{"id":5479,"date":"2022-12-09T13:31:33","date_gmt":"2022-12-09T13:31:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5479"},"modified":"2022-12-09T13:31:36","modified_gmt":"2022-12-09T13:31:36","slug":"kaikki-vuoden-2023-volvo-xc40sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-volvo-xc40sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Volvo XC40:st\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Volvo XC40 on yksi suosituimmista ja myydyimmist\u00e4 Volvon katumaastureista nyky\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todella t\u00e4rke\u00e4 malli Volvolle. T\u00e4ss\u00e4 on paljon j\u00e4rke\u00e4, sill\u00e4 kompaktista crossoverista\/maasturista on tullut maailman suosituimpia autoja, ja t\u00e4m\u00e4 segmentti on uskomattoman kilpailtu. Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken vuoden 2023 Volvo XC40:st\u00e4, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli!<\/p>\n\n\n\n

Alkajaisiksi, hieman uudistettu 2023 Volvo XC40 sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 muutamia muutoksia. Ensimm\u00e4inen on uusi nimirakenne, jossa aiemmista trimmitason mallinimist\u00e4 p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4n eroon ja ne korvataan Core-, Plus- ja Ultimate-malleilla. Kaksi saatavilla olevaa moottoria on nyt varustettu miedolla hybriditekniikalla, kun taas huippumalli XC40 Recharge pysyy ennallaan.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat my\u00f6s saaneet p\u00e4ivityksen infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, joka tukee nyt Google Assist -toimintoa. Voit nyt my\u00f6s valita ei-el\u00e4inper\u00e4iset premium-verhoilut ja muutaman uuden v\u00e4rivaihtoehdon, mutta siin\u00e4p\u00e4 ne vuoden 2023 muutokset.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, t\u00e4m\u00e4 raapii vain pintaa XC40:st\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 k\u00e4ymme nyt l\u00e4pi perusteellisesti kaikki XC40:n yksityiskohdat ja kerromme, miten se vertautuu joihinkin kilpailijoihinsa.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC40 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 XC40:n t\u00e4rkein muutos vuoden 2022 malliin verrattuna on mild-hybriditekniikan lis\u00e4\u00e4minen kahteen saatavilla olevaan bensiinimoottoriin. T\u00e4m\u00e4n tekniikan tarkoituksena on parantaa polttoainetehokkuutta, alentaa CO2-p\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 ja antaa hieman enemm\u00e4n tehoa samalla kun turboviive poistetaan mahdollisimman pitk\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen l\u00e4ht\u00f6tason B4-nelisylinterinen 2,0 litran moottori tuottaa nyt 194 hv, kun taas B5-nelisylinterinen 2,0 litran nelisylinterinen moottori tarjoaa 247 hv, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 varsin hedelm\u00e4isen. T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon, joka l\u00e4hett\u00e4\u00e4 voiman kaikille nelj\u00e4lle py\u00f6r\u00e4lle, kun taas pienemm\u00e4n B4:n vakiovarusteena on FWD, mutta voit halutessasi p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 AWD:hen.<\/p>\n\n\n\n

Huipputason XC40 Recharge -s\u00e4hk\u00f6katumaasturissa on kaksi s\u00e4hk\u00f6moottoria, 77 kWh:n akku ja 408 hv, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 saman kuin C40 Recharge -coup\u00e9-katumaasturista. Alkutason B4:n kulutus on jopa 24\/32MPG ja B5:n 23\/30MPG, jotka molemmat ovat hyvi\u00e4 tuloksia katumaasturille. XC40 Recharge pystyy kulkemaan noin 220 kilometri\u00e4 t\u00e4ydell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC40 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

XC40:n ulkomuodon osalta mik\u00e4\u00e4n ei ole muuttunut merkitt\u00e4v\u00e4sti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on edelleen tyylikk\u00e4\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen kompakti SUV, jonka muoto on melko laatikkomainen. Sis\u00e4tiloja on kuitenkin uudistettu hieman, erityisesti infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n ja uuden el\u00e4imett\u00f6m\u00e4n premium-verhoilun osalta. XC40:st\u00e4 saa edelleen kaikki mukavuudet, joita luksusmaasturilta voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksessa ei ole mit\u00e4\u00e4n erikoista, sill\u00e4 XC40:n ajo on samanlaista kuin l\u00e4hes kaikilla muillakin t\u00e4m\u00e4n segmentin autoilla. Se on mukavasti hallittu ja hyvin k\u00e4ytt\u00e4ytyv\u00e4 katumaasturi, joka asettaa mukavuuden, helppok\u00e4ytt\u00f6isyyden ja kruisailun etusijalle nopeuden, ter\u00e4v\u00e4n k\u00e4sitelt\u00e4vyyden tai nopean reagoinnin sijaan.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC40 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 XC40 on vasta tulossa markkinoille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 emme voi sanoa liikaa siit\u00e4, kuinka luotettava se on. Koska 2023 XC40 on kuitenkin enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama auto kuin 2022 XC40, voimme odottaa sen olevan kunnollinen, mutta sill\u00e4 on tiettyj\u00e4 yleisi\u00e4 ongelmia, joista kannattaa todellakin puhua.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ihin ongelmiin kuuluvat esimerkiksi vialliset jarrut, s\u00e4hk\u00f6ongelmat, ADAS-ongelmat, ongelmat istuimissa, kattoluukussa, v\u00f6iss\u00e4, lukoissa ja mahdollisesti jopa jousituksessa.<\/p>\n\n\n\n

2023 Volvo XC40 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 XC40:n l\u00e4ht\u00f6hinta l\u00e4ht\u00f6tason Core-mallissa on 36 350 dollaria, Plus-malli maksaa 40 755 dollaria ja Ultimate-malli 44 500 dollaria. B5-moottori tuo muutaman tonnin lis\u00e4maksun n\u00e4iden lis\u00e4ksi, kun taas XC40 Recharge alkaa 53 550 dollarista Core-mallissa, 56 520 dollarista Plus-mallissa ja l\u00e4hes 60 000 dollarista Ultimate-mallissa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on sama kuin edelt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 XC40:ss\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa kunnon m\u00e4\u00e4r\u00e4n istuin- ja tavaratilaa. Se on hyv\u00e4 perhemaasturi, ja se tarjoaa yleens\u00e4 enemm\u00e4n tilaa kuin useimmat kilpailijansa. Siihen on todella helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja n\u00e4kyvyys on erinomainen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa vuoden 2023 Volvo XC40?<\/h3>\n\n\n\n

XC40:st\u00e4 on tullut viime aikoina hieman kallis, erityisesti huipputason Recharge-mallissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se el\u00e4\u00e4 nyt t\u00e4ysin luksusmaasturien segmentiss\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on ongelma niille, jotka suosivat saksalaisia, mutta jos pid\u00e4t siit\u00e4, mit\u00e4 Volvo tekee, ja haluat tehd\u00e4 vaihdon, XC40 on loistava katumaasturi siihen.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos haluat jotain hieman j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mp\u00e4\u00e4 ajettavaa ja enemm\u00e4n tekniikkaa sis\u00e4lt\u00e4v\u00e4\u00e4, uusi GLA on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi parhaista autoista, joita voit saada t\u00e4ss\u00e4 luokassa. Todellisuudessa kaikki t\u00e4m\u00e4n segmentin premium-luokan luksusmaasturit ovat loistavia, etk\u00e4 voi tehd\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 asiassa v\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 p\u00e4\u00e4t\u00f6st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat vuoden 2023 Volvo XC40:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten edell\u00e4 mainittiin, vuoden 2023 XC40 on todellinen luksus-SUV, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se kilpailee esimerkiksi uuden Mercedes GLA:n, Mercedes GLB:n, Audi Q3:n, uuden BMW X1:n, Jaguar E-Pacen ja Alfa Romeo Tonalen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Sanoisin, ett\u00e4 BMW on teknisesti edistynein auto t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, Mercedes on ylellisin, Audi RSQ3 on t\u00e4m\u00e4n segmentin paras suorituskykyinen auto, Jaguar E-Pace on siistein ja Alfa Romeo Tonale on puolestaan parhaimman n\u00e4k\u00f6inen. Muista siis ottaa n\u00e4m\u00e4 huomioon, kun ostat uutta kompaktia crossover-maasturia.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2023 Volvo XC40 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

IIHS on my\u00f6nt\u00e4nyt XC40:lle huipputason ”Top Safety Pick+” -merkin sen ilmestymisest\u00e4 l\u00e4htien, mik\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, sill\u00e4 Volvo tunnetaan maailman turvallisimpien autojen valmistajana. XC40 on siis uskomattoman turvallinen auto, jossa on kaikki, mit\u00e4 tarvitset pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut ja perheesi turvassa.<\/p>\n\n\n\n

Monien ADAS-ominaisuuksien, turvatyynyjen ja antureiden ansiosta XC40 on yksi turvallisimmista autoista.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo XC40 on yksi suosituimmista ja myydyimmist\u00e4 Volvon katumaastureista nyky\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todella t\u00e4rke\u00e4 malli Volvolle. T\u00e4ss\u00e4 on paljon j\u00e4rke\u00e4, sill\u00e4 kompaktista crossoverista\/maasturista on tullut maailman suosituimpia<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5480,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5479"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5479"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5479\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5481,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5479\/revisions\/5481"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5480"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5479"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5479"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5479"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}