{"id":5401,"date":"2022-11-20T10:36:36","date_gmt":"2022-11-20T10:36:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5401"},"modified":"2022-11-20T10:36:38","modified_gmt":"2022-11-20T10:36:38","slug":"2024-mercedes-benz-eqg-mita-odottaa-innolla","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2024-mercedes-benz-eqg-mita-odottaa-innolla\/","title":{"rendered":"2024 Mercedes-Benz EQG – Mit\u00e4 odottaa innolla?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz G-luokka, tai kuten se yleisesti tunnetaan – G Wagon, saa pian s\u00e4hk\u00f6isen serkkunsa Mercedes Benz EQG:n muodossa. EQG tulee jatkamaan melkoisen monien jo saatavilla olevien Mercedeksen s\u00e4hk\u00f6isten katumaastureiden kehityst\u00e4. EQG tulee olemaan todellinen Mercedes G Wagon, mutta siin\u00e4 on bensiinin sijaan akut.<\/p>\n\n\n\n

G-luokka tilattiin alun perin sotilasajoneuvoksi, mutta se otettiin my\u00f6hemmin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n maantieliikenteess\u00e4, kun Mercedes n\u00e4ki, millainen potentiaali G-luokasta voi tulla. Samaa voidaan sanoa Land Rover Defenderist\u00e4, joka my\u00f6s julkistettiin ja josta tuli uskomattoman suosittu hy\u00f6tyajoneuvojen omistajien keskuudessa. G-luokka meni kuitenkin askeleen pidemm\u00e4lle, ja se tuli tunnetuksi rikkaiden Mercedes-Benzin luksusautona.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiseksi EQQ:sta on l\u00e4hinn\u00e4 tarkoitus tulla, ja se k\u00e4y ilmi heti, kun sen n\u00e4kee silmiins\u00e4. Mercedes kuitenkin sanoi, ett\u00e4 my\u00f6s EQG pysyy uskollisena juurilleen, sill\u00e4 siit\u00e4 tulee sek\u00e4 maastoauto ett\u00e4 luksusmaasturi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme kaiken vuoden 2023 Mercedes-Benz EQS:st\u00e4 – Mit\u00e4 odottaa ja mit\u00e4 odottaa. Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 lis\u00e4\u00e4 Mercedeksen ”s\u00e4hk\u00f6\u00e4 \u00e4lykk\u00e4\u00e4st\u00e4 Gel\u00e4ndewagenista, muista lukea t\u00e4m\u00e4 artikkeli.<\/p>\n\n\n\n

2024 Mercedes-Benz EQG – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Meill\u00e4 ei ole t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tietoa voimansiirtotiedoista, sill\u00e4 ne tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti vuoden 2022 lopulla tai vuoden 2023 alussa. Voimme kuitenkin sanoa, ett\u00e4 EQG:ss\u00e4 ei todenn\u00e4k\u00f6isesti tule olemaan EQS:st\u00e4 tuttua 108 kWh:n akkua, sill\u00e4 EQS on yksinkertaisesti aivan liian lyhyt, jotta se mahtuisi siihen. Mercedes voisi muuttaa akun rakennetta, mutta niin ei todenn\u00e4k\u00f6isesti tapahdu.<\/p>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti EQG:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n joko 90 kWh:n pienemp\u00e4\u00e4 akkua tai Mercedes tuo markkinoille uuden akun EQG:t\u00e4 ja monia muita tulevia Mercedes EQ -autoja varten. N\u00e4imme joitakin kuvia, joissa Mercedes esitteli EQG:t\u00e4, jonka kojelaudalla oli 75 prosentin akku (196 mailia j\u00e4ljell\u00e4), mik\u00e4 voisi viitata siihen, ett\u00e4 EQG:ll\u00e4 voidaan ajaa yli 260 mailia kyseisess\u00e4 mallissa.<\/p>\n\n\n\n

Joitakin keskusteluja k\u00e4ytiin kuitenkin siit\u00e4, ett\u00e4 EQG:ss\u00e4 k\u00e4ytett\u00e4isiin aivan uutta akkua, joka perustuu piianodikemiaan, joka voisi tehd\u00e4 siit\u00e4 entist\u00e4 tehotihe\u00e4mm\u00e4n tekem\u00e4tt\u00e4 siit\u00e4 kuitenkaan vaarallista. Meid\u00e4n on kai odotettava ja katsottava, toteutuuko t\u00e4m\u00e4 todella EQG:n kohdalla. Oli miten oli, Mercedes ei varmasti aio pihistell\u00e4 rakkaan G Wagoninsa kanssa.<\/p>\n\n\n\n

2024 Mercedes-Benz EQG – muotoilu<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilun osalta Mercedes-Benz EQG muistuttaa selv\u00e4sti tavallista Mercedes-Benz G-luokkaa, mik\u00e4 ei ole lainkaan huono asia. Vaikka olemme n\u00e4hneet vain konseptin, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 tuotantoversio ei tule muuttumaan kovinkaan rajusti, sill\u00e4 EQG ei aio keksi\u00e4 G-luokan muotoilua uudelleen, vaan pikemminkin t\u00e4ydent\u00e4\u00e4 sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Konseptiautossa on my\u00f6s n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4 suuret monoblock-tyyliset vanteet, mik\u00e4 on odotettavissa, sill\u00e4 ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t aerodynaamisilta. Lis\u00e4ttyjen LED-valojen ja LED-s\u00e4leik\u00f6n ansiosta sarjatuotantoauto tulee ottamaan k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n jonkinlaisen lis\u00e4valaistuksen etuosassa, sill\u00e4 se on jonkinlainen tunnusomainen piirre kaikissa EQ-sarjan autoissa.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilojen ei ole tarkoitus muuttua dramaattisesti, vaan niiss\u00e4 on vain pieni\u00e4 yksityiskohtia siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4. My\u00f6s istuimiin ja muuhun verhoiluun on odotettavissa kest\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 materiaaleja. Mercedes esitteli EQG:t\u00e4 my\u00f6s suurella LED-takavarren renkaalla, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hienolta ja on toivottavasti saatavilla tuotantoversioon.<\/p>\n\n\n\n

2024 Mercedes-Benz EQG – Alusta ja maastoajo<\/h2>\n\n\n\n

Aivan viimeisimm\u00e4t huhut viittaavat siihen, ett\u00e4 EQG tulee k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n alustaa, jolla G-luokka jo sijaitsee. T\u00e4m\u00e4 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia, sill\u00e4 polttomoottoriautojen alustoihin perustuvat EV:t ovat usein v\u00e4hemm\u00e4n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4 ja tehokkaita, koska ne eiv\u00e4t pysty hallitsemaan tilaa t\u00e4llaisella alustalla paremmin kuin aivan uudella alustalla.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 asia on kuitenkin se, ett\u00e4 EQG:ss\u00e4 s\u00e4ilyy kaikki se maastokelpoisuus, joka on jo olemassa olevassa G-luokassa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 EQG:ss\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti G-luokan kuuluisat kolmisulkuiset tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6t. N\u00e4in ollen EQG on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi markkinoiden kyvykk\u00e4immist\u00e4 maastokelpoisista s\u00e4hk\u00f6autoista.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Milloin Mercedes EQG tulee myyntiin?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes EQG tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti markkinoille vuonna 2024, mutta jotkut sanovat, ett\u00e4 EQG tulee saataville vasta vuonna 2025. J\u00e4\u00e4mme odottamaan, sill\u00e4 t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 EQG:st\u00e4 on melko ristiriitaista tietoa ainakin julkaisup\u00e4iv\u00e4n osalta.<\/p>\n\n\n\n

Meid\u00e4n on kuitenkin pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 useimmat autonvalmistajat kamppailevat nyky\u00e4\u00e4n mikropiiripulan ja h\u00e4iriintyneiden toimitusketjujen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 katumaasturit kilpailevat Mercedes EQG:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes EQG tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti kilpailemaan Ford Bronco EV:n, Jeep Recon EV:n ja mahdollisesti jopa s\u00e4hk\u00f6isen Range Roverin kanssa. EQG:ll\u00e4 on paljon kilpailijoita monilla segmenteill\u00e4, mutta todellisuudessa EQG tavoittelee s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isten luksusmaastureiden markkinoita, joihin kuuluvat Range Rover, uusi Defender, Lexus LX ja jopa Benteyga.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon Mercedes-Benz EQG maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

USA:n hinnan odotetaan olevan noin 150 000 dollaria ennen veroja, mutta se on mahdollisesti hieman liian alhainen s\u00e4hk\u00f6iselle G-luokalle. Ottaen huomioon, ett\u00e4 l\u00e4ht\u00f6tason G550 maksaa yleens\u00e4 noin saman verran uudesta, en yll\u00e4ttyisi, jos EQG:n l\u00e4ht\u00f6hinta alkaisi l\u00e4henty\u00e4 200 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Hinnat nousevat jatkuvasti, ja Mercedes todenn\u00e4k\u00f6isesti seuraa t\u00e4t\u00e4 suuntausta. Jos EQG tulee vuoden tai kahden p\u00e4\u00e4st\u00e4, se ei tule olemaan niin halpa kuin useimmat ennustavat t\u00e4n\u00e4\u00e4n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz G-luokka, tai kuten se yleisesti tunnetaan – G Wagon, saa pian s\u00e4hk\u00f6isen serkkunsa Mercedes Benz EQG:n muodossa. EQG tulee jatkamaan melkoisen monien jo saatavilla olevien Mercedeksen s\u00e4hk\u00f6isten katumaastureiden<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5402,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5401"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5401"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5401\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5403,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5401\/revisions\/5403"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5402"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5401"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5401"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5401"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}