{"id":5449,"date":"2022-12-06T15:00:07","date_gmt":"2022-12-06T15:00:07","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5449"},"modified":"2022-12-06T15:00:09","modified_gmt":"2022-12-06T15:00:09","slug":"bmw-ei-kaynnisty-syyt-ja-niiden-korjaaminen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-ei-kaynnisty-syyt-ja-niiden-korjaaminen\/","title":{"rendered":"BMW ei k\u00e4ynnisty – Syyt ja niiden korjaaminen"},"content":{"rendered":"\n
BMW on br\u00e4ndi, joka tunnetaan ”\u00e4\u00e4rimm\u00e4isten ajokoneiden” valmistajana, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 BMW:t on suunniteltu ajettaviksi ja nautittaviksi. Jos autoa ei kuitenkaan pysty k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n, se tekee t\u00e4m\u00e4n tyhj\u00e4ksi, joten ongelmaan on puututtava, jotta BMW:t\u00e4si voi ajaa ja nauttia siit\u00e4. Olet tullut oikeaan paikkaan, sill\u00e4 kerromme sinulle, miksi BMW ei k\u00e4ynnisty – syyt ja miten se korjataan.<\/p>\n\n\n\n
Ensinn\u00e4kin sinun on kiinnitett\u00e4v\u00e4 huomiota akkuusi, sill\u00e4 akun teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on tuottaa autoosi s\u00e4hk\u00f6energiaa, joka on tarpeen auton k\u00e4ynnist\u00e4miseksi. Akku voi olla heikko, siin\u00e4 voi olla sy\u00f6pyneit\u00e4 napoja tai se voi olla t\u00e4ysin kuollut. Kiinnit\u00e4 huomiota my\u00f6s k\u00e4ynnistysmoottoriin ja vaihtovirtageneraattoriin, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kolme osaa muodostavat koko auton s\u00e4hk\u00f6isen perustan.<\/p>\n\n\n\n
Kaikissa uudemmissa BMW-malleissa on tavallisen ter\u00e4avaimen sijasta avaimenper\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 akku voi tyhjenty\u00e4, etk\u00e4 pysty k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n autoa. Tukkeutunut polttoainesuodatin tai rikkin\u00e4inen polttoainepumppu voi est\u00e4\u00e4 polttoaineen p\u00e4\u00e4syn moottoriin, jolloin autoa ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n voi k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Muista my\u00f6s tarkistaa sulakerasia ja sytytystulpat, koska ne voivat vioittua ja est\u00e4\u00e4 auton k\u00e4ynnist\u00e4misen. Nyt k\u00e4sittelemme hieman syv\u00e4llisemmin kaikkia n\u00e4it\u00e4 syit\u00e4, joten pysy mukana!<\/p>\n\n\n\n
Seuraavassa on joitakin yleisimpi\u00e4 oireita, joita saatat kokea, jos BMW:si ei k\u00e4ynnisty.<\/p>\n\n\n\n
Ensimm\u00e4inen kiinnostuksen kohteesi pit\u00e4isi olla akku, koska se on yleens\u00e4 yleisin syy siihen, miksi BMW ei k\u00e4ynnisty. Jos auto ei suostu k\u00e4ynnistym\u00e4\u00e4n tai se k\u00e4ynnistyy todella hitaasti, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 akkusi on joko heikko tai tyhj\u00e4. Voit joko yritt\u00e4\u00e4 k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 auton k\u00e4ynnistyskaapeleilla tai testata akun yleismittarilla selvitt\u00e4\u00e4ksesi, mik\u00e4 siin\u00e4 on vikana.<\/p>\n\n\n\n
Joskus akun navat voivat olla sy\u00f6pyneit\u00e4, mik\u00e4 johtaa siihen, ett\u00e4 johtojen ja akun v\u00e4linen kosketus katkeaa ja siten s\u00e4hk\u00f6virta v\u00e4henee. Jos n\u00e4in todellakin on, muista k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 akunpuhdistusainetta ja pyyhki\u00e4 p\u00f6ly pois kaikesta korroosiosta irrotetusta akusta.<\/p>\n\n\n\n
Vaihtovirtageneraattori on nokkela tekninen laite, joka on suunniteltu lataamaan akkua liikkeell\u00e4 ollessa, mink\u00e4 vuoksi akun ei pit\u00e4isi tyhjenty\u00e4 alun alkaenkaan. Jos vaihtovirtageneraattorisi ei toimi ja valot vilkkuvat, muista testata vaihtovirtageneraattori, jotta n\u00e4et, antaako se virtaa.<\/p>\n\n\n\n
K\u00e4ynnistinmoottori voi my\u00f6s vikaantua, ja jos kuulet naksahduksen, mutta et mit\u00e4\u00e4n muuta, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 syyn\u00e4 on k\u00e4ynnistinmoottori. Jos kaikkiin lis\u00e4varusteisiin on kytketty virta, mutta auto ei silti suostu k\u00e4ynnistym\u00e4\u00e4n, syy on todenn\u00e4k\u00f6isesti k\u00e4ynnistinmoottorissa.<\/p>\n\n\n\n
Kaikissa uusissa BMW-autoissa on tavallisen ter\u00e4avaimen sijasta avainnippu, joka voi my\u00f6s aiheuttaa ongelman, jos avainnipun akku on tyhj\u00e4. Avaimettomilla j\u00e4rjestelmill\u00e4 varustetut autot eiv\u00e4t pysty tunnistamaan, ett\u00e4 avain on auton sis\u00e4ll\u00e4, mik\u00e4 est\u00e4\u00e4 auton k\u00e4ynnist\u00e4misen. Voit korjata t\u00e4m\u00e4n yksinkertaisesti vaihtamalla pariston tai k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 ter\u00e4avainvaihtoehtoa, jos sinulla on se mukanasi.<\/p>\n\n\n\n
Erilaiset BMW-mallit ovat tunnettuja polttoainepumppuongelmista, jotka johtavat siihen, ett\u00e4 moottori ei saa riitt\u00e4v\u00e4sti polttoainetta, jolloin auton k\u00e4ynnist\u00e4minen on luonnostaan mahdotonta. Ainoa tapa korjata t\u00e4m\u00e4 kunnolla on vaihtaa polttoainepumppu. Lis\u00e4ksi tukkeutunut polttoainesuodatin voi est\u00e4\u00e4 polttoaineen kulun moottoriin ja est\u00e4\u00e4 my\u00f6s auton k\u00e4ynnist\u00e4misen. Muista siis tarkistaa polttoainesuodatin ja vaihda se, jos se on todellakin tukkeutunut.<\/p>\n\n\n\n
Sulakkeet on suunniteltu suojaamaan autoasi erilaisilta s\u00e4hk\u00f6ongelmilta, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 ne r\u00e4j\u00e4ht\u00e4v\u00e4t, jos jokin kuormittaa liikaa auton s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmi\u00e4. Jos et saa BMW:t\u00e4si k\u00e4yntiin, tarkasta sulakerasia ja vaihda palanut sulake samaan ampeerilukuun, jotta s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin saadaan palautettua virta.<\/p>\n\n\n\n
Jos sytytystulppa kuolee, se ei pysty auttamaan palamisprosessia, mik\u00e4 joko aiheuttaa syttymish\u00e4iri\u00f6it\u00e4 tai est\u00e4\u00e4 autosi k\u00e4ynnistymisen kokonaan. My\u00f6s n\u00e4m\u00e4 on vaihdettava ongelman ratkaisemiseksi.<\/p>\n\n\n\n
Akku maksaa sinulle todenn\u00e4k\u00f6isesti 300-500 dollaria, kun otat huomioon sek\u00e4 osat ett\u00e4 ty\u00f6kustannukset. Jos kuitenkin hy\u00f6dynn\u00e4t suuren j\u00e4lleenmyyj\u00e4n erikoistarjouksia, s\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 ja kuponkeja, ostat akun todenn\u00e4k\u00f6isesti paljon halvemmalla ja saat mahdollisesti jopa ilmaisen asennuksen.<\/p>\n\n\n\n
Varmista joka tapauksessa aina, ett\u00e4 k\u00e4yt\u00e4t autoon sopivaa akkua, sill\u00e4 markkinoilla on monia erilaisia akkutyyppej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Upouusi vaihtovirtageneraattori ty\u00f6kustannuksineen maksaa sinulle 375-1 000 dollaria, mik\u00e4 on melko kallis komponentti. Sin\u00e4ns\u00e4 jotkut sanovat, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 voidaan usein korjata, mutta on aina parempi ajatus ostaa uusi.<\/p>\n\n\n\n
Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen. Rikkin\u00e4inen vaihtovirtageneraattori tyhjent\u00e4\u00e4 akkusi, mik\u00e4 voi johtaa siihen, ett\u00e4 tarvitset sek\u00e4 uuden vaihtovirtageneraattorin ett\u00e4 uuden akun useammin kuin kerran, mik\u00e4 voi olla todella turhauttavaa ilmeisist\u00e4 syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Jos omistat v\u00e4hemm\u00e4n ajetun, hyvin huolletun ja hoidetun BMW:n, vakavien ongelmien esiintyminen ei ole kovin todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4. Suuremmalla ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 ajetut, vanhemmat ja kyseenalaisesti huolletut BMW:t voivat kuitenkin olla ongelmien festivaali, mink\u00e4 vuoksi sinun on aina tutkittava asia huolellisesti ennen kuin ostat mink\u00e4 tahansa k\u00e4ytetyn BMW:n.<\/p>\n\n\n\n
BMW:t\u00e4 ei tunneta siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa maailman luotettavimpia autoja, koska se ei ole BMW:n t\u00e4rkein prioriteetti.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
BMW on br\u00e4ndi, joka tunnetaan ”\u00e4\u00e4rimm\u00e4isten ajokoneiden” valmistajana, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 BMW:t on suunniteltu ajettaviksi ja nautittaviksi. Jos autoa ei kuitenkaan pysty k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n, se tekee t\u00e4m\u00e4n tyhj\u00e4ksi, joten ongelmaan on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5449"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5449"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5449\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5450,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5449\/revisions\/5450"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5449"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5449"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5449"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}