{"id":5426,"date":"2022-12-03T09:55:08","date_gmt":"2022-12-03T09:55:08","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5426"},"modified":"2022-12-03T09:55:11","modified_gmt":"2022-12-03T09:55:11","slug":"kaikki-vuoden-2023-mercedes-benz-amg-c63sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-mercedes-benz-amg-c63sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Mercedes-Benz AMG C63:sta"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes-Benz AMG -merkki on aina ollut varattu kaikkein kyvykk\u00e4immille ja halutuimmille Mercedes-malleille, joissa suorituskyky ja ylellisyys yhdistyv\u00e4t ennenn\u00e4kem\u00e4tt\u00f6m\u00e4ll\u00e4 tavalla. C63 tuli ensimm\u00e4isen kerran markkinoille jo vuonna 2007, ja siin\u00e4 on jylh\u00e4 6,2-litrainen V8-moottori, joka tuotti noin 450 hv ja jota pidet\u00e4\u00e4n yleisesti yhten\u00e4 kaikkien aikojen parhaimman kuuloisista Mercedes-malleista.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 tuli kaikkien tulevien C63-mallien resepti, mutta jokainen sukupolvi parani edellisest\u00e4. Edellisen sukupolven C63:ssa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 4,0 litran BiTurbo V8:a, jossa on yli 500 hv, mutta aivan uusin C63 on t\u00e4ysin erityyppinen auto. Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken vuoden 2023 Mercedes-Benz AMG C63:sta, pysy kuulolla ja ota selv\u00e4\u00e4!<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin uudessa C63 AMG:ss\u00e4 on uudistettu versio moottorista, jonka l\u00f6yd\u00e4t tyypillisesti AMG:n l\u00e4ht\u00f6tason A45-mallista. C63 saa kuitenkin my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6isen voimansiirron, joka lis\u00e4\u00e4 tehoa huomattavasti, mutta josta puuttuu kaikkien tuntema ja rakastama melu. C63 painaa nyt my\u00f6s paljon enemm\u00e4n, ja se on my\u00f6s nelivetoinen.<\/p>\n\n\n\n

Se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 kuitenkin kaikki ylellisyydet, ja se on suurempi ja kehittyneempi kuin koskaan. AMG-puristit eiv\u00e4t kuitenkaan ole innostuneita ajatuksesta, ett\u00e4 V8-moottorista siirryt\u00e4\u00e4n nelisylinteriseen hybridiin, sill\u00e4 se tekee C63:sta t\u00e4ysin erilaisen kokonaisuuden.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz AMG C63 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, uudessa C63:ssa on 2,0 litran 4-sylinterinen turbomoottori, joka her\u00e4tti paljon kiistoja verkossa. T\u00e4m\u00e4 moottori tarjoaa 476 hv, mik\u00e4 on melko j\u00e4rjet\u00f6nt\u00e4 2,0 litran 4-sylinteriseksi, mutta siin\u00e4 ei ole viel\u00e4 kaikki, sill\u00e4 uusi C63 AMG saa my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6moottorin, joka on per\u00e4isin naurettavasta 4-ovisesta AMG GT:st\u00e4 ja joka lis\u00e4\u00e4 204 hv, mik\u00e4 nostaa kokonaistehon 680 hv:iin ja 752 lb-ft:iin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on per\u00e4ti 170 hv enemm\u00e4n kuin sen p\u00e4\u00e4kilpailijalla BMW M3:lla, mik\u00e4 on aika paljon. Aika 0-100 km\/h on alle 3,5 sekuntia, mik\u00e4 on uuden 4MATIC+ AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n ansiota, joka on lainattu GT 63 AMG 4-ovisesta. Yksi nelisylinterisen hybridin ilmeinen etu V8-moottoriin verrattuna on se, ett\u00e4 se voi saavuttaa jopa 33MPG:n kulutuksen, mik\u00e4 on my\u00f6s mielet\u00f6nt\u00e4 680hv AMG-autolta.<\/p>\n\n\n\n

Uudella C63 AMG:ll\u00e4 voi my\u00f6s ajaa pelk\u00e4ll\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4 jopa 8 mailia, mik\u00e4 on my\u00f6s varsin hy\u00f6dyllist\u00e4. T\u00e4m\u00e4 voimansiirto on yhdistetty tunnettuun Mercedes AMG Speedshift -vaihteistoon. Kaiken kaikkiaan V8 on se, mik\u00e4 tekee C63:n, mutta Mercedes toivoo, ett\u00e4 680 hv riitt\u00e4\u00e4 siihen, ett\u00e4 voit unohtaa V8-\u00e4\u00e4nen kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz AMG C63 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilullisesti uusi C63 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samalta kuin kaikki muutkin AMG-mallit nyky\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on suuri Panamericana-etus\u00e4leikk\u00f6, suuret ilmanottoaukot edess\u00e4, hieman leve\u00e4mm\u00e4t etupy\u00f6r\u00e4nkaaret ja muutama lis\u00e4s\u00e4vy, kuten nelinkertainen pakoputkisto, suuret vanteet, suuret jarrusatulat ja upouusi konepellin kauha. Sis\u00e4tilat ovat yht\u00e4 ylelliset kuin tavallisessa C-luokassa, mutta ne on nyt verhoiltu hiilikuitupinnoitteella ja Alcantaralla.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on riitt\u00e4v\u00e4n ketter\u00e4, mutta lis\u00e4painon edelliseen C63:een verrattuna kyll\u00e4 tuntee. AMG yritti tehd\u00e4 kaikkensa peitt\u00e4\u00e4kseen painon, ja se onnistuukin, mutta nopeat mutkat paljastavat sen. Sit\u00e4 paitsi C63 on varustettu suhteellisen miellytt\u00e4v\u00e4ll\u00e4 jousituksella p\u00e4ivitt\u00e4iseen ajoon.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz AMG C63 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatekij\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta emme voi sanoa viel\u00e4 mit\u00e4\u00e4n uudesta C63 AMG:st\u00e4, sill\u00e4 se on vasta ilmestynyt ja aivan liian tuore kunnon luotettavuusarvion tekemiseen. Voimme sanoa, ett\u00e4 C63 on nyt paljon monimutkaisempi kuin ennen, mik\u00e4 voi olla portti tietyille ongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, meid\u00e4n on odotettava ja katsottava. On kuitenkin mainittava, ett\u00e4 Mercedeksell\u00e4 ei ollut juurikaan vakavia ongelmia t\u00e4m\u00e4n voimansiirron kanssa A45AMG:ss\u00e4, mutta lis\u00e4tyt s\u00e4hk\u00f6moottorit voivat vaikuttaa asiaan.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-Benz AMG C63 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voimme odottaa C63 AMG:n alkavan noin 85 000 dollarista, mik\u00e4 on noin 5 000 dollaria enemm\u00e4n kuin l\u00e4ht\u00f6tason M3 ja l\u00e4hes 10 000 dollaria enemm\u00e4n kuin Audi RS5 Sportback. Korkeamman hintaluokan E-Performance 680 hv -mallit alkavat jopa t\u00e4t\u00e4 korkeammasta hinnasta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on enimm\u00e4kseen sama kuin tavallisessa C-luokassa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C63 on tilava sek\u00e4 edess\u00e4 ett\u00e4 takana, ja sen tavaratila on tilava. Kaikkien turvavarusteiden ja apuj\u00e4rjestelmien ansiosta C63 AMG E-Performance on varmasti todella helppo ajaa ja el\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko uusi 2023 Mercedes C63 AMG parempi kuin 2022 C63?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2023 Mercedes C63 AMG on varmasti paljon tehokkaampi ja kyvykk\u00e4\u00e4mpi, mutta mit\u00e4 tulee kuljettajan innostukseen, emme viel\u00e4 osaa sanoa. Kierrosajat tulevat olemaan paljon parempia, 0-100 km\/h tulee olemaan paljon parempi ja tekniikka on paljon parempaa, mutta riitt\u00e4\u00e4k\u00f6 t\u00e4m\u00e4 oikeuttamaan downsizingin kirjaimellisesti puoleen edellisest\u00e4 moottorista?<\/p>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t nopeista autoista ja haluat parhaat nelj\u00e4nnesmailiajat, uusi C63 on parempi, mutta jos haluat j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4 ajoa ja jyrisev\u00e4\u00e4 V8-\u00e4\u00e4nt\u00e4, C63:n aiemmat sukupolvet ovat parempia.<\/p>\n\n\n\n

Milloin voin ostaa vuoden 2023 C63 AMG:n?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2024 C63 AMG tulee myyntiin vuoden 2022 loppuun menness\u00e4, kun taas useimmat asiakkaat saavat autonsa vuonna 2023. Odottaminen kannattaa, sill\u00e4 uusi C63 tulee saataville my\u00f6s Mercedes AMG Edition 1 -pakettina, joka tulee vain ensimm\u00e4isiin tehtaalta l\u00e4hteviin C63 AMG -malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Onko 2023 Mercedes C63 AMG parempi kuin 2023 BMW M3?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M3:ssa on tunnettu BMW M -rivimoottori V6, joka ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 tehokas kuin C63:n moottori, mutta on varmasti paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi. Molemmat autot ovat kuitenkin erinomaisia, ja ostop\u00e4\u00e4t\u00f6ksesi ratkaistaan todenn\u00e4k\u00f6isesti merkkiuskollisuutesi perusteella.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes-Benz AMG -merkki on aina ollut varattu kaikkein kyvykk\u00e4immille ja halutuimmille Mercedes-malleille, joissa suorituskyky ja ylellisyys yhdistyv\u00e4t ennenn\u00e4kem\u00e4tt\u00f6m\u00e4ll\u00e4 tavalla. C63 tuli ensimm\u00e4isen kerran markkinoille jo vuonna 2007, ja siin\u00e4 on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5427,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5426"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5426"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5426\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5428,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5426\/revisions\/5428"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5427"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5426"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5426"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5426"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}