{"id":5502,"date":"2022-12-18T08:42:08","date_gmt":"2022-12-18T08:42:08","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5502"},"modified":"2022-12-18T08:42:11","modified_gmt":"2022-12-18T08:42:11","slug":"kaikki-vuoden-2023-peugeot-2008sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-peugeot-2008sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Peugeot 2008:sta"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 2008 on pienikokoinen crossover-maasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 2013. Sen oli tarkoitus korvata 208SW, mutta siit\u00e4 tuli lopulta enemm\u00e4n crossover kuin farmari. 2008:n 2. sukupolvi paljastettiin vuonna 2019, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Peugeot ei ole viel\u00e4 valmis aivan uuteen 2008-malliin, vaan pikemminkin vain facelift.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken vuoden 2023 Peugeot 2008:sta, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli! Ensinn\u00e4kin vuoden 2023 2008 tulee tarjoamaan kehittyneemm\u00e4t voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4t, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 dieselmoottoreita ei en\u00e4\u00e4 ole ja ett\u00e4 kaikki 2008-mallit tulevat olemaan jollain tavalla s\u00e4hk\u00f6istettyj\u00e4. T\u00e4m\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 my\u00f6s uusia s\u00e4hk\u00f6malleja my\u00f6hemmin, mutta kaikissa tulee olemaan jonkinlainen s\u00e4hk\u00f6moottori.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti 2008-malli saa muutamia uudistuksia, uuden ulkov\u00e4rin ja tummemmat kontrastipaneelit koko autoon. Saataville tulee my\u00f6s uusia py\u00f6r\u00e4malleja, uudet LED-takavalot ja hieman uudistettu etus\u00e4leikk\u00f6. My\u00f6s sis\u00e4tiloja p\u00e4ivitet\u00e4\u00e4n hieman, mutta l\u00e4hinn\u00e4 ohjelmistopuolella.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus pysyy samana muiden kuin moottorin osien osalta, kun taas hinta on hieman korkeampi kuin vuoden 2022 mallissa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys s\u00e4ilyy ennallaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vuoden 2008 malli pysyy yht\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisen\u00e4 kuin ennenkin.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 2008 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot kertoi muutama kuukausi sitten, ett\u00e4 kaikki sen mallit vuodesta 2023 alkaen tulevat olemaan jollain tavalla s\u00e4hk\u00f6istettyj\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 he aikovat tarjota tavallisia bensiinimoottoreita, joihin on yhdistetty mild-hybriditekniikkaa tai t\u00e4ysin hybridisoituja malleja. Alkutason 1.2L PureTech saa nyt miedon hybridiavustuksen, jonka pit\u00e4isi tarjota 100-130 hv.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki dieselmoottorit poistuvat, mutta Peugeot aikoo tarjota kaksi s\u00e4hk\u00f6mallia nimell\u00e4 Peugeot e-2008. Heikommassa mallissa on 50 kWh:n akku ja FWD yhden s\u00e4hk\u00f6moottorin ansiosta, kun taas tehokkaammassa mallissa on suurempi akku. Emme ole viel\u00e4 tietoisia akun koosta, mutta joidenkin l\u00e4hteiden mukaan sen pit\u00e4isi olla noin 75 kWh ja siin\u00e4 pit\u00e4isi olla AWD.<\/p>\n\n\n\n

Voit odottaa, ett\u00e4 e-2008:n toimintas\u00e4de on noin 200-250 mailia, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 kaupunkiliikenteeseen, mutta ei niink\u00e4\u00e4n maantiell\u00e4 ajamiseen. Kaiken kaikkiaan Peugeot haluaa tehd\u00e4 tehokkaita malleja, joissa on v\u00e4hemm\u00e4n CO2-p\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4. Jos t\u00e4m\u00e4 siis kiinnostaa sinua, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti nauttimaan 2023 2008 -mallista.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 2008 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Kuten johdannossa mainittiin, uusi 2008 ei tule muuttumaan kovinkaan paljon, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on muutamia uusia muotoilullisia yksityiskohtia, kuten kontrastimustat paneelit koko ulkokuoressa, uudet vanteet, uudet v\u00e4rit ja uudelleen suunnitellut takavalot. My\u00f6s etus\u00e4leikk\u00f6 saa pienen muodonmuutoksen, jotta vuoden 2008 faceliftist\u00e4 tulisi erottuvampi.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat sen sijaan ovat todella futuristiset, erityisesti uuden ”3D Cockpit” -ohjaamon ansiosta, jonka pit\u00e4isi olla nopea reagoida ja tarjota parempi resoluutio. Ajokokemus ei muutu dramaattisesti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla mukava ja rentouttava ajaa.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 2008 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 Peugeot 2008:n pit\u00e4isi olla luotettavuudeltaan samanlainen kuin edellisen sukupolven malli, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ensinn\u00e4kin uudessa 2008:ssa ei tule olemaan DPF-suodattimien kanssa ongelmia, sill\u00e4 kaikki dieselmallit poistuvat lopullisesti. Vaihteisto voi kuitenkin aiheuttaa muutamia ongelmia, varsinkin jos sit\u00e4 ei huolleta kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s jousituksessa tiedet\u00e4\u00e4n olevan ongelmia, kun taas ohjelmistoh\u00e4iri\u00f6t ja Bluetooth-ongelmat toivottavasti ratkeavat. Vuodelta 2008 on vedetty takaisin per\u00e4ti 19 kertaa sen j\u00e4lkeen, kun se tuli markkinoille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole kaikkein parhaiten lajiteltu auto suoraan tehtaalta.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot 2008 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Peugeot 2008 maksaa 24 295-31 045 puntaa, mutta vuoden 2023 malli tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti maksamaan enemm\u00e4n. T\u00e4h\u00e4n hintaan saat todella hyv\u00e4n pienen maasturin, joka on sek\u00e4 hyv\u00e4 katsoa ett\u00e4 hyv\u00e4 ajaa. Se menett\u00e4\u00e4 arvonsa nopeasti, ja vuoden 2023 malli ei todenn\u00e4k\u00f6isesti muuta sit\u00e4 kovin paljon.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on hyv\u00e4 etuistuimilla, kun taas takaistuimet eiv\u00e4t ole yht\u00e4 tilavat kuin joissakin muissa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoissa. N\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4, kun taas s\u00e4ilytystiloja on runsaasti ja ne ovat hyvin integroituja. Kaiken kaikkiaan vuoden 2023 2008 pit\u00e4isi olla enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samanlainen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Milloin Peugeot 2008 2023 tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Sanotaan, ett\u00e4 2023 2008:n pit\u00e4isi tulla ulos joskus vuoden 2022 nelj\u00e4nnell\u00e4 nelj\u00e4nneksell\u00e4, kun taas myynti k\u00e4ynnistyy vuoden 2023 puoliv\u00e4liin menness\u00e4. Jotkut sanovat, ett\u00e4 2008:n debyytti siirtyy vuoteen 2023, mutta emme voi tiet\u00e4\u00e4 sit\u00e4 ennen kuin se todella tapahtuu.<\/p>\n\n\n\n

On totta, ett\u00e4 monet autonvalmistajat kamppailevat nyky\u00e4\u00e4n julkaisup\u00e4ivien kanssa, koska maailmanlaajuiset toimitusketjut ovat todellakin vaikeutuneet viime vuosina. Joka tapauksessa 2008 on odottamisen arvoinen, koska se saa paremmat moottorit ja enemm\u00e4n kaikkea ilman, ett\u00e4 se maksaa paljon enemm\u00e4n kuin nykyinen 2008.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Peugeot 2008:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 2008 kilpailee muun muassa Renault Capturin, Nissan Juken, Skoda Kamiqin, VW T-Crossin ja Fiat 500x:n kanssa. N\u00e4ist\u00e4 kaikista T-Cross on premium-luokkaa, mik\u00e4 johtuu osittain sen merkist\u00e4, kun taas muut ovat Peugeotin tasolla.<\/p>\n\n\n\n

Joudumme odottamaan, kunnes Peugeot todella tuo markkinoille seuraavan sukupolven 2008-mallin, mutta on turvallista sanoa, ett\u00e4 Peugeot valmistaa tehokkaimpia ja nykyaikaisimpia pienikokoisia crossovereita moottoreiden osalta.<\/p>\n\n\n\n

Tuleeko vuoden 2023 Peugeot 2008 olemaan s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, uudessa 2023 Peugeot 2008:ssa on s\u00e4hk\u00f6inen voimansiirto, joka kantaa nime\u00e4 e-2008. Tied\u00e4mme, ett\u00e4 siin\u00e4 on 50 kWh:n akku, mutta joidenkin l\u00e4hteiden mukaan voimme saada my\u00f6s e-2008-mallin, jossa on suurempi 75 kWh:n akku.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 2008 on pienikokoinen crossover-maasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 2013. Sen oli tarkoitus korvata 208SW, mutta siit\u00e4 tuli lopulta enemm\u00e4n crossover kuin farmari. 2008:n 2. sukupolvi paljastettiin vuonna<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5503,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5502"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5502"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5502\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5504,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5502\/revisions\/5504"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5503"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5502"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5502"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5502"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}