{"id":555,"date":"2021-07-01T07:14:57","date_gmt":"2021-07-01T07:14:57","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=555"},"modified":"2021-07-01T07:14:57","modified_gmt":"2021-07-01T07:14:57","slug":"milla-viistoperaisella-autolla-on-paras-maavara","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/milla-viistoperaisella-autolla-on-paras-maavara\/","title":{"rendered":"Mill\u00e4 viistoper\u00e4isell\u00e4 autolla on paras maavara?"},"content":{"rendered":"\n

Vaikka viistoper\u00e4autoja ei ole tehty maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, jotkin niist\u00e4 pystyv\u00e4t kulkemaan ep\u00e4tasaisessa maastossa enemm\u00e4n kuin hyvin. T\u00e4llaista suoritusta varten sinun pit\u00e4isi harkita viistoper\u00e4autoa, joka tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4n maavaran, mutta joka ei silti k\u00e4rsi suuresta tuulen melusta maantiell\u00e4 ajettaessa.<\/p>\n\n\n\n

Ehk\u00e4 se johtuu vain siit\u00e4, ett\u00e4 alueesi tiet ovat huonoja, tai haluat auton, joka voi menn\u00e4 minne tahansa, jos tilanne sit\u00e4 vaatii. Ja t\u00e4llaisiin tarkoituksiin hatchback ei ehk\u00e4 ole paras idea, mutta voit olla varma, ett\u00e4 on olemassa pari vaihtoehtoa, jotka tekev\u00e4t juuri niin.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek on viistoper\u00e4, jonka maavara on jopa 8,7 tuumaa, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 jopa vakavaan maastoajoon. Uusi Fiat Punto on my\u00f6s auto, jonka maavara on jopa 7,6 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

Kia Soul, Nissan Leaf ja Ford Fiesta tarjoavat jopa 6 tuuman maavaran, ja Hyundai i20:n maavara on jopa 6,6 tuumaa. Jos haluat ylellisemm\u00e4n vaihtoehdon, Audi A3 tarjoaa jopa 6,3 tuuman maavaran, joka on luokkansa paras.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek<\/h2>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek on viistoper\u00e4, joka tarjoaa nykyisin myynniss\u00e4 olevista autoista suurimman maavaran. 8,7 tuuman maavara on korkeampi kuin kunnon m\u00e4\u00e4r\u00e4 todellisia maastureita. Eik\u00e4 ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, ett\u00e4 Subarulla on t\u00e4llainen saavutus, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 merkki on aina ollut uskomattoman maastokelpoinen.<\/p>\n\n\n\n

Crosstrek tarjoaa my\u00f6s runsaasti tilaa ja melko mukavan ajojousituksen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Subaru Crosstrek ei k\u00e4rsi, kun on kyse maantieajosta. Uuden Crosstrekin sis\u00e4tilat ovat valtava parannus vanhempaan sukupolveen verrattuna, ja koko paketti n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tarjoavan paljon arvoa.<\/p>\n\n\n\n

Fiat Punto<\/h2>\n\n\n\n

Fiat Punto on uskomattoman suosittu auto joissakin maissa ymp\u00e4ri maailmaa, erityisesti Intiassa, jossa tiet ovat v\u00e4hint\u00e4\u00e4nkin ala-arvoisia. Ja uusi Fiat Punto onnistuu varmasti kulkemaan t\u00e4llaisilla teill\u00e4 7,6 tuuman maavarallaan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiset maavaraluvut eiv\u00e4t ole kovin yleisi\u00e4 viistoper\u00e4isten autojen segmentiss\u00e4, mik\u00e4 vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, miksi Punto on olemassa. Korkean maavaran lis\u00e4ksi uusi Punto tarjoaa tyylikk\u00e4\u00e4n ulko- ja sis\u00e4tilan sek\u00e4 paljon nykyaikaista teknologiaa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Fiesta<\/h2>\n\n\n\n

Ford Fiesta on yksi maailman suosituimmista autoista, ja on helppo ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4 miksi, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 kompakti viistoper\u00e4 tarjoaa nykyaikaista muotoilua ja teknologiaa hintaan, joka on helposti suurimman osan v\u00e4est\u00f6st\u00e4 saatavilla.<\/p>\n\n\n\n

Ja Ford Fiestan suurin maavara on noin 6 tuumaa korkea. 6 tuuman maavara riitt\u00e4\u00e4 helposti ylitt\u00e4m\u00e4\u00e4n mukavasti mink\u00e4 tahansa nopeusrajoituksen, ja tuskin mink\u00e4\u00e4n kuopan pit\u00e4isi koskaan koskettaa auton alapuolta.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i20 on pieni viistoper\u00e4, joka onnistuu silti tarjoamaan suuren maavaran, per\u00e4ti 6,6 tuumaa, mik\u00e4 asettaa i20:n pienten viistoper\u00e4isten autojen maavarakerhon k\u00e4rkeen. Korkean maavaran lis\u00e4ksi i20 tarjoaa suhteellisen houkuttelevan muotoilun sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa sek\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa suurimmalle osalle asiakkaista.<\/p>\n\n\n\n

Ylellisyyden ja tavaratilan osalta i20 j\u00e4\u00e4 hieman vajaaksi, mutta se ei ollut koskaan i20:n tarkoitus. Siit\u00e4 huolimatta i20:n pit\u00e4isi tyydytt\u00e4\u00e4 useimmat asiakkaat, varsinkin jos hinta otetaan huomioon. i20:t\u00e4 ostetaan my\u00f6s enimm\u00e4kseen Intiassa, mik\u00e4 vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n sit\u00e4, miksi i20:n maavara on niin suuri.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3<\/h2>\n\n\n\n

Mutta jos haluat ylellisemm\u00e4n hatchbackin, joka silti onnistuu tarjoamaan kunnon maavaran, Audi A3 on oikea valinta 6,3 tuuman maavaran ansiosta. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 Mercedes A-Class j\u00e4\u00e4 hieman vajaaksi, ja BMW 1-sarja on huonoin kaikista, sill\u00e4 sen maavara on enint\u00e4\u00e4n noin 6 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

Maavaran lis\u00e4ksi Audi A3 tarjoaa ensiluokkaisen merkin, joka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 runsaasti mukavuutta ja ylellisi\u00e4 mukavuuksia. Sis\u00e4tilojen laatu on korkea, ja mukavuustaso on korkeampi kuin miss\u00e4\u00e4n muussa t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa luetellussa autossa. Vaikka A3:a ei ole tehty maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, soratiell\u00e4 Quattro-Audit ovat syntyneet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka korkeat ovat keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset nopeuskuoppien korkeudet?<\/h3>\n\n\n\n

Nopeusesteen korkeus liittyy useimmiten siihen, kuinka paljon joudut hidastamaan vauhtia niiden ylitt\u00e4miseksi. Useimmissa maissa nopeusesteet vaihtelevat korkeimmillaan 3-6 tuuman v\u00e4lill\u00e4. Mutta yleens\u00e4 asuinalue on ainoa paikka, jossa saattaa olla 6 tuumaa korkea nopeusrajoitus.<\/p>\n\n\n\n

Joissakin maissa liittovaltion lains\u00e4\u00e4t\u00e4j\u00e4t p\u00e4\u00e4tt\u00e4v\u00e4t nopeusesteiden korkeudesta, mutta toisissa maissa korkeudesta p\u00e4\u00e4tet\u00e4\u00e4n yleens\u00e4 paikallisella tasolla. Useimmissa maissa 3-6 tuumaa on kuitenkin keskiarvo. T\u00e4t\u00e4 korkeammat vaatisivat maasturin.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 tyyppiset autot ovat parhaita Intiassa?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka voisitkin harkita viistoper\u00e4\u00e4, katumaasturi tai crossover on paras vaihtoehto Intian kaltaisiin paikkoihin, sill\u00e4 tiet ovat siell\u00e4 melko heikkolaatuisia. Suuren katumaasturin ostaminen ei ole niin hyv\u00e4 idea, sill\u00e4 useimmat tiet ovat my\u00f6s melko ruuhkaisia, ja valtavan katumaasturin ajaminen t\u00e4llaisissa olosuhteissa on stressaavaa.<\/p>\n\n\n\n

Toinen hyv\u00e4 vaihtoehto olisi valita sedan\/estysauto, kuten Audi A4 All-road tai Golf All-track. Molemmat ovat crossoverin ja farmarin sekoitus, ja molemmat niist\u00e4 pystyv\u00e4t my\u00f6s liev\u00e4\u00e4n maastokuljetukseen.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon maavaraa riitt\u00e4\u00e4 todelliseen maastoajoon?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka kaikissa n\u00e4iss\u00e4 autoissa on luokkansa johtava maavara, maastoajo on aivan eri asia. Siihen tarkoitukseen sinulla pit\u00e4isi olla v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 8 tuuman maavara, muuten saatat j\u00e4\u00e4d\u00e4 jumiin tai vahingoittaa autoasi vakavasti.<\/p>\n\n\n\n

Kukkulat, muta, kivet ja muut vastaavat voivat vaurioittaa autoasi melko helposti, varsinkin jos et tunne kyseist\u00e4 aluetta hyvin. Jos haluat pienemm\u00e4n, suhteellisen edullisen auton, joka tarjoaa hyv\u00e4t maasto-ominaisuudet, valitse vanha kunnon Jeep Wrangler.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vaikka viistoper\u00e4autoja ei ole tehty maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, jotkin niist\u00e4 pystyv\u00e4t kulkemaan ep\u00e4tasaisessa maastossa enemm\u00e4n kuin hyvin. T\u00e4llaista suoritusta varten sinun pit\u00e4isi harkita viistoper\u00e4autoa, joka tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4n maavaran, mutta joka ei silti<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/555"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=555"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/555\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=555"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=555"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=555"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}