{"id":5551,"date":"2022-12-26T08:24:14","date_gmt":"2022-12-26T08:24:14","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5551"},"modified":"2022-12-26T08:24:18","modified_gmt":"2022-12-26T08:24:18","slug":"kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-rifterista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-rifterista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Peugeot e-Rifterist\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot e-Rifter on Peugeot MPV:n perustason ajoneuvo, joka on suunniteltu henkil\u00f6iden ja\/tai rahdin kuljettamiseen. Se paljastettiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2021, ja se sai suhteellisen merkitt\u00e4v\u00e4n p\u00e4ivityksen vain vuosi ilmestymisens\u00e4 j\u00e4lkeen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 vuoden 2023 Peugeot e-Rifter pysyy samana kuin vuoden 2022 malli, mik\u00e4 on varmasti hyv\u00e4 asia, sill\u00e4 se on jo nykyisell\u00e4\u00e4n enemm\u00e4n kuin kilpailukykyinen.<\/p>\n\n\n\n

Mallivuodeksi 2022 Peugeot itse asiassa alensi e-Rifterin hintaa ja lis\u00e4si kaksi uutta varustetasoa. Vuoden 2022 malliin lis\u00e4ttiin my\u00f6s joitakin mukavuusominaisuuksia, kuten avaimeton tavaratilan avaus, uusia v\u00e4rej\u00e4 ja muutamia lis\u00e4ominaisuuksia sis\u00e4tiloihin. T\u00e4m\u00e4 teki e-Rifterist\u00e4 melko t\u00e4ydellisen paketin, mink\u00e4 vuoksi se pysyy sellaisena my\u00f6s vuonna 2023.<\/p>\n\n\n\n

Akun koko pysyy samana, eik\u00e4 Peugeot todenn\u00e4k\u00f6isesti tarjoa e-Rifteri\u00e4 sen suuremmalla 75 kWh:n akulla. Ajokokemus ei ole mitenk\u00e4\u00e4n erityisen erikoinen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-Rifter ajaa kuten mik\u00e4 tahansa muu luokkansa auto.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s luotettavuus pysyy samana, mik\u00e4 ei ole lainkaan huono asia, sill\u00e4 e-Rifter on melko luotettava auto. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, sill\u00e4 pitk\u00e4ss\u00e4 mallissa on jopa seitsem\u00e4n istumapaikkaa ja lyhyemm\u00e4ss\u00e4 (tavallisessa) mallissa jopa viisi.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Rifter – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Voimansiirrosta voidaan sanoa, ett\u00e4 e-Rifterin pit\u00e4isi tulla my\u00f6s Stellantin suuremmalla 75 kWh:n akulla pienemm\u00e4n 50 kWh:n akun sijaan. Pienempi akku antaa virtaa yhdelle s\u00e4hk\u00f6moottorille, joka kykenee tuottamaan 136 hv ja 192 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mik\u00e4 ei ole hienoa, mutta ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n kauheaa.<\/p>\n\n\n\n

e-Rifterin maksimiet\u00e4isyys on kuitenkin 171 mailia WLTP-syklien mukaan, mutta reaalimaailman et\u00e4isyys on l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 110 mailia, mik\u00e4 ei ole kovin hyv\u00e4 arvo millek\u00e4\u00e4n autolle. Paljon parempi on latausnopeus, sill\u00e4 e-Rifterin voi ladata tavallisella 11 kW:n laturilla, joka lataa e-Rifterin noin viidess\u00e4 tunnissa, mik\u00e4 on hienoa niille, jotka lataavat autonsa y\u00f6n yli.<\/p>\n\n\n\n

Voit kuitenkin ladata e-Rifterin my\u00f6s pikalatauksella 100 kW:n laturilla, jonka pit\u00e4isi t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 akku noin 25 minuutissa, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 aika. Voit suunnitella latausjaksot etuk\u00e4teen Peugeot-sovelluksen kautta, jolloin on melko helppo ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4, miss\u00e4 vaiheessa e-Rifterin lataustilanne on.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Rifter – Suunnittelu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 voidaan sanoa, ett\u00e4 e-Rifter n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 suhteellisen hyv\u00e4lt\u00e4 monik\u00e4ytt\u00f6iseksi pakettiautoksi, sill\u00e4 siin\u00e4 on melko selke\u00e4 Peugeotin etup\u00e4\u00e4n ulkoasu ja mukavan n\u00e4k\u00f6iset ajovalot. Koko kori on hieman veistoksellisempi kuin muissa pakettiautoissa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 hieman omituisemman ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n, varsinkin viile\u00e4mm\u00e4n n\u00e4k\u00f6isiss\u00e4 v\u00e4reiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat todella hienot, sill\u00e4 ne noudattavat modernia Peugeot-muotoilukielt\u00e4 hampaat irvess\u00e4. Sis\u00e4tiloja hallitsevat Peugeotin mikropeugeot-ohjauspy\u00f6r\u00e4 ja keskeinen infotainment-n\u00e4ytt\u00f6, joka kohoaa kaiken muun yl\u00e4puolelle. Mukana on my\u00f6s digitaalinen mittaristo, jonka ansiosta e-Rifter on linjassa segmenttins\u00e4 uusimpien autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksessa ei ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, sill\u00e4 kyseess\u00e4 on pakettiauto, ei miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 urheilu- tai luksusauto.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e- Rifter – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

E-Rifter on luotettavampi auto kuin useimmat muut ei-EV-pakettiautot, koska s\u00e4hk\u00f6autot ovat yleens\u00e4 luonnostaan luotettavampia. Toki voimansiirrossa oli joitakin ongelmia, kuten korkeaj\u00e4nnitejohtojen ongelmia, latausongelmia ja mahdollisia akkuongelmia, mutta ei mit\u00e4\u00e4n suurta, koska t\u00e4t\u00e4 alustaa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n yli 10 eri EV-autossa Stellantis-tuoteperheess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e- Rifter – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Hinnaltaan voit odottaa maksavasi hieman yli 30 100 puntaa l\u00e4ht\u00f6tason versiosta, kun taas huippumallit maksavat todenn\u00e4k\u00f6isesti noin 35 000 puntaa. Kaiken kaikkiaan hinta on korkea, mutta se on odotettavissa s\u00e4hk\u00f6isille monik\u00e4ytt\u00f6autoille, joiden hinnat ovat korkeammat kuin tavallisten polttomoottorik\u00e4ytt\u00f6isten mallien.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4, sill\u00e4 e-Rifteriin mahtuu jopa seitsem\u00e4n henkil\u00f6\u00e4, jos valitset e-Rifterin pidemm\u00e4n ja suuremman vaihtoehdon. Normaaliin e-Rifteriin mahtuu viisi henkil\u00f6\u00e4 ilman ongelmia, ja tilaa j\u00e4\u00e4 silti enemm\u00e4n kuin tarpeeksi kaikille matkatavaroille.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa 2023 Peugeot e-Rifter?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 monik\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 m\u00f6nkij\u00e4\u00e4, joka pystyy kaikkeen, mit\u00e4 silt\u00e4 pyyd\u00e4t, e-Rifter on todella hyv\u00e4 valinta. e-Rifter ja Citroen e-Berlingo ovat kaksi suosituinta autoa t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, mik\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, sill\u00e4 ne ovat todella samanlaisia. Molemmissa on sama perusrakenne, mitat ovat samat, moottori on sama ja akku on sama.<\/p>\n\n\n\n

Ne ovat pohjimmiltaan sama auto, mik\u00e4 on t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, koska molemmat merkit omistaa Stellantis. Jos kuitenkin haluat k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisen auton, mutta et halua monik\u00e4ytt\u00f6autoa tai pakettiautoa, valitsisin mieluummin maasturin tai farmarin.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Peugeot e-Rifterin kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten on jo muutamaan otteeseen mainittu, e-Rifteriss\u00e4 k\u00e4ytetty 50 kWh:n akkualusta on n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4 useissa eri Stellantin omistamissa malleissa, kuten Citroen e-Berlingossa tai Vauxhall Combossa. N\u00e4iden kahden mallin v\u00e4lill\u00e4 ei oikeastaan ole kovinkaan paljon eroja, mink\u00e4 vuoksi niiden v\u00e4linen valinta riippuu siit\u00e4, kumman merkin ja muotoilun valitset mieluummin.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 Vauxhall tarjoaa t\u00e4ss\u00e4 halvimman vaihtoehdon, mutta monet ovat samaa mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 Combo on vain hieman vanhentuneemman n\u00e4k\u00f6inen sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 Peugeot-pakettiautot ovat s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Melkein koko Peugeot-pakettiautojen mallisto on nyky\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6istetty, ja niihin kuuluvat e-Rifter, e-Expert, e-Partner ja niist\u00e4 suurin, e-Boxer. Kaupallisiin tarkoituksiin ja kuljetuksiin e-Boxer on ehdottomasti paras vaihtoehto, sill\u00e4 se tarjoaa suurimman lastikapasiteetin ja on tilavin kaikista.<\/p>\n\n\n\n

e-Rifter on pienin, ja sit\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n usein perhekuljetuksiin. Valitsisin kuitenkin e-Travellerin, koska se on t\u00e4ydellisen kokoinen kaikkiin n\u00e4ihin k\u00e4ytt\u00f6skenaarioihin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot e-Rifter on Peugeot MPV:n perustason ajoneuvo, joka on suunniteltu henkil\u00f6iden ja\/tai rahdin kuljettamiseen. Se paljastettiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2021, ja se sai suhteellisen merkitt\u00e4v\u00e4n p\u00e4ivityksen vain vuosi ilmestymisens\u00e4 j\u00e4lkeen.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5552,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5551"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5551"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5551\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5553,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5551\/revisions\/5553"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5552"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5551"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5551"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5551"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}