{"id":5453,"date":"2022-12-06T15:00:44","date_gmt":"2022-12-06T15:00:44","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5453"},"modified":"2022-12-06T15:00:47","modified_gmt":"2022-12-06T15:00:47","slug":"porsche-ei-kaynnisty-syyt-ja-korjaaminen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-ei-kaynnisty-syyt-ja-korjaaminen\/","title":{"rendered":"Porsche ei k\u00e4ynnisty – syyt ja korjaaminen"},"content":{"rendered":"\n

Porsche on tuotemerkki, joka on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa joitakin maailman parhaita autoja. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 Porschet ovat yleens\u00e4 luotettavia, mutta se ei tarkoita, etteiv\u00e4tk\u00f6 ne voisi hajota. P\u00e4invastoin, sill\u00e4 Porsche-mallit, joita ei ole huollettu oikein, ovat alttiita hajoamaan todella usein.<\/p>\n\n\n\n

Kun ne rikkoutuvat, niiden korjaaminen on my\u00f6s kallista. Menem\u00e4tt\u00e4 yksityiskohtiin siit\u00e4, mik\u00e4 Porschessa voi menn\u00e4 vikaan, keskitymme siihen, miksi Porsche ei k\u00e4ynnisty – syyt ja miten se korjataan. Yleisin syy, miksi Porsche ei k\u00e4ynnisty, liittyy akkuun, joka voi olla joko tyhj\u00e4, heikko tai sen napojen korroosion peitossa.<\/p>\n\n\n\n

Muita syit\u00e4 ovat esimerkiksi heikko avaimenper\u00e4n akku, jota auto ei tunnista. My\u00f6s k\u00e4ynnistysmoottorin ja vaihtovirtageneraattorin ongelmat ovat yleisi\u00e4 syit\u00e4 siihen, miksi Porsche ei k\u00e4ynnisty. Tukkeutuneet polttoainesuodattimet ja polttoainepumppuongelmat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 yleisi\u00e4, mutta ne voivat j\u00e4lleen kerran aiheuttaa sen, ett\u00e4 Porsche ei k\u00e4ynnisty.<\/p>\n\n\n\n

Muista lopuksi k\u00e4yd\u00e4 l\u00e4pi my\u00f6s sytytystulpat ja sulakerasia, sill\u00e4 my\u00f6s ne voivat aiheuttaa ongelmia. Jos et pystynyt korjaamaan Porscheasi kummallakaan n\u00e4ist\u00e4, suosittelemme l\u00e4mpim\u00e4sti viem\u00e4\u00e4n autosi kokeneelle mekaanikolle, sill\u00e4 on monia muitakin monimutkaisempia syit\u00e4 siihen, miksi Porsche ei k\u00e4ynnisty.<\/p>\n\n\n\n

Akkuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen kiinnostuksen kohteesi tulisi olla akun silm\u00e4m\u00e4\u00e4r\u00e4inen tarkastus ja sen selvitt\u00e4minen, onko se hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja kuinka vanha se on. Mit\u00e4 tulee sen tehoon, sinun on parasta k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 yleismittaria n\u00e4hd\u00e4ksesi, kuinka tehokas akkusi on, ja 12-13 volttia pidet\u00e4\u00e4n terveen\u00e4 akkuna. Jos yleismittari n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 alle t\u00e4m\u00e4n, akku on l\u00e4hestym\u00e4ss\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4ns\u00e4 loppua, ja se olisi vaihdettava, jos kaikki on kunnossa vaihtovirtageneraattorin kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Toinen asia, joka kannattaa pit\u00e4\u00e4 mieless\u00e4, on irrottaa akku ja tarkistaa akun navat, onko niiden p\u00e4\u00e4ll\u00e4 merkkej\u00e4 korroosiosta. Jos n\u00e4in on, osta erityinen akun puhdistusaine korroosion poistamiseksi ja toista sitten yleismittarilla suoritettu prosessi edell\u00e4 esitetyll\u00e4 tavalla.<\/p>\n\n\n\n

Avaimenper\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

L\u00e4hes kaikissa nykyaikaisissa autoissa on tavallisten ter\u00e4avaimien sijasta avainnippu, koska sit\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n usein siistimp\u00e4n\u00e4 ja ylellisemp\u00e4n\u00e4, ja se toimii yhdess\u00e4 nykyaikaisten avaimeton k\u00e4ynnistys- ja sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syominaisuuksien kanssa. Avaimenper\u00e4ss\u00e4 on kuitenkin toinenkin ongelma, sill\u00e4 sen sis\u00e4ll\u00e4 oleva akku vikaantuu ajan mittaan, ja se on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Kun se kuolee, et todenn\u00e4k\u00f6isesti pysty menem\u00e4\u00e4n sis\u00e4\u00e4n tai vain k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n autoa. Jos sinulla on suhteellisen vanha Porsche-avain, ota ter\u00e4avain pois ja yrit\u00e4 k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 auto pelk\u00e4ll\u00e4 ter\u00e4avaimella. Jos se k\u00e4ynnistyy, syy on avaimenper\u00e4ss\u00e4si, jos ei, syyn\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti jokin muu t\u00e4ss\u00e4 luettelossa mainittu asia.<\/p>\n\n\n\n

Vaihtovirtageneraattorin ja k\u00e4ynnistysmoottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vaihtovirtageneraattorin teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on ladata akkua, ja ilman sit\u00e4 kaikki akut loppuisivat lopulta. Jos vaihtovirtageneraattori on rikki, akku seuraa pian per\u00e4ss\u00e4. Testaa siis generaattori ja vaihda se mahdollisimman pian, sill\u00e4 et halua, ett\u00e4 akkukin kuolee, sill\u00e4 Porschen generaattorit ja akun vaihto ovat kaikkea muuta kuin halpoja.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi k\u00e4ynnistinmoottori on pieni komponentti, jonka teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 moottori. Jos kuulet naksahduksen avainta k\u00e4\u00e4nnett\u00e4ess\u00e4, mutta k\u00e4ynnistys ei tapahdu, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 k\u00e4ynnistinmoottori on rikki ja se on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Polttoaineen jakeluj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Polttoaineen jakeluj\u00e4rjestelm\u00e4 koostuu moottorin l\u00e4hell\u00e4 olevasta korkeapaineisesta polttoainepumpusta, polttoaines\u00e4ili\u00f6ss\u00e4 olevasta matalapaineisesta polttoainepumpusta, useista letkuista ja kiskoista sek\u00e4 muutamasta suodattimesta niiden v\u00e4liss\u00e4. N\u00e4ist\u00e4 kaikista yleisin syy siihen, miksi auto ei k\u00e4ynnisty, on tukkeutunut polttoainesuodatin, joka est\u00e4\u00e4 kulun.<\/p>\n\n\n\n

Jos n\u00e4in k\u00e4y, autoosi saadaan kaikki tavanomainen s\u00e4hk\u00f6virta, k\u00e4ynnistinmoottori yritt\u00e4\u00e4 k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 moottorin, mutta se ei k\u00e4ynnisty tai se sammuu pian sen j\u00e4lkeen. Jos polttoainepumppu on syyllinen, voit yleens\u00e4 kuulla polttoainepumpun potkaisun, kun k\u00e4\u00e4nn\u00e4t sytytysvirtaa autossasi. Jos et kuule sit\u00e4, se on todenn\u00e4k\u00f6isesti paahtunut.<\/p>\n\n\n\n

Sulakerasia ja sytytystulpat<\/h3>\n\n\n\n

Viimeiset kiinnostuksen kohteet ovat sytytystulpat ja sulakerasia, jotka molemmat voivat vioittua ja aiheuttaa ongelmia, kun yrit\u00e4t k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 autoa. Tarkasta ne ja vaihda ne tarvittaessa. Mit\u00e4 sulakkeeseen tulee, valitse aina sama ampeerivirta jokaiselle yksitt\u00e4iselle sulakkeelle.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka paljon uusi Porsche-akku maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Uusi Porsche-akku maksaa todenn\u00e4k\u00f6isesti noin 300-600 dollaria omistamastasi Porsche-tyypist\u00e4 riippuen. Jos omistat klassisen harvinaisen mallin, akkusi maksaa paljon enemm\u00e4n, kun taas valtavirran Porsche-mallien akut ovat yleens\u00e4 verrattain paljon halvempia.<\/p>\n\n\n\n

Joskus joudut maksamaan my\u00f6s asennuskustannukset, toisinaan taas asennuskustannukset sis\u00e4ltyv\u00e4t listahintaan.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Porschen akun pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Monet tekij\u00e4t vaikuttavat siihen, kuinka kauan Porschen akku kest\u00e4\u00e4, mutta useimmat Porsche-mekaanikot kertovat, ett\u00e4 akku tulisi pyrki\u00e4 vaihtamaan 5-6 vuoden v\u00e4lein. Jos akkusi kest\u00e4\u00e4 t\u00e4t\u00e4 lyhyemm\u00e4n ajan, on hyvin todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 jokin on vialla, joten muista vied\u00e4 autosi tarkastukseen.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko Porsche-autot luotettavia?<\/h3>\n\n\n\n

Korkealuokkaisten premium-luokan luksusautojen maailmassa luotettavuus ei ole yht\u00e4 t\u00e4rke\u00e4\u00e4 kuin taloudellisissa autoissa, koska merkit keskittyv\u00e4t t\u00e4\u00e4ll\u00e4 enemm\u00e4n ylellisyyteen, suorituskykyyn, teknologiaan, yksinoikeuteen ja haluttavuuteen. Oli miten oli, Porsche on yksi harvoista harvoista merkeist\u00e4, jotka valmistavat luotettavia luksusautoja.<\/p>\n\n\n\n

Porschea ja Lexusta lukuun ottamatta ei oikeastaan ole kovin montaa luotettavaa luksusautoa valmistavaa merkki\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche on tuotemerkki, joka on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa joitakin maailman parhaita autoja. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 Porschet ovat yleens\u00e4 luotettavia, mutta se ei tarkoita, etteiv\u00e4tk\u00f6 ne voisi<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5453"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5453"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5453\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5454,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5453\/revisions\/5454"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5453"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5453"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5453"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}