, koska n\u00e4m\u00e4 jakavat paljon osia kesken\u00e4\u00e4n. Oli miten oli, C40 Recharge vaikuttaa yhdelt\u00e4 siisteimmist\u00e4 Volvon katumaastureista, joita on koskaan tullut markkinoille, ja siksi sinun kannattaa harkita sit\u00e4, jos pid\u00e4t Volvon ylellisyydest\u00e4 ja muotoilusta.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan C40 on melko luotettava auto (t\u00e4h\u00e4n asti), ja se todenn\u00e4k\u00f6isesti paranee, koska useimmat ongelmat liittyv\u00e4t ohjelmistopuolelle.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Volvo C40:ss\u00e4 on lukuisia s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 ominaisuuksia, joista osa on suunniteltu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut turvassa ja osa pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut mukavana. Siin\u00e4 on esimerkiksi sis\u00e4\u00e4nrakennettu Google-avustaja, joka on yksi alan parhaista puheentunnistusj\u00e4rjestelmist\u00e4, mutta muutamat omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 voi tulkita v\u00e4\u00e4rin, mit\u00e4 sanot, ja valita t\u00e4ysin erilaisen vaihtoehdon.<\/p>\n\n\n\n

Koska C40:ss\u00e4 ei ole k\u00e4ynnistyspainiketta, jotkut omistajat sanoivat, ett\u00e4 auto ei kytkeytynyt p\u00e4\u00e4lle, kun he k\u00e4\u00e4nsiv\u00e4t sen ajoon ja halusivat pys\u00e4hty\u00e4. Kojelauta syttyy ja kaikki n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kunnossa, mutta py\u00f6r\u00e4t eiv\u00e4t saa voimaa.<\/p>\n\n\n\n

Muita s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat muun muassa BECM (battery energy control module) -ongelmat, jotka aiheuttavat auton jarrujen lukkiutumisen ja sammumisen. T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma useissa EV\/hybridiautoissa Volvoissa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – Latausongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Latausprosessin osalta muutamat omistajat valittivat, ett\u00e4 auto latautuu aivan liian hitaasti, niin ett\u00e4 auton latausaste on ollut vain noin 60 % yli 15 tunnissa. Jotkut sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma voidaan ratkaista k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4ll\u00e4 Volvon toimittama EVSE-laturi uudelleen, mutta t\u00e4m\u00e4 ei ole t\u00e4ydellinen korjaus, koska ongelma voi ilmet\u00e4 my\u00f6s sen j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Toiset ovat kertoneet, ett\u00e4 latauksen tila ei n\u00e4y keskin\u00e4yt\u00f6ss\u00e4, mik\u00e4 voi olla hankalaa, kun lataus alkaa heti alusta. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan ole yht\u00e4 yleist\u00e4, ja se voidaan yleens\u00e4 ratkaista kytkem\u00e4ll\u00e4 laturi uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – Turvallisuusj\u00e4rjestelm\u00e4ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Volvo-autot ovat tunnetusti nyky\u00e4\u00e4n turvallisimpia autoja maanteill\u00e4, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 Volvo on ollut edell\u00e4k\u00e4vij\u00e4 monissa maailman merkitt\u00e4vimmiss\u00e4 autojen turvaj\u00e4rjestelmiss\u00e4, kuten turvav\u00f6iss\u00e4. Ongelma ei kuitenkaan liity turvav\u00f6ihin, vaan pikemminkin ohjelmallisiin turvallisuusominaisuuksiin, jotka voivat toisinaan pett\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi kaistalla pysymisen avustin ei tunnetusti toisinaan pysty tunnistamaan kaistoja, vaikka kaistat olisi merkitty selv\u00e4sti. Etut\u00f6rm\u00e4yksenestoj\u00e4rjestelm\u00e4 voi my\u00f6s usein olla useimmille ihmisille hieman liian herkk\u00e4, sill\u00e4 se voi piippata, vaikka ajaisit tavallisessa puskuriliikenteess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C40 – Apple CarPlay -ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jotkut Volvo C40:n omistajat ovat raportoineet ongelmista auton Apple CarPlay -j\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa, joka ei vain k\u00e4ynnisty silloin, kun sit\u00e4 halutaan. Lis\u00e4ksi Apple CarPlayn tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s joskus katkeavan ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4. Molemmat ongelmat voidaan ratkaista vain k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4ll\u00e4 auto uudelleen ja kytkem\u00e4ll\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Volvo C40 Recharge?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t Volvon muotoilusta ja siit\u00e4, miten he l\u00e4hestyv\u00e4t luksusautojen suunnittelua ja valmistusta, pid\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti uudesta C40 Recharge -autosta. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta kuin XC40, koska sen etuosa on siistimpi ja takaosa paljon modernimpi ja nuorekkaampi. Coup\u00e9-henkisen kaltevan kattolinjan ansiosta C40 her\u00e4tt\u00e4\u00e4 paljon enemm\u00e4n huomiota kuin XC40.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, C40 on suhteellisen kallis auto, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 C40:n sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syhinnalla voi ostaa eritt\u00e4in hyvin varustellun XC40 Recharge -mallin. T\u00e4m\u00e4 on melko yleist\u00e4, sill\u00e4 t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6autot ovat kalliita. Sin\u00e4ns\u00e4, jos pid\u00e4t siit\u00e4, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4 olla ostamatta C40:t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon toimintas\u00e4de Volvo C40:ll\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

C40:n lattian alla on kunnollinen 75 kWh:n akku, jonka toimintas\u00e4de riitt\u00e4\u00e4 antamaan noin 225 kilometrin toimintas\u00e4teen t\u00e4ydell\u00e4 latauksella. Volvo arvioi, ett\u00e4 t\u00e4yteen ladatulla C40:ll\u00e4 voi ajaa 270 mailia, mutta k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6n testit ovat osoittaneet, ett\u00e4 se riitt\u00e4\u00e4 noin 220-230 mailiin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan toimintas\u00e4de on ihan hyv\u00e4, mutta se ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n niin hyv\u00e4 kuin joillakin kilpailijoilla. Tesla Model Y:n toimintas\u00e4de on 330 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella, mik\u00e4 on melkoinen parannus C40:een verrattuna. Hyundai Ioniq 5 pystyy my\u00f6s yli 300 kilometriin, kuten my\u00f6s Kia EV6.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volvo C40:ss\u00e4 puhelinsovellus?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimmissa nykyaikaisissa s\u00e4hk\u00f6autoissa, my\u00f6s Volvo 40:ss\u00e4 on puhelinsovellus, jolla voi ohjata l\u00e4hes kaikkia ajokokemuksen osia. Mukana toimitetun sovelluksen avulla auton voi k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 et\u00e4n\u00e4, esil\u00e4mmitt\u00e4\u00e4 tai esij\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4 auton tarvittaessa, ja se voi aina kertoa, miss\u00e4 auto on, ja antaa lyhyen tilap\u00e4ivityksen kantomatkasta.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi siin\u00e4 on kaikki tarvittavat k\u00e4ytt\u00f6ohjeet ja erilaiset pikavalinnat palveluiden varaamista varten.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo C40 Recharge on upouusi Volvo coupe\/crossover SUV, joka perustuu nykyiseen XC40-alustaan. Se on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n Volvo XC40, mutta se on t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6istetty ja muotoiltu uudelleen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5334,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5336"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5336"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5336\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5337,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5336\/revisions\/5337"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5334"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5336"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5336"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5336"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}