{"id":5444,"date":"2022-12-04T12:00:05","date_gmt":"2022-12-04T12:00:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5444"},"modified":"2022-12-04T12:00:09","modified_gmt":"2022-12-04T12:00:09","slug":"kaikki-vuoden-2023-peugeot-3008sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-peugeot-3008sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Peugeot 3008:sta"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 3008 on kompakti crossover-maasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008, ja se sijoittuu Peugeot 2008:n ja suuremman 5008-maasturin v\u00e4liin. Toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2016, ja sit\u00e4 faceliftattiin vuonna 2020. Uuden 3008:n odotetaan ilmestyv\u00e4n vuonna 2023, joten jos haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken vuoden 2023 Peugeot 3008:sta, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli!<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 3008:ssa on todenn\u00e4k\u00f6isesti seuraavan sukupolven voimansiirto, jota Punch Powertrain kehitt\u00e4\u00e4 parhaillaan ja joka tulee sis\u00e4lt\u00e4m\u00e4\u00e4n mikrohybriditeknologiaa. Seuraavan sukupolven 3008:ssa voi olla my\u00f6s aivan uusi Peugeotin automaattivaihteisto, joka todenn\u00e4k\u00f6isesti muuttaa 3008:n ajotavan t\u00e4ysin.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan uuden 3008:n muotoilu tulee olemaan coupe-henkisempi, ja se lainaa vaikutteita Peugeot 408:sta. My\u00f6s sis\u00e4tiloja p\u00e4ivitet\u00e4\u00e4n todenn\u00e4k\u00f6isesti laajasti Peugeotin uusimmalla tekniikalla. Ajotuntumaltaan 3008 tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan mukava eik\u00e4 liian urheilullinen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuudesta emme voi sanoa mit\u00e4\u00e4n, koska auto ei ole viel\u00e4 julkaistu. Hinnoittelun osalta odotetaan pient\u00e4 korotusta nykyiseen hintaan. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys saattaa hieman heikenty\u00e4 urheilullisemman ulkon\u00e4\u00f6n vuoksi, mutta Peugeot ei aio tuoda markkinoille uutta mallia, joka ei olisi yht\u00e4 tilava kuin edellinen malli.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 3008 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Peugeotin viimeisimpien l\u00e4hteiden mukaan kaikki Peugeot 2023 -mallit tulevat jossain muodossa tai tavalla varustettuna s\u00e4hk\u00f6isell\u00e4 voimansiirrolla, mik\u00e4 koskee my\u00f6s 3008:aa. Lis\u00e4ksi Peugeot luopuu todenn\u00e4k\u00f6isesti my\u00f6s dieselmalleista. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ainoat 3008-mallit, joita voit ostaa, ovat joko hybridi- tai s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 3008:sta tullaan n\u00e4kem\u00e4\u00e4n kaksi s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 mallia nimelt\u00e4 e-3008.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iss\u00e4 kahdessa s\u00e4hk\u00f6mallissa kerrotaan olevan joko 87 kWh:n tai 104 kWh:n akku, ja isommalla akulla varustetussa mallissa toimintas\u00e4de on yli 250 kilometri\u00e4. T\u00e4h\u00e4n asti 3008:ssa on k\u00e4ytetty Getragin kaksoiskytkinvaihteistoa, joka korvataan uudella, yhdess\u00e4 Punch Powertrainin kanssa kehitetyll\u00e4 yksik\u00f6ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason 3008-malliin tulee p\u00e4ivitetty versio 1,2 litran PureTech 3-sylinterisest\u00e4 moottorista, jossa on 48 voltin mild-hybridij\u00e4rjestelm\u00e4. Voit my\u00f6s odottaa saavasi FWD 3008:n vakiona, kun taas joihinkin malleihin tulee AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 3008 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee ulkomuotoiluun, tuleva 3008 tulee muuttamaan 3008:n ulkoista ilmett\u00e4, sill\u00e4 sen pit\u00e4isi nyt olla alusta alkaen urheilullisemman n\u00e4k\u00f6inen. Jotkut l\u00e4hteet ovat innokkaasti lis\u00e4nneet, ett\u00e4 muotoilu tulee olemaan vahvasti uuden 408:n innoittama, mik\u00e4 tarkoittaa leve\u00e4mp\u00e4\u00e4 koria ja matalampaa kattolinjaa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeotin viimeisimm\u00e4t sis\u00e4tilojen mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t upeilta, mutta jotkut pit\u00e4v\u00e4t niit\u00e4 hieman ylityyliteltyin\u00e4. Yksi Peugeotin uusimmista malleista on Peugeot 208, jossa on my\u00f6s joitakin muotoilullisia piirteit\u00e4, jotka todenn\u00e4k\u00f6isesti siirtyv\u00e4t 3008:n sis\u00e4tiloihin.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus ei todenn\u00e4k\u00f6isesti muutu dramaattisesti, lukuun ottamatta voimansiirtoa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 uuden 3008:n pit\u00e4isi olla mukava ja hyvin eristetty. My\u00f6hemmin saatetaan n\u00e4hd\u00e4 dynaamisempi versio, mutta mik\u00e4\u00e4n 3008-malli ei tule koskaan olemaan todellinen suorituskykyauto.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 3008 – Tekniikka<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot ei ole todellinen luksusmerkki, mutta se ei tarkoita, etteik\u00f6 uusi 3008 olisi t\u00e4ynn\u00e4 teknologiaa. Mild-hybridin 48-arkkitehtuurin lis\u00e4ksi 3008 saa my\u00f6s runsaasti apuj\u00e4rjestelmi\u00e4, kuten kaistalla pysymisen avustimen, kuolleen kulman avustimen, automaattisen jarrutuksen, adaptiivisen vakionopeudens\u00e4\u00e4timen, park pilot -j\u00e4rjestelm\u00e4n, premium-luokan \u00e4\u00e4nentoistoj\u00e4rjestelm\u00e4n ja p\u00e4ivitetyt n\u00e4yt\u00f6t kaikkialla matkustamossa.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 3008 – hinta ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Hinnoittelun osalta voimme odottaa, ett\u00e4 2023 3008 maksaa hieman enemm\u00e4n kuin vuoden 2022 malli, joka maksaa 29 435 – 48 140 puntaa varustetasosta ja mallista riippuen. Huipputason mallit tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti maksamaan yli 50 000 puntaa, kun taas huipputason t\u00e4ysin varustellut s\u00e4hk\u00f6mallit tulevat maksamaan yht\u00e4 paljon kuin monet luksusmaasturit.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys toivottavasti paranee hieman, mutta jos Peugeot todella suunnittelee seuraavan sukupolven 3008:n enemm\u00e4n coupe-henkiseksi, takap\u00e4\u00e4ntilasta voi tulla pieni ongelma.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Milloin uusi Peugeot 3008 tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Uuden 3008:n kerrotaan ilmestyv\u00e4n vuoden 2022 loppuun menness\u00e4 ja uudet asiakkaat saavat autonsa vuoden 2023 Q1\/2 aikana. Toimitusketjujen globaalista tilasta johtuen voi kuitenkin tulla viiv\u00e4styksi\u00e4, jotka voivat vaikeuttaa Peugeotin suunnitelmia.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4mme odottamaan ja katsomaan, miten t\u00e4ss\u00e4 k\u00e4y. Kaiken kaikkiaan seuraavan sukupolven 3008 tulee olemaan t\u00e4ysin erilainen auto kuin nykyinen 3008. Jos siis olet kiinnostunut, sinun kannattaa odottaa uuden mallin julkaisua, jotta et j\u00e4\u00e4 siit\u00e4 paitsi.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Peugeot 3008:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 segmentti on t\u00e4ynn\u00e4 erilaisia vaihtoehtoja eurooppalaisilta, aasialaisilta ja yhdysvaltalaisilta merkeilt\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 3008:lla on kova kilpailu. N\u00e4it\u00e4 ovat muun muassa Nissan Qashqai, Seat Ateca, Ford Kuga, Renault Kadjar, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Honda CR-V, Toyota RAV4 ja Vauxhall Grandland.<\/p>\n\n\n\n

Minulle Hyundai Tucson ja Kia Sportage ovat t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 parhaita, mutta uusi 3008 voi helposti k\u00e4\u00e4nt\u00e4\u00e4 tilanteen, kun se vihdoin ilmestyy. Tosiasia on, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 segmentti on uskomattoman kilpailukykyinen, eik\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4 ole todellakaan huonoja vaihtoehtoja.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Peugeot luopuu 3008-dieselmalleista?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot kertoi, ett\u00e4 se aikoo luopua kaikista dieselmalleista, koska se on kiinnostunut tekem\u00e4\u00e4n tulevaisuudessa vain s\u00e4hk\u00f6istettyj\u00e4 malleja. Dieselpolttoaineesta on tulossa yh\u00e4 enemm\u00e4n pahamaineista, koska se on ”likaista” eik\u00e4 yht\u00e4 hienostunutta ja hiljaista kuin bensiini.<\/p>\n\n\n\n

Kukaan ei kuitenkaan voi kiist\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 dieselmoottorit olisi parempia, kun on kyse alhaisesta v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentista ja maantiell\u00e4 ajamisesta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 3008 on kompakti crossover-maasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008, ja se sijoittuu Peugeot 2008:n ja suuremman 5008-maasturin v\u00e4liin. Toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2016, ja sit\u00e4 faceliftattiin vuonna 2020.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5445,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5444"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5444"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5444\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5446,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5444\/revisions\/5446"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5445"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5444"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5444"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5444"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}