{"id":5414,"date":"2022-11-24T16:12:55","date_gmt":"2022-11-24T16:12:55","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5414"},"modified":"2022-11-24T16:12:58","modified_gmt":"2022-11-24T16:12:58","slug":"kaikki-vuoden-2023-vw-passat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-vw-passat\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 VW Passat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Passat on yksi pitk\u00e4ik\u00e4isimmist\u00e4 VW-malleista ja my\u00f6s yksi kaikkien aikojen tunnetuimmista VW-malleista. Passatin ensimm\u00e4inen iteraatio ilmestyi jo vuonna 1973, ja nyt, 50 vuotta my\u00f6hemmin, n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Passat-sedanista tullaan luopumaan lopullisesti. Saamme kuitenkin viel\u00e4 wagon-version, ja syy sedanin poistumiseen on Arteon ja ID. Aero.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme kaiken vuoden 2023 VW Passatista, milloin se ilmestyy ja mit\u00e4 silt\u00e4 on odotettavissa. Passatin sedan-versiota tullaan varmasti kaipaamaan, mutta Arteon n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan yh\u00e4 suositumpi, kun taas ID. Aero, VW:n uusi s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan on pian tulossa teille ymp\u00e4ri maailmaa.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 ei yksinkertaisesti ollut tarvetta tarjota kolmea samankokoista sedania, joilla on samanlaiset hintalaput ja kaiken kaikkiaan samanlainen kokemus. Lis\u00e4ksi Euroopan markkinat suosivat Passatin vaunuversiota sedan-version sijaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 markkinat saavat sit\u00e4, mit\u00e4 ne haluavat.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan on aika menn\u00e4 hieman syvemm\u00e4lle tulevaan VW Passatiin ja kertoa siit\u00e4 kaikki, mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Passat – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Juuri nyt emme tied\u00e4 100-prosenttisesti, mit\u00e4 moottoreita Passatiin tullaan tarjoamaan, mutta tied\u00e4mme, ett\u00e4 dieselmoottorit eiv\u00e4t ole menossa minnek\u00e4\u00e4n ja ett\u00e4 Passat tulee my\u00f6s PHEV-muodossa. Dieselmoottoreiden osalta Passatissa on todenn\u00e4k\u00f6isesti tarjolla tuttu 2,0 litran TDI-moottori eri viritysvaiheissa, jotka vaihtelevat 148 ja 200 hevosvoiman v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Viimeisimpien tietojen mukaan uudessa Passatissa on Euro 7 -moottorit, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne tuottavat v\u00e4hemm\u00e4n C02-p\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 kuin aiemmat Passat-mallit, jotka t\u00e4yttiv\u00e4t vain Euro 6 -standardin. Bensiinimoottoreiden osalta voimme odottaa saavamme 4-sylinterisen moottorin, jonka iskutilavuus on enint\u00e4\u00e4n 2,0 litraa.<\/p>\n\n\n\n

Suurin osa hypetyksest\u00e4 liittyy kahteen hybridivoimansiirtoon, joista toinen tarjoaa noin 200 hv ja toinen l\u00e4hemm\u00e4s 250 hv. 250 hv PHEV Passat kantaa nime\u00e4 ”GTE” osoituksena siit\u00e4, ett\u00e4 se on Passatin tehokkain hybridimalli.
DSG-kaksoiskytkinvaihteisto jatkaa todenn\u00e4k\u00f6isesti uudessa Passatissa, kun taas perusmalleissa on FWD-asetus ja AWD 4MOTION on saatavana lis\u00e4varusteena.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Passat – muotoilu<\/h2>\n\n\n\n

Noin kahdeksan vuoden ajan B8 Passat on n\u00e4hnyt suuren m\u00e4\u00e4r\u00e4n uudelleensuunnitteluja ja p\u00e4ivityksi\u00e4, jotka kaikki ovat siirt\u00e4neet rimaa aina vain hieman kohti uutta Passatia. VW:n mukaan uusi Passat tulee kuitenkin mullistamaan Passatin muotoilun ja siin\u00e4 tulee olemaan t\u00e4ysin uusi muotoilukieli, joka tulee olemaan enemm\u00e4n VW:n I.D. -malliston mukainen.<\/p>\n\n\n\n

Passatissa on leve\u00e4mpi etus\u00e4leikk\u00f6, ohuemmat LED-ajovalot ja entist\u00e4kin ter\u00e4v\u00e4mpi keula, joka saa sen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n urheilulliselta my\u00f6s muissa kuin R-Line-versioissa. Sis\u00e4tilat on pidetty salassa, mutta joidenkin l\u00e4hteiden mukaan uusi Passat saa Mk8 Golfista tutun ohjauspy\u00f6r\u00e4n ja valtavan infotainment-keskusn\u00e4yt\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 uudesta Passatista tarjotaan todenn\u00e4k\u00f6isesti Alltrack-versio, joka tekee uudesta Passatista entist\u00e4 suorituskykyisemm\u00e4n lievill\u00e4 maastoreiteill\u00e4 ja hiekkateill\u00e4 suuremman maavaran ja ymp\u00e4rill\u00e4 olevan lis\u00e4suojan ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Passat – Tekniikka<\/h2>\n\n\n\n

Uuden Passatin sanotaan lainaavan tekniikkaansa ID. mallistosta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se saa haptiset kosketusn\u00e4pp\u00e4imet ohjauspy\u00f6r\u00e4\u00e4n ja ilmastointia ohjataan todenn\u00e4k\u00f6isesti keskell\u00e4 olevan suuren infotainment-n\u00e4yt\u00f6n kautta.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa malleissa on virtuaalinen ohjaamo, my\u00f6s ymp\u00e4rist\u00f6n valaistusta parannetaan ja Passatin avustustoiminnot ovat paremmat kuin koskaan aiemmin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se saa todenn\u00e4k\u00f6isesti kaikki ADAS-ominaisuudet, jotka ovat saatavilla nykyisill\u00e4 markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Passat – Hinnoittelu<\/h2>\n\n\n\n

Hinnoittelutietoja ei ole t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 julkaistu, mutta Passat tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti maksamaan noin 28 000-30 000 dollaria perusmalleista, kun taas korkeamman hintaluokan mallit nousevat 50 000 dollariin ilman suurempia ongelmia. T\u00e4m\u00e4 hinta on suhteellinen parannus Passatin aiempiin vaunumalleihin verrattuna, mutta se on odotettavissa, koska kyseess\u00e4 on upouusi malli ja koska maailmantalouden nykytilanteessa hinnat nousevat p\u00e4ivitt\u00e4in.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Milloin vuoden 2023 VW Passat tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen on vahvistanut, ett\u00e4 uusi VW Passat tulee markkinoille joskus vuonna 2023, todenn\u00e4k\u00f6isesti vuoden 2023 alussa, kun taas tuotanto k\u00e4ynnistyy vuoden 2023 kolmannen nelj\u00e4nneksen loppuun menness\u00e4. Meid\u00e4n on kuitenkin suhtauduttava t\u00e4h\u00e4n tietoon varauksella, sill\u00e4 kukaan ei ole viel\u00e4 100-prosenttisen varma siit\u00e4, miten maailmanlaajuiset toimitusketjut p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t ensi vuonna.<\/p>\n\n\n\n

Tuleeko uudesta 2023 Passatista hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, mit\u00e4 VW:ll\u00e4 on luvassa uuden Passatin suhteen, mutta voimme sanoa, ett\u00e4 uusi 2023 Passat tulee olemaan paljon kehittyneempi tekniikan alalla. Se todenn\u00e4k\u00f6isesti luopuu fyysisist\u00e4 painikkeista, ja useimpia toimintoja ohjataan valtavan keskusn\u00e4yt\u00f6n kautta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole hyv\u00e4 asia, sill\u00e4 monet ihmiset pit\u00e4v\u00e4t enemm\u00e4n kovista kosketusn\u00e4pp\u00e4imist\u00e4 ilmastointia ja infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n t\u00e4rkeimpi\u00e4 hallintalaitteita, kuten \u00e4\u00e4nenvoimakkuuspainiketta ja mykistyskytkint\u00e4 varten.<\/p>\n\n\n\n

Tuleeko uusi 2023 Passat my\u00f6hemmin tarjolle sedanina?<\/h3>\n\n\n\n

Aivan viimeisimpien tietojen mukaan Passat voitaisiin tarjota viistoper\u00e4n\u00e4, mutta sit\u00e4 ei tulla tarjoamaan sedanina ainakaan useimmilla maailmanmarkkinoilla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Passat on yksi pitk\u00e4ik\u00e4isimmist\u00e4 VW-malleista ja my\u00f6s yksi kaikkien aikojen tunnetuimmista VW-malleista. Passatin ensimm\u00e4inen iteraatio ilmestyi jo vuonna 1973, ja nyt, 50 vuotta my\u00f6hemmin, n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Passat-sedanista tullaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5415,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5414"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5414"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5414\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5416,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5414\/revisions\/5416"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5415"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5414"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5414"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5414"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}