{"id":5404,"date":"2022-11-20T10:52:41","date_gmt":"2022-11-20T10:52:41","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5404"},"modified":"2022-11-20T10:52:43","modified_gmt":"2022-11-20T10:52:43","slug":"kaikki-vuoden-2023-mercedes-benz-eqs-katumaasturista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-mercedes-benz-eqs-katumaasturista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Mercedes-Benz EQS -katumaasturista"},"content":{"rendered":"\n

2023 Mercedes-Benz EQS SUV edustaa sit\u00e4, mit\u00e4 Mercedeksen mielest\u00e4 ylellisen t\u00e4ysikokoisen perhemaasturin pit\u00e4isi olla. EQS sijoittuu Mercedes EQ SUV -malliston huipulle, ja se muistuttaa eniten lippulaiva Mercedes EQS sedania. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme sinulle kaiken 2023 Mercedes-Benz EQS SUV:sta ja siit\u00e4, miksi sinun pit\u00e4isi mahdollisesti harkita sellaista tulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, EQS SUV perustuu l\u00f6yh\u00e4sti EQS sedaniin. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi jakavat useimmat osat kesken\u00e4\u00e4n, mutta EQS SUV on seitsenpaikkainen ja siin\u00e4 on yleisesti ottaen enemm\u00e4n sis\u00e4tilaa. Se on my\u00f6s korkeammalla maasta, mik\u00e4 mahdollistaa liev\u00e4n tai kohtalaisen maastokelpoisen maastok\u00e4yt\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Mallistoon kuuluu EQS 450+ ja tehokkaampi EQS 580, joissa molemmissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n samaa voimansiirtoa kuin EQS sedanissa. Muotoilullisesti EQS SUV muistuttaa kompaktia EQC:t\u00e4, mutta sen mitat ovat huomattavasti suuremmat. Sis\u00e4tilat on verhoiltu korkealuokkaisemmilla materiaaleilla ja tutuilla vaikuttavilla Mercedes-laajakuvan\u00e4yt\u00f6ill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on melko viile\u00e4 ja mukava, mutta matala painopiste tekee EQS SUV:sta dynaamisemman kuin GLS SUV:sta. Se voi olla kallis ja ulkon\u00e4k\u00f6 ei ehk\u00e4 ole kaikkien mieleen, mutta EQS SUV on varmasti l\u00e4pikotaisin t\u00e4ysikokoinen ylellinen s\u00e4hk\u00f6inen luksusmaasturi.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz EQS SUV – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

EQS450+:ssa on 335 hv:n yksitt\u00e4inen s\u00e4hk\u00f6moottori, joka py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 takapy\u00f6ri\u00e4 ja tekee EQS SUV:sta takavetoisen katumaasturin. Tehokkaampi EQS580 kasvattaa t\u00e4m\u00e4n tehon 536hv:hen ja 630lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttiin lis\u00e4moottorin ansiosta, joka antaa voimaa etupy\u00f6rille, mik\u00e4 tekee EQS580:st\u00e4 AWD SUV:n.<\/p>\n\n\n\n

Molemmissa versioissa on melko tuttu 108 kWh:n akku, mutta lis\u00e4painon ja suuremman vastuksen ansiosta EQS SUV ei ole yht\u00e4 tehokas kuin EQS sedan. Siksi voit odottaa EQS450+:n kest\u00e4v\u00e4n noin 305 kilometri\u00e4 t\u00e4ydell\u00e4 latauksella, kun taas tehokkaampi EQS580 riitt\u00e4\u00e4 vain noin 285 kilometriin t\u00e4ydell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 puoli on, ett\u00e4 molemmat versiot tukevat 200 kW:n DC-pikalatausta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 akku ladataan 10 prosentista 80 prosenttiin noin 30 minuutissa. EQS580:n nopeus 0-100 km\/h kest\u00e4\u00e4 noin 4,5 sekuntia, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi n\u00e4in suurelle ajoneuvolle.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz EQS SUV – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 EQS sedan ja EQS SUV jakavat suurimman osan osistaan kesken\u00e4\u00e4n heti, kun niit\u00e4 katsoo. EQS SUV on huomattavasti korkeampi, leve\u00e4mpi ja istuu paljon korkeammalla maasta, mik\u00e4 antaa sille tavanomaisen SUV-asennon, kun taas EQS sedan on viel\u00e4 virtaviivaisempi ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sedanilta.<\/p>\n\n\n\n

EQS SUV:n voi saada maasturimaisilla yksityiskohdilla, kuten astinlaudoilla, py\u00f6rien ymp\u00e4rill\u00e4 olevalla muovisuojalla ja muilla pienemmill\u00e4 lis\u00e4varusteilla. Sis\u00e4tilat ovat hyvin pitk\u00e4lti samanlaiset, mutta se on hyv\u00e4 asia, sill\u00e4 ”Hyperscreen” on tavallaan j\u00e4rkev\u00e4 n\u00e4in suuressa autossa. Kaikki on verhoiltu mukavalla nahalla, alumiinilla, puulla tai mustalla pianomuovilla.<\/p>\n\n\n\n

Ajettaessa EQS SUV ei tunnu lainkaan dynaamiselta, vaan se on rauhallinen katumaasturi, jossa on uskomaton \u00e4\u00e4nieristys ja todella mukava kyyti. Se on suunniteltu miellytt\u00e4v\u00e4ksi paikaksi, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se ei yrit\u00e4 miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 olla suorituskykyinen s\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz EQS SUV – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta emme todellakaan voi viel\u00e4 sanoa mit\u00e4\u00e4n EQS SUV:sta, koska se ei ole viel\u00e4 liikenteess\u00e4. On kuitenkin mainittava, ett\u00e4 EQS sedan, johon t\u00e4m\u00e4 katumaasturi perustuu, palautettiin ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvien ongelmien vuoksi, jotka voivat mahdollisesti aiheuttaa ongelmia my\u00f6s EQS SUV:ssa.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut ovat valittaneet my\u00f6s tietyist\u00e4 rakenneosista, t\u00f6rm\u00e4yksenestoj\u00e4rjestelmist\u00e4 tai keskitetyst\u00e4 infotainment-n\u00e4yt\u00f6st\u00e4. J\u00e4\u00e4mme odottamaan ja katsomaan, siirtyyk\u00f6 mik\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 ongelmista EQS SUV:iin.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz EQS SUV – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 Mercedes-Benz EQS SUV:n pit\u00e4isi alkaa noin 105 000 dollarista perustason 450+-mallin osalta. Halvin EQS 580 maksaa 127 100 dollaria, mik\u00e4 on 13 000 dollaria enemm\u00e4n kuin t\u00e4ysin varusteltu EQS450+ Pinnacle -trimmimalli. Aivan huipulla on EQS580 Pinnacle -malli, joka alkaa 134 000 dollarista ja jossa on kaikki mahdollinen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, sill\u00e4 EQS-maasturissa on tilaa jopa seitsem\u00e4lle henkil\u00f6lle, mik\u00e4 sopii erinomaisesti suuremmille perheille. My\u00f6s tavaratila on suuri, sill\u00e4 se on 2. istuinrivin takana 31 kuutiometri\u00e4, ja tila pienenee jopa 7 kuutiometri\u00e4, kun joku k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 3. istuinrivi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes-Benz EQS SUV sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Yli 100 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinta ei kaipaa esittely\u00e4, mutta kaikkia ei ole myyty sill\u00e4, milt\u00e4 EQS SUV n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 ulko- ett\u00e4 sis\u00e4puolelta. My\u00f6sk\u00e4\u00e4n 305 mailin maksimiet\u00e4isyys ei ole jotain t\u00e4ydellist\u00e4. Jos kuitenkin pid\u00e4t Mercedeksen EQ-sarjan muotoilusta ja haluat ylellisen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen katumaasturin, EQS SUV voi yht\u00e4 hyvin olla paras valintasi.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos et tarvitse kolmatta istuinrivi\u00e4, valitsisin EQS sedanin, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman hyv\u00e4ksytt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja tarjoaa enemm\u00e4n kantamaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes EQS SUV jo julkaistu?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Mercedes EQS SUV on t\u00e4ysin ulkona juuri nyt kaikkine voimansiirtovaihtoehtoineen ja varustevaihtoehtoineen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit ennakkotilata EQS SUV:n jo t\u00e4n\u00e4\u00e4n, ja useimmat asiakkaat saavat EQS SUV:n k\u00e4siins\u00e4 vuoden 2022 lopulla ja 2023 alussa.<\/p>\n\n\n\n

Voiko Mercedes EQS SUV ajaa itse\u00e4\u00e4n?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes kertoo, ett\u00e4 kaikissa EQS-malleissa on tason 3 autonominen ajo, ja Mercedes tarjoaa niit\u00e4 Saksassa noin 7 000 euron hintaan. N\u00e4in ollen EQS voi tosiaan ajaa itse\u00e4\u00e4n hyvin pitk\u00e4lti samalla tavalla kuin Tesla, mutta mik\u00e4\u00e4n auto ei ole t\u00e4ysin automaattinen, koska se on laitonta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2023 Mercedes-Benz EQS SUV edustaa sit\u00e4, mit\u00e4 Mercedeksen mielest\u00e4 ylellisen t\u00e4ysikokoisen perhemaasturin pit\u00e4isi olla. EQS sijoittuu Mercedes EQ SUV -malliston huipulle, ja se muistuttaa eniten lippulaiva Mercedes EQS sedania. T\u00e4ss\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5405,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5404"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5404"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5404\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5406,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5404\/revisions\/5406"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5405"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5404"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5404"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5404"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}