{"id":5526,"date":"2022-12-21T11:14:27","date_gmt":"2022-12-21T11:14:27","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5526"},"modified":"2022-12-21T11:14:30","modified_gmt":"2022-12-21T11:14:30","slug":"kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-208sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-208sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Peugeot e-208:sta"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 208 on pienin Peugeotin valmistama viistoper\u00e4 ja samalla edullisin. Peugeot kuitenkin kertoi hiljattain, ett\u00e4 kaikki sen uudet autot vuodesta 2023 alkaen k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jonkinlaista s\u00e4hk\u00f6voimaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki mallit ovat joko hybridisoituja tai hybridisoituja ja s\u00e4hk\u00f6istettyj\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208:n tapauksessa se on molempia, ja t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme sinulle kaiken vuoden 2023 Peugeot e-208:sta. Vuoden 2023 malli saa teknologiaa ja monia muita herkkuja suuremmasta Peugeot 308:sta, johon kuuluu tehokkaammat moottorit, hieman suurempi akku ja enemm\u00e4n kuin tarpeeksi kantamaa pienikokoiselle kaupunkiluukun viistoper\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti e-208 ei eroa liikaa tavallisesta polttomoottorimallista, mutta perehtyneet huomaavat eroja, kuten tyhjennetyn s\u00e4leik\u00f6n, erin\u00e4k\u00f6iset vanteet ja pakoputkien puuttumisen takana. 208:n sis\u00e4tilat ovat jo nyt upean n\u00e4k\u00f6iset, mutta e-208 saa my\u00f6s kauttaaltaan erikoisempia yksityiskohtia.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus tulee varmasti olemaan polttomoottoriautoa parempi, sill\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot ovat yleens\u00e4 kokonaisuutena luotettavampia. Hinta nousee hieman, mutta k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden ei pit\u00e4isi poiketa liikaa nykyisest\u00e4 mallista.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-208 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Voimansiirron osalta 2023 e-208 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samoja moottoreita kuin suuremmassa e-308 EV-viistoper\u00e4ss\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 2023-malli saa noin 15 prosenttia enemm\u00e4n tehoa edelliseen malliin verrattuna, mik\u00e4 on varmasti tervetullut lis\u00e4ys. N\u00e4in ollen uusi e-208 tarjoaa 156 hv ja alle 8 sekunnin nopeuden 0-100 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Uusi e-208 on varmasti vaikuttava, sill\u00e4 se voi ajaa jopa 250 kilometri\u00e4 latausten v\u00e4lill\u00e4, ja kaikki t\u00e4m\u00e4 on suuremman 51 kWh:n akun ansiota. Latauksen osalta uusi e-208 latautuu tavallisella 11 kW:n laturilla, mutta voit my\u00f6s k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 jopa 100 kW:n DC-pikalatureita, jotka voivat ladata akun 20 prosentista 80 prosenttiin vain 25 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 luvut eiv\u00e4t ole kovinkaan erikoisia nykyp\u00e4iv\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autojen maailmassa, mutta kukaan ei voi kielt\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 t\u00e4m\u00e4 olisi enemm\u00e4n kuin tarpeeksi pienelle kaupunkiautolle.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-208 – Suunnittelu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Nykyinen e-208 on paljastettu vasta vuonna 2019, mik\u00e4 ei ole kovinkaan kauan sitten. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 uusi e-208 vain p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 ulkoista muotoilua muutamalla uudella ominaisuudella. Korinv\u00e4rinen etus\u00e4leikk\u00f6 ja sininen ”e”-logo c-pilarissa kertovat, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on Peugeot 208:n s\u00e4hk\u00f6versio.<\/p>\n\n\n\n

Latausliit\u00e4nt\u00e4 on piilotettu vasemmalle puolelle, josta tavallisesti l\u00f6ytyy normaalin Peugeot 208:n kaasukorkki. Takap\u00e4\u00e4ss\u00e4 on toinen sininen logo, joka osoittaa, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on s\u00e4hk\u00f6auto. My\u00f6sk\u00e4\u00e4n pakoputken aukkoa ei l\u00f6ydy mist\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat samat kuin tavallisessa 208:ssa, mik\u00e4 ei ole huono asia, sill\u00e4 uusi 208 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 todella hyv\u00e4lt\u00e4. Pienen ohjauspy\u00f6r\u00e4n ja todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isten laajakuvan\u00e4ytt\u00f6jen ansiosta e-208 tuntuu raikkaalta, urheilulliselta ja my\u00f6s melko tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on samaa luokkaa kuin normaalissa 208:ssa, mutta lis\u00e4painon tuntee. Hyv\u00e4 puoli on, ett\u00e4 suurin osa painosta on alhaalla, joten se ei saa autoa rullaamaan mutkissa liikaa.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-208 – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

E-208:n edellisess\u00e4 sukupolvessa ilmeni ongelmia akun kanssa etup\u00e4\u00e4ss\u00e4, mik\u00e4 johti jopa takaisinkutsuun. T\u00e4t\u00e4 ja muutamia v\u00e4h\u00e4isi\u00e4 ohjelmistoh\u00e4iri\u00f6it\u00e4 lukuun ottamatta e-208 on kaiken kaikkiaan melko luotettava auto. T\u00e4m\u00e4 on t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoissa on v\u00e4hemm\u00e4n liikkuvia osia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne kest\u00e4v\u00e4t pidemp\u00e4\u00e4n eiv\u00e4tk\u00e4 hajoa l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 usein.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-208 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 e-308 maksaa noin 30 195 puntaa, mutta vuoden 2023 malli on todenn\u00e4k\u00f6isesti hieman kalliimpi suuremman akun ja kaikkien muiden e-308:n herkkujen vuoksi. Koska n\u00e4m\u00e4 ovat melko uusia ja niiden kysynt\u00e4 on suhteellisen suurta, ne eiv\u00e4t menet\u00e4 arvoaan kovin nopeasti, joten arvon s\u00e4ilymisen pit\u00e4isi olla hyv\u00e4 ensimm\u00e4isten vuosien aikana.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydess\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, koska kyseess\u00e4 on kuitenkin pienikokoinen hatchback. Sin\u00e4ns\u00e4 sinne mahtuu mukavasti kaksi isoa aikuista, kun taas nelj\u00e4 aikuista on hieman ahtaalla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa vuoden 2023 Peugeot e-208?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut s\u00e4hk\u00f6autoista ja haluat jotain pient\u00e4, ketter\u00e4\u00e4 ja hyvin varusteltua, Peugeot e-208 on itse asiassa todella hyv\u00e4 valinta. Vaikka t\u00e4m\u00e4 segmentti alkaa olla jo hieman t\u00e4ynn\u00e4, uusi e-208 tulee olemaan segmentin suurimmalla akulla varustettu auto, jonka pit\u00e4isi houkutella paljon ostajia.<\/p>\n\n\n\n

e-208 ei ehk\u00e4 ole luokkansa urheilullisin tai tehokkain, mutta se tarjoaa yhden parhaimman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4 sis\u00e4tiloista, edell\u00e4 mainitun suurimman akun ja todella n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4n ulkomuodon.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Peugeot e-208:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

e-208 kilpailee VW ID.3:n kanssa, joka on t\u00e4m\u00e4n segmentin suosituin ja yleens\u00e4 my\u00f6s halutuin auto. ID.3:ssa on se hyv\u00e4 puoli, ett\u00e4 siin\u00e4 on my\u00f6s 77 kWh:n akku, joka tarjoaa sek\u00e4 enemm\u00e4n tehoa ett\u00e4 suuremman toimintas\u00e4teen kuin e-208:ssa oleva akku.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 e-208 on pienempi auto, jonka l\u00e4ht\u00f6hinta on alhaisempi, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 kovinkaan moni ei osta n\u00e4it\u00e4 autoja ristiin, mutta uuden e-208:n tulevien hinnankorotusten vuoksi t\u00e4m\u00e4 voisi olla yksi vaihtoehto. Muita t\u00e4m\u00e4n segmentin autoja ovat Vauxhall e-Corsa, MG MG4, Mini Electric ja Fiat 500e.<\/p>\n\n\n\n

Tuleeko Peugeot 208 saataville dieselin\u00e4 vuonna 2023?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, vuoden 2023 Peugeot 208 luopuu kokonaan dieselmoottoreista s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4misen ja hybridisoinnin hyv\u00e4ksi, jota tullaan soveltamaan kaikissa Peugeot-malleissa. Vaikka dieselmoottorilla varustetut 208:t olivat paljon suositumpia kymmenen vuotta sitten, nykyiset bensiinimoottorit ovat suositumpia ja kaiken kaikkiaan hienostuneempia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 208 on pienin Peugeotin valmistama viistoper\u00e4 ja samalla edullisin. Peugeot kuitenkin kertoi hiljattain, ett\u00e4 kaikki sen uudet autot vuodesta 2023 alkaen k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jonkinlaista s\u00e4hk\u00f6voimaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki mallit<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5526"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5526"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5526\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5528,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5526\/revisions\/5528"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5526"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5526"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5526"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}