{"id":5548,"date":"2022-12-23T10:16:40","date_gmt":"2022-12-23T10:16:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5548"},"modified":"2022-12-23T10:16:43","modified_gmt":"2022-12-23T10:16:43","slug":"kaikki-vuoden-2023-vw-sedan-malleista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-vw-sedan-malleista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 VW sedan -malleista"},"content":{"rendered":"\n

Sedan ei ole koskaan ollut niin ep\u00e4varma kuin nyky\u00e4\u00e4n, kun katumaasturit ja crossoverit valtaavat markkinat myrskyn mukana. SUV:t ja crossoverit ovat niin suosittuja, ett\u00e4 useimmat autonvalmistajat ovat nyky\u00e4\u00e4n valmiita lopettamaan pitk\u00e4ik\u00e4isimm\u00e4t mallinsa, jotta ne voisivat sijoittaa rahat uuteen kaupunki-\/perhe-\/luksus-crossoveriin ja -maasturiin.<\/p>\n\n\n\n

Volkswagen ei poikkea t\u00e4st\u00e4, sill\u00e4 se p\u00e4\u00e4tti luopua VW Passat sedanista, joka on ollut markkinoilla jo l\u00e4hes puoli vuosisataa. Oli miten oli, Volkswagen on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka uskovat yh\u00e4 jonkin verran sedaniin, ja siksi se aikoo jatkaa Jetta- ja tyylikk\u00e4\u00e4n Arteon-kupeesedanin tarjoamista.<\/p>\n\n\n\n

Koska VW kuitenkin keskittyi suurimmaksi osaksi koko mallistonsa hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6jen v\u00e4hent\u00e4miseen, se esitteli my\u00f6s upouuden VW ID:n. Aero, joka on kolmas sedan vuoden 2023 VW:n sedan-mallistossa. Arteon on lippulaivasedan, jossa on eniten tilaa, parasta tekniikkaa ja tehokkaimmat moottorit, kun taas Jetta on l\u00e4ht\u00f6tason sedan.<\/p>\n\n\n\n

ID. Aero avaa uuden luvun VW:n sedanien kirjassa, sill\u00e4 se on ensimm\u00e4inen VW:n merkki\u00e4 kantava t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen sedan, mutta olemme varmoja, ett\u00e4 se ei j\u00e4\u00e4 viimeiseksi. N\u00e4in ollen kerromme sinulle kaiken vuoden 2023 VW sedan -malleista, miksi niit\u00e4 kannattaa harkita ja miten ne p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t toisilleen.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Arteon<\/h2>\n\n\n\n

VW Arteon maksaa v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 40 000 dollaria, kun taas korkeamman spesifikaation mallit voivat nousta paljon korkeammalle. Vuoden 2023 Arteon tulee saataville SE R-Line-, SEL R-Line- ja SEL Premium R-Line -versioina. Vuoden 2021 Arteonissa n\u00e4htiin uusi 2,0 litran turboahdettu nelisylinterinen moottori, joka nosti tehon 300 hv:iin ja 295 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttiin, sek\u00e4 7-vaihteinen DSG-vaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

Arteon l\u00e4htee liikkeelle FWD:ll\u00e4, mutta AWD on saatavilla lis\u00e4varusteena. Muotoilullisesti Arteon on VW:n sedanista ylivoimaisesti hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isin ja samalla tilavin ja mukavin. Passat ei ole en\u00e4\u00e4 mallivuonna 2023, mutta sit\u00e4 ei ole vaikea niell\u00e4, sill\u00e4 vuoden 2023 Arteon on todella hyv\u00e4 auto.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW Jetta<\/h2>\n\n\n\n

Jos n\u00e4et itsesi ajavan VW-sedanilla, mutta et jaksa maksaa yli 21 000 dollaria, VW Jetta on auto sinulle. Jetta on saatavana S-, Sport-, SE- ja SEL-versioina, kun taas Jetta GTI on saatavana yksinomaan GTI-versioina. 1,5 litran nelisylinterinen turboahdettu nelisylinteri on moottori kaikissa Jetta-malleissa GTI:t\u00e4 lukuun ottamatta, sill\u00e4 se tarjoaa 158 hv ja 184 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin verrattuna GTI:n 2,0 litran nelisylinteriseen, jonka teho on 228 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 258 l\/min.<\/p>\n\n\n\n

FWD ja kuusivaihteinen manuaalivaihteisto ovat vakiovaruste, mutta voit halutessasi vaihtaa 7-vaihteiseen DSG-vaihteistoon. Muotoilullisesti Jetta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 normaaliversiossaan melko rauhalliselta ja GTI-versiossaan varsin hedelm\u00e4iselt\u00e4. Se on my\u00f6s suhteellisen mukava sedan, mutta se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Arteonille tilojen, haluttavuuden, ylellisyyden, mukavuuden tai tekniikan suhteen.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID. Aero<\/h2>\n\n\n\n

VW ID. Aero aloittaa todenn\u00e4k\u00f6isesti jossain 40 000-50 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 varsin kilpailukykyisen Arteonin kanssa. ID. Aero on t\u00e4ysin erilainen peto, sill\u00e4 se on t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6inen VW:n perhesedan. ID. Aero on mallista riippuen joko FWD- tai AWD-ajoneuvo, mutta siin\u00e4 kerrotaan olevan muista ID.-malleista tuttu 77 kWh:n akku.<\/p>\n\n\n\n

VW:n mukaan ID. Aero pystyy kulkemaan 385 mailia yhdell\u00e4 latauksella, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 varsin kilpailukykyisen t\u00e4h\u00e4n hintaan. ID. Aero n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s todella futuristiselta ja her\u00e4tt\u00e4\u00e4 varmasti enemm\u00e4n huomiota kuin jopa coupe Arteon. VW aikoo todenn\u00e4k\u00f6isesti tarjota sit\u00e4 my\u00f6s suorituskykyisen\u00e4 versiona, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 VW:n nopeimman sedanin, mahdollisesti jopa kaikkien aikojen nopeimman VW:n sedanin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 vuoden 2023 VW sedan on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Emme ole 100-prosenttisesti perill\u00e4 siit\u00e4, miten ID. Aero p\u00e4rj\u00e4\u00e4, kun se saapuu asiakkaille, mink\u00e4 vuoksi kruunaamme vuoden 2023 VW Arteonin parhaaksi vuoden 2023 sedaniksi VW:n mallistosta. Valitsimme Arteonin siksi, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 parhaalta, siin\u00e4 on paras tekniikka, siin\u00e4 on eniten tilaa, se on halutuin, turvallisin ja ylivoimaisesti mukavin.<\/p>\n\n\n\n

Ainoa seikka, jossa Arteon j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen Jettaan verrattuna, on se, ett\u00e4 siit\u00e4 ei saa todellista GTI-mallia ja ett\u00e4 se maksaa l\u00e4hes kaksinkertaisesti. Se on kuitenkin odotettavissa, koska Arteon on paljon korkeammassa segmentiss\u00e4 kuin Jetta.<\/p>\n\n\n\n

Miksi VW lopetti vuoden 2023 Passat sedanin?<\/h3>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi VW hankkiutui eroon uudesta Passat sedanista, on se, ett\u00e4 sille ei yksinkertaisesti ole en\u00e4\u00e4 tilaa. Ensinn\u00e4kin Arteon on paljon siistimm\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen ja huomiota her\u00e4tt\u00e4v\u00e4mpi versio Passat sedanista, mink\u00e4 vuoksi se p\u00e4\u00e4tettiin pit\u00e4\u00e4 Passatin sijaan. Toiseksi Passat wagon on monilla markkinoilla suositumpi auto kuin Passat sedan, mink\u00e4 vuoksi oli j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 wagon ja luopua sedanista.<\/p>\n\n\n\n

Kolmanneksi VW keskittyy katumaastureihin, crossovereihin ja s\u00e4hk\u00f6autoihin, mink\u00e4 vuoksi sen oli luovuttava joistakin malleista, jotta se voi investoida uudempiin malleihin. Vaikka monet surevatkin sit\u00e4, ett\u00e4 vuonna 2023 ei tule Passat sedania, se on ajan merkki, ja VW tiet\u00e4\u00e4 sen.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko VW:n sedanit hyvi\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Euroopassa VW:n sedanit ovat jo pitk\u00e4\u00e4n olleet silta BMW:n, Audin ja Mercedeksen sedanien ja joidenkin halvempien s\u00e4\u00e4st\u00f6merkkien, kuten Skodan, Peugeotin ja Renaultin, v\u00e4lill\u00e4. B8 Passat oli kuitenkin ilmestyess\u00e4\u00e4n niin hyv\u00e4, ett\u00e4 monet pitiv\u00e4t sit\u00e4 parempana kuin BMW:n, Audin ja Mercedeksen sedaneja.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen VW:n sedanit ovat todellakin todella hyvi\u00e4, ja ne tuntuvat usein liian hyvilt\u00e4, koska ne voivat kilpailla joidenkin paljon kalliimpien sedanien kanssa markkinoilla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sedan ei ole koskaan ollut niin ep\u00e4varma kuin nyky\u00e4\u00e4n, kun katumaasturit ja crossoverit valtaavat markkinat myrskyn mukana. SUV:t ja crossoverit ovat niin suosittuja, ett\u00e4 useimmat autonvalmistajat ovat nyky\u00e4\u00e4n valmiita lopettamaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3618,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5548"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5548"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5548\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5549,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5548\/revisions\/5549"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3618"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5548"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5548"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5548"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}