{"id":5389,"date":"2022-11-20T09:12:00","date_gmt":"2022-11-20T09:12:00","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5389"},"modified":"2022-11-20T09:12:02","modified_gmt":"2022-11-20T09:12:02","slug":"kaikki-vuoden-2023-volvo-xc90sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-volvo-xc90sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Volvo XC90:st\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Volvo XC90 on suurin ja ylellisin Volvon merkill\u00e4 varustettu katumaasturi, joka on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 saatavilla. XC90 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2002, ja nykyinen sukupolvi debytoi vuonna 2015, kun taas facelift tapahtui mallivuodelle 2019\/2020. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 XC90 on l\u00e4hestym\u00e4ss\u00e4 elinkaarensa loppua ja se korvataan pian upouudella mallilla.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2023 XC90 saa my\u00f6s muutaman merkitt\u00e4v\u00e4n muutoksen verrattuna mallivuoteen 2022. Suurin muutos on se, ett\u00e4 Volvo luopuu kokonaan aiemmista varustetasoista, jotka on nyt korvattu Volvo XC90 Core-, Pro- ja Ultimate-varustetasoilla. Moottoripaletti pysyy samana, mik\u00e4 tarkoittaa 2,0 litran 4-sylinterist\u00e4 moottoria koko mallistossa.<\/p>\n\n\n\n

Huipputason Recharge-mallissa on kuitenkin todenn\u00e4k\u00f6isesti hieman enemm\u00e4n toimintas\u00e4de. Muihin muutoksiin kuuluvat uusi Google-pohjainen AI-\u00e4\u00e4ni-infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 ja p\u00e4ivitykset. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 XC90 pysyy enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samana kuin mallivuonna 2022, mik\u00e4 ei ole huono asia, sill\u00e4 XC90 on todella tyylik\u00e4s ja uskomattoman turvallinen katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on luokan keskitasoa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 XC90 on hyv\u00e4, mutta ei mit\u00e4\u00e4n huippuluokkaa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on erinomaista, ja l\u00e4ht\u00f6hinta nousee mallivuoteen 2022 verrattuna, mutta ei paljon.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC90 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, XC90:n voimansiirtoon ei tule kovinkaan paljon muutoksia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit edelleen valita 2,0 litran 4-sylinteristen moottoreiden joukosta, mutta kaikki on nyt varustettu mild-hybriditekniikalla. Alkutason 2.0L 4-sylinterinen tarjoaa 247 hv, kun taas korkeamman hintaluokan 2.0L-malli tarjoaa 295 hv.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat PHEV XC90:n, voit valita XC90 Recharge -mallin, joka tarjoaa 455 hv s\u00e4hk\u00f6moottorin ja 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin yhdistelm\u00e4ll\u00e4. K\u00e4ytt\u00f6nopeusarvot ovat 22\/28MPG 247hv-mallissa, 20\/26MPG 295hv-mallissa ja 66MPGe Recharge PHEV -mallissa. Kaikissa n\u00e4iss\u00e4 on 8-vaihteinen automaattivaihteisto ja AWD.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan jotkut n\u00e4kisiv\u00e4t XC90:n mieluummin 6-sylinterisell\u00e4 moottorilla, mutta Volvo on osoittanut, ettei 6-sylinterist\u00e4 moottoria tarvita, jotta suuri katumaasturi tuntuisi riitt\u00e4v\u00e4n tehokkaalta.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC90 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 Volvo XC90 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samalta kuin vuoden 2022 malli, mik\u00e4 ei ole huono asia, sill\u00e4 XC90 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 minimalistiselta, mutta todella tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4 ja tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4. Etup\u00e4\u00e4 on sile\u00e4, kun taas sivuprofiili on hieman laatikkomaisempi. Sek\u00e4 etu- ett\u00e4 taka-ajovalot n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t futuristisilta ja ovat t\u00e4ysin LED-valoja. Sis\u00e4tilat ovat niin ruotsalaiset kuin vain voi olla, ja niiss\u00e4 on uskomattoman mukavat istuimet, muotokuvamainen infotainment-n\u00e4ytt\u00f6 ja pystysuora kojelauta.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksessa ei ole mit\u00e4\u00e4n erikoista, sill\u00e4 XC90 ajaa kuten useimmat muutkin luksusmaasturit. Se ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 dynaaminen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 BMW X5 tuntuu paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ajaa. Kaiken kaikkiaan se on vain suuri perhe-SUV, joka asettaa mukavuuden, helppok\u00e4ytt\u00f6isyyden ja kruisailun nopeuden, ketteryyden ja k\u00e4sitelt\u00e4vyyden edelle.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC90 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

J.D. Power my\u00f6nsi vuoden 2022 XC90:lle luotettavuusarvosanan 70\/100, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 XC90 on keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi k\u00e4rsi\u00e4 monista erilaisista ongelmista, joista joidenkin korjaaminen voi maksaa melkoisen summan rahaa. T\u00e4m\u00e4 on kuitenkin tavallista useimmiten kaikissa t\u00e4m\u00e4n segmentin luksusmaastureissa, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 maasturit ovat t\u00e4ynn\u00e4 tekniikkaa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 XC90:n ongelmia ovat vesivuodot, suuri \u00f6ljynkulutus, polttoaineen t\u00e4ytt\u00f6putkiongelmat, jarrujen ongelmat ja s\u00e4hk\u00f6ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC90 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Uuden 2023 XC90:n hinta alkaa 57 000 dollarista Core-mallissa, 60 000 dollarista Core Plus-mallissa ja 70 000 dollarista Ultimate-mallissa, jos se on varustettu B-sarjan moottoreilla. Jos kuitenkin haluat Recharge PHEV -mallin, hinnat vaihtelevat 70 000 ja 80 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4 huipputason Recharge Ultimate -mallissa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, sill\u00e4 XC90 tarjoaa seitsem\u00e4n istuinta, suuren tavaratilan ja paljon tilaa kahdella eturivill\u00e4. Siihen on my\u00f6s helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja n\u00e4kyvyys on erinomainen. Se on hyv\u00e4 perhemaasturi, jossa on kauttaaltaan monia perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa vuoden 2023 Volvo XC90?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2023 Volvo XC90 edustaa pient\u00e4 muutosta verrattuna mallivuoteen 2022, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun pit\u00e4isi olla tyytyv\u00e4inen joko vuoden 2022 tai 2023 malliin. On totta, ett\u00e4 2023-malli saa hieman taloudellisemmat moottorit, mutta kaiken kaikkiaan 2022- ja 2023-mallit ovat samanlaisia.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, Volvo XC90 on kauttaaltaan todella hyv\u00e4 katumaasturi, sill\u00e4 se tarjoaa kirjaimellisesti kaiken, mit\u00e4 katumaasturilta voi toivoa. Jos pid\u00e4t Volvon muotoilusta etk\u00e4 kaipaa suorituskykyist\u00e4 katumaasturia tai sellaista, jossa on 6-sylinterinen moottori, Volvo XC90 on todella hyv\u00e4 valinta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volvo XC90 luksusmaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo XC90 on todellinen luksusmaasturi, ja se kilpailee Audi Q7:n kaltaisten autojen kanssa, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat todella samanlaisia. Ensinn\u00e4kin molemmat ovat molempien valmistajien suurimpia katumaastureita, mutta mik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 ei ole todella t\u00e4ysikokoinen katumaasturi. Ne tulevat vakiona viisipaikkaisina, mutta niit\u00e4 voi saada my\u00f6s jopa seitsem\u00e4npaikkaisina.<\/p>\n\n\n\n

XC90:ss\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n sellaista, mik\u00e4 ei olisi todellista luksus-SUV-tasoa, mink\u00e4 vuoksi my\u00f6s sen hinta on tiukasti luksus-SUV-segmentiss\u00e4. Kaiken kaikkiaan siin\u00e4 on kaikki tarvittavat ominaisuudet, joita voit odottaa luksus-SUV:lta, mutta vain Volvon puvussa.<\/p>\n\n\n\n

Milloin seuraavan sukupolven Volvo XC90 ilmestyy?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo on juuri paljastanut upouuden EX90:n, joka on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n uuden XC90:n s\u00e4hk\u00f6inen versio. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4emme todenn\u00e4k\u00f6isesti pian XC90:n seuraavan sukupolven, joka varmasti jakaa useimmat muotoilun piirteet uuden Volvo EX90:n kanssa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo XC90 on suurin ja ylellisin Volvon merkill\u00e4 varustettu katumaasturi, joka on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 saatavilla. XC90 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2002, ja nykyinen sukupolvi debytoi vuonna 2015, kun taas facelift<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5390,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5389"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5389"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5389\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5391,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5389\/revisions\/5391"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5390"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5389"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5389"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5389"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}