{"id":5433,"date":"2022-12-04T09:06:49","date_gmt":"2022-12-04T09:06:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5433"},"modified":"2022-12-04T09:06:52","modified_gmt":"2022-12-04T09:06:52","slug":"kaikki-vuoden-2023-vw-polo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-vw-polo\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 VW Polo"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Polo on pienin VW:n viistoper\u00e4, jonka voit ostaa, ja se on my\u00f6s yksi pitk\u00e4ik\u00e4isimmist\u00e4 jatkuvista VW-malleista, sill\u00e4 se esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 1975. Olemme nyt VW Polon kuudennessa sukupolvessa, joka sai my\u00f6s mojovan p\u00e4ivityksen vuonna 2021. Vuoden 2023 Polo on enimm\u00e4kseen carryover-malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole paljon eroja vuoden 2022 Poloon verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Merkitt\u00e4vimpi\u00e4 niist\u00e4 ovat t\u00e4yspitk\u00e4 valopalkki edess\u00e4, hieman uudelleen muotoillut puskurit ja uusi VW-logo. Muuten vuoden 2023 VW Polo on t\u00e4sm\u00e4lleen sama kuin vuoden 2022 Polo. T\u00e4st\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n valittamista, sill\u00e4 2023 Volkswagen Polo on kaiken kaikkiaan todella hyv\u00e4 auto. Jos siis olet kiinnostunut sen ostamisesta, kerromme sinulle kaiken 2023 VW Polosta.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin VW on luopunut dieselmoottoreista my\u00f6s uudessa Polossa pysy\u00e4kseen ajan hermolla ja yh\u00e4 tiukempien p\u00e4\u00e4st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4ysten mukana. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 voit valita kahdesta bensiinimoottorista, jotka ovat muutamassa eri viritystilassa. Muotoilullisesti vuoden 2023 Polo on kokonaisuutena hieman tyylikk\u00e4\u00e4mpi, mutta suuria muutoksia ei ole tapahtunut kuin 2. kappaleessa mainitut.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta vuoden 2023 Polo pysyy todenn\u00e4k\u00f6isesti yht\u00e4 luotettavana kuin edelt\u00e4j\u00e4ns\u00e4. Se on kokoonsa n\u00e4hden riitt\u00e4v\u00e4n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, mutta \u00e4l\u00e4 luule, ett\u00e4 takapenkill\u00e4 istuvien matkustajien huomaamatta j\u00e4\u00e4 Poloon siirtyminen esimerkiksi Golfista.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Polo – voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 VW Polossa on 1,0 litran 3-sylinterinen l\u00e4ht\u00f6tason moottori, joka tarjoaa 80 hv ja 68 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin, mik\u00e4 on suhteellisen heikko ottaen huomioon, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on bensiinimoottori. 68 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti aiheuttaa ongelmia linja-autojen ja kuorma-autojen ohittamisessa, mink\u00e4 vuoksi kannattaa valita v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 95hv ja 129lb-ft 1.0L 3-sylinterinen.<\/p>\n\n\n\n

Jos kyse olisi minun rahoistani, en kuitenkaan harkitsisi mit\u00e4\u00e4n muuta kuin 110 hv:n ja 147 lb-ft:n 3-sylinterist\u00e4 moottoria, sill\u00e4 se riitt\u00e4\u00e4 Pololle riitt\u00e4v\u00e4n nopeaksi, mutta yht\u00e4 tehokkaaksi kuin 95 hv:n moottori ja jopa tehokkaammaksi kuin 80 hv:n moottori, joka joutuu ty\u00f6skentelem\u00e4\u00e4n todella kovasti tarjotakseen riitt\u00e4v\u00e4sti tehoa jokap\u00e4iv\u00e4isiss\u00e4 tilanteissa, mik\u00e4 heikent\u00e4\u00e4 tehokkuutta.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin haluat kaiken, kannattaa valita Polo GTI:n 2,0 litran nelisylinterinen 207 hv ja 236 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 tuottava moottori, mutta sen tankkaaminen maksaa paljon enemm\u00e4n. Tehokkain moottori (95hv) kuluttaa noin 45MPG, kun taas tehottomin GTI-malli kuluttaa noin 34MPG.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa Polo-malleissa on neliveto, ja voit valita 5-vaihteisen manuaalivaihteiston tai 6-vaihteisen DCT DSG-kaksoiskytkinvaihteiston.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Polo – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, vuoden 2023 Polo on pohjimmiltaan suurin piirtein sama auto kuin vuoden 2022 Polo, mutta se saa uudet, siistimm\u00e4n n\u00e4k\u00f6iset valot, joissa on t\u00e4yspitk\u00e4 valopalkki edess\u00e4. Saatavilla on my\u00f6s joitakin uusia py\u00f6r\u00e4malleja, jotka tekev\u00e4t Polosta urheilullisemman ja futuristisemman n\u00e4k\u00f6isen. Sis\u00e4tilat lainaavat muotoiluvivahteensa VW Golfista, mik\u00e4 tarkoittaa runsaasti n\u00e4ytt\u00f6j\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ajo-ominaisuuksiltaan Polo tuntuu hyvin eristetylt\u00e4 ja vakaalta tiell\u00e4, mit\u00e4 ei voi sanoa monesta pienikokoisesta viistoper\u00e4isest\u00e4 autosta. Jos haluat urheilullisen ajokokemuksen, kannattaa harkita Polo GTI:t\u00e4, sill\u00e4 se on matalammalla ja sen jousitus on paljon j\u00e4ykempi.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Polo – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 VW Polo maksaa Isossa-Britanniassa noin 19 030 – 24 675 puntaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 eurohinnat tulevat olemaan yli 20 000 euroa, mutta niit\u00e4 ei ole viel\u00e4 paljastettu. T\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa saat todella paljon vastinetta rahoillesi, mik\u00e4 tekee Polosta kaiken kaikkiaan todella kilpailukykyisen auton. GTI-malli tulee maksamaan paljon enemm\u00e4n, mutta se on silti eritt\u00e4in edullinen, kun otetaan huomioon muu segmentti.<\/p>\n\n\n\n

VW Polon k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ei ole koskaan ollut t\u00e4ydellist\u00e4, mink\u00e4 vuoksi niin monet ihmiset ovat valinneet Golfin. VW Polo on hyv\u00e4 kaupunkiauto ja niille, jotka eiv\u00e4t usein kuljeta takamatkustajia. Se on todella helppo ajaa ja todella helppo pys\u00e4k\u00f6id\u00e4, mutta ei niin helppo asua, jos olet erityisen pitk\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa 2023 VW Polo?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit pienikokoista viistoper\u00e4\u00e4, 2023 VW Polo on loistava vaihtoehto. Se vaikuttaa hieman haluttavammalta verrattuna esimerkiksi Ford Fiestaan tai Peugeot 208:aan, mutta se ei kuitenkaan yll\u00e4 sen hienomman veljen, Audi A1:n, haluttavuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Jos koolla ei ole v\u00e4li\u00e4, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti viihtym\u00e4\u00e4n Polon kanssa, sill\u00e4 se on todella hyvin varustettu ja yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n edistyksellinen auto, sill\u00e4 siin\u00e4 on melkein kaikki ominaisuudet, jotka saa suuremmasta VW Golfista. Toisaalta, jos et voi tilanpuutteen vuoksi kuvitella ajavasi pienikokoisella hatchbackilla, \u00e4l\u00e4 yrit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2023 VW Polo turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Euro NCAP:n t\u00f6rm\u00e4ystesteiss\u00e4 vuoden 2022 VW Polo sai erinomaisen 94 prosentin tuloksen aikuisten matkustajien suojauksessa, 80 prosentin tuloksen lasten suojauksessa, 70 prosentin tuloksen haavoittuvassa asemassa olevien tienk\u00e4ytt\u00e4jien suojauksessa ja 70 prosentin tuloksen turva-avustimien kanssa. Koska vuoden 2023 malliin tulee lis\u00e4\u00e4 avustavia ominaisuuksia, se on todenn\u00e4k\u00f6isesti hieman parempi kuin vuoden 2022 malli, mutta muuten samanlainen.<\/p>\n\n\n\n

Auton koon huomioon ottaen n\u00e4ist\u00e4 tuloksista ei todellakaan voi valittaa, sill\u00e4 monet paljon suuremmat autot saivat paljon huonompia tuloksia kuin t\u00e4m\u00e4 auto. Kaiken kaikkiaan vuoden 2023 Polo on turvallinen auto, varsinkin jos aiot k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 ty\u00f6matkaliikenteeseen.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Golf parempi kuin VW Polo?<\/h3>\n\n\n\n

Polon suurin etu on sen hinta, kun taas suurin miinus on varmasti koko. Sin\u00e4ns\u00e4 VW Golf on hieman kalliimpi, mutta paljon tilavampi, mink\u00e4 vuoksi se p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 VW Polon kaikin mahdollisin tavoin. Polon suurin kilpailija on todenn\u00e4k\u00f6isesti Golf, sill\u00e4 useimmat ihmiset eiv\u00e4t ole valmiita tinkim\u00e4\u00e4n tilasta ja koosta niin paljon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Polo on pienin VW:n viistoper\u00e4, jonka voit ostaa, ja se on my\u00f6s yksi pitk\u00e4ik\u00e4isimmist\u00e4 jatkuvista VW-malleista, sill\u00e4 se esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 1975. Olemme nyt VW Polon kuudennessa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5434,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5433"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5433"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5433\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5435,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5433\/revisions\/5435"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5434"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5433"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5433"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5433"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}