{"id":5375,"date":"2022-11-18T13:21:45","date_gmt":"2022-11-18T13:21:45","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5375"},"modified":"2022-11-18T13:21:47","modified_gmt":"2022-11-18T13:21:47","slug":"hyundai-ioniq-5-vs-polestar-2-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/hyundai-ioniq-5-vs-polestar-2-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Hyundai Ioniq 5 vs. Polestar 2 – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Viime vuosikymmenen aikana s\u00e4hk\u00f6autojen suosio on kasvanut valtavasti, ja useimmat autonvalmistajat ovat tuoneet markkinoille omat versionsa s\u00e4hk\u00f6autoista. Teslalla on Model 3, Kialla s\u00e4hk\u00f6auto6, VW:ll\u00e4.ID 4, Hyundailla Ioniq 5 ja Polestarilla Polestar 2. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa keskitymme vain Ioniq 5:een ja Polestar 2:een. Hyundai Ioniq 5 vs. Polestar 2 – kumpi on parempi?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2021, ja se yll\u00e4tti maailman. Ensinn\u00e4kin Ioniq 5 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta laatikkomaisen muotoilunsa ansiosta, jossa on aitoja muotoilun yksityiskohtia, jotka kohottavat kokemusta huomattavasti. Polestar oli aiemmin Volvon suorituskykyosasto, mutta my\u00f6hemmin se haarautui erilliseksi br\u00e4ndiksi, jolla on s\u00e4hk\u00f6autovisio, ja ensimm\u00e4inen Polestarin sarjatuotannossa oleva s\u00e4hk\u00f6auto on vuonna 2022 valmistuva Polestar 2.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 Ioniq 5 ett\u00e4 Polestar 2 ovat aivan k\u00e4rjess\u00e4, kun puhutaan nykyisten markkinoiden myydyimmist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista, koska molemmat tarjoavat tehoa, tehokkuutta, tilaa, turvallisuutta, teknologiaa ja haluttavuutta. Molempiin malleihin voi valita kahden akkukoon v\u00e4lill\u00e4, takaveto on vakiovaruste, mutta halutessasi voit valita my\u00f6s AWD-ajon.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilu on t\u00e4ysin subjektiivista, mutta emme voi sanoa, etteiv\u00e4tk\u00f6 n\u00e4m\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4isi huonoilta. Ne vaikuttavat my\u00f6s melko luotettavilta, mik\u00e4 on odotettavissa s\u00e4hk\u00f6autolta. Hintatasoltaan Polestar 2 maksaa hieman v\u00e4hemm\u00e4n kuin Ioniq 5, mutta hyvin varustellut mallit eiv\u00e4t eroa toisistaan liikaa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5<\/h2>\n\n\n\n

Ioniq 5:n l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 42 000 dollaria, ja sit\u00e4 saa kahdella eri akkukoolla, pienemm\u00e4ll\u00e4 58 kWh:n akulla ja suuremmalla 77 kWh:n akulla. Ensin mainittu tarjoaa joko 170hv tai 235hv riippuen siit\u00e4, valitsetko AWD:n vai et, kun taas j\u00e4lkimm\u00e4inen tarjoaa joko 217hv tai 306hv, my\u00f6s riippuen siit\u00e4, valitsetko AWD:n vai et. Ioniq 5:n voi odottaa kest\u00e4v\u00e4n enint\u00e4\u00e4n 303 kilometri\u00e4 t\u00e4ydell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

Hyundain mukaan Ioniq 5 tukee jopa 350 kW:n tasavirtalatausta, jolla Ioniq 5 voidaan ladata 0-80 %:sta vajaassa 18 minuutissa. Monet omistajat kuitenkin totesivat, ett\u00e4 Ioniq 5:n maksimilataus on useimmiten 230 kW:n teholla ja ett\u00e4 350 kW:n latausta voidaan tukea todella lyhyen aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Ioniq 5 on todella erinomainen, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 l\u00e4pikotaisin aidolta. Sis\u00e4tilat on sisustettu kauniisti, ja niiss\u00e4 on kaikki, mit\u00e4 tarvitset Ioniq 5:st\u00e4 nauttimiseen. Ajokokemus ei ole yht\u00e4 urheilullinen kuin Tesla Model 3:ssa tai joissakin muissa t\u00e4m\u00e4n segmentin urheilullisissa s\u00e4hk\u00f6autoissa, vaan kyse on enemm\u00e4n mukavuudesta ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyydest\u00e4 kuin kierrosajoista.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on arvioitu 73\/100, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 tulos, mutta ei paras mahdollinen s\u00e4hk\u00f6autolle. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4, sill\u00e4 Ioniq 5:ss\u00e4 on runsaasti tilaa takaistuimille, mutta tavaratila ei ole mik\u00e4\u00e4n kehuttava.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2<\/h2>\n\n\n\n

Polestar 2 on 45 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnallaan melko samanlainen kuin Ioniq 5. Moottorin osalta voit valita 225 hv:n moottorin ja 68 kWh:n akun, 408 hv:n moottorin ja 78 kWh:n akun tai 231 hv:n moottorin ja saman 78 kWh:n akun v\u00e4lill\u00e4. Polestar 2:n maksimiet\u00e4isyys on noin 317 mailia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat todella l\u00e4hell\u00e4 toisiaan.<\/p>\n\n\n\n

Suurin pikalatausnopeus on rajoitettu 150 kW:iin, mik\u00e4 on huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n kuin Ioniqin ”todellinen” latausnopeus, joka on useimmiten noin 230 kW. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Polestar 2:n voi ladata 0 prosentista 80 prosenttiin noin 30 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Polestar 2 on paljon yksinkertaisempi kuin Ioniq 5, sill\u00e4 Polestar pyrkii tekem\u00e4\u00e4n Polestar 2:sta minimalistisen. My\u00f6s sis\u00e4tilat ovat todella kauniisti sisustetut, ja niiss\u00e4 on paljon pehme\u00e4n tuntuisia materiaaleja, joiden tarkoituksena on nostaa ajokokemus luksusauton tasolle. Luotettavuus on 58\/100, mik\u00e4 on paljon huonompi kuin Ioniq 5:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, mutta Polestar 2 kaipaisi hieman suurempaa takaistuinta, sill\u00e4 se on yksi luokkansa huonoimmista.<\/p>\n\n\n\n

Tuomio – Hyundai Ioniq 5 on parempi.<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4ill\u00e4 kahdella valtavirran s\u00e4hk\u00f6autolla on paljon tarjottavaa, ja voittajan valitseminen t\u00e4ss\u00e4 oli todella vaikeaa. Ensinn\u00e4kin Ioniq 5 on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi auto, jossa on enemm\u00e4n istuintilaa, suurempi tavaratila ja parempi n\u00e4kyvyys. Vaikka Polestar 2 on saatavana jopa 400 hv:n teholla, suorituskyvyss\u00e4 ei ole oikeastaan mit\u00e4\u00e4n merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 etua.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 mik\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 kahdesta ei ole suorituskykyinen s\u00e4hk\u00f6auto, ja se on melko ilmeist\u00e4. Ioniq 5:ss\u00e4 on my\u00f6s pidempi akseliv\u00e4li, mink\u00e4 ansiosta se on mukavampi kuin Polestar 2. Ioniq 5:ss\u00e4 on my\u00f6s tiettyj\u00e4 turvallisuusominaisuuksia, kuten alam\u00e4kiavustin, vakiona, kun taas Polestar 2:ssa niit\u00e4 ei ole.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kukkuraksi Hyundai Ioniq 5 on huomattavasti luotettavampi auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi pysty\u00e4 tarjoamaan sinulle paljon luotettavampi kokemus. Polestar 2 tuntuu sis\u00e4lt\u00e4 premium-tuotteelta, mutta se on l\u00e4hes ainoa asia, jossa Polestar todella voittaa Ioniq 5:n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 5 turvallisempi kuin Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5:ss\u00e4 on vakiona tiettyj\u00e4 turvallisuusominaisuuksia, kuten alam\u00e4ki-avustin tai takapenkin muistutin, joita ei ole saatavilla Polestar 2:een. Ioniq 5:ss\u00e4 on vakiona my\u00f6s takat\u00f6rm\u00e4ysvaroitin, kun taas Polestarissa se on lis\u00e4varuste. T\u00f6rm\u00e4yssuojauksen osalta molemmat ovat viiden t\u00e4hden autoja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 5 ylellisempi kuin Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

Ioniq 5 on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta hieman mukavampi, mutta Polestar 2:ssa on laadukkaammat sisustusmateriaalit ja hieman hiljaisempi ajo. Molemmat ovat siis mukavia ja miellytt\u00e4vi\u00e4, mutta jos pit\u00e4isi valita, kumpi on ylellisempi, sen on oltava Polestar 2.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 5 parempi perheauto kuin Polestar 2?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 alalla molemmat p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 todella hyvin, mutta useimmille perheille on parempi valita Ioniq 5. Siin\u00e4 on vain tiettyj\u00e4 ominaisuuksia, jotka auttavat sinua, jos kuljetat jatkuvasti useita ihmisi\u00e4. Polestar 2 saattaa tuntua miellytt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 paikalta viett\u00e4\u00e4 aikaa, mutta Ioniq 5 tuntuu kokonaisuutena paremmalta paketilta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Viime vuosikymmenen aikana s\u00e4hk\u00f6autojen suosio on kasvanut valtavasti, ja useimmat autonvalmistajat ovat tuoneet markkinoille omat versionsa s\u00e4hk\u00f6autoista. Teslalla on Model 3, Kialla s\u00e4hk\u00f6auto6, VW:ll\u00e4.ID 4, Hyundailla Ioniq 5 ja Polestarilla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4776,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36,38],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5375"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5375"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5375\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5376,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5375\/revisions\/5376"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4776"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5375"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5375"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5375"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}