{"id":5540,"date":"2022-12-23T08:16:09","date_gmt":"2022-12-23T08:16:09","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5540"},"modified":"2022-12-23T08:16:11","modified_gmt":"2022-12-23T08:16:11","slug":"kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-308sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-308sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Peugeot e-308:sta"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 308 on yksi, ellei jopa menestynein Peugeotin koskaan tarjoamista viistoper\u00e4isist\u00e4 autoista, mink\u00e4 vuoksi Peugeot haluaa s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 sen my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6autojen ja hybridien maailmassa. Siksi Peugeot e-308 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tiet\u00e4 Peugeotin uudelle aikakaudelle, jonka tavoitteena on muuttua t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6- tai hybridiautoksi vuodesta 2023 alkaen.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken vuoden 2023 Peugeot e-308:sta, mit\u00e4 on odotettavissa ja kannattaako sellainen hankkia, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli. Aluksi 2023 Peugeot e-308 toivoo edelleen houkuttelevansa asiakkaita kilpailukykyisell\u00e4 hinnoittelulla, hyv\u00e4ll\u00e4 ulkon\u00e4\u00f6ll\u00e4, todella hyvill\u00e4 sis\u00e4tiloilla ja riitt\u00e4v\u00e4ll\u00e4 tilalla kohtuullisen kokoiselle perheelle.<\/p>\n\n\n\n

e-308:n muotoilu ei poikkea liikaa tavallisesta 308:sta, mutta er\u00e4\u00e4t erityiset yksityiskohdat erottavat sen ei-s\u00e4hk\u00f6isist\u00e4 kollegoistaan. Esimerkiksi etus\u00e4leikk\u00f6 on nyt kokonaan suljettu, ja auton ymp\u00e4rill\u00e4 on erityisi\u00e4 sinisi\u00e4 merkkej\u00e4, joiden toivotaan osoittavan, ett\u00e4 e-308 on hieman erikoisempi.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on todenn\u00e4k\u00f6isesti paljon parempi kuin tavallisella 308:lla, sill\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot ovat luonnostaan luotettavampia. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys tulee olemaan suunnilleen sama, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-308:ssa on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa perheelle, vaikka hinta nousee normaaliin 308:aan verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-308 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Voimansiirron osalta e-308:ssa on yksi s\u00e4hk\u00f6moottori etupy\u00f6rien p\u00e4\u00e4ll\u00e4, joka tarjoaa 154 hv ja 192 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 nopeuttamaan e-308:n nopeuden 0-100 km\/h noin 9 sekunnissa, mik\u00e4 on vaikuttava luku pienelle Peugeot-luokan viistoper\u00e4lle. T\u00e4m\u00e4n mahdollistaa 51 kWh:n akku, joka pystyy tarjoamaan jopa 240 kilometrin toimintas\u00e4teen.<\/p>\n\n\n\n

Todellisissa testeiss\u00e4 on kuitenkin k\u00e4ynyt ilmi, ett\u00e4 e-308:n toimintas\u00e4de on todenn\u00e4k\u00f6isemmin noin 190 mailia, mik\u00e4 ei ole kovinkaan erikoista tai parempaa kuin useimpien autojen toimintas\u00e4de. Syy siihen, miksi e-308 ei ole parempi, on se, ett\u00e4 sit\u00e4 ei ole alusta alkaen suunniteltu s\u00e4hk\u00f6autoksi.<\/p>\n\n\n\n

e-308:n voi ladata 100 kW:n pikalaturilla 20 prosentista 80 prosenttiin noin 25 minuutissa, mik\u00e4 on tosiaan riitt\u00e4v\u00e4n nopea. Kaiken kaikkiaan toimintas\u00e4de ei ole kovinkaan erikoinen, mutta se riitt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4iseen ajoon. Jos lataat e-308:n y\u00f6n yli, sen pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 useimpiin tilanteisiin, lukuun ottamatta pitki\u00e4 matkoja, joilla pys\u00e4hdyt\u00e4\u00e4n usein tankkaamaan.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-308 – Suunnittelu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilullisesti uusi e-308 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ter\u00e4v\u00e4lt\u00e4, modernilta ja omaleimaiselta, mik\u00e4 on ollut tapana l\u00e4hes kaikissa uudemmissa Peugeot-malleissa. e-308 eroaa tavallisesta 308-mallista muutamien erityisten muotoilutekij\u00f6iden ansiosta, kuten erilaisten vanteiden, mustien yksityiskohtien, tyhjennetyn s\u00e4leik\u00f6n, pakoputkien puuttumisen ja muutaman r\u00f6yhke\u00e4n ”e”-merkin ansiosta ymp\u00e4ri autoa.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat uudessa 308:ssa todella hienot, jopa niin hienot, ett\u00e4 se voisi helposti menn\u00e4 l\u00e4pi Audi A3:n kaltaisena autona, sill\u00e4 n\u00e4ill\u00e4 kahdella on melko samanlainen sisustusfilosofia. Ajokokemus on suurin piirtein sama kuin tavallisessa 308:ssa, mutta lis\u00e4massa tuntuu mutkissa. Oli miten oli, useimmat ihmiset eiv\u00e4t kuitenkaan harrasta e-308:lla kiihke\u00e4\u00e4 ajoa.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-308 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

e-308 ei ole viel\u00e4 saatavilla, joten emme voi sanoa mit\u00e4\u00e4n sen luotettavuudesta t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, mutta voimme sanoa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla luotettavampi kuin tavallisen 308:n, koska s\u00e4hk\u00f6autot ovat luonnostaan luotettavampia kuin polttomoottoriautot. Niiss\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n liikkuvia osia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-308:ssa ei ole kovin paljon asioita, jotka voivat menn\u00e4 pieleen.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-308 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

e-308:n pit\u00e4isi maksaa noin *37 000 puntaa, mik\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 kaikki kannustimet, jotka sis\u00e4ltyv\u00e4t hintapyynt\u00f6\u00f6n. SW-kombi-mallin pit\u00e4isi maksaa tonnin enemm\u00e4n, ja sen pit\u00e4isi olla melko samanlainen kuin tavallisen e-308:n, paitsi ett\u00e4 siin\u00e4 on enemm\u00e4n tilaa takaistuimilla ja tavaratilassa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 johtaa meid\u00e4t k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyteen, jossa e-308 on paljon parempi kuin pienempi e-208, mutta ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n Peugeot 508 sedania. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 pienemm\u00e4ll\u00e4 perheell\u00e4 on e-308:ssa enemm\u00e4n kuin tarpeeksi tilaa, kun taas nelj\u00e4 aikuista voi kamppailla tilasta pidemmill\u00e4 matkoilla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa vuoden 2023 Peugeot e-308?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan perheen viistoper\u00e4n, joka on sek\u00e4 hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6t\u00f6n ett\u00e4 edullinen, e-308 on itse asiassa kaiken kaikkiaan todella hyv\u00e4 valinta. e-308 vaikuttaa todellakin paljon paremmalta ostokselta verrattuna e-208:aan, joka on yksinkertaisesti aivan liian pieni niille, jotka viett\u00e4v\u00e4t kunnon m\u00e4\u00e4r\u00e4n aikaa autonsa sis\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

On totta, ett\u00e4 toimintas\u00e4de voisi olla hieman parempi, mutta Peugeot uskoo, ett\u00e4 useimmat ihmiset, jotka p\u00e4\u00e4tyv\u00e4t ostamaan e-208:n, lataavat sen y\u00f6n yli, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4. Kaikki eiv\u00e4t kuitenkaan pysty lataamaan autoaan y\u00f6n yli, sill\u00e4 useimmat ihmiset pys\u00e4k\u00f6iv\u00e4t edelleen autojaan kadulla.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Peugeot e-308:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot e-308 kilpailee esimerkiksi VW ID.3:n kanssa, joka sijoittuu e-208:n ja e-308:n v\u00e4liin, sek\u00e4 Cupra Bornin kanssa. N\u00e4ist\u00e4 kaikista ID.3 tarjoaa suurimman akun ja suurimman toimintas\u00e4teen, mutta Peugeot e-308 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 siistimm\u00e4lt\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. VW ID.3 ei ole e-308:n tasolla my\u00f6sk\u00e4\u00e4n sis\u00e4tilojen laadussa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 saattaa tulla monille yll\u00e4tyksen\u00e4, mutta VW on alentanut joidenkin autojensa laatua ja rakennusmateriaaleja niin paljon, etteiv\u00e4t ne en\u00e4\u00e4 tunnu sillalta premium-segmentin ja keskihintaisen segmentin v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voinko ostaa Peugeot e-308:n?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Peugeot e-308 on virallisesti julkaistu syyskuussa 2022, et voi ostaa sit\u00e4 ennen vuotta 2023. Vuoden 2023 ensimm\u00e4isell\u00e4 ja toisella nelj\u00e4nneksell\u00e4 n\u00e4it\u00e4 n\u00e4hd\u00e4\u00e4n tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4 paljon. Voit ennakkotilata sellaisen jo nyt jonkin Peugeot-j\u00e4lleenmyyj\u00e4n kautta, jotta saat sellaisen mahdollisimman aikaisin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 308 on yksi, ellei jopa menestynein Peugeotin koskaan tarjoamista viistoper\u00e4isist\u00e4 autoista, mink\u00e4 vuoksi Peugeot haluaa s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 sen my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6autojen ja hybridien maailmassa. Siksi Peugeot e-308 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tiet\u00e4 Peugeotin uudelle<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5541,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5540"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5540"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5540\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5542,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5540\/revisions\/5542"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5541"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5540"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5540"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5540"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}