{"id":5482,"date":"2022-12-12T15:49:44","date_gmt":"2022-12-12T15:49:44","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5482"},"modified":"2022-12-12T15:49:47","modified_gmt":"2022-12-12T15:49:47","slug":"kaikki-vuoden-2023-mercedes-amg-e-53-mallista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-mercedes-amg-e-53-mallista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Mercedes-AMG E 53 -mallista"},"content":{"rendered":"\n

Vuoden 2023 Mercedes E-luokka edustaa jatkoa yhdelle kaikkien aikojen menestyneimmist\u00e4 ja parhaista Mercedes-sedaneista. Uusi 2023 E 53 AMG edustaa koko E-Luokan malliston toiseksi tehokkainta ja todenn\u00e4k\u00f6isesti halutuinta versiota, joka j\u00e4\u00e4 vain hieman j\u00e4lkeen E3 AMG:st\u00e4. E53 AMG on kuitenkin saatavana my\u00f6s coupe- ja avoautona, ja se on tehokkain ja kallein E-Klasse Coupe\/Convertible, jonka rahalla saa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme sinulle kaiken 2023 Mercedes-AMG E 53:sta, miksi sinun pit\u00e4isi harkita sellaista ja miksi se on niin hyv\u00e4 kuin kaikki sanovat. Se ei ehk\u00e4 tule Mercedeksen huippuluokan 4.0L BiTurbo V8 -moottorilla, mutta on todella vaikea valittaa nykyisest\u00e4 V6-moottorista, joka varmasti riitt\u00e4\u00e4 useimmille.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti E 53 AMG on saatavana sedanina, avoautona ja coup\u00e9na. Sedan on liikemiehen vaunu, kun taas coupe on nuorempien yksil\u00f6iden suosima valinta. Sis\u00e4tilat ovat upean n\u00e4k\u00f6iset, kuten kaikissa uusimmissa markkinoilla olevissa Mercedes-sedaneissa. E-luokka ei saanut viel\u00e4 aivan uusinta Mercedes-tekniikkaa, mutta se on niin hyv\u00e4, ettei sit\u00e4 edes kaipaa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan suurimmaksi osaksi kunnossa, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa keskustella tarkemmin. Arvoltaan E53 AMG maksaa paljon, mutta niin on my\u00f6s Audi S6:n ja BMW M550i:n kohdalla. Jos haluat k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 p\u00e4iviksi, sinun on valittava sedan-versio, sill\u00e4 se tarjoaa nelj\u00e4 ovea ja suuren tavaratilan.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG E53 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes-AMG E 53 saa tutun 3,0 litran V6-moottorin, jossa on 430 hv ja 384 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, joka riitt\u00e4\u00e4 kuljettamaan E53:n vain nelj\u00e4ss\u00e4 sekunnissa 0:sta 60:een metriin tunnissa ja saavuttamaan rajoitetun huippunopeuden, joka on noin 155 kilometri\u00e4 tunnissa. Voima l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n kaikille nelj\u00e4lle py\u00f6r\u00e4lle Mercedeksen 9-vaihteisen automaattivaihteiston kautta.<\/p>\n\n\n\n

AWD on vakiovaruste kaikissa E 53 AMG -malleissa, sill\u00e4 4MATIC+ on nyky\u00e4\u00e4n ainoa vaihtoehto monissa Mercedes AMG -sedaneissa. Vaikka V6-moottori ei ehk\u00e4 olekaan yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kuin E63 AMG:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4 4,0 litran BiTurbo, suorituskyvyn suhteen ei todellakaan ole valittamista.<\/p>\n\n\n\n

MPG-arvoksi on mitattu 21MPG kaupungissa ja 28MPG maantiell\u00e4, mik\u00e4 on selke\u00e4 etu V6:n sijaan V8:n k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4. On hieman s\u00e4\u00e4li, ett\u00e4 huippumallia E63 AMG:t\u00e4 ei ole saatavana Coupe-muodossa, mutta E53 AMG riitt\u00e4\u00e4 useimmille.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG E53 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, E53 AMG on saatavana joko coup\u00e9- tai sedan-mallina riippuen siit\u00e4, mit\u00e4 haluat enemm\u00e4n. Sedan-versio on suurempi, painavampi, tilavampi ja paremman n\u00e4kyvyyden omaava. Coupe\/avoautomalli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin kiistatta paremmalta ja on harvinaisempi ja tyylikk\u00e4\u00e4mpi versio. Sis\u00e4tilat ovat samat molemmissa, ja ne ovat yksi luokkansa parhaista sis\u00e4tiloista, viel\u00e4 muutaman vuoden markkinoilla olon j\u00e4lkeenkin.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on loistava sekoitus mukavuutta, vakautta ja voimaa, mik\u00e4 tekee E 53 AMG:st\u00e4 loistavan auton niille, jotka viett\u00e4v\u00e4t suurimman osan ajoajastaan pitkill\u00e4 moottoritiematkoilla. Jousitusasetelma ei ole yht\u00e4 j\u00e4ykk\u00e4 kuin E63 AMG:ss\u00e4, joka on kiistatta hieman liian kova sedanille, jonka keulassa on kolmipistet\u00e4hti.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG E53 – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes-AMG E53 on kohtuullisen luotettava auto, jos siit\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n kunnolla huolta, mik\u00e4 on yleens\u00e4 tapana saksalaisten luksusluokan sedanien kohdalla. Monet omistajat ovat kuitenkin valittaneet erilaisista s\u00e4hk\u00f6isist\u00e4 ongelmista, kuten kaukovaloavustimen ja joidenkin kehittyneiden kuljettajan apuj\u00e4rjestelmien, kuten kaistalla pysymisen avustimen tai mukautuvan vakionopeusj\u00e4rjestelm\u00e4n, ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut ovat valittaneet ylikuumenemisongelmista tai \u00f6ljyvuodoista. Kaiken kaikkiaan on syyt\u00e4 tehd\u00e4 ennen ostoa tarkastus, jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen k\u00e4ytettyn\u00e4, sill\u00e4 kyseess\u00e4 on todella monimutkainen auto, joka tarvitsee asianmukaista huoltoa kest\u00e4\u00e4kseen.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG E53 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan E53 AMG:n sedan-version, joudut maksamaan noin 83 000 dollaria, kun taas coupe maksaa 84 000 dollaria ja avoauto 90 000 dollaria. K\u00e4ytettyjen autojen hinnat ovat paljon alhaisemmat, sill\u00e4 E53 AMG:n arvo laskee paljon 3-5 vuoden k\u00e4yt\u00f6n j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on parasta sedanissa, sitten coupessa ja viimeiseksi avoautossa, koska siin\u00e4 on v\u00e4hiten tilaa takana ja pienin tavaratila, varsinkin kun katto on alhaalla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Mercedes E53 AMG minun pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

No, se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 tarvitset. Jos olet perheenis\u00e4, valitse sedan-versio, koska se on kaiken kaikkiaan j\u00e4rkevin. Jos haluat dynaamisimman ja j\u00e4nnitt\u00e4vimm\u00e4n kokemuksen, valitsisin coupen. Lopuksi, j\u00e4tt\u00e4isin avoauton ostamisen kokonaan v\u00e4liin, koska se ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 ajettava kuin kaksi muuta. Siit\u00e4 puuttuu rakenteellinen j\u00e4ykkyys ja se on paljon painavampi.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi se maksaa my\u00f6s 10 000 dollaria alusta alkaen, mik\u00e4 ei mielest\u00e4ni yksinkertaisesti ole sen arvoista. Sedan on paras useimmille ihmisille, kun taas jotkut saattavat pit\u00e4\u00e4 coupesta sen muotoilun ja ajokokemuksen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes AMG E53 todellinen AMG?<\/h3>\n\n\n\n

Tuolla ulkona k\u00e4yd\u00e4\u00e4n jatkuvasti keskustelua siit\u00e4, ovatko AMG 53 -mallit oikeita AMG-malleja, koska niiss\u00e4 ei ole kaikkea, mit\u00e4 AMG:ss\u00e4 yleens\u00e4 on, varsinkaan moottoria. Nyky\u00e4\u00e4n AMG-merkki ei kuitenkaan ole en\u00e4\u00e4 niin vahva ja erityinen kuin ennen, eik\u00e4 se todellakaan tarkoita V8-moottoria.<\/p>\n\n\n\n

Uusi C63 on ”63” AMG, mutta se tarjoaa 4-sylinterisen moottorin. Sin\u00e4ns\u00e4 E 53 AMG on todellinen AMG, sill\u00e4 siin\u00e4 on muutakin kuin moottori ja pakoputkipari kummallakin puolella.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes AMG E53 parempi kuin E63 AMG?<\/h3>\n\n\n\n

E53 AMG on halvempi, mukavampi ja tehokkaampi, kun taas E63 on paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi, paljon nopeampi ja helvetin paljon kalliimpi. Jos olet Mercedes-fani, valitse E53 AMG ja s\u00e4\u00e4st\u00e4 rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin olet AMG-fani, syrj\u00e4ytymist\u00e4 ei voi korvata, sill\u00e4 E63 AMG on paljon erikoisempi auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vuoden 2023 Mercedes E-luokka edustaa jatkoa yhdelle kaikkien aikojen menestyneimmist\u00e4 ja parhaista Mercedes-sedaneista. Uusi 2023 E 53 AMG edustaa koko E-Luokan malliston toiseksi tehokkainta ja todenn\u00e4k\u00f6isesti halutuinta versiota, joka j\u00e4\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5483,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5482"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5482"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5482\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5484,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5482\/revisions\/5484"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5483"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5482"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5482"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5482"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}