{"id":5386,"date":"2022-11-20T08:01:35","date_gmt":"2022-11-20T08:01:35","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5386"},"modified":"2022-11-20T08:01:37","modified_gmt":"2022-11-20T08:01:37","slug":"kaikki-vuoden-2023-vw-amarok","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-vw-amarok\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 VW Amarok"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen on vihdoin paljastanut tulevan vuoden 2023 VW Amarokin, ja uudessa Amarokissa on paljon muutoksia verrattuna edelt\u00e4v\u00e4\u00e4n malliin. Vaikka Amarok ei olekaan Yhdysvaltain myyntimenestys, sill\u00e4 useimmat yhdysvaltalaiset asiakkaat ovat kiinnostuneita Yhdysvalloissa ja Aasiassa valmistetuista pickupeista, vuoden 2023 Amarok toivoo muutosta t\u00e4h\u00e4n. Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken 2023 VW Amarokista, lue t\u00e4m\u00e4 artikkeli!<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin on todettava, ett\u00e4 uusi Amarok ei ole tulossa Yhdysvaltoihin, mik\u00e4 on s\u00e4\u00e4li, sill\u00e4 se jakaa alustansa eritt\u00e4in menestyneen Ford Rangerin kanssa, mutta sill\u00e4 on oma identiteetti ja muotoilu. Moottoripuolella vuoden 2023 Amarok saa nelj\u00e4 diesel- ja bensiinimoottoria, jotka kaikki ovat tehokkaita, hienostuneita ja suhteellisen tehokkaita.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Amarok n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 r\u00e4v\u00e4k\u00e4lt\u00e4 ja komentavalta ja paljon erilaiselta kuin Ranger. Sis\u00e4tiloissa on suuri pystysuora infotainment-n\u00e4ytt\u00f6 ja digitaalinen mittaristo. Pystysuora kojelauta muistuttaa Rangerin kojelautaa, mutta se on kauttaaltaan verhoiltu laadukkaammilla materiaaleilla.<\/p>\n\n\n\n

Voimme odottaa uuden Amarokin olevan yht\u00e4 luotettava kuin Rangerin, koska se k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samaa alustaa. Arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 on tarjolla todella hyvin, sill\u00e4 Amarok on saatavana yksi- tai kaksiohjaamomallina, jossa on tilava s\u00e4nky ja paljon sis\u00e4tilaa.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Amarok – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

VW Amarokiin saa nelj\u00e4 eri moottoria. Kaksi dieselmoottoria l\u00f6ytyy monista VW:n malleista ja ne ovat 2,0 litran TDI-nelisylinteriset yksik\u00f6t, jotka tarjoavat joko 168 hv tai 201 hv kaksoisturbomalleissa. Valikoiman ylin dieselmoottori on 3.0L V6, joka tarjoaa 238hv tai 247hv riippuen kokoonpanosta ja haluamastasi tehosta.<\/p>\n\n\n\n

Joillekin markkinoille on tulossa my\u00f6s Fordilta per\u00e4isin oleva 2,3 litran moottori, joka tuottaa l\u00e4hes 300 hv. Kaikki yli 200 hv:n moottorit yhdistet\u00e4\u00e4n Fordin tunnettuun 10-vaihteiseen automaattivaihteistoon, kun taas pienemm\u00e4t moottorit toimitetaan 6-vaihteisella automaattivaihteistolla tai joillakin markkinoilla jopa 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee muuhun voimansiirtoon, voit valita joko vakiovarusteisen 4MOTION AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n tai kehittyneemm\u00e4n, valittavissa olevan 4×4-j\u00e4rjestelm\u00e4n. Joillekin markkinoille on kuitenkin tulossa RWD-malli, joka on todenn\u00e4k\u00f6isesti Ford Rangerin malli, sill\u00e4 VW ei ole tunnettu takavetoisten autojen valmistajana.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Amarok – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee muotoiluun, vuoden 2023 Amarokissa on t\u00e4ysin uudistettu ulkoasu ja suuremmat mitat kauttaaltaan. Amarokissa on my\u00f6s uudemmat LED-valot ymp\u00e4riins\u00e4 ja paljon korkeampi konepelti, joka muistuttaa Ford Rangerin konepelti\u00e4. Sis\u00e4tilat perustuvat Rangerin sis\u00e4tiloihin, mutta niiss\u00e4 on VW:n design-identiteetti, joka saa sen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n todella hyv\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus muistuttaa todenn\u00e4k\u00f6isesti uuden Ford Rangerin ajokokemusta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Amarok on melko maastokelpoinen, mutta samalla my\u00f6s rauhallinen kaupunkikaduilla. Kyseess\u00e4 ei ole dynaaminen pick-up, mutta se p\u00e4rj\u00e4\u00e4 mutkissa, sill\u00e4 sen jousitus on j\u00e4ykk\u00e4 ja se pystyy hallitsemaan Amarokin\/Rangerin painoa todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Amarok – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 VW Amarok ei ole viel\u00e4 julkaistu, joten emme voi sanoa, onko se luotettava auto vai ei. Koska Amarok kuitenkin perustuu uuteen 2023 Rangeriin, on odotettavissa, ett\u00e4 se on melko luotettava, jos uusi Ranger on l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n l\u00e4htev\u00e4\u00e4 Rangeria.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Ranger eroaa melko paljon vuoden 2023 Rangerista, mutta n\u00e4ill\u00e4 on melko paljon yhteisi\u00e4 osia kesken\u00e4\u00e4n. Niinp\u00e4 2022 Ranger sai J.D. Powerin luotettavuusluokituksen 85\/100, jota pidet\u00e4\u00e4n erinomaisena.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Amarok – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Uusi VW Amarok alkaa todenn\u00e4k\u00f6isesti noin 32 000 punnasta arvonlis\u00e4veroineen Isossa-Britanniassa, noin 45 890 dollarista Australiassa ja noin 35 000 eurosta Euroopassa. Korkeamman hintaluokan malleissa t\u00e4m\u00e4 hinta nousee huomattavasti, mutta n\u00e4m\u00e4 ovat dieselmoottorilla varustettujen, nelivetoisten ja yhden ohjaamon kokoonpanolla varustettujen l\u00e4ht\u00f6tason mallien hintaluokkia.<\/p>\n\n\n\n

Jos k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on t\u00e4rke\u00e4\u00e4, Amarokin kaksiohjaamoversio on sinulle sopiva, mutta jos haluat riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa etumatkustajille etk\u00e4 usein kuljeta takamatkustajia, yksiohjaamoversion pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4. Vuodepaikan koko on noin 5 jalkaa, mik\u00e4 on sama kuin Rangerissa. N\u00e4kyvyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4 pystysuoran ajoasennon ansiosta, eik\u00e4 kuolleita kulmia ole liikaa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko 2023 VW Amarok sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos omistat vanhemman VW Amarok -mallin ja ajattelit p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 sen, 2023-malli on todellakin sen arvoinen, koska siin\u00e4 on koko joukko p\u00e4ivityksi\u00e4 ja se on todenn\u00e4k\u00f6isesti luotettava, koska Ford tekee luotettavia pienempi\u00e4 pickup-kuorma-autoja.<\/p>\n\n\n\n

Amarokin edut Rangeriin verrattuna ovat, ett\u00e4 Amarok tuntuu hieman erikoisemmalta ja ylellisemm\u00e4lt\u00e4, mit\u00e4 ihmiset haluavat p\u00e4ivitt\u00e4iselt\u00e4 kuljettajalta. Kaiken kaikkiaan Amarok on sek\u00e4 hyv\u00e4 cruiser ett\u00e4 kunnollinen ty\u00f6juhta, mik\u00e4 on juuri sit\u00e4, mit\u00e4 pienen ja keskikokoisen pickupin ostajat haluavat.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2023 VW Amarok turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Koska vuoden 2023 Amarok jakaa suurimman osan osistaan Ford Rangerin kanssa, voimme odottaa sen olevan todella luotettava kuorma-auto. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se saa kaikki uusimmat ja edistyksellisimm\u00e4t avustavat ominaisuudet, kuten kuolleen kulman avustimen, kaistalla pysymisen avustimen, riste\u00e4v\u00e4n liikenteen varoittimen, mukautuvan vakionopeudens\u00e4\u00e4timen ja monia muita siihen liittyvi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan, jos turvallisuus on etusijalla, sinulla ei pit\u00e4isi olla ongelmia Amarokin kanssa, sill\u00e4 se tarjoaa todella laajan paletin kaikkia nykyaikaisia turvallisuusominaisuuksia, joita voit odottaa vuoden 2023 kuorma-autolta.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat 2023 VW Amarokin kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

VW Amarok kilpailee veljens\u00e4, Ford Rangerin, mutta my\u00f6s Chevrolet Coloradon ja GMC Canyonin kanssa. Toyota Hilux on my\u00f6s todella samanlainen kuorma-auto, kun taas Nissan Navara ja Mitsubishi Strada ovat my\u00f6s kovia kilpailijoita.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan mielest\u00e4ni Ranger, Amarok ja Toyota Hilux ovat t\u00e4m\u00e4n segmentin parhaita, koska ne ovat k\u00e4ytt\u00f6kelpoisimpia ja parhaiten varusteltuja.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen on vihdoin paljastanut tulevan vuoden 2023 VW Amarokin, ja uudessa Amarokissa on paljon muutoksia verrattuna edelt\u00e4v\u00e4\u00e4n malliin. Vaikka Amarok ei olekaan Yhdysvaltain myyntimenestys, sill\u00e4 useimmat yhdysvaltalaiset asiakkaat ovat kiinnostuneita<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5387,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5386"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5386"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5386\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5388,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5386\/revisions\/5388"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5387"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5386"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5386"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5386"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}