{"id":5348,"date":"2022-11-15T16:10:08","date_gmt":"2022-11-15T16:10:08","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5348"},"modified":"2022-11-15T16:10:11","modified_gmt":"2022-11-15T16:10:11","slug":"kaikki-vuoden-2023-vw-atlas","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-vw-atlas\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 VW Atlas"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Atlas on yksi markkinoiden aliarvostetuimmista 3-rivisist\u00e4 katumaastureista, sill\u00e4 se tarjoaa runsaasti tilaa, teknologiaa ja mukavuuksia, mutta se ei maksa kovin paljon segmenttiin ja joihinkin kilpailijoihinsa n\u00e4hden. Vuoden 2023 Atlas on enimm\u00e4kseen vuoden 2022 Atlaksesta siirretty malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se saa vain hienovaraisia muutoksia, ei enemp\u00e4\u00e4 eik\u00e4 v\u00e4hemp\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken 2023 VW Atlasista, lue t\u00e4m\u00e4 artikkeli, sill\u00e4 kerromme sinulle kaiken, mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4. Ensinn\u00e4kin, vuoden 2023 mallin muutokset alkavat S-varustetason katoamisella, sill\u00e4 SE on nyt l\u00e4ht\u00f6tason malli. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki vuoden 2023 Atlas-mallit saavat 10,25-tuumaisen Cockpit-n\u00e4yt\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi vuoden 2023 Atlas on sama kuin vuoden 2022 Atlas. Moottorivaihtoehtoja on kaksi, pienempi 4-sylinterinen ja suurempi 6-sylinterinen. FWD on tarjolla alempiin malleihin, kun taas 4MOTION on vakiona 6-sylinterisess\u00e4 moottorissa. Muotoilullisesti Atlas n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 modernilta ja muiden VW-mallien kanssa samalta.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on vaihtelevaa, sill\u00e4 Atlasissa on kaikenlaista. Arvon\u00e4k\u00f6kulma on varmasti houkutteleva, sill\u00e4 Atlas alittaa useimmat kilpailijansa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on loistava, sill\u00e4 Atlakseen mahtuu jopa seitsem\u00e4n henkil\u00f6\u00e4 ilman mink\u00e4\u00e4nlaisia ongelmia. My\u00f6s tavaratila on suuri ja n\u00e4kyvyys erinomainen.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Atlas – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Atlaksen moottorivalikoima k\u00e4ynnistyy 2,0 litran nelisylinterisell\u00e4 mallilla, joka tarjoaa 235 hv ja 258 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Hy\u00f6tysuhteen kannalta voit odottaa saavasi 2.0L 4-sylinterisell\u00e4 jopa 23MPG yhdistettyyn kulutukseen. Jos haluat tehokkaamman moottorin, sinun on vaihdettava 3,6 litran V6-malliin, joka tarjoaa 276 hv ja 266 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4n moottorin yhdistetty kulutus on jopa 20MPG.<\/p>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, 2.0L Atlas -malliin saa FWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n, mutta voit vaihtaa 4MOTION-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jos maksat hieman enemm\u00e4n rahaa. My\u00f6s 3.6L:n vakiovarusteena on FWD, mutta suosittelemme 4MOTION AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, koska kyseess\u00e4 on suuri ja painava katumaasturi, joka tarvitsee kaiken mahdollisen pidon.<\/p>\n\n\n\n

Kaikkiin Atlas-malleihin saa 8-vaihteisen momentinmuunnin-automaattivaihteiston. T\u00e4m\u00e4 vaihteisto ei ole maailman nopein, mutta se sopii t\u00e4m\u00e4n auton luonteeseen, sill\u00e4 vaihteiden vaihtaminen on pehme\u00e4\u00e4 ja saumatonta.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Atlas – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 VW Atlas n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kolossaaliselta versiolta VW Tiguanista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4lt\u00e4 ja ylelliselt\u00e4. Jos haluat hieman enemm\u00e4n tyyli\u00e4 ja huomiota, valitse Cross Sport -malli, joka tarjoaa coupe-henkisen kaltevan kattolinjan, joka saa Atlaksen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n paljon siistimm\u00e4lt\u00e4, mutta se uhraa hieman takap\u00e4\u00e4n tilaa. Sis\u00e4tilat ovat todella kauniisti sisustetut, materiaalien laatu on kunnollinen ja niiss\u00e4 on paljon hy\u00f6dyllisi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus tuntuu suurelta ja hallitsevalta, mit\u00e4 useimmat ihmiset haluavat suurelta katumaasturilta. Atlas ei ole maastoauto, mutta se selviytyy liev\u00e4st\u00e4 maastoajosta ongelmitta. Kaiken kaikkiaan se rullaa melko paljon, mink\u00e4 vuoksi se suosii kruisailua dynaamisemman ajokokemuksen sijaan.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Atlas – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

J.D. Power arvioi VW Atlaksen luotettavuudeksi 70\/100, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 parhaimmillaan keskinkertaisen. Yleisimpi\u00e4 VW Atlaksen ongelmia ovat vialliset polttoainesuuttimet, polttoainepumpun vikaantuminen, lukuisat ongelmat ohjauspy\u00f6r\u00e4n kellojousen kanssa, j\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4minen sek\u00e4 oudot moottorin \u00e4\u00e4net ja t\u00e4rin\u00e4t, etenkin kun auto sammutetaan.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden ongelmien korjaaminen voi olla melko stressaavaa ja kallista, mink\u00e4 vuoksi jotkut ihmiset pysyv\u00e4t kaukana Atlaksesta. Jos kuitenkin huolehdit siit\u00e4 kunnolla etk\u00e4 k\u00e4yt\u00e4 sit\u00e4 v\u00e4\u00e4rin, Atlas voi olla luotettava ja pitk\u00e4ik\u00e4inen katumaasturi, kuten useimmat VW-mallit nyky\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Atlas – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Perusmalli SE-Trim Atlas alkaa 34 600 dollarista, kun taas korkeamman hintaluokan SEL-malli alkaa 44 390 dollarista. SEL R-Line Black -malli maksaa 48 090 dollaria, kun taas huippumalli SEL Premium R-Line -trimmi maksaa 51 790 dollaria, ja sill\u00e4 saa melko paljon kaikkea, mit\u00e4 silt\u00e4 haluaa. T\u00e4m\u00e4 hinta on hyv\u00e4 ottaen huomioon Atlaksen koon ja sen, mit\u00e4 Atlas tarjoaa, erityisesti verrattuna vastaaviin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin vain voi olla, sill\u00e4 Atlasiin mahtuu jopa seitsem\u00e4n ihmist\u00e4 kolossaaliseen matkustamoon, jossa on melko suuri tavaratila. Atlakseen on my\u00f6s todella helppo nousta ja poistua, ja lastenistuimen asentaminen on helppoa leve\u00e4sti avautuvien ovien ja helposti saavutettavien IsoFix-kiinnityspisteiden ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko vuoden 2023 VW Atlas sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat suuren, tilavan, turvallisen ja mukavan katumaasturin, jossa on kolme istuinrivi\u00e4, 2023 Atlas on ehdottomasti sen arvoinen. Se on katumaasturi, joka alittaa useimmat vastaavat eurooppalaiset suuret katumaasturit melkoisesti ja tarjoaa samalla l\u00e4hes identtisen kokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

Korkeat k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat jokseenkin v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6myys t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, joten se ei ole asia, joka demotivoisi useimpia ostajia. 2,0 litran nelisylinterinen malli on huomattavasti edullisempi, mink\u00e4 vuoksi se on suosituin malli, erityisesti 4MOTION-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 varustettuna.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2023 VW Atlas turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen Atlas on todella turvallinen auto on saanut t\u00e4ydellisen arvosanan kaikilta uskottavilta t\u00f6rm\u00e4ystestausorganisaatioilta, mukaan lukien IIHS. Sin\u00e4ns\u00e4 sinun ei tarvitse huolehtia turvallisuudesta Atlaksen kanssa, koska siin\u00e4 on runsaasti turvatyynyj\u00e4 ja koko joukko teknologia-avustimia, jotka pit\u00e4v\u00e4t sinut sek\u00e4 turvassa ett\u00e4 mukavana ymp\u00e4rist\u00f6st\u00e4 riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat VW Atlaksen kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Atlas kilpailee sellaisten katumaastureiden kanssa kuin Kia Telluride, Hyundai Palisade, Honda Pilot, Grand Cherokee, Ford Explorer ja Chevy Tahoe. N\u00e4ist\u00e4 kaikista Atlas tuntuu mielest\u00e4ni ylellisimm\u00e4lt\u00e4 ja erikoisimmalta, mutta monet muut t\u00e4m\u00e4n segmentin katumaasturit p\u00e4ihitt\u00e4v\u00e4t Atlaksen luotettavuudessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Atlas on yksi markkinoiden aliarvostetuimmista 3-rivisist\u00e4 katumaastureista, sill\u00e4 se tarjoaa runsaasti tilaa, teknologiaa ja mukavuuksia, mutta se ei maksa kovin paljon segmenttiin ja joihinkin kilpailijoihinsa n\u00e4hden. Vuoden 2023 Atlas<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5349,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5348"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5348"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5348\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5350,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5348\/revisions\/5350"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5349"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5348"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5348"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5348"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}